Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 29.05.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
10 punktów
-
Musze przyznać że nie do końca rozumiem co tutaj sie próbuje udowodnić. Że M340d jest szybsze od M340i ? Nie jest, jest wolniejsze i czuć to zwłaszcza od około 140km/h+ natomiast z uwagi na moment i jego dostępność przy codziennej jeździe daje lepsze odczucia zrywności od taka charakterystyka diesla. Sam jestem posiadaczem M340d LCI w kombiaku mój brat z kolei ma M340i LCI w sedanie, z różnych względów jeżdżę dość często jego a on moim samochodem więc mam bardzo dobre bezpośrednie porównanie. W M340i absolutnie nie brakuje momentu, jedzie fajnie nawet dołem owszem nie są to odczucia jak z M340d które potrafi dać odczucie kopnięcia nawet przy małej ilości gazu ( choć jak to diesel daje kopnięcie i jednak dość szybko gaśnie ) jednak jak pisałem w takiej codziennej jeździe wrażenie szybszego samochodu daje M340d gdzie w komforcie z każdych obrotów naciskasz i ten samochód wyrywa, M340i robi to wolniej ale potrafi szybciej tyle że trzeba go do tego przygotować zrzucając bieg albo trzymając skrzynię w sport. Natomiast jeśli M340i jest na tych 4tyś obrotów to rwie aż miło. Przy starcie z kreski jak wspominałem na początku do jakiś 140 moze nawet mniej idą praktycznie łeb w łeb po czym M340d łapie mocną zadyszkę a M340i jedzie dalej, różnica do do 0-200 czy też 160-200 jest bardzo duża na korzyść M340i. natomiast jak jedzie sie normlanie w trasie i na komforcie ( nie wierze ze każdy jeździ na sporcie caly czas ) to znow M340d robi lepsze wrazenie elastycznością, ponownie M340i musi miec spiąć ostrogi żeby nadgonić i przegonić ale jest szybsze zwlaszcza przy większych prędkościach. Spalanie jeżdżąc po miescie w 3miescie diesel 8-9 litrow, benzyna 10-12. Na trasie to zależy, przy spokojnej jeździe autostradami diesel okolice 7-7,5 benzyna jadąc identycznie jeden za drugim koło 8 z kawałkiem, przy czym mówimy o równej jeździe bez szarpania. Dość często jeździmy trase północ południe A1 i jeśli nam się spieszy i lecimy naprawde szybko to różnica w spalaniu robi się diametralna, w M340d naprawde trzeba sie postarać zeby przebić na tej trasie średnie 10l gdzie przy identycznej jeździe M340i pali juz okolice 15 litrow ( 98 oktanow ). Znow szybko razem w trasie różnica na plus w osiągach M340i jest ale nie wpływa ona znacząco jakoś na szybkość przemieszczania się, no i benzyna musi zaliczyć tankowanie gdzie dieslem na raz da sie bez problemu ta trase zrobic. Podsumowując oba samochody są świetna ale inne, ja świadomie wybrałem diesla z uwagi na to że robię dużo szybkich tras po Europie i lubię jechać dłużej bez przystanków i do tego po prostu ten silnik sprawdza sie dużo lepiej i daje mi realne oszczędności. Jeśli zależało by mi stricte na osiągach to brałbym M340i. Cieszmy się że wciąż BMW daje taki wybór i każdy może sobie wybrać coś pod siebie. Generlanie nie widzę też sensu rywalizacji który z nich jest lepszy, są inne i skrojone pod innego klienta. Nadmienię też że miałem okazję pojeździć chwilę M3 w kombiaku i o ile S58 z dołu jest bardzo słabe ( w sumie odczucie M340i vs M3 jest podobne na korzyść M340i jak M340i vs M340d na korzyść diesla ) top od tych 4tyś obrotów ten samochód to absolutnie dzik i rwie cudownie do przodu, choc taka charakterystyka jest dość dyskusyjna w codziennym użytkowaniu, i nie wiem jak ktoś może pisać że nie robi to na nim wrażenia względem M340i czy M340d bo to jest przepaść, natomiast ta przepaść znów była na trasie gdzie lecąc ogniem M3 wiadomo że odjeżdżała jak chciała ale uciec nie mogła bo normalny ruch ją ograniczał ( a też nie jeździmy w trybie albo zjedziesz albo giniemy wszyscy ) a skończyło się średnim spalaniem 10,2 w dieslu i 17,8 w M3 no wiec ten tego . Pozdrawiam Panowie i jeszcze raz napisze, nie ma co się spierać który lepszy, cieszmy się że taki wybór mamy.10 punktów
-
9 punktów
-
Robuś odpocznie parę dni od pisania to może zejdzie z chamskiego roszczeniowego tonu.9 punktów
-
