Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.04.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
@Kriss33 opowiadasz jakieś bajki o 22kWh czy 20kWh, albo jakieś specyficzne warunki w stylu z górki i z wiatrem. Bjornowi przy dobrych warunkach dla EV wyszło 20kWh/100km przy 120km/h na tempomacie, które w praktyce oznacza średnią sporo mniej (nie pamiętam czy Bjorn robi korektę, ale chyba nie). To jakim cudem przy 140km/h tak wysokie auto może osiągać 20 czy 22? Ja tu widzę ten sam psychologiczno-socjologiczny syndrom który mieliśmy w fanach TDI którym mikroilości paliwa zużywały auta bo podawali najczęściej te pozytywne wyniki i się prześcigali w tym komu mniej pali. Tylko że te liczby są potem nieporównywalne do siebie.2 punkty
-
2 punkty
-
Czyli ktos zapłaci o 100k wiecej za używane X5 w stosunku do Mercedesa GLE lub Audi Q7/Q8? Rynek zweryfikuje wartosc uzywanego a nie wysokosc rabatu w salonie.2 punkty
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Na systemie bmw za pomocą przycisku na kierownicy w Polsce? Zapomnij. Na Android Auto a i owszem (okej google), Carplay pewnie też bo chyba ajfony nie mogą być za Androidem we wszystkim?1 punkt
-
We Włoszech w głębokim śniegu były ok. Do rozsądnej jazdy w większości warunków nadają się na pewno dobrze1 punkt
-
Cześć. Witam wszystkich. Ja w swojej e72 montowałem jakieś 3 miesiące temu. Jestem zadowolony. Wszystko działa montaż bezinwazyjny. Auto wygląda zupelnie inaczej. Nie potrafię tylko wyświetlić navi w zegarach. Ale w dumie mi nie potrzebna bo mam dołożony ekran i tam działa bez problemu. Pozdrawiam wszystkich czytających mój wpis.1 punkt
-
Jak będzie coś nie tak z ładowarką, to laweta i problem z głowy.1 punkt
-
Cześć Niestety ta opcja przygotowania pod hak holowniczy do niczego u nas w Europie się nie przyda. Ja u siebie montowałem hak firmy Westfalia tylko wybrałem wersję do nadwozia USA M-pakiet bo takie mam. Wiązka też oryginał Westfalia. Montaż fajny bo z przodu tylko wpinasz się tylko dwoma kabelkami (jeden pod pod CAN, drugi do zasilania po stacyjce), reszta łączenia w bagażniku. Westfalia daje fajne instrukcje montażu wraz z opisem gdzie się włączyć, więc jak masz trochę pojęcia o elektryce oraz umiesz zdjąć zderzak oraz parę plastików w samochodzie to montaż jest prosty. Jak masz dobrze przeprogramowany samochód z wersji USA do Europa to będzie wszystko śmigać wraz z przeciwmgielnymi bo sygnał jest brany z magistrali CAN.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Może być tak jak piszesz, choć naprawdę jestem bliżej stwierdzenia że mi się "nie wydawało" Czekając na auto dużo też oglądałem w necie rzeczy i porównań i sporo tych recenzentów zwracało uwagę "BMW coś tu poprawiło w steering feel". Nie wiem czy to już było tu na forum, ale w temacie luźne porównanie LCI vs LCI2: https://www.team-bhp.com/news/drove-bmw-m340i-lci-and-lci-2-back-back-differences-noticed1 punkt
-
Jest w G20 i działa w USA: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1660824 Tak jak pisałem wcześniej, według mojej wiedzy nie da się tego odblokować w innym regionie nawet kodowaniem. Ale chętnie może mnie ktoś wyprowadzić z błędu, to przetestuję.1 punkt
-
Jak dla mnie to nie porównasz tak wprost układu kierowniczego organoleptycznie. Nie podważam Twoich odczuć, ale uważam, że na Twoje odczucia mogło wpływać tysiąc rozmaitych czynników, począwszy od ustawienia fotela i kierownicy, przez opony, ciśnienie, wreszcie wersję wyposażenia, silnik i tym samym masę samochodu. Ja jak zmieniam ustawienie fotela to już mi się zaczyna wydawać, że jadę troszkę innym samochodem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Co prawda nie mam dachu panoramicznego, ale mam identyczne objawy. Jest nawet podobny wątek na forum - Obecnie jestem na dziwnym etapie z ASO, gdzie mistrz po jeździe potwierdził, że słyszy i poprzez doradcę wróci z propozycją terminu wizyty, ale po miesiącu ciszy ze strony ASO i moim dopytaniu, na dzień dzisiejszy twierdzi, że nic nie słyszał1 punkt
