Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 27.08.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. @adamjttk masz ostatnią szansę ochłonąć bo widzę że znowu zbytnio Ci się ulewa. Każdy następny post w takim tonie będzie nagrodzony urlopem ewentualnie wątek zostanie zamknięty.
    3 punkty
  2. Jestem użytkownikiem ix3 od 4 lat i piszę z pierwszej ręki, że bardzo lubię to auto za jego funkcjonalność, komfort i jako elektryk. Żona nie chciała nigdy rozmawiać o zmianie na Teslę. Co człowiek, to opinia. Każdy radykalizm i plucie na czyjś inny wybór świadczy jedynie o zamknięciu w bańce i nie rozumienie że ludzie są inni i mają różne potrzeby. Kriss może jeździć Tesla i nie pluć na wybory innych, więc da się.
    3 punkty
  3. No właśnie To jest w pewnym sensie błogosławieństwo. Różnicę widać dopiero przy bezpośrednim porównaniu i później już to bardzo uwiera. Nie porównując wydaje się, że z HK wszystko jest OK. Powiem więcej - jak pisałem kilka postów wyżej, zrezygnowałem z B&W ze względu na panoramę, która dla mnie ma więcej minusów niż zalet (mam zresztą w innym aucie i nigdy nie skorzystałem - zawsze zasłonięta, jest bo jest i tyle, dodatkowo grzejąc mocniej latem w beret nawet przez przesłonę i szumiąc przy wyższej prędkości), ale będę robił audio customowe po odbiorze auta i to jak gra takie audio (parę dni temu byłem na odsłuchu) tym razem w porównaniu do B&W to przepaść jest jeszcze większa niż między HK, a B&W. Przy takim audio w cenie niższej od B&W, to właśnie B&W wydaje się żartem. Tak więc tych poziomów jest znacznie więcej niż mogłoby się wydawać. Ja nie jestem żadnym melomanem, ale słysząc HK po wielu latach korzystania z B&W to po prostu nie przechodzi i tyle. Przy porządnym audio możesz słuchać przy dużo niższym poziomie głośności i będziesz słyszał całą scenę czysto i wyraźnie z rozróżnieniem typu tu wokal, tam perkusja, a w jeszcze innym miejscu inne dźwięki typu gitary, elektronika etc. co jest bardzo przyjemne. Przy zwykłym audio to jest jedna brudna fala gdzie wszystko się zlewa, a tym czym się to próbuje kompensować lub maskować jest równie słaby (bo z pogłosem i echem jak z miejskiego kibla z lat 90) dudniący bas oraz efekty typu 3d surround. Najkrócej mówiąc chodzi o czysty, wielowarstwowy dźwięk bez tego typowego głuchego echa. Dobre audio przy wyzerowanym EQ powinno grać przyjemnie. Namiastką i najprostszym sposobem by poczuć tą różnicę jest porównanie wrażeń np. ze zwykłego radia kuchennego i średniej klasy sportowych słuchawek dokanałowych. Każdy to przecież zna. Trochę z innej beczki: kolejnym potwierdzeniem staczania się tej marki poza jakością materiałów wykończenia nowych modeli i stylistyką zewnętrzną jest wspomniany wcześniej B&W w nowej 5-ce, który ma 655 W, a więc niewiele więcej niż HK z X5 (pocieszające ) i jednocześnie 3x mniej niż B&W z X5. Może więc rzeczywiście nie ma co narzekać na HK bo idzie gorsze.
    3 punkty
  4. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10200243-9999.pdf
    2 punkty
  5. Akurat pisząc o paliwie 98 w przypadku M340i czyli silnika B58, chodziło mi nawet nie o większą wydajność i moc (chociaż pewnie tak też jest) ale bardziej o optymalną i spokojną pracę silnika, układu wtryskowego itd. Ja póki co trzymam się tego, co mam wlepione w klapkę wlewu paliwa, czyli 98.