Link do map na mega.nz ktore bedą działać cały czas. Mapy rozpakowywać nanowszymi dostępnymi WinRAR lub 7ZIP Inne programy, mimo, że błędu nie zgłaszają, źle rozpakowują pliki Ściągasz mapy takie jakie miałeś. Wersje nie są wymienne. Jedyne co można zamienić to WEST z EAST i na odwrót. Spis: ________________________ Road Map Europe East MOVE 2017-2 (torrent) https://mega.nz/file/zdwnUAaD#VTJO9TRqjzut2B0_7Y3lu4DKeISAr6xhpSmMCP4xoCQ Road Map Europe East MOVE 2017-2 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOVE+2017-2 Road Map Europe East MOVE 2017-2 (mega) https://mega.nz/file/JjYmHJga#6e9Ea4M8e5nnpCBdXDhVxgan2GbXSuWAyFm9TMVFzfE Jeśli posiadasz mapy MOVE starsze niż 2017-2, najpierw zrób aktualizację do MOVE 2017-2 a później aktualizuj do najnowszych. Link do mapy 2017-2 powyżej Road Map Europe MOVE WEST 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOVE+2024/WEST Road Map Europe MOVE WEST 2024 (mega) https://mega.nz/folder/RqYh3ahD#pd71XuLLAVJSzN_3srNN0w Road Map Europe MOVE EAST 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOVE+2024/EAST Road Map Europe MOVE EAST 2024 (mega) https://mega.nz/folder/3XJBiApQ#VsGcNeHeTbYBbIIExYXzlQ ________________________ Mapy MOTION WEST 2020 działają tylko z autami wyprodukowanymi po 03/2010 z pamięcią 16GB NAND. Ostatnią działającą mapą MOTION z autami przed 03/2010 jest wersja 2018. Te urządzenia mają tylko 8GB pamięci. Mapy EAST działają. Road Map Europe East MOTION 2024 (torrent) https://mega.nz/file/3ZoSxI4K#tbTPah8DfO-jc5tou1GqWkkwcub9vKa-SLIDUEI0drQ Road Map Europe East MOTION 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOTION+2024/EAST Road Map Europe East MOTION 2024 (mega) https://mega.nz/file/VuoTCZIL#gyeI3nIB1F-ZC8jFlbB6yCP6hpFVpo5f65a-keCVg2w Road Map Europe West MOTION 2024 (torrent) https://mega.nz/file/jUh2EKSR#756r4aH1cG86oqPuj5z1a2ZFfb871yF74n9y6KKF26s Road Map Europe West MOTION 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOTION+2024/WEST Road Map Europe West MOTION 2024 (mega) https://mega.nz/file/d6x1DSiS#ydoc4GVrdjlCUbyat46XHdxbYHTwN6LYdJo8__-HBak ________________________ Road Map Europe West PREMIUM USB 2025-2 (MEGA) - jedno USB https://mega.nz/file/BA83gBSI#nvF9ywWdmxYK1_bRuSVcnVqs6y_59ZbDGLmb7zxjvFU Road Map Europe East PREMIUM USB 2025-2 (MEGA) - jedno USB https://mega.nz/file/u9EFSSSZ#bx8hlAxORG1chdC5zGMN5MqxET0mYFB7jouWeTZPj-A Road Map Europe West PREMIUM USB 2025-2 (CHOMIKUJ) - jedno USB https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2025-2/WEST Road Map Europe East PREMIUM USB 2025-2 (CHOMIKUJ) - jedno USB https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2025-2/EAST Road Map Europe West PREMIUM USB 2025-2 (torrent) - jedno USB https://mega.nz/file/iIh3mB5K#nRL1VUSA_7izJgfb8as5FoOcVfLPgQTKjrbgpVOjets Road Map Europe East PREMIUM USB 2025-2 (torrent) - jedno USB https://mega.nz/file/uFRGTbIR#80UlrT6tPvErVMrFBxAOstTRVCy5z_fik7ju5zMfQXM Ostatnia wersja map PREMIUM na 3x DVD: Road Map Europe West PREMIUM USB 2020-2 (CHOMIKUJ) - 3XDVD https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2020-2+DVD+LAST/WEST Road Map Europe West PREMIUM USB 2020-2 (CHOMIKUJ) - 3XDVD https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2020-2+DVD+LAST/EAST ________________________ Road Map Europe West ROUTE 2025 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+ROUTE+2025/WEST Road Map Europe West ROUTE 2025 (torrent) https://mega.nz/file/7AQwBRiR#jC5hakpBe3UpoIQCgjHraEpmkBGIT6FXP4Ddc4DN52k Road Map Europe East ROUTE 2025 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+ROUTE+2025/EAST Road Map Europe East ROUTE 2025 (torrent) https://mega.nz/file/qJJjlYBS#dNl-SkUAE1l8d9Ys71Gktflo-PqRZ324nlo4zo63oQo ________________________ Road Map Europe NEXT WEST 2025 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+NEXT+2025/WEST Road Map Europe NEXT WEST 2025 (MEGA) https://mega.nz/folder/fb5y0TwI#jDYzKNGgKYc3_Ukr8dKSiQ Road Map Europe NEXT WEST 2025 (torrent) https://mega.nz/file/7IxUVaxT#cYiL4FgVnO4wbg3uPhnB8hVu6jWBRHbzWAopmqVBV3k Road Map Europe NEXT EAST 2025 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+NEXT+2025/EAST Road Map Europe NEXT EAST 2025 (torrent) https://mega.nz/file/iNQFmZCI#lpxAQeLmWM0GHDb6QBayQiyCd_xkrYaPsCiLSK6szr8 ________________________ Road Map Europe EVO 2025-2(torrent) https://mega.nz/file/6MxEVbaA#6vbT96wUdnzOVFWM6CNYkKg6XO1_MEaPowNxDgT2PDU Road Map Europe EVO 2025-2(chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+EVO+2025-2 ________________________ Road Map Europe WAY 2025-2 (mega) https://mega.nz/folder/GWQmGJzK#bb4kidKwfNgJw6odt5fFDA Road Map Europe WAY 2025-2 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+WAY+2025-2 Road Map Europe WAY 2025-2 (torrent) https://mega.nz/file/TdhXlZLA#ihV0kRicHbP4HCp0ti_TIhHiQcg6y4TLOzoeJwfCzOI ________________________ Road Map Europe LIVE 2025-3 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+LIVE+2025-3 Road Map Europe LIVE 2025-3 (torrent) https://mega.nz/file/CM5U2SrL#LfgzbeiOJKr16Nogsjok64vQtUQXtvchaNSVbA5nZgA ________________________ Road Map Europe JOY 2025-3 (torrent) https://mega.nz/file/6Nh02Tga#mnJkvJj4QMQJCLAzPBGH0l3ebJmURLbJYTFBuy0GfBs Road Map Europe JOY 2025-2 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+JOY+2025-2 ________________________ MW Road Map Europe HIGH 2019 DVD1 - przerobione na płytę DVD 4,7GB, usunięta część punktów POI. http://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+HIGH+2019/DVD1+-+NA+DVD*2bR+%28USUNIETA+POLOWA+POI%29 BMW Road Map Europe HIGH 2019 DVD2 POLSKA - przerobione na płytę DVD 4,7GB, usunięta część punktów POI. http://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+HIGH+2019/DVD2+-+NA+DVD*2bR+%28USUNI*c4*98TA+PO*c5*81OWA+POI%29 BMW HIGH CD MK3 - HERE VDO Dayton EUROPA 2014/2015 - chomikuj https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+HIGH+MK3+CD+2014-2015 BMW HIGH CD MK3 - HERE VDO Dayton EUROPA 2014/2015 - mega https://mega.nz/folder/aARjHbKD#bt86F5cs4FXRTf7y2rBZQQ ________________________ Road Map Europe Business 2019 (mega) https://mega.nz/#F!LNIxFAYa!jVcgn_NPDrKINqxwT-J7HA Road Map Europe Business 2019 (chomikuj) http://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+BUSINESS+2019 ________________________ Road Map Europe Professional 2019 - Polska jest na DVD3 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PROFESSIONAL+2019 Road Map Europe Professional 2019 - Polska jest na DVD3 (mega) https://mega.nz/#F!g9kTgIbC!ZX1HyAJm0PdASVvc4mtiPA Plik Lookup.xml https://mega.nz/file/HcxWybjb#2w0SmfXxSsrDF1LvSZ0VP6O_TM6XSEdVEDEh8hiAgbo8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
Witam wszystkich serdecznie,to moje pierwsze BMW Przesiadłem się z c-klasy kombi w205 2.0d 194km (po programie 218) ,2020r. Fajne auto ale przyszedł czas na coś z prządnym silnikiem (puki jeszcze są :)) Wybór padł na m340d - lubię chcarakterystykę diesla ( stosunek osiągów do apetytu na paliwo) Po kilkuset km BMW jestem zachwycony wyborem, jak ochłone to jeszcze coś dopiszę Moja skromna konfiguracja i kilka fotek na szyko.8 punktów
-
Koncepcji widzę mnóstwo, ja mam swoją, sprawdzoną, od lat ją stosuje. Zmieniam wieczorem jedno koło. Rano schodzę do garażu i patrzę na efekt. Jeśli trzy przylegają do podłoża, a to jedno letnie jest nieco podniesione to znaczy, że jest mu zimno, więc jeszcze za wcześnie.8 punktów
-
8 punktów
-
Ale ja nie twierdzę, że każdy powinien mieć 625 koni pod maską i 750 niutonów. Po to jest tych wersji tyle aby każdy wybrał taką, jaką mu najbardziej w danej chwili pasuje / na jaką go stać. Neguje natomiast zdecydowanie kupowanie samochodu dla następnego właściciela oraz sens kryterium „będzie 10k droższy za 7 lat”. Osobiście mam X5M. Czy jest mi potrzebne tyle mocy? Nie. Czy mogę ją w ogóle wykorzystać? Nie. Czy pali jak smok? Tak. Czy potrzebuje takiego auta? Nie. Ale chciałem je mieć i jestem bardzo zadowolony8 punktów
-
Herezje jakie tutaj mozna przeczytac podchodza dla mnie pod poziom komentarzy onetu czy innego wp 275mm to jest wąska opona? Jest tak wąska, że aż niebezpieczna? Serio? Swój komplet zimowych 20' mam z runflatami. Różnica w prowadzeniu kontra 21' ( 315mm tył) jest ale to kosmetyka. Moja żona w ogole nie zauważa żadnej roznicy. Na 20' jest troche wiecej komfortu i wydaje sie troche mniej bezposrednie prowadzenie. Co do jazdy na granicy bezpieczenstwa czy to w zakręcie czy to na prostej to nie wiem co trzeba z tym suvem zrobic zeby na publicznych drogach roznice miedzy 21' a 20' wychwycic. Oczywiscie są rozne opony i tutaj podejrzewam jest pies pogrzebany. Moj zestaw to Pirelli Scorpion Winter RunFlat + tylna oś skrętna + sportowy dyferencjał. Przy takiej konfiguracji z pełnym przekonaniem mogę przekazac, że jazda zimą jest bardzo satysfacjonujaca. Nie mam takiej wiedzy ale mogę sobie wyobrazic, że tania opona, nie runflat, zużyta opona, brak active steering czy sportowego dyferencjału moze miec wpływ na jakośc prowadzenia i odczucia kierowcy. Nie piszmy jednak, ze wina leży po stronie 20' rozmiaru kół i że "nie powinny byc homologowane" bo to brzmi zwyczajnie śmiesznie.7 punktów
-
A to w X5 są kierunkowskazy? W którym pakiecie?7 punktów
-
Zmień BMW na BYD, części zawsze będą oryginalne nawet z Alli... Przepraszam za ironię, ale podziwiam ludzi dokupujących akcesoria do marek premium na MyFriendowych portalach. Nie rozumiem jak można kupować auto za 300-400-500 tysi i szukać tanioch części w Chinach ...7 punktów
-