-
A udało Ci się je zagotować nie na torze? Na prawdę czujesz dużą różnicę? W czym się ona objawia? Napisz jaką czujesz zmianę vs std M. Będzie dla potomnych a ja po prostu jestem ciekawy. W tym samym aucie 2 setupy. Wreszcie jakieś konkretne wnioski opisujące różnice. Ja tylko jechałem demo M340i ze zwykłymi M i chciałem na pewno lepiej, po odebraniu po 9m-cach swojego oczekiwałem po nich więcej ale może rzeczywiście jest spora różnica vs std M.1 punkt
-
@słonik40, Dokładnie, to samo chciałem napisać. Samochód to nie żona, nie stracisz tyle jak się go pozbędziesz. Ja bym jak najszybciej pozbył się EQE przed wakacjami. Klientowi premium nie przystoi przecież podczas ładowania iść do McDonalda i oczekiwać tyle czasu na ładowanie. Nie wiem na co Ty czekasz. Wrzodów dostaniesz na żołądku przez ten Twój stres związany z posiadaniem elektryka. Tym razem kierowca busa będzie szydził z Ciebie podczas wyprzedzania, nie wspominając już o starych Zafirach.1 punkt
-
Słonik cale nasze życie to wybór. Jak ktoś źle wybrał auto to może narzekać i się męczyć, albo zmienić tą sytuację. Także czekamy na zmiany w Twojej flocie.1 punkt
-
M340i G20 LCI2 na szczęście ma oddzielny przyciski do wyłączenia start/stop1 punkt
-
Dzień dobry, kilka dni temu odebrałem auto i wciąż jeżdżę delikatnie gdyż jest "na dotarciu". Dość średnio dogaduję się z tabletowymi wyświetlaczami (przesiadłem się z G30, która była jeszcze dość analogowa) a już zupełnym kuriozum jest dla mnie bagażnik gdzie nawet gaśnica nie ma swojego schowka i musiałem pokombinować by się nie telepała ;). Nieco irytujące jest też zamykanie drzwi - trzeba solidnie trzasnąć, w przeciwnym razie się nie domykają. Nie wiem, może tylko mój egzemplarz tak ma? Poza tym, auto super. Tyle na szybko z wrażeń.1 punkt
-
Będę brutalny, ale niestety nikt nie kupi auta z motorem do roboty za ludzkie pieniądze. I tak, i nie. Są auta prostsze w konstrukcji niż E46, ale nie jest źle. Jeśli nie miałeś do czynienia wcześniej z mechaniką, to moja dobra rada - odżałuj parędziesiąt zł i kup sobie książkę Sam naprawiam. Nie jest idealna i nie ma tam absolutnie wszystkiego, ale znakomita większość napraw jest opisana, mi na początku przygody z E46, które jednoczesnie było moim pierwszym BMW bardzo mi pomogła. Czterobut i automat, co dla niektórych jest wadą, ale może być wyznacznikiem tego, że auto nie było srogo katowane. Do takich rzeczy to się kupuje rwd w manualu Wnioskuję, że skoro kupiłeś to auto, z tym silnikiem i z bogatym wyposażeniem, to raczej takiego auta szukałeś, a nie wpadło w Twoje ręce przez przypadek. W dodatku jeśli silnik jest z VIN, a nie jest to żaden swap (choc patrząc na zderzak i reflektory widać, że to ori 330i), ja bym podjął decyzje o naprawie. Ogniska rdzy to klasyka w E46, ogarniesz motor i będziesz miał auto na kolejne lata.1 punkt
-
Niezmiennosc ceny ok, ale jak diler zostanie przycisniety (czytaj cło przekroczy marze, ktora mial zaplanowana) to moze po prostu wycofac sie z zamowienia.1 punkt
-
Piękna Bestia Troszeczkę znam ten ból. Mam mniejszy silnik i bez xdrive, ale też w automacie - po prostu wymieniłem silnik. Kosztowało mnie 600 € i dwa dni zabawy ( nie jestem mechanikiem). Blachę dobrze zrobił mi blacharz, ale lakier już spartaczyli, latem może poprawię. Czemu? Bo 46tek już więcej nie będzie, tylko coraz mniej. Coś co kiedyś nie wygladalo na ssmochód, dziś jest takie i warto było powalczyć:1 punkt
