Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 18.06.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. jak dacie 14.000, to odkupię od gościa i Wam sprzedam
    8 punktów
  2. Herezje jakie tutaj mozna przeczytac podchodza dla mnie pod poziom komentarzy onetu czy innego wp 275mm to jest wąska opona? Jest tak wąska, że aż niebezpieczna? Serio? Swój komplet zimowych 20' mam z runflatami. Różnica w prowadzeniu kontra 21' ( 315mm tył) jest ale to kosmetyka. Moja żona w ogole nie zauważa żadnej roznicy. Na 20' jest troche wiecej komfortu i wydaje sie troche mniej bezposrednie prowadzenie. Co do jazdy na granicy bezpieczenstwa czy to w zakręcie czy to na prostej to nie wiem co trzeba z tym suvem zrobic zeby na publicznych drogach roznice miedzy 21' a 20' wychwycic. Oczywiscie są rozne opony i tutaj podejrzewam jest pies pogrzebany. Moj zestaw to Pirelli Scorpion Winter RunFlat + tylna oś skrętna + sportowy dyferencjał. Przy takiej konfiguracji z pełnym przekonaniem mogę przekazac, że jazda zimą jest bardzo satysfacjonujaca. Nie mam takiej wiedzy ale mogę sobie wyobrazic, że tania opona, nie runflat, zużyta opona, brak active steering czy sportowego dyferencjału moze miec wpływ na jakośc prowadzenia i odczucia kierowcy. Nie piszmy jednak, ze wina leży po stronie 20' rozmiaru kół i że "nie powinny byc homologowane" bo to brzmi zwyczajnie śmiesznie.
    7 punktów
  3. Rozważałem GLE przed zakupem X5. Generalnie fajne auto, dla mnie nieco stare. Na plus na pewno ilość miejsca w drugim rzędzie oraz generalny komfort. Właściwości jezdne uważam, że są gorsze w porównaniu do BMW. Stylistyka, mimo liftu wygląda na nieco przestarzałą (tu na plus LCI BMW, które faktycznie odmładza przód) + brakowało mi tam ogromnej felgi. P.S podforum G05 ma tak fantastyczną aurę, że mamy tu nawet aktywnych ex-posiadaczy @maciek_w z M3 czuje się jak u siebie, teraz @Rolekt z GLE
    5 punktów
  4. Tym razem coś od siebie. Przedstawię fotorelację z montażu przedniej kamery Założenia: Wcześniejszy montaż gniazda zapalniczki w ASO z uwagi na gwarancję (to była jedyna ingerencja w instalację elektryczną) w celu późniejszego użycia powerbank-a do zasilania kamery. Oczywiście przy założeniu, że gdy nie mamy fabrycznego gniazda zapalniczki w bagażniku. Na dalszym etapie prac brak ingerencji w instalację elektryczną pojazdu Kamera umieszczona od strony kierowcy. Przewód przeprowadzony w słupku. Należy najpierw wykręcić śrubę jak na zdjęciu i ostrożnie odchylić osłonę słupka. Ważne: Należy przeprowadzić kabel od strony szyby czołowej. Wówczas nie ma ryzyka ingerencji w obszar działania poduszki powietrznej. Po częściowym wyjęciu uszczelki jest miejsce na przeprowadzenie kabla Przewód mocowany jest za pomocą zaczepów. Dodatkowo przewód USB został zaizolowany taśmą parcianą na całej jego długości. To jest jeden z dwóch zaczepów dolnej osłony słupka. Drugi zaczep jest od strony tylnych drzwi. Miejsce prowadzenia kabla w progu tylnych drzwi Przy montażu osłony bocznej musimy uważać, aby zaczep osłony nie uszkodził lub nie przytarł kabla. Przemieszczenie kabla pod pokrywą bagażnika Power bank znajduje się w miejscu pierwotnie przewidzianym na apteczkę samochodową. Sprawdzamy przed końcowym zaślepianiem czy kamera działa. Ważne: Aby ponownie przymocować plastykowe osłony należy wcześniej wyjąć nieoderwane zaczepy z karoserii i włożyć ponownie w osłonę
    5 punktów
  5. Ja rano zamiast sikac do kibla ide do garazu i do adblue leje… perpetum mobile
    4 punkty
  6. Dojechałem dziś na narty w alpy. Trasa warszawa-hintertux srednie spalanie wyszlo 11,1. Silnik m60. Wyjazd z rodziną bez boxa. Trasa przez Czechy. W Polsce +20-30 do regulaminowej predkosci, za granicą +10. Bez szaleństw, ale jazda też nie o kropelce. Kilka zrywów jak jakiś narwaniec siadł mi na zderzaku. Wynik moim zdaniem całkiem spoko biorąc pod uwagę moc v8. Było nawet 10,9 l ale ostanie kilometry pod górę podniosło lekko spalanie. Sorry za lekki off top bo to 30d vs 40i ale troche tu o spalaniu bylo wiec moze sie komus przyda
    4 punkty
  7. Moim zdaniem miałeś X5 jeżdżące lepiej niż 99+% X5 na rynku. Auto imho jednak będące ciekawszym połączeniem SUVa i osiągów od X5M - z osiągami i prowadzeniem zbliżającymi się do X5M, a bez tej chyba niepotrzebnej w SUVie brutalności. No i dużo, dużo tańsze (value for money w M60i jest rewelacyjne). W M60i jest do poprawienia wydech, może do dołożenia lotka M Performance... i to tyle, modów/tuningu nie lubię, więc na tym bym poprzestał Znakomity i kompletny wóz, gdybym sam nie jechał, nie uwierzyłbym, że aż tak może jeździć X5
    4 punkty
  8. Myślałem, że podpięły się wszystkie zdjęcia.. Harmonijka brudna z każdej strony. No co ty. Otrzepię i puszczę na OLX z opisem, że z wymiany międzyinterwałowej więc według ASO pojeździ jeszcze 10k km
    3 punkty
  9. W ustawieniach (w iPhone - nie wiem jak android) jest tez opcja, ze po wyjściu z samochodu - po dołączeniu od Bluetooth aplikacja sama się też zamyka - nie widzę sensu dodatkowych urządzeń... aplikacja zawsze działa w tle, sama się włącza i wyłącza z chwilą rozpoczęcia jazdy...