Cykl życia wątku o 340d: 1. Zaczepka, że 340d jedzie lepiej; 2. awantura, że nieprawda 3. gorąca dyskusja, włącza się kilku geeków, wjeżdżają wykresy, całki, wzory fizyczne, ale jest pat, bo nikt niczego nie udowadnia 4. wpada gość, który godzi towarzystwo; 5. wszyscy się zgadzają, że w sumie dyskusja jest bez sensu 6. dyskusja gaśnie na tydzień lub dwa. 1. Zaczepka, że 340d jedzie lepiej . . .7 punktów
-
7 punktów
-
Jak czytam wypracowania nt szybkich samochodów, wróć za szybkich za mocnych za ...., bo to tylko ludzi się zabija, traci prawo jazdy itd i że 318 to już szał całkowity, wystarczy i wogule.... To ja tak głupio zapytam, po co wam BMW? Przecież Skoda będzie tańsza, ba Dacia ogarnie temat a tam znajdziecie wystarczające i szalone 1,3, które też ogarnie autostrady bóg wie gdzie chcecie... A i środku zaczynają te auta wyglądać bardzo premium... Może nie ograniczajmy się do krytykowania mocy i pojemności, tylko polećmy po całości... Każdy robi po swojemu. Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki a trzeci syna... (przepraszam ale poprawność polityczna tego wymaga, plus proszę sobie to odmienić przez wszystkie przypadki binarne, niebinarne i jakie tam kto chce...) Jak mnie pytają po co ci taki silnik i gdzie nim jeździsz, mówię że po tych samych drogach co on. Tylko może z tą różnicą, że ja w samochodzie się uśmiecham że w nim jestem i nim jadę, a nie tylko przemieszczam się z A do B. Jeżeli też tak masz i wystarczy ci do tego cywilny silnik, zwykłe auto, nawet Dacia, to gratuluje i bardzo dobrze. Im więcej zadowolonych kierowców tym lepiej. A co komu sprawia radość, każdy musi odpowiedzieć sobie sam.7 punktów
-
Koledzy powinszujcie mi - jestem po pierwszej jeździe moim nowym stockowym x5 40i LCI. Przesiadłem się do tego auta prosto z uturbionego diesla tej samej marki. Jest to moja pierwsza benzyna. Napiszę teraz kilka słów o moich pierwszych spostrzeżeniach, być może będą one cenne dla osób, które jeszcze nie zdecydowały się na 30d, a czują że być może to nie jest auto dla nich. Zacznę od rzeczy, które tak naprawdę dla pierwszego i drugiego właściciela auta za + 500 k PLN nie mają żadnego znaczenia: spalanie. Na odcinku 400 km (85 % trasa, i dwa miasta w tym nasza wspaniała stolica, bo tam mieszkamy) spalanie wyszło nam 10 litrów. Czy to dużo czy mało? - dla mnie ok, diesel pewnie wziąłby mniej, ale o ile mniej ? O 2 litry? Jako że mieszkam w wielkim mieście, to jeżdzę na bardzo krótkich odcinkach, a na takich zwłaszcza w zimie benzyny będą miały spalanie niższe albo porównywalne do diesli. Dodatkowo nawet teraz benzyna jest tańsza o ileś groszy, a bywało i tak że różnica wynosiła 1 zł. Ta w sumie nic nie znacząca informacja może mieć znaczenie tylko dla amatorów 30d, piszę o tym z uprzejmości, wiedząc że sporo tutaj takich osób. O dynamice 40i mogę powiedzieć tyle, że super te auto się zbiera, ale maszyna jest na dotarciu więc nie mogłem potestować. Na pewno auto lepiej przyspiesza niż 30d. A jeździłem i 30d i 40d i 40i. Opisywane auto jako LCI jest juz z tabletami. O ile odrzucały mnie te tablety na początku, to po kilku jazdach testowych auta przed LCI wydają mi się już starawe. X5 LCI to auto nowoczesne. To co jednak najbardziej daje mi przekonanie o tym, że 40i to jednak zupełnie co innego niż 30d, i co jest dla mnie największą wartością dodaną, to kultura tego auta, w dwóch aspektach: 1/ Kultura pracy silnika - silnik pracuje bez żadnych wibracji, cichutko, wręcz aksamitnie, nie ma żadnego dizlowskiego chamskiego szarpania przy zmianach biegów, auto równo przyspiesza i pracuje doskonale, nie dobiegają do kierowcy dźwięki takie jak z 30d, zamiast tego do kabiny docierają dźwięki wspaniałego silnika. 2/ Ale chodzi też o coś może dla większości czytelników mniej uchwytnego - o kulturę w zupełnie innym wymiarze. Trudno to uchwycić, nie mam takiego pióra żeby to odpowiednio wyrazić, ale spróbuję, chociaż myślę że nie wszystkie osoby tutaj będą potrafiły to zrozumieć. Obcowanie z autem w benzynie 40i jest doświadczeniem innym niż w dieslu. Człowiek po prostu wszystkimi zmysłami odczuwa, że jest to auto premium. I ma to swoje konsekwencje. Dla przykładu - wcześniej nie miałem żadnego problemu żeby moim dieslem jeździć w zwykłym dresiku i jakiejś tam koszulce. Podobnie czuła się moja rodzina. Te auto po po prostu swoim działaniem zachęcało do takiego stroju i takiego sposobu bycia. Było dla nas naturalnym, że w pojeździe z silnikiem diesla jedliśmy te frytki z mc donalda i nie miało większego znaczenia jak wyglądaliśmy. Czuliśmy się w takim aucie po prostu swojsko, zwłaszcza wtedy