    2 punkty
  6. Ja najpierw kupiłem iX3 "dla żony", która jeździ głownie po mieści i sporadycznie w trasy. Po roku jeżdżenia stwierdziłem że jest to super rozwiązanie (oczywiście jak ma się garaż + najlepiej PV), stąd zapadła decyzja o kupnie drugiego elektryka, tylko z większą baterią (109,1) bo dość często jeżdzę w trasy. I teraz faktycznie są dwa... I - jeśli nic się nie zmieni - chyba już zostanę przy elektrykach
    2 punkty
  7. Takie rzeczy mogą się zawsze przydarzyć dlatego ja nigdy nie aktualizuje samochodu na wyjeździe. Zawsze gdy stoi pod domem i nic mu nie grozi Kiedyś mnie korciło, żeby puścić update jak samochód stał zaparkowany na lotnisku ale wybiłem to sobie z głowy.
    2 punkty
  8. Akurat OTA sama w sobie działa całkiem dobrze, wykonywałem w sumie co najmniej kilkanaście upgrade we wcześniejszych autach (jak również na obecnych iX oraz iX3) i wcześniej zawsze bezproblemowo. Ten przypadek z iX wkurzył mnie głównie z uwagi na brak poważnego podejścia BMW w zakresie wsparcia aut zastępczych dla iX (podejrzewam że z i7 byłoby dokładnie tak samo). Inna sprawa, że BMW zleca te usługi firmie zewnętrznej i to właśnie ta firma, że tak powiem, miała całą sprawę w poważaniu. P.S. W przepychanki kolegów nie zamierzam się wikłać, dodam tylko, że wypowiadanie się nt. aut bez doświadczeń z ich eksploatacji jest… nic nie wartym teoretyzowaniem. A wnioskuję to po przytaczanych argumentach. Natomiast a’propos ładowarek, to polecam spojrzeć na Shell Recharge, które od pewnego czasu są podpięte pod BMW Charging. Mają kilka miejscówek 350kW z czterema stanowiskami.
    2 punkty
  9. Wrażenia trzeba by w tym wypadku podzielić na 2. Jazda po torze i jazda Ferrari. Trzeba być bardzo skupionym na wykonywaniu polecen instruktora. Co do Ferrari. Osiągi niesamowite. Od 0 do 100 w 3 s. Od 0 do 200 w 8,3 s. Na drugim kółku depnalem w podłogę, 220 km/h. Mówią, ze to szybko na tym torze. Coś co wykracza poza moje wyobrażenie, to trzymanie na zakrętach, a to tył napęd. Niewiarygodnie. Fajnie by było bez instruktora sie przejechać takim autem. Tak ja uważam, ze jazda BMW M2 poniżej 100 km/h jest bez sensu. To tutaj po zwykłej zdodze to chyba wszędzie jest bez sensu. Polecam spróbować jazdy po torze. Lekkość auta, natychmiastowe przyspieszenie, poezja. Samo posiadanie takiego auta to już musi być coś wspaniałego.
    2 punkty
  10. piekne określenie :). Sam takie wnetrzna proferuje najbardziej. Ale niestety dzisiaj producenci tna koszty jak moga, ludzie to lykaja i przez to mamy - tabletoze, eko plastiki , bateryjki czy inne wynalazki.