    3 punkty
  10. Za poleceniem któregoś z kolegów z tego forum zamówiłem czujniki cisnienia z Ali za 92 złote . W linku droższe ale co chwilę jest jakiś kupon a zresztą tutaj cena za 4 co u nas wołają za jeden https://a.aliexpress.com/_EJrEIT0
    3 punkty
  11. Cześć wszystkim, wiem, że to może być ryzykowne na tym forum , ale właśnie przesiadłem się z BMW X5 2.5d z 2022 r. (pre-LCI) na Mercedesa GLE 450d. Oba auta zamawiałem jako nowe, więc mam dość bezpośrednie porównanie. Powiem szczerze – gdyby nie silnik w moim X5, pewnie nadal bym nim jeździł. Niestety przy zamówieniu popełniłem błąd – zbyt długo zbierałem się z aktualizacją konfiguracji i zanim zdążyłem coś zmienić, auto zostało wyprodukowane (a w tamtym czasie – 2021–2022 – na BMW czekało się rok). Z kolei Mercedesa zamówiłem w lutym, odebrałem w czerwcu. Do GLE trafiłem... przypadkiem. W X5 padł tylny most po 2,5 roku, a na czas naprawy poprosiłem flotę o zorganizowanie testowego auta – padło na GLE 300d. Spodobało mi się na tyle, że postanowiłem spróbować. Nie jestem fanem nowego kierunku BMW – te wszechobecne ekrany, brak fizycznych przycisków (znam dobrze nowe iDrive, bo mamy w rodzinie X1 2024), a GLE to jeszcze „stara szkoła” – mniej tabletów, więcej klasyki. I to był dla mnie plus. Mam już za sobą 1000 km i kilka przemyśleń, które może komuś się przydadzą: Wykonanie wnętrza: Mercedes wypada tu gorzej. Pojawiają się drobne hałasy, fotele „pierdzą” przy wentylacji i masażu (nie żartuję), a przycisk haka urwał się przy pierwszym użyciu (!). Wyciszenie: BMW było zauważalnie cichsze przy 150–160 km/h, mimo że w obu autach mam 21-calowe koła. W X5 miałem czołową szybę akustyczną, może to robi różnicę, choć w mercu mam pakiet wyciszenia wnętrza. Fotele: Komfortowe fotele BMW to absolutna liga światowa. W GLE (pakiet AMG Premium) jest ok, ale brakuje regulacji takich jak niezależna górna część oparcia czy pełna regulacja podparcia ud. Masaż i wentylacja w Mercu działają dobrze – ale ogólnie tęsknię za komfortami z X5. Asystenci: BMW z pakietem Professional prowadził się prawie sam – w Mercedesie asysta wymaga więcej ingerencji kierownicą i częściej „gubi” pasy. Z ciekawostek – w Mercu po naciśnięciu hamulca nie wyłącza się kontrola pasa, tylko sam tempomat – może i lepiej? Audio: Miałem HK w BMW, teraz Burmeister (ustawiony z pomocą Chata GPT i kreatora – fajna rzecz), ale mam wrażenie, że HK bardziej mi odpowiadało, szczególnie przy cichym słuchaniu. Konfigurator: Mercedes to chaos – dziwne opcje typu „asystent MBUX”, ciężko zrozumieć co za co odpowiada. Myślałem, że zamówiłem rozszerzoną rzeczywistość w nawigacji – okazało się, że nie, bo... trzeba było ją zaznaczyć osobno, choć była w pakiecie. Aplikacja: Tu plus dla Mercedesa – można zdalnie zamykać szyby czy dach. W BMW tylko powiadomienie – żeby zamknąć trzeba było podejść do auta. Tylne fotele: Zamówiłem elektryczną regulację – bardzo mały zakres i w zasadzie tylko „prostowanie”. Zbędny bajer. Kierownica: Wziąłem drewniano-skórzaną, myśląc że drewniany środek i skórzany chwyt – niestety chwyt jest zarowno drewniany jak i skorzany, czyli reką "łapiesz" obie faktury. Dziwne. Nie wziąłbym ponownie. Tęsknię za sportową M. Światła: Jeszcze nie przetestowane – ale w BMW aktywne LED-y były bajką, więc poprzeczka wysoko. Zawieszenie: Mercedes ma pneumatykę, BMW miało aktywne (bez pneumatyki). I wiecie co (tu pewnie Was nie zaskoczę) – BMW prowadziło się lepiej. Merc jest bardziej „kanapowy”, nawet w trybie sport. Może to też kwestia cięższego silnika w GLE (wiem, że różnica 2.5d vs 3.0d w BMW jest odczuwalna w prowadzeniu, pisał ktoś z Was tu na Forum). Podsumowując – GLE to fajne auto, ale dla mnie jako kierowcy X5 miało więcej „feelingu” i ergonomii. Oczywiście nie są to jakies dramatycznie duże różnice. ale jednak Jakbyście mieli jakieś pytania to pls dawajcie. ps. nie pisałem o silnikach bo tu sa nieporównywalne. silnik z Merca, no cóż, super... ;))))) Pozdrawiam, Tomek
    3 punkty
  12. 3 punkty