gdy wyjeżdżaliśmy na wieś. A tam, wśród podobnych aut i ciągników i takich ludzi czuliśmy się jak u siebie. Dźwięki dobywające się z tego silnika były wtedy dla nas naturalne, były po prostu logiczną konsekwencją tego jakim samochodem się poruszaliśmy. Teraz jednak czujemy, że wszystko sie zmieniło. Nawet przez myśl nam nie przyszło żeby podczas jazdy odwiedzić fast food. W trasie słuchamy odpowiedniej muzyki z głośników odpowiedniej klasy i zachowujemy się na poziomie. A podwójne szyby odgradzają już nas od małomiasteczkowego klekotu i dodatkowo pozwalają na cieszenie się obcowaniem z tą wspaniałą maszyną. Dźwięki diesla stały się nieznośne. Nie mamy nic przeciwko kierowcom dieslów, wśród naszych dalszych znajomych jest wiele osób tego rodzaju. Ale my zostajemy przy swoim. UWAGA: Nie jest to jednak silnik dla każdego, po prostu niektórzy ludzie pasują do aut z silnikami diesla i nie jest to tylko oznaka ich statusu materialnego - przede wszystkim chodzi właśnie o kulturę. Amator diesla nie będzie potrafił czerpać z doświadczenia na innym poziomie, i w końcu wróci do diesla. Także niech każdy z Was wybiera to co do niego pasuje, a jeśli tylko dobrze wybierzecie to będziecie zadowoleni. Jak jednak zorientować się, który silnik do Ciebie Pasuje? Odpowiedź jest bardzo prosta: jeśli z mojej relacji nie pojąłeś informacji o kulturze, a przejąłeś się spalaniem 40i, to zdecydowanie powinienes jeździć dieslem.7 punktów
-
Tak jest, jak piszesz w X5, które było MY24, mogłeś to wyłączyć raz na zawsze w M3, które ma ten sam system, ale jest MY25, przy każdym uruchomieniu silnika trzeba wyłączyć to ponownie, podobnie jak ostrzeżenie o przekroczeniu ograniczenia prędkości. To pierwsze wyłączam skrótem dodanym do “szybkiego menu”, to drugie przytrzymując przycisk “SET” na kierownicy przez 3 sekundy Jak tak dalej pójdzie, to w kolejnej generacji potrzebna będzie procedura jak przed startem samolotu, gdzie do wykonania jest szereg akcji z obfitej check listy…6 punktów
-
Witam Was serdecznie, przedstawiam swoje nowe auto - BMW G32 640i xDrive. Auta szukałem od około 2 miesięcy. Pierwotnie planowałem przesiadkę z obecnej F10 530xD na nowszy model czyli G30. Po jeździe próbnej serią 6, poszukiwania skierowałem w kierunku G32. Warunek był przede wszystkim jeden - silnik B58. Auto fajnie wyposażone, z polskiego salonu, z przebiegiem niewiele ponad 100 tys. kilometrów. Przed zakupem sprawdzone przez Bimmer check. Główne wyposażenie: - M- Pakiet, - pneumatyczne zawieszenie, - komfortowe fotele z masażem i wentylacją, - panoramiczny dach, - 4 strefowa klimatyzacja, - pochylana tylna kanapa.6 punktów
-
Auto po dokładnej weryfikacji przez Bimmer Check zostało zakupione. Dziękuję za wszystkie komentarze. W wolnej chwili założę galerię w dziale 6 GT.6 punktów
-
A ja może trochę kontrowersyjnie, ale uważam, że te całe zabezpieczenia to przepalanie kasy, szczególnie te wszystkie magiczne powłoki. Kasy przy odsprzedaży nie odzyskasz, wszystkie uszkodzenia, które mogłyby wpłynąć na sprzedaż i tak usuniesz na własną rękę (a żadne zabezpieczenie przed nimi by nie ochroniło)... więc po co? Że się niby łatwiej myje? Zapłacić parę tysięcy, a potem uwiązać się na "przegląd powłoki", bo łatwiej umyć auto? Średnio mnie to przekonuje. Śmigam "golasem". Jakieś tam odpryski są, trudno. Przy odsprzedaży zrobię polerkę, może ze dwie zaprawki na największe odpryski i pójdzie z pocałowaniem ręki, bo inne tematy przypilnowane - olej w silniku, skrzyni itd.6 punktów
-
W ASO to plany trzeba wyrabiac czy to sprzedażowe czy serwisowe a nie doradzac klientowi czego faktycznie potrzebuje. Stał baner mowisz? No stał bo mozna dobre pieniądze na tej wymianie zarabiac. Kto sie najlepiej zna? Myslę, że zdecydowanie producent skrzyni biegow. Na forum ludzie wymieniaja sie doświadczeniami i wiedzą polecając różne rozwiązania. Każdy wybiera co dla niego najlepsze. Oczywiście można serwisować wszystko w ASO tylko po co wtedy przeglądac forum? W ASO nie zawsze serwis bedzie zrobiony najlepiej ale za to mamy pewność, że zrobią to najdrożej I tak jak wilk325 wyżej pisze, przez lata twierdzili w ASO, że oleju w skrzyni w ogóle nie należy wymieniać. Nastapiła widać nagła zmiana, nie tylko warto wymieniać ale już nawet co 60tys km. Nagły przypływ troski o dobro klienta...6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Nie wypada zakładać 17 do tego samochodu6 punktów
-
6 punktów
-
To forum techniczne na którym bywasz to chyba Elektroda, co?6 punktów
-