-
Przewiduję, że za 3-4 lata 50% nowych aut kupowanych w PL będzie produkcji chińskiej. W Azji (nie mam na myśli Chin) i Ameryce Południowej na drogach już przeważają chińskie auta1 punkt
-
Nie wiem czy receptą na zwiekszenie obrotow i pokonanie konkurencji z Chin jest skokowa podwyżka cen o 20% w wykonaniu marek europejskich. Osobiscie na pewno nie zapłace za nowe X5 700-800tys zł czy 1000000zł za wersje M. Nie wierze, że do tego dojdzie.1 punkt
-
Koniec dyskusji to bedzie jak przyjdzie spadek sprzedaży. Konfiguracje X5 po 700k to jest przesada i te 20% rabaty urealniały te wyceny. I niech nikt nie mowi ze utrata wartosci bedzie znaczaco mniejsza. Nikt potem nie odkupi 3-4 letniego X5 ze 100k przebiegu za 400-500k. Maciek w juz sam sie przekonał ile dealerzy cenia swoje co dopiero sprzedane samochody zaraz po wyjezdzie za drzwi salonu...1 punkt
-
Nie zniknie patrz na mercedesa i nowe audi a6 np…plastik goni plastik …a i tak sie sprzeda, bo znaczek x3 nowe jest tragicznie plastikowe - nawet decha jest twarda ….a i tak sie sprzedaje… Mi gdzies sie przewinelo, ze w nowej x5 ..nie bedzie dzielonej klapy tylnej…1 punkt
-
Piano świetnie wygląda szczególnie w słońcu jak widzisz na nim każdy odcisk palca i każdy pyłek. Jak można to dawać w miejscach których tak często się dotyka? Już na przyciskach na kierownicy mnie to denerwuje. Konsola środkowa to samo. Wszystko w paluchach. Dramat. Myślę czy by nie okleić tego jakąś folią. Ale nie PPF tylko w stylu ciemnego szczotkowanego aluminium lub coś innego pasującego do reszty. Niestety na tą szklaną płytkę nie można nic naklejać.1 punkt
-
Przy M3 LCI jak zamawiałem mówili 6 miesięcy a lada chwila będzie, zamawiałem końcówka stycznia. Po prostu trafiłeś dobrze w slota który akurat był. Może ktoś zrezygnował z zamówienia i wcisnęli Twój konfig. Tak czy siak fajnie1 punkt
-
Ostatnia aktualizacja, czujnik wymieniony i błąd zniknął. Teraz czekam na wiosnę i zmianę opon na letnie. W lecie czeka mnie jeszcze jedna praca. Nie grzeje mi prawa strona więc nagrzewnica do wymiany. Niestety deska rozdzielcza do zrzucenia1 punkt
-
1 punkt
-
w Norwegii już się budzą z "elektrycznego snu"... do niedawna, sprzedawano tego dużo... Plusy: darmowe promy, darmowe ładowanie, mniejsze ubezpieczenie, pasy dla elektryków, darmowe parkingi...ale się skończyło... Po kilku pożarach tych zapalniczek, linie promowe (te wewnątznorweskie) nie przyjmują na pokłady elektryków.... Całkiem niedawno spalił się parking piętrowy na lotnisku Sola (Stavanger) Zgonili ten pożar na starego diesla który tam stał....ale potem wyszło, że zaczęło się od elektryka......darmowe ładowania się skończyły, parkingi to samo...... żadne państwo nie zrezygnuje z łupienia społeczeństwa podatkami i opłatami......Pierw dali marchewkę, a teraz elektryfikarzy łupią po kieszeni ( w sumie i dobrze, niby dlaczego mają mieć przywileje?)..... tyle że ta ekologia jest pozorna (jak ktoś tu napisał: złomowanie tego gówna, albo np produkcja tego).... apropo złomowania: w norwegii jak oddajesz auto na złom, to płacą ci 3500 nok na rękę.....jeśli chodzi o elektryki to zastanawiają się czy do ceny początkowej nie doliczyc 45 000 nok za złomowanie tego ( nie dostaniesz już kasy od złomu)......już zauważają że elektryki i ich utylizacja to problem..... norwedzy sobie poradzą - zapakują te graty na statek i wyślą do Afryki i będą trąbić że są ekologiczni ..... Śmieci (te z naszych domów)z południa norwegii np są wysyłane do szwecji i to szwecja to utylizuje. Co prawda mają podpisane stosowne umowy, ale