  13. Zaciekawiło mnie to , powiesz coś więcej jak ustawiasz audio za pomoc Chata GPT i kreatora - co to za kreator ? Dasz jakąś instrukcję ? Mam BW w X5 co prawda ale chetnie to przetestuje Zgadzam się z tobą, dla mnie OS 7, fizyczna klima, fizyczne skroty to była złota era BMW , sam mam w firmie LCi i PRE-LCI .. i niestety LCI juz gorzej obsługuje się .. ale to jeszcze nic.. bo zaraz wskakuje nowy sytem X ... i to dopiero będzie jazda bez trzymanki. NIestety muszę też to przyznać.. tacy ludzie, którzy chociaż w 10% interesują się motoryzacja, lubią przyciski etc to mniejszość i dla producentów nie jesteśmy ważni. Obecnie ma się świecić, tańczyć, dobrze robić .. a kij z ergonomią.. im wiecej bajerow tym wiecej much przyleci do gówna ... GLE pneumatyka vs penaumtyka X5 .. to nadal wole X5.. ale zawieszenie w x5 wedlug mnie jest glosniejsze niz w mercu. Śpieszmy się kochać fotele komfortowe, przejrzystą obsługę, prostotę , jakość wykonania ... Podobnow w nowych generacjach 5 ,7 i X5 i x7 .. stracimy .. prostotę, fotele komfortowe i.. jakość wykonania - pacz BMW 5 .. i x3 Ale potwórze się.. nie jesteśmy targetem.
    3 punkty
  14. Odebrana w kwietniu w BMW Welt. BMW X5 LCI 40i 381 KM Manhattan Metallic Cognac Sensafin, alcantara oraz listwy karbonowe Po odbiorze okleiłem cały samochód folia XPEL Ultimate Fusion pod Lublinem (polecam!). Wyposażenie to w sumie wszystko oprócz B&W, Merino oraz zawieszenia M Prof: Editions and packages S337 M Sports package S33B M SPORT PACKAGE PRO S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7LK Travel Paket S7M9 M Shadow Line with expanded scope S7R7 Innovation package S7RS Package Comfort Comfort and interior equipment S407 Sky Lounge panoramic glass sunroof S413 Luggage compartment net S417 Roller sun visor, rear door S418 Luggage compartment package S420 Sun protection glazing S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S44A Cup holder temperature-adjustable S453 Climate-controlled seats, front S456 Comfort seat with memory S4A2 Glass application Crafted Clarity S4FL Travel & Comfort rail system S4GQ M seat belts S4HA Seat heating, front and rear S4HB Heat comfort package, front S4MC Interior trimstrips, Carbon Fibre S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4NM Ambient Air Paket S4T7 Massage function f.driver & fr.passenger S4T8 Extended mirror package S4UR Ambient interior light Multimedia S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon surround sound system S6AE Teleservices S6AF Statutory emergency call S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6NX Storage tray wireless charging S6PA Personal eSIM S6U3 BMW Live operating area Professional S6U8 BMW gesture control Driver assistance and lightning S536 Auxiliary heating S548 Kilometre speedo S552 Adaptive LED headlight S5AC High-beam assistant S5AL Active Protection S5AU Driving assistant professional S5AV Active Guard S5DW Parking Assistant Professional Wheels and drive S230 Extra package, EU-speciifc S258 Tyres with runflat properties S2PA Locking wheel bolt S2TB Sport automatic gearbox S2VB Tyre pressure display S2VH Integral active front steering S2VR Two-axle air suspension Environment and safety S302 Alarm system S319 Integrated universal remote control S322 Comfort access S323 Soft-Close-Automatic doors S3AC Trailer coupling S3DN BMW radiator grille iconic glow S3KA Acoustic comfort glazing S3M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS S3MC M roofrailing, Shadow Line S3MF M lights Shadow Line S801 National version Germany S851 Language version German S879 On-board literature, German S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active pedestrian protection S8WM Control D Individual equipment S760 High gloss shadow line S776 Roofliner Alcantara anthracite Other equipment S1CB CO2 equipment S1CE Recuperation system S1DF Exhaust emission standards EU6 rde II S1G6 BMW LA wheel V-spoke 915M run-flat tyres S1MA M sports exhaust system S925 Dummy-SALAPA S981 Comfort package Plus SA090 90 Ah AGM battery SC3D manhattan metallic SKPRI Sensafin dec.quilted Cognac Co do odbioru w BMW Welt... Była to wyjątkowe, bardzo pozytywne doświadczenie! Na ponad 3 tygodnie przed odbiorem otrzymałem potwierdzenie terminu. BMW oferuje zniżkę na hotel Leonardo przy Olympia Park z pakietem powitalnym. Check-in był sprawny: weryfikacja dokumentów, a potem można było się zrelaksować. Dostępne były bufet, napoje (kawa, woda, piwo), świeże gofry dla dzieci, pokój zabaw i strefa odpoczynku. Fotelik dziecięcy wysłałem wcześniej bezpośrednio do BMW Welt, czekał przy samochodzie, gotowy do montażu. Sam moment odbioru był bardzo pozytywnym doświadczeniem. Trafiłem na bardzo kompetentną osobę, pasjonata marki, który poświęcił mi prawie godzinę: na konfigurację, ustawienia i szczegóły dotyczące auta (potwierdził też, że warto wymieniać olej po dotarciu oraz w połowie interwału, jeśli samochód ma być na dłużej). Dodatkowego uroku dodaje fakt, że odbiór odbywa się publicznie przy obecności zwiedzających. Samochód był gotowy z założonymi tablicami eksportowymi (czerwonymi). W przypadku wywozu pojazdu poza Niemcy trzeba też złożyć depozyt w wysokości VAT. Cały proces był świetnie zorganizowany, polecam odbiór auta w BMW Welt każdemu fanowi marki