    2 punkty
  11. Marzenie o cabrio spełnione, wiec się pochwalę. Idealnie pod koniec lata, żeby trochę jeszcze pojeździć z otwartym dachem odebrałem swoje M440i w kolorze Fire Red z tapicerką Merino Ivory White. Jestem zakochany w tym kolorze, który raz jest czerwony, a raz wygląda jak dojrzała wiśnia. Z wyposażenie w zasadzie wszystko oprócz karbonowych dodatków na zewnątrz, bo uniemożliwiało to wzięcie haka, a gdzieś rowery trzeba wozić :). Z pierwszych spostrzeżeń, to autko jest dużo bardziej miękkie niż 330i G20 z zawieszeniem M sport i na run flatach (tutaj zwykłe opony i zawias adaptacyjny) oraz wydaje się jakieś takie przestronne z perspektywy kierowcy, ale to pewnie kwestia braku dachu. Z minusów to brak USB-C z tyłu (w efekcie w aucie za tyle pieniędzy jest tylko jedno (!!!) USB-C) oraz brak schowka po lewej strony od kierownicy. Opony mimo, że to ta droższa opcja z konfiguratora, to Goodyear Eagle F1 Supersport, w sumie liczyłem na Michelin albo chociaż Pirelli, no ale co zrobić.
    2 punkty
  12. https://autokult.pl/na-prawym-fotelu-w-mercedesie-amg-gt-xx-concept-po-swiatyni-predkosci-rekord-to-dopiero-poczatek,7194087825955744a “Było to możliwe, dzięki osiągnięciu średniej (powtarzam, ŚREDNIEJ) mocy ładowania na poziomie 850 kW. Chwilowo moc przekraczała nawet 900 kW.” “Mercedes przejechał w dobę 5479 km, co oznacza średnią prędkość na poziomie 228,3 km/h.” - to 2 wycieczki do Chorwacji w ciągu jednej doby “Najbardziej imponujący w tym gąszczu przechwałek jest fakt, że Concept AMG GT XX korzysta z rozwiązań, które Mercedes planuje wprowadzić na rynek już w przyszłym roku – z nową platformą AMG EA na czele.” A tymczasem Tesla w najnowocześniejszym liftingu TMY wprowadza innowacyjny pas świetlny skopiowany z Taycan, utrzymuje stabilny czas ładowania 10-80% na poziomie 32-35min i dodaje nowe kolory nadwozia uciekając niemieckiej konkurencji o lata świetlne przewagi technologicznej
    2 punkty
  13. No co Ty, ja mam Beeme bez silnika i w związku z tym rozważam tem las ;):)
    2 punkty
  14. Zachęcam do samodzielnej wymiany, która ze względu na brak konieczności ściągania osłony silnika (jest rewizja) i filtr oleju z komfortowym dostępem od góry, jest łatwa, prosta i przyjemna. Kilka dni temu byłem w ASO na "przymusowej" wymianie po 25000 w X3. Na pytanie o rodzaj zalewanego oleju w związku z tym iż w połowie interwału wymieniam sam, doradca odpowiedział, że 5W30, ale jaki to nie ma pojęcia bo przychodzi w szarej niebrandowanej beczce więc może to shell, a może lotos . Po 2 tys oraz 12 tys wymieniałem na OE BMW 0W30, ale teraz przerzucam się na Millers 0w30 i już tego będę się trzymał jednocześnie z utęsknieniem czekając na koniec pakietu serwisowego. Co mi po takim pakiecie, w którym nawet głupi filtr powietrza jest wymieniany co 50 000? O nic nie warto dbać bardziej pedantycznie i osobiście niż właśnie o olej. Przerobiłem osobiście następujące usterki w różnych pojazdach na przestrzeni lat, które wynikały z zaniedbań w związku z wymianą oleju: 3x pęknięty kolektor, 2x padnięta turbina, kilka uszczelnień wałów, zapchane odmy, doloty, urwany korbowód, przegrzany blok i nieszczelna uszczelka. Znaczna część usterek silnika i okołosilnikowych wynika z zaniedbań olejowych i często jest to reakcja łańcuchowa, gdzie jeden element prowadzi do awarii kolejnego. Odkąd przestałem zlecać tą czynność w swoich pojazdach to nagle awarie tego typu się skończyły. Myślę, że to już ponad 10 lat. Dwa miesiące temu sprzedałem XC90 II z 2017 roku z nalotem 292 000, gdzie od początku dbałem o wymianę i to na rzadkim oleju 0W20. Silnik bez żadnych wpadek i pewnie jeszcze sporo pojeździ. Jeśli ktoś leasinguje i po 3 latach oddaje to inna historia, ale o wymianę oleju we własnych autach planowanych do użytku przez więcej lat warto dbać wg mnie osobiście.