Normalnie jak mam zły dzień wchodzę na ten wątek aby go poczytać i się pośmiać, bo niektórzy to się odkleli od rzeczywistości, a niektóre tezy .. jak np. 40d bez deptania jedzie podobnie jak m60i bez deptania przyprawia mnie o salwe śmiechu. Widzę tu, że niektórzy będę bronić 40d jak lew kawałka steka, a drudzy będę mówić że 40i pali jak diesel i nie musi sikać do baku. Sam mam 40d i wybrałęm go tylko dla zasiegu i momentu diesla. Nie jest on wcale lepszy , czy gorszy od 40i .. jest po prostu inny i jeden woli ogórki a drugi ogrodnika córki .. Jedno jest pewne .. jadąć szybko i dynamiczniej szybciej wypalisz bak w 40i niż w 40d i jak nie lubisz stawać na stacjach tak jak ja .. to nawet te 250-350 km dla mnie jest zbawieniem bo dojade do celu ... tyle .. i tak za ten komfort zaplacilem 15 tys PLN wiecej po rabatach .. AMEN.6 punktów
-
Cześć. Witam wszystkich po bardzo długiej nieobecności. Przepraszam wszystkich że zaniedbałem obowiązki. Nie będę szukał wymówek. Przechodzę od razu do działania. Na początek wyłączam kolejkę moderacji dla nowych użytkowników. Od teraz każdy post będzie widoczny od razu. Z tego miejsca serdecznie i z całego serca dziękuję wszystkim aktywnym moderatorom za nadzór tego forum. Dziękuję że jesteście i aktywnie działacie. Ze swojej strony dodam, że za niedługo będziemy myśleć o migracji forum do nowej wersji, która poprawi wydajność, doda natywny tryb ciemny i masę innych usprawnień. Jeśli są tu osoby, które chcą "popatrzeć" jak to będzie wyglądać - zapraszam na PW, dam dane dostępowe.6 punktów
-
Panowie, co by nie mowic BMW oferuje teraz palete wspaniałych silnikow. Wygląda na to, że osiągneli w tym względzie poziom najwyższy w swojej historii. Wg mnie B57 i B58 przebijają swoich sławnych poprzednikow w zasadzie pod każdym względem a i V8-ki, wygląda na to, że wreszcie są dobre. Dylematy z wyborem silnika przy konfiguracji to teraz prawdziwa przyjemność i nie ma złego wyboru.6 punktów
-
Dodam jeszcze, że przez całe "przedliftingowe" lata trwała na tym forum dyskusja na temat czy dopłata do 30d względem 25d jest uzasadniona! Grono użytkowników twierdziło, że 230KM pod maską X5 zapewnia dobre, zupełnie wystarczające osiągi. Teraz debatujemy czy 300KM się do czegoś nadaje czy dopiero okolice 400KM dają radę. Trzeba przyznać, że zdecydowanie idziemy w stronę rozwiązywania problemów pierwszego świata6 punktów
-
To nie jest fakt, tylko raczej brednie. Każdy potrzebuje czegoś innego.6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Odpowiem na ten i kilka powyższych postów: - modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy. - z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy. - alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy. - niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni. - jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu. I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024.6 punktów
-
To jak sobie tak opowiadamy w tym pubie motoryzacyjnym, to ja Wam opowiem tak: mam kilka beemek (jak w opisie) i jeszcze kilka innych samochodów. Wszystkie BMW są z przynajmniej 6 cylindrami, M5 na V8 - a jedyny diesel w szeroko pojętej rodzinie to 530d - moje daily. Wszystkie auta są na swój sposób fajne, E36 jeszcze w cabrio jest cool, bo przejażdżka nim to takie przeniesienie w czasie, ostatni mój zakup to właśnie B58 w M340i - genialne auto o zupełnie innym charakterze niż 530d. I jeszcze dodam - jazda np. taką Mazdą CX-30 jest fajna, ale dla nas, użytkowników głównie BMW nie ma w takim samochodzie żadnych emocji, po prostu przyzwoite auto z pkt.A do pkt.B. I do brzegu - czy to moja żona, czy mój syn samochodziarz ze świeżym prawkiem, czy znajomi, którzy jeździli tymi moimi wynalazkami - każdy stwierdza, że najlepsze auto to 530d - właśnie głównie z powodu silnika (!) - jego reakcji na gaz oraz jego brzmienia (moja żona twierdzi, że tu jest najszlachetniejsze brzmienie z wszystkich naszych beemek - a to właśnie ona ma przypisane M340i) i w ogóle za całokształt - bo co by nie mówić, G30 to wygodne i fajne auto. Jeździłem 540i, nie powiem, świetny silnik do tej budy - nikomu go nie odradzam, ale Wy przeciwnicy diesla nie odradzajcie ludziom czegoś, czego nie znacie, bo porównując dzisiejsze 540i do diesla z E39 czy E60 to trochę śmieszne porównanie. To tak jak ja bym porównał kiedyś genialny silnik wolnossący 3.0i 231KM do dzisiejszego 530d - to przepaść w mocy i momencie na korzyść dzisiejszego diesla. Owszem, nie każdy musi lubić diesla, dlatego niech bierze benzynę, po to jest wybór. Myślę też sobie, że dla mnie, miłośnika i amatora motoryzacji, ważne jest czerpać przyjemność z różnych jej aspektów - jak jadę dużym dieslem, to czerpię z tego przyjemność, jak jadę E92 335i - czerpię przyjemność z tego zestawu tego ponadczasowego modelu, inaczej patrzę na nowe M340i, jest to aktualny, nowy model więc też więcej od niego wymagam i zwracam uwagę na inne szczegóły. M5 E39 to inna uczta. I podobnie, jak jadę innymi samochodami - nawet busy lubię prowadzić. Biedny jest ten, co kupi jedno auto i myśli, że ma najlepsze - taki ideał zwyczajnie nie istnieje.6 punktów