    3 punkty
  15. Wybaczcie, że tu… podforum ///M musi powstać jak Feniks z popiołów, bo obecnie okazuje zerowe oznaki życia
    3 punkty
  16. Też to zauwazylem z tymi niby diodami. Przed zakupem naprawde myslalem ze te diody to niezalezne swiatla. Jakie bylo roczarowanie jak zobaczylem jak to dziala, ze to tylko jakies punkty ktore odbijają swiatlo od listew swietlnych w dachu. Efekt swiecenia oczywiscie jest, ale rozczarowanie co do ceny jaka trzeba placic za cos takiego
    3 punkty
  17. U Maćka wskazanie zasięgu zatrzymuje się na 400, dlatego cały czas jest aktywny na forum g05 bo tęskni za dobrobytem
    3 punkty
  18. Dziś w końcu zabrałem się za naklejki na drzwiach - przed zakupem byłem nastawiony na ich zdjęcie ale z czasem jakoś człowiek się przyzwyczaił Były jednak już zmęczone trochę czasem i słońcem więc postanowiłem zrealizować pierwotne założenia a w razie czego kupię komplet nowych i nakleję Pierwsze podgrzewanie i zrywanie (zeszły w całości), następnie usuwanie “resztek” kleju z pomocą ADBL GRR (środek daje radę - polecam jakbym miał myjkę ciśnieniową pod ręką to podejrzewam, że większość zeszła by bezkontaktowo ). Trzeba będzie jeszcze przepolerować bo jest delikatna mora ale to przy okazji jak będę polerował całość - dziś starczyło czasu jeszcze na szybkie mycie i aplikację Auto Graph Sapphire Na razie muszę się przyzwyczaić bo mam wrażenie, że czegoś brakuje - małżonka jak zobaczyła efekt to pytała ile nowe naklejki kosztują
    3 punkty
  19. Myślę że to zdanie oddaje sens całego wątku.
    3 punkty
  20. Duza utrata wartosci wynika u Ciebie z kilku czynnikow ktore sie na siebie nalozyly: 1. kupiles auto na "gorce" covidowo-polprzewodnikowej, przeplaciles o minimum 50k PLN, 350k PLN za 520d to nieporozumienie w przypadku modelu ktory byl juz tyle lat na rynku. Bardzo zle trafiles z upustami. 2. Auto jest juz przestarzale technologicznie (szczegolnie GUI), na rynku od ~7 lat, ma juz nastepce (niewazne ze nastepca jest gorszy jakosciowo niestety i wykastrowany z wielu opcji dodatkowych, jest nowszy w oczach klientow i tyle, trzeba sie z tym pogodzic) 3. Zaplaciles extra za spersonalizowanie auta, na rynku wtornym te extra opcje sa praktycznie bezwartosciowe (moga zachecic do zakupu ale nie podwyzsza zbytnio ceny auta w porownaniu do setek innych aut, utrata wartosci jest szczegolnie wysoka w przypadku aut dobrze doposazonych z podstawowym silnikiem) - dla przykladu kupiles webasto za 10k PLN. Nikt Ci za nie nie doplaci 1 PLN na rynku wtornym. Jest? Fajnie. Nie ma? No problem. 4. Zaplaciles extra za dobrze spersonalizowane auto a juz po 2 latach sie go pozbywasz - jedno z drugim sie gryzie! Jak oczekujesz nieduzej utraty wartosci i jestes pewny tego co masz to kupujesz takie auto na 5-10 lat i nie myslisz o utracie wartosci bo bedzie znikoma calosciowo po tylu latach. Sprzedawanie spersonalizowanego, dobrze wyposazonego auta po 2 latach to fanaberia ktora slono kosztuje jak sie teraz o tym przekonujesz. 5. Jak kupujesz 2 litrowego diesla w segmencie E to z zalozenia juz musisz byc swiadomy, ze przy sprzedazy bedziesz konkurowal glownie cena z setkami innych, podobnie smutnych 5-er. Prestiz nowosci ulecial tuz po zakupie w przypadku najpopularniejszego silnika w 5-er. 6. Spoleczenstwo polskie sie bogaci a konkurencja (jak wlasnie te chinczyki nowe po 200k PLN) rosnie. Coraz wiecej osob stac na nowe auta na gwarancji wiec logicznym jest, ze uzywane premium dostaje mocno po tylku - w takich US, UK, Francji etc jest to szczegolnie widoczne, tam takie auta z podstawowym silnikiem jak to ktos napisal nie roznia sie cenowo duzo od Passatow bo prestiz ulecial a serwisowanie sporo drozsze od nie-premium. I na koniec jak to ktos napisal wczesniej --> mala utrata wartosci to hybrydowe Toyoty a nie bogato wyposazone 520d, smutna prawda.