    2 punkty
  15. Pięknie się to prezentuje. Zmiana 19->20 w 6er daje efekt podobny do zmiany 18->19 w 3er. Niby niewiele, ale wizualnie 100x lepiej!
    2 punkty
  16. Koła 19 cali Koła 20 cali Prawie nic się nie zmieniło Czuć, że jest bardziej twardo, ale jeszcze pojeżdzę trochę dłużej i lepiej ocenie. Wczoraj dopiero założone. Jakby ktoś chciał kupić koła 19, a właściwie felgi, bo opony raczej do zmiany szybko będą, to zapraszam na priv.
    2 punkty
  17. Fajnie się czyta i ogląda zdjęcia z takich wojaży. Galeria jest przez to dużo ciekawsza.
    2 punkty
  18. A ja zapytam inaczej. Czy na tym forum jest jakiś moderator...? Przecież ilość hejtu, bluzgów i wzajemnego obrażania się - przekracza wszelkie granice. Jestem na kilku forach nie-polskich i NIGDY nie widziałem, żeby ludzie wzajemnie się tak wyzywali i obrażali. Zamiast tego w zdecydowanej większości skupiają się na merytorycznej dyskusji.
    1 punkt
  19. Cześć, Zrobiłem już swoim X5 ponad 1500km Początkowo byłem zachwycony wyciszeniem kabiny. Może dziwnie to zabrzmi, ale wyciszenie jest dla mnie i dobre i złe. Przy większych prędkościach można normalnie rozmawiać. Szum powietrza jest praktycznie niesłyszalny, a jedyne co w tej kwestii irytuje, to z okolic słupka B szum mijanych samochodów. Ale to w sumie jest niewiele. Wszystko psuje szum opon. Wystarczy prędkość 80km/h+ a do kabiny trafia nieprzyjemny szum toczenia kół. Odczucia potęguje świeży szorstki asfalt. Mam mocarne 22" koła z oponami Pirelli, są bardzo szerokie i naturalne, że je słychać, ale uważam, że kabina w okolicach nadkoli powinna być nieco lepiej wyciszona.
    1 punkt
  20. Najlepiej to najpierw poczytać o tych hybrydach i skąd te rabaty. W skrócie założony jest pozew zbiorowy przez polskich użytkowników.
    1 punkt
  21. Niby tak ale... Zwykłe V6 za słabe V6 hybrid jeździłem w Katowicach na jeździe próbnej, już nie pamiętam czy wersja 470km czy 519km ale jakoś tak dziwnie nie czułem tego momentu i mocy w porównaniu do 30d 286km. Spodziewałem się petardy a tu rozczarowanie. V8 fajne
    1 punkt
  22. Wybierz mądrze. Takiego głupiego mema zrobiłem ale tylko dla jaj, czymkolwiek byś nie jeździł to gra muzyka, zawsze dalej możesz tutaj zdawać relacje jak wrażenia jeśli wybierzesz Mazdę, każdemu może się zdarzyć jednorazowy i miejmy nadzieję krótki skok w bok, jesteśmy tylko ludźmi.