-
Dajcie sobie na wstrzymanie Wiadomo jest to forum motoryzacyjne, ale nie ma co komuś 'zaglądać do kieszeni'. Jeden jeździ 518d i jada w najdroższych restauracjach w mieście i ma dwa jachty, a drugi ma 550i czy M5 CS i tyle o nim wiadomo (nie nawiązauje do nikogo, na prawdę i proszę aby nie dopowiadać). Konkluzja jest taka że im więcej cylindrów tym lepiej - jeśli są na podobnym poziomie awaryjności (bo wcześniej v8 4.4 to smutek był) i tyle. A jak ktoś używa, sprawa wtórna. Są ludzie, którzy kupują pewne rzeczy i kolejkcjonują - nie używają ich, często nawet na nie nie patrzą... i co? Ma to znaczenie czy jest tam 316i czy M3? Wartość ma, ale stoi tak samo6 punktów
-
Rozważałem GLE przed zakupem X5. Generalnie fajne auto, dla mnie nieco stare. Na plus na pewno ilość miejsca w drugim rzędzie oraz generalny komfort. Właściwości jezdne uważam, że są gorsze w porównaniu do BMW. Stylistyka, mimo liftu wygląda na nieco przestarzałą (tu na plus LCI BMW, które faktycznie odmładza przód) + brakowało mi tam ogromnej felgi. P.S podforum G05 ma tak fantastyczną aurę, że mamy tu nawet aktywnych ex-posiadaczy @maciek_w z M3 czuje się jak u siebie, teraz @Rolekt z GLE5 punktów
-
5 punktów
-
Olewamy, jeździmy do końca leasingu, sprzedajemy, konfigurujemy nowe bmw, wpłacamy zaliczkę i czekamy niecierpliwie5 punktów
-
5 punktów
-
Dla jasności mam świadomość że 40d to dobry silnik i ma najlepsze relacje spalanie/osiągi. Nie jeździ on niestety "podobnie" do M60i , fakt, że uderzasz głową w zagłówek, od ciosu Nm, nie znaczy, że przyspieszasz szybciej.5 punktów
-
Dodam coś od siebie - w sumie to jest tak - oba M340i i M340d to genialne auta z genialnymi silnikami, ale z dużymi różnicami. A pisanie, że M340i nie jedzie bez gazu w podłodze to nieprawda. Maxox - nie wiem, dlaczego źle CI się jeździło M340i, ale jeśli przesiadłeś się bezpośrednio po jeździe 40d na 40i to możliwe, że odczułeś gorszy moment obrotowy, ale mówienie, że M340i jedzie tylko z gazem w podłodze, to przesada i nieprawda. Ja jestem zwolennikiem diesla i bardzo lubię jego charakterystykę - szczególnie 6 cylindrowego B57. Mam 530d w G30 i ja jak i wszyscy domownicy jesteśmy tym silnikiem wręcz zauroczeni - jeździ się nim fenomenalnie, masa momentu obrotowego z dołu - na co dzień bajka. Brzmienie też jest świetne. Jeździłem też wieloma różnymi 40d. Dlatego wiem, że M340d jest bez wątpienia świetnym samochodem o niedźwiedziej sile z dołu. Dlaczego kupiłem M340i a nie 340d? Ano dlatego, że silnik B58 to jedna z najlepszych konstrukcji BMW obecnych czasów i uchodzi za bezawaryjny, nie ma w nim problematycznej ekologii jak AdBlue itp, nie ma problemów z chłodniczkami EGR, nie ma problemu z wtryskami, co w B57 się zdarza, nie ma problemu z DPFami itp. A moje M340i jest w większości użytkowane na krótkich dystansach - dlatego biorąc powyższe pod uwagę dla mnie lepszym wyborem było M340i i moje wystarczająco dobrze jedzie z dołu, nic mu nie brakuje, bynajmniej mój egzemplarz zapie....a, jak wściekły i nie jest prawdą, że jedzie tylko z gazem w podłodze - i wcale nie zamula w trybie comfort. Porównując go do diesla - niewiele mu momentem ustępuje, choć wiadomo, że benzyna zawsze musi się nieco więcej wkręcić i ten moment uzyskujemy w nieco inny sposób, bardziej liniowy, nie kopie tak z samego dołu jak diesel, ale na pewno nie zamula. Ktoś napisał o porównaniu do M2 czy M3 - to może niektórych Was zaskoczę, jeździłem kiedyś dłużej M2 Competition, wczoraj akurat jechałem kolegi M4 Competition i wiem, że te samochody mają zdecydowanie gorszy dół od M340i. Zupełnie inna charakterystyka.5 punktów
-