    3 punkty
  21. Zgadzam sie z przedmówcą. Jakie rozmiary kół, felg, czy wymieniać olej, co ile, czy w skrzyni to tematy ciągle powracające jak bumerang. Choć i tak za najlepsze uważam dyskusje na temat kiedy bedzie auto, jakim statkiem płynie, gdzie statek skręcił i kiedy, czy kapitan wyszedł na ląd czy nie .
    3 punkty
  22. Miałem okazję przejechać się dzisiaj Waymo bardzo sympatyczne doświadczenie myślałem że będzie trochę dziwnie/strasznie ale w było tak naprawdę całkiem normalnie, auto jechało bardzo płynnie znacznie lepiej niż wielu taksówkarzy z którymi miałem okazje jeździć w ostatnich dniach, było też tańsze niż Lyft czy Uber na tym samym dystansie. Rozpoznawało wszystko co dzieje się wokół niego, potrafiło się minąć z innym autem w ciaśniejszych miejscach. Ciekawe kiedy Tesla dojdzie do takiego poziomu i czy mimo braku radarów będzie w stanie dorównać konkurencji, czas pokaże
    3 punkty
  23. Milo, ze przestales sie juz nawet kryc z tym, ze jestes podobnym trollem do slonika Skończyły się argumenty, że mnie od trolli wyzywasz? To parafraza Twoich słów nt możliwości Tesli. Ja Ci chcę tylko pokazać że żyjesz w swojej bańce "Tesla krul". Masz dogmatyczne podejście do wielu dyskutowanych spraw i nie akceptujesz że świat ma wiele odcieni szarości. Wg Twojej logiki, Tesla nie jest liderem sprzedaży aut elektrycznych, bo została wyprzedzona np przez BYD, a ja mimo tego uważam że jest.
    3 punkty
  24. Nie, RTTI bierze dane z HERE. Jak dotąd nie zauważyłem większych rozbieżności między RTTI, a mapami Google.
    3 punkty
  25. Coś dla fanów wysokiej prędkości średniej Taycan polift.
    3 punkty
  26. Ja juz wczesniej pisalem , ze dla mnie realacje w salonie i serwisie i dziale ubezpieczen sa wazniejsze od cyferek na start. Dodatkowo dla mnie zakup ma sie spinac z odpowiednim poziom przychodow i koszt zakupu ma stanowic odpowiedni procent tych przychodow. Wole czas, ktory mam poswiecic na szukanie kto nizej spusci spodnie poswiecic na wygenerowanie przychodu, ktory bedzie wiekszy niz rabat. Na samochodzie czy w leasingu, czy w gotowce, czy kredycie przy sprzedazy zawsze stracisz i czy mniej czy wiecej trudno, nie zawsze wszystkie biznesy, deale udaja sie. Nie zawsze mialem najlepsze rabaty, oplaty leasingowe, ale cesjowalem, sprzedawalem rozne samochody i zawsze utrata jest podobna. i ktos zaraz powie, ale spedzasz czas na sprzedazy, a ja powiem u mnie rozmowa z nabywca wyglada konkretnie i mowie wprost..negocjacje na miejscu, ale ma sie nie spodziewac szalenstw, i jezeli jest typowym apaczem lub szuka miodu w dupie i okazji to niestety nie mam na niego czasu. Przewaznie 3-4 telefony odrazu rzucaja sluchawka, a 5-6 przyjezdza i zabiera . Mialem nawet kilka sytuacji ze ludzie odrazu rozpoczynali cesje lub placili zaliczke i odbierali samochod bez ogladania. Wytarty frazes czas to pieniadz, ale dla mnie zawsze w modzie. ————— co do x3——— m50 sie sprzedaje bo ma dobry stosunek ceny do oferowanej mocy i prowadzenia, co do innch opcji to juz kiedys napisalem..dla mnie kupowanie x3 czy nowej 5 z motorem 2.0 to glupota…bo oferuja tylko ciut lepsze multimedia czy ciut lepsze prowadzenie od takiego tiguana czy superba… a marki popularne sa lepiej wykonane. Zreszta zakup większości marek premium z silnikami 1-2 litry …to po prostu fanaberia, bo przy obecnym rynku nie maja az tylu przewag do marek popularnych , jak różnica w cenie miedzy premium a popularna.