    1 punkt
  23. Dokładnie tak - i dla rozsądnie myślących ludzi jest to oczywiste. Stąd pozowoliłem sobie nie reagować wcześniej w odpowiedzi na tą kwestię, bo taka dyskusja tylko niepotrzebnie produkuje kolejne strony podforum. @słonik40 - dzisiaj z'upgrade'owałem, bezproblemowo. W garażu, żeby nie było U mnie powodem wcześniejszego problemu był brak wykonanej (z mojej winy) akcji serwisowej, która powinna być zrealizowana przed upgrade do tamtej wersji. Naprawa polegała na przeprogramowaniu auta w serwisie, a ja za to w tym czasie pojeździłem X6 3.0d (stwierdzając, że to auto... nie jeździ - ale tak to już jest po przesiadce z elektryka) Swoją drogą widzę, że u mnie w tym sofcie nieco więcej zmian - m.i.n w obszarze zarządzania nawigacją (iDrive 8.5)
    1 punkt
  24. "Klasa" -------- Kolego, jezeli dla Ciebie updaty OTA, ktore sie koncza zabraniem samochodu na lawecie do serwisu, dzialaja "calkiem dobrze" to gratuluje poczucia humoru. Jestem we Wloszech na wakacjach 3k km od domu, jest piatek popoludnie i auto sie wlasnie zaktualizowalo i "zbrickowalo", serwisy do poniedzialku nieczynne, jutro mam nocleg zarezerwowany miasto dalej, pojutrze mam nocleg zarezerwowany kolejne miasto dalej i co mam wtedy zrobic? Dla mnie to podchodzi pod syndrom sztokholmski juz. Powiedz jeszcze z ciekawosci ile czasu trwala ta naprawa u dealera zebysmy mieli juz pelna jasnosc jak dobrze dzialaja updaty OTA by BMW.
    1 punkt
  25. tak to prawda, jak juz otworzą te wybudowane to tak będzie
    1 punkt
  26. Nie da rady, oba samce To podobno najbardziej demokratyczny z muzułmańskich krajów i "wolnościowy" (w końcu prezydent był wybierany cały czas ten sam, a jak zmarł, to prezydentem został jego syn ), ale od czasu covidu nie zdjęli restrykcji i do kraju można dostać się tylko samolotem Ale muszę naprostować cenę paliwa, bo mnie skorygowali uczestnicy wyjazdu - nie 1 złotówkę, a 1 manat, czyli lekko ponad 2zł
    1 punkt
  27. Uważam, ze powinniście skończyć wycieczki osobiste, a rozmawiać o motoryzacji. Ja w każdym razie tak robię.
    1 punkt
  28. Pojeżdżę Polonezem jeszcze może rok, a potem zobaczę co dalej. Można poprawiać, tylko pytanie, czy nie powinno od razu być jak należy ?
    1 punkt
  29. Witajcie, Po prawie trzech latach użytkowania auta pora na małą aktualizację. Przez 13 tys. (tak, trzynaście, to nie literówka, po prostu jeżdżę głównie wokół tzw. komina) przejechanych kilometrów nic się w zasadzie nie zużyło, nie wystąpiła żadna awaria. Mam nadzieję, że przez kolejne lata się to nie zmieni (zwłaszcza, że auto jest traktowane przeze mnie lekko- zmieniam olej częściej niż trzeba, nie przekraczam 2000obr na zimnym silniku, nie katuje ). Jedynym zgrzytem jest trzeszczący po wyjęciu auta z garażu szyberdach. Co ciekawe, po około godzinie jazdy, szczególnie w słońcu, przestaje wydawać z siebie dźwięki. Ale trudno, z tego co czytałem na bimmerpoście, jest to wada występująca we wszystkich G20kach z szyberdachem, spowodowana jakąś tam wadliwą konstrukcję samego poszycia dachowego. Poza tym samochód jest dla mnie bardzo komfortowy, dobrze wyciszony, przy prędkościach autostradowych (170+ km/h) można bez większych problemów rozmawiać, co w moich poprzednich autach było abstrakcją, nawet już przy 120km/h. Spalanie w mieście oscyluje w granicach 9,5-10l na 100km, najmniejsze zużycie odnotowałem na trasie Lublin-Gdańsk, wyniosło 7,3l na 100km przy średniej prędkości 140km/h. Generalnie samochód godny polecenia, brać póki jeszcze jest w salonach, aktualna 3 oraz 8 to przecież dwie ostatnie, ładne BMW. Cała reszta to już plastikowo-skajowy chiński shit, przypominający bardziej wyższy model Toyoty lub Hyundaia, a nie markę premium.