Jakość i design nowego BMW 5 są takie że czy to tesla czy bmw nie robi różnicy a tesla ma lepsze multimedia i ceny. Jeżeli BMW serii 3 pójdzie w kierunku serii 5 to Tesla model 3 zyska bardzo dużo bo jest po prostu tania. Może przesadziłem z tym że BMW nie poradzi sobie z konkurencją ale po prostu nie będzie niczym specjalnym nawet na tle takiego badziewia jak Tesla. Co do starej f10 w tym samochodzie po prostu wszystko jest tak jak powinno być. 1. W F10 mam fizyczne guziki nie muszę odwracać wzroku żeby cokolwiek ustawić w klimatyzacji, podgrzewaniu czy innych multimediach. Wiem dokładnie gdzie jest każdy guzik jest to mega wygodne i bezpieczne. 2. Mam prawdziwy licznik na którym dokładnie widzę prędkość, dokładnie widzę obroty i wiele innych informacji na tych nowych wyświetlaczach kompletnie nic nie widać pomijając aspekt wizualny są po prostu bezużyteczne. Trzeba poświęcić sporo czasu żeby wyczytać to co chcemy a podczas jazdy nie ma na to czasu. 3. Nagłośnienie audiobw F10 mimo że to zwykłe hifi gra po prostu pięknie aż się chce słuchać i zazwyczaj w F10 słucham dużo i głośno. W x5 mam hk, w m3 hk i w obydwu audio gra nijak. Kompletnie bez polotu płytko, matowo słucham aby słuchać. Dodatkowo dzięki wyciszeniu w f10 na zewnątrz słychać niewiele w odróżnieniu od tych nowych modeli gdzie słychać dokładnie słowa każdego utworu i brzęczące plastiki. 4. F10 kompletnie nie reaguje na podmuchy wiatru jest przyklejone do drogi. Możemy się zrelaksować i w ogóle nie trzeba uważać na trasie. Każdy nowy model BMW jak jest wiatr odczuwamy to za kierownicą i musimy korygować tor jazdy. M340, m3, x5 we wszystkich to samo. Zwłaszcza trzeba się pilnować jak raz są panele dźwiękochłonne a raz nie ma bo wtedy podmuch powoduje nawet zmianę pasa. 5. W F10 układ kierowniczy jest naturalny dokładnie wiemy co się dzieje z kołami (w e60 jeszcze lepiej) a w nowych modelach nawet m3 to jak gra na playstation. Nie ma żądnej informacji zwrotnej. 5. Fotele komforty w F10 wymiatają (w e60 jeszcze lepiej). Nowe X5 ma bardzo twarde fotele mimo że to komfort nie umywa się do tego co jest w F10 tam siedzę jak na kanapie przed telewizorem. 6. F10 można wyłączyć start stop i auto normalnie jeździ. M60i jak wszystkie nowe BMW to miękka hybryda bez możliwości wyłączenia systemu. Gaśnie dojeżdżając do świateł, gaśnie zwalniając przed skrzyżowaniem i tak dalej i tak dalej. Mega upierdliwe i powoduje opóźnienie jak chcemy przyśpieszyć. 7. Silnik w F10 (535i) pracuje tak że nie słychać go na wolnych obrotach często zapominam go nawet wyłączyć. Podczas jazdy brzmi miło dla ucha i naturalnie nie ma sztucznych dzwieków. Wszystkie nowe BMW mają tak głośne wtryskiwacze że chodzą naprawdę głośno a na zimnym silniku jak popsute. Dodatkowo dźwięki wydawane do wnętrza przez głośniki są bardzo nienaturalne i słabe. 8. Wyciszenie wnętrza w F10 jest rewelacyjne. Nie słychać nic ani z drogi ani wiatru. Wszystkie nowe BMW mają kompletnie nie wyciszone drzwi i nadkola co powoduje że słyszymy każdy przejeżdżający samochód oraz mocny szum z opon. No i wspomnianą już muzykę słyszy każdy dookoła. 9. Jakiś przełącznik zamiast skrzyni biegów to też kompletna porażka. Gdy chcemy szybko zmienić kierunek przód, tył manewrując trzeba tego dziadostwa szukać jest to po prostu niewygodne. Ostatnie 5 dni moje F10 stało na mrozie od -1 do -8. W środku było kilka butelek wody itd i żadna nawet nie zamarzła. G80 przestało jedną noc na dworzu i wszystko w środku zamarzło na kamień. Taka jest różnica w izolacji wnętrza. Można tak długo ale już mi się nie chce.Tak jak napisałem na początku po prostu w F10 wszystko jest tak jak powinno być a w nowych modelach z każdym kolejnym jest po prostu gorzej. Nowa G60 dla mnie tragedia. We wnętrzu nic nie ma. Materiały słabe, drzwi zamykają się jak w Skodzie Fabii itd itd jeżeli już na pierwszy rzut oka tyle widać to dalej będzie tylko gorzej. Kupując nowe modele zawsze sobie tłumaczyłem nie będzie tak źle przyzwyczaję się i gówno prawda wszystko co mnie od początku denerwowało nadal mi przeszkadza a później doszło jeszcze wiele kwiatków. Wkurza mnie że producent robi klienta w balona i sprzedając samochód za worek kasy sprzedaje produkt słabej jakości. Próbuje oszukać klienta na wielu sprawach maskując niedoskonałości. Zabieranie poszczególnych elementów jak wygłuszenia maski i plastiki oslonowe w G20, sterowanie gestem, otwieranie bagażnika nogą to wszystko było w pierwszych rocznikach teraz nie ma. W X5 lci zabrali keyless z tylnych klamek, zabrali możliwość złożenia foteli od strony bagażnika itd itd. Kupując nowy samochód wysokiej klasy zawsze czujemy niedosyt zamiast cieszyć się z produktu premium. Tak nie powinno być i klienci nie powinni tego akceptować a przechodzimy z tym do normalności.5 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00