    3 punkty
  27. Tu wrzucę kilka. Na zachętę Galerii nie zakładam, za często auta zmieniam, a po ich sprzedaży i tak proszę adminów o usuwanie wątków z galerii
    3 punkty
  28. Przy okazji weekendowego wyjazdu była okazja przetestować kamerkę, takie coś na szybko zmontowałem - kompresja YT (+ tempo x2) daje w kość i widzę, że bez filtra CPL się nie obejdzie ale jakość daje radę Plus kilka zdjęć z trasy
    3 punkty
  29. Sprzedałaby się. Brat też mnie szczególnie nie poratował - dostał warunki takie same, jakie proponowałem innym. A na koła dostał bana od żony. Najpierw ma kupić pompę ciepła do nowego domu, który kupili sobie gdzieś w górach. Kompletnie nie rozumiem takich priorytetów
    2 punkty
  30. hahaha zrobi się scenariusz godny brazylijskiej telenoweli moją byłą ma obecnie ... mój młodszy brat
    2 punkty
  31. chyba zglosze sie na moderatora .. a pierwsze co to Bana ci wlepie .
    2 punkty
  32. Zawsze wymieniają z filtrem i korkiem, chyba że poprosisz o sam olej (nielogiczne, ale klient nasz pan). kabinowy to ten do klimatyzacji.
    2 punkty
  33. Siemanko. Update mojego G31 540i xDrive: Soft i mody: Zrobiłem update wszystkich sterowników, dorzuciłem parę bajerów, m.in. soft close klapy bagażnika, czy więcej kolorów ambient light. Auto było na programie w TC-Performance — bardzo fajne miejsce, profesjonalne podejście. Wynik też niczego sobie: prawie 430 KM i 600 Nm – czuć różnicę! Felgi i wibracje: Z racji uporczywych wibracji (o których już kiedyś pisałem), przyspieszyłem temat kół. Wpadły nowe Styling 759i w kolorze gloss black. Myślę, że świetnie się prezentują, zwłaszcza że w polifcie nie widziałem jeszcze nikogo na takim setupie — jak ktoś ciekawy, może zobaczyć jak to wygląda. Moim zdaniem super. Stare 664M 19” idą na zimę. Myślałem o 846M, ale... są 2x droższe, a do tego mają opinię felg podatnych na pękanie. 759i mają napis „Borbet Germany”, więc może będzie lepiej. I tak bym je malował na czarno, a wtedy 846M tracą swój charakter. Kwestia gustu. Klimatyzacja: Serwis klimy — przedtem działała średnio. Okazało się, że było tylko 546 g czynnika przy normie 600 g. Podobno w G30 nawet niewielki ubytek mocno wpływa na działanie całego układu. Ma być 600 ±15 g i dopiero wtedy działa jak trzeba. Po serwisie... pierwsze co zrobiłem to podniosłem temperaturę, bo zrobiło się lodowato . Jeśli ktoś ma problem z klimatyzacją – warto zacząć właśnie od tego. Retrofit tylnych lamp: Nowe tylne lampy – oczywiście wszystko ori BMW. Wygląda to świetnie, nie ma porównania z przedliftem. Zastanawia mnie, czemu BMW nie dało takich czy podobnych lamp już na starcie — przedliftowe tylne wyglądają jak z innej epoki (a np. w G32 różnice są dużo mniejsze). Co do przodu – jeszcze się waham. Z tego co wiem, to tył jest oficjalnym retrofitem, jak np. składane lusterka, natomiast przód to już zabawa i rzeźba. Wygląd zyska, ale kasa raczej się nie zwróci. Plany na przyszłość: Na pewno wpadnie Driving Assistant Plus i aktywne stabilizatory. Myślę też o wymianie ekranu na 12,3” – podobno ogarnięty tuner ogarnie temat rozdzielczości i CarPlay. Prawdopodobnie okleję też maskę folią – „car spa” zauważył pierwsze ślady po kamykach. Wrażenia ogólne: Auto mimo 20” kół nadal komfortowe. Z ciekawości – jeździł ktoś Kaudi A6 C8? U mnie ostatnio zrobiło się ich pełno. W środku wygląda dużo nowocześniej, ale jak oglądam testy, to jakoś żaden nie wygrywa z G30 Wnętrze: Tu bez większych zmian – doszła tylko folia na centralny ekran i na piano black na konsoli. Jedyne czego mi żal, to brak obszytej deski, no ale trudno
    2 punkty
  34. Olej, raz się żyje. Owijaj się filcem i/lub gąbkami (pomaluj tylko w kolory M), żeby nie było czuć, ewentualnie prochy do tego przeciwbólowe i heja.
    2 punkty
  35. https://wysokienapiecie.pl/111292-1000-km-autem-elektrycznym-zblizamy-sie-bmw-ix-przejechalismy-715-km/
    2 punkty
  36. W poprzedniej X5 40i przeszkadzała mi wysokość a nie szerokość opony 20'' - w szybkich zakrętach czułem delikatny efekt 'podwijania opony', co kompletnie nie było wyczuwalne w 22'. Fakt, ze to zmiana o 2''. Także ode mnie +1 dla osób widzących różnicę w prowadzeniu ;).