    1 punkt
  30. Mam te same odczucia - dlatego po filmikach z X5 G65 zacząłem myśleć o zmianie na RSQ8 Perf zanim wprowadzą zmiany z nowego A6. Pasuje mi boomerskie wnętrze i zegary w starym stylu (przestarzałe MMI nie przeszkadza mi bo i tak jeżdzę ciagle na carplay), silnik bez zbędnych w moim przypadku baterii i ponoć w wersji Performance w końcu reaguje na gaz jak BMW. W sumie jest to moje drugie podejście pod ten samochód i jeśli jazda nim wyjdzie pozytywnie to pewnie mocno rozważę zmianę - ale w decyzji pomaga wysoki rabat i X5 LCI, które nie do końca mi pasuje.
    1 punkt
  31. zalej do pełna 95 i pojedź na hamownię , potem zalej 98 i znowu pojedź , zobaczysz różnicę
    1 punkt
  32. Myślisz, że ktoś się nabiera na te Twoje bajeczki?
    1 punkt
  33. Nie ogarniam po co BMW czy Audi robią wysokie ceny katalogowe. Żeby polechtac kupującego, ze kupil auto o wartości niby 360 tys za 260 tys?? W Toyocie czy Kia rabaty minimalne. BTW , i5 to chyba malo chodliwy model
    1 punkt
  34. Nie do konca ciagle na tych samych. Dostosowuje predkosc obrotowa zaleznie od wielu czynnikow. Ale jest to ciagle niski zakres jak na ten silnik. Zaleza one jednak bardziej od rozladowania akumulatora niz predkosci jazdy, aczkolwiek dostosowuja sie rowniez do trybu jazdy zaleznie od potrzeb. Jak bateria spada do poziomu krytycznego, ponizej 3.5% o ile pamietam, to REX grzeje na maksa (na maksa w tym aucie), czyli powyzej 4000 obr/min. Jak bateria jest w miare naladowana, to REX zwieksza obroty zaleznie od predkosci jazdy. Ta zmienna predkosci obrotowa jest regulowana aby ograniczyc halas, wibracje i zucycie paliwa. Na swoj sposob mozna powiedziec, ze faktycznie jak jedziesz bardzo szybko, powyzej 70-80 km/h, to REX bedzie pracowal szybciej, powyzej 3000 obr/min, ale to jest normalna praca, a nie wyzylowanie. To silnik z motocykla, gdzie na codzien pracuje z duzo wiekszymi obrotami (do 7500 obr/min).
    1 punkt
  35. Zobaczysz że i tak będzie sprzedawał się jak ciepłe bułeczki .. już to kiedyś napisałem, my świadomi użytkownicy to jakieś 5-10% sprzedaży. Reszta chce bajerów, świecidełek i festynu .. po to , że jak jeden leming obok drugieg stoi .. to ten bardziej sie świecący będzie coool. Zobacz na Nowa X3, czy nowa 5 .. tandeta w środku, wykastrowane z połowy funkcji , i tak się sprzedaje. X3 chociaż ma silnik czysty 3.0 PB. Coraz więcej nowych 5 widzę na ulicach, a x3 nowych od groma ...
    1 punkt
  36. Każdy olej spełniający normy dla danego silnika i czesto zmieniany będzie ok. Ten z ASO bedzie jakosci podstawowej bo musi byc tanio. Jednak nawet jak bedziesz lał 2-3razy droższego Millersa to żadnej zasadniczej różnicy zmieniajac co 10-15tys km nie będzie. Sam od lat używam Motula. Dobra średnia półka o zwykle podwyższonych parametrach w zakresie wytrzymałości filmu olejowego w wysokch temperaturach. Zaufałem jednej marce i