to świadczy o tym jak się obchodzi różne przepisy aby potem trąbić o tym że jest się ekologicznym..... to samo będzie w Polsce, tyle że ze względu na spory lobbing firm produkujących te elektryczne zabawki, to my będziemy ponosić konsekwencje fanaberii polityków (vide "zielona strefa w wawie czy w innym mieście) kiedy była pandemia ( Niemcy mieli już wprowadzone zielone strefy) intensywnie monitorowali te strefy i sprawdzali o ile opadnie co2..... Nie opadło wogóle........ale w Polsce.....zielone strefy się wprowadza.....tyle ze zapominają dodać kochane waaadze, kto robi badania i jakie ma powiązania z firmami produkującymi elektryki..... (proponuję poszukać tej wiedzy w internecie). elektryki powinny być wyborem - nie przymusem jak to "politycy" i "srekolodzy" usiłują zrobić......1 punkt
-
elektryki to ekologia jak wiele innych pseudo rozwiązań ( turbiny zakopywane potem pod ziemią których nie można zregenerować ) , dlatego zawsze będę kupował motory benzynowe dopóki oraz o ile będzie mnie stać ....1 punkt
-
Tak i to nie tak trudno nawet na windows 10 64bit , 1 instalacja Standard tools 2.3.0 (ediabas 6.4.7 INPA /tool32 działa NCS jako wersja 16bit nie działa ) wszystko instalujemy jako administrator i ze zgodnościa ze starszą wersją widnos xP sp3 problemem jest rejestr SERIAL na interfejsu K-dcan lub KKL dodajemy rejestr http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/serial+port,5326921881.reg i sprawdzamy OBDSetup (EDIABAS/Hardware/OBD/ obdsetup.exe ma być wszystko ok edycja ediabas.ini zmieniamy te dwie wartośc mozna też zainstalować pewnie na Interface = ADS na win 8.1 32bit próbowałem działa ale na win 10 32bit nie próbowałem ale raczej jak mamy ori port COM RS232 to powinno działać na 32bit win 10 podkreślam ADS tylko na 32bit - wym systemie windows Instalujemy VMware workstation polecam 8 lub 10 konfigurujemy karty sieciowe VMnet 0 na auto VMnet 1 Host Only na (Sumnet IP 192.168.68.0 Subnet mask 255.255.255.0 zapisujemy APPLY odznaczamy obie opcje DHCP i konfigurujemy Start IP adress 192.168.68.1 Stop IP adress 192.168.68.254 Zapisujemy APPLY > OK Instalujemy DiagHead (wchodzimy w własciwości, Zgodność , odznaczamy uruchom ze zezgodnością ze starszą wersja windows ) (ale najpierw musimy zmienic nazwę komutera musi być od 4 do 8 znaków inaczej będzie problem w dis ) instalujemy po instalacji wchodzimy do C:\Program Files (x86)\BMW Diagnostic Head Emulator / DiagHead.exe nie uruchamiamy wchodzimy w zakładkę Właściwości > zakładak zgodność odznaczamy znowu uruchom ze zgodnościa ze starsza wersją windows XP sp3 i odznaczamy uruchom jako administrator > zastosuj > OK uruchamiamy > options sygnał na max możemy uruchomic głowice DiagHead > RUN (to start) , STOP zatrzymujemy i dopiero exit kończymy ) teraz uruchamiamy DIS do starszych najlepszy jest DIS v44 wykrywamy głowice , zapisujemy i mamy dis na jednej maszynie tutaj pomocne materiały http://chomikuj.pl/M-car/BMW-car/Dis_v44+instrukcja+instalacji+Filmy tam też jest ediabas 6.4.7 jak ktos ma zainstalowany ediabas nowszy 7.3. 0 to możemy tylko podmioenic i wszystko działa (bez ncs w wersji 64bit )1 punkt
-
klawiatura wirtualnej maszyny nie chodzi do puki nie klikniesz na jej okno (to w którym wyświetla się wszystko podczas instalacji) wygląda że ci się wysypała instalacja na 2 kroku i teraz musisz instalować od początku easydisa zrób tak: 1 wyczyść zawartość folderu gt1 2 usuń wirtualną maszynę w wmware i utwórz ją od nowa 3uruchom wirtualną maszynę bez płytki i za pomocą f2 zmień botowania by 1 było z cd a nie z hdd 4 dopiero teraz odpal instalację z płytką1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00