    2 punkty
  37. @jacekmury1 O trwałości napędu się nie wypowiem bo na razie zrobiłem raptem 16 tysięcy (aktualny przebieg to 59 tysięcy, problemów z napędem dotychczas brak) ale pod pozostałymi względami jestem zadowolony, nawet bardzo - i to pomimo tego, że według obiegowej opinii PHEV nie powinien się u mnie sprawdzić bo nie mam gdzie go ładować regularnie. Samochód oferuje przyzwoite osiągi (i jeszcze lepsze wrażenia dzięki natychmiast dostępnej mocy i momentowi z silnika elektrycznego - auto wydaje się zauważalnie żwawsze niż 330i choć w rzeczywistości takie nie jest) i jak dla mnie świetne spalanie - na dłuższych trasach po drogach krajowych przy spokojnej jeździe zgodnie z przepisami z pustą baterią potrafi zejść nawet poniżej 5l, przy długich trasach z autostradami (tak jak ostatnio Słowenia czy zeszłoroczny wypad na Chorwację) robię regularnie 6,2~6,8l / 100 km nie zamulając, na trasie do Chorwacji spalił mniej więcej tyle samo co jadący z nami Mondeo MK5 1.5 Ecoboost (MT). Średnie spalanie liczone z dystrybutorów z całego okresu użytkowania mam na poziomie 7,7l (małżonka codziennie dojeżdża do pracy ok. 4km, praktycznie całość w korku - bez jej dojazdów byłoby bliżej 7l, z tego roku aplikacja pokazuje moje średnie spalanie równo 7,0l) - 1,6l średnio mniej niż miałem w Audi A6 C7 2,0TFSI dłubniętym na 260KM (FWD, MT), 1,5l mniej niż w Lexusie IS 200t (245KM, RWD, AT), 1,3l mniej niż w Mazdzie 6 GH 2.5 (170KM, FWD, MT) - przy takim samym użytkowaniu. I to wszystko z xDrive i na 19" staggered cały rok. Auto w miesiącu średnio 1~2 razy w miesiącu ma baterię ładowaną do pełna - podpinam go czasem przy okazji zakupów albo wizyty u rodziny Auto bez ładowania funkcjonuje jak normalna hybryda i na drogach lokalnych potrafi przejechać ~30% na prądzie z rekuperacji (na długiej trasie z drogami szybkiego ruchu 10~15%)
    2 punkty
  38. Zapaliłem świeczkę i złożyłem ofiarę na ołtarzyku Elona z tej okazji.
    2 punkty
  39. nie było napisane, że to do miasta więc wziąłbym benzynę, ale mam mnóstwo znajomych, którzy eksploatują diesla w mieście z zadowoleniem i pomyślnością. Myślenie dzisiaj o dieslu, że to auto tylko na trasy jest trochę jak myślenie, ża spodnie są tylko dla facetów.
    2 punkty
  40. Pozowolę sobie na mały off topic. Mnie fascynuje, przynajmniej do pewnego stopnia, fakt, że na forum ciągle wracamy do starych wątków i czegoś, co było już maglowane kilkukrotnie. Nie jestem wieloletnim uczestnikiem, ledwie od 2023, co przy części z Was to pikuś, ale śledzę dość uważnie i tam, gdzie mogę coś wnieść, to piszę. Ale naprawdę, ja już sam przeszedłem te same dyskusje kilkukrotnie, co dopiero inni. Tak jakby za każdym razem wszyscy dawali się wciągnąć w podobne tematy. Nie wiem, jaka jest wizja adminów i ogólnie forum, ale moje doświadczenia z innych tego typu miejsc wskazują, że osoby nowe powinny wykazać trochę wysiłku i poczytać tematy, użyć wyszukiwarki i dopiero jak nie znajdą pytać. Sam dołączając przemaglowałem większość wątków, a już na pewno te, które były interesujące pod pytania, jakie mi się nasuwały. A tu mam wrażenie, że co osoba wskoczy co kilka dni, to jedzie to samo, te same pytania. I wszyscy odpowiadają od początku, a co więcej dyskutują między sobą. Temat kół i rozmiarów jest tego najlepszym przykładem. Z pamięci już wiem np., że kolega JarekR (wybacz, że akurat Ciebie daję jako przykład, ale na świeżo wrzuciłeś w tym wątku) ma dramatyczne przeżycia z 20", na autostradzie właściwie latał niestabilnie od prawej do lewej, czego w sumie nikt inny nie potwierdził, raczej odwrotnie - mamy pozytywne odczucia. Itp. itd. Cenię sobie to miejsce, czytam naprawdę regularnie, wiem już kto ma jaki styl i co wnosi, ale czasem po prostu trochę męczące jest wałkowanie tego samego non stop. W sumie tyle w temacie wolnych myśli.
    2 punkty
  41. Musimy niestety zacząć od tego, że na europejskich producentów nakładane jest mnóstwo ograniczeń związanych z ekologią przez co koszty produkcji rosną lawinowo. Czy Niemcy (3 gospodarką świata, praktycznie rządzący EU) są na tyle głupi aby zabijać w ten sposób swój automotive? A może jest to lobbing Chin i to właśnie Chińczycy po cichu są umocowani i wpływają na to co się tutaj dzieje. Przecież takie głupoty jak start-stop, oleje long-life z wymianą co 30kkm, downsizing nie biorą się znikąd. To samo ubijanie silników V8 czy nawet R6. G60 nie już dostępna w wersji 540i w Europie (chyba tylko w USA?). Jest to prawo, które UE sobie stworzyło i zabiło gospodarkę. Chińczyk nie potrzebuje ani jednego czołgu aby zdestabilizować kraj taki jak Polska a może cała UE. W Polsce jest ok milion instalacji fotowoltaicznych. Każda instalacja ma inwerter (pełnoprawny falownik) praktycznie zawsze podłączony do internetu, który sam się aktualizuje. Nawet jeśli nie ma backdoora to może go za chwilę mieć. Spokojnie 80% z nich to produkcja Chińska, strzelam ze 25% to Huawei będący pod kontrolą rządu Chińskiego. Wystarczy teraz słoneczny dzień i na polecenie z góry falownik zamiast wysyłać międzyfazowo 400V w sieć może wysłać 500V lub 600V. Gwarantuję, że To położy całą sieć energetyczną. Dodajmy jeszcze setki tysięcy Chińskich elektryków i mamy piękny przepis na wielotygodniowy blackout. Być może to tylko moja teoria spiskowa ale scenariusz jest fizycznie możliwy do zrealizowania. A co do Omody. Gdybym miał tym jeździć to również za darmo bym nie chciał. Wystarczy przez parę chwil spojrzeć na dane techniczne (pewnie i tak kolorowane w Chińskim stylu) aby wiedzieć że nie ma nawet co spoglądać w tą stronę.
    2 punkty
  42. Jezdzilem na r20 , mam r20 na zime .. i 200 z przodu to nie jest wyczyn i jest normalne - stabilnie, bezpieczenie i blagam nie piszmy herezji. Jedyna różnica miedzy r22 a r20.. to zakręty.. gdzie przy r20 .. auto delikatnie bardziej sie kladzie , ale to tez trzeba mocno przegiac przepisy i zdrowy umiar. Wiadomo, auto nie jest tak sztywne i ostre jak na r22, ale na r20 da sie w zimie jeździć bez problemu - stabilnie, komfortowo i ekonomicznie Polecam R20 jeżeli ktoś non stop nie jeździ jak kubica. Jeżdzę szybko na R20 i nie czułęm nigdy abym obsrał zbroję z ich powodu.
    2 punkty
  43. W sensie takich ludzi co rowniez maja 2 rece i 2 nogi i probowali i absolutnie niczego w zyciu nie osiagneli? Pelna zgoda! Powtarzam - idz do banku, pozycz pieniadze, kup jakis startup, kup naukowcow, skopiuj konkurencje i zdominuj rynek, nic trudnego
    2 punkty
  44. Tak, G01, bardzo dobra opcja, to jednak nowsza baza, f15 to przeciez e70 w nowym ubranku, na twoim miejscu, zdecydowanie.
    2 punkty
  45. Cechy xDrive23i M35i xDrive Kod silnika B48A20M2 B48A20T1/T2 Turbosprężarka Jedna, mniejsza (TwinScroll) Większa TwinScroll z wyższym ciśnieniem doładowania Układ chłodzenia Standardowy Zwiększony (więcej chłodnic, np. intercooler powietrze-woda) Wtrysk paliwa Wysokociśnieniowy, do 350 bar Wysokociśnieniowy, do 350–400 bar, bardziej zaawansowana kalibracja Wał korbowy / tłoki Standardowe odlewy Wzmocnione elementy – inne tłoki i panewki Głowica cylindra Standardowa Zoptymalizowana pod wyższe temperatury i ciśnienia Sterowanie rozrządem Valvetronic + VANOS Takie samo, ale z ostrzejszymi mapami sterowania Wydech Standardowy Sportowy, aktywny układ wydechowy (z klapą) ECU i mapowanie Zorientowane na spalanie i kulturę pracy Sportowe mapy – maksymalne osiągi, ostrzejsza reakcja na gaz
    2 punkty
  46. Źródłem danych do RRTI jest HERE Kiedyś znany z Ovi maps Nokii. Dla ciekawostki można znaleźć, że właścicielami HERE są BMW, VW, Mercedes, Intel, Mitsubishi, Bosch, Continental, Pioneer. Z danych HERE oprócz powyższych korzysta, np. garmin, hyundai i toyota. Zależność jaką zauważyłem w porównaniu do Google Maps jest taka, że RTTI zawsze wskazuje trochę mniejsze korki niż google ale według mnie nadal działa poprawnie.
    2 punkty
  47. Czy taka piękna to kwestia gustu ja specjalnie biorę aktualny model
    2 punkty
  48. Patrząc na to SUVem w trasie jeżdżą bogaci ludzie. Tyle paliwa w rurę idzie. Biedni jeżdżą kombi: Np 540xi przy 180kmh, na zdjeciu
    2 punkty
  49. Powiem wam jedno , auto jest mega !!! kurcze przez pomyłkę kliknąłem carbony w konfigu i jestem zadowolony mega !! pasuje idealnie do dachu i ten kolor na żywo to szał !!! taka bardziej limonka niż żółty , ogólnie mega in plus , na 19 cali zimówkach komfort oki .... nowy I drive , zostało pokrętło jest oki .... micha się cieszy jak się z okna patrzy
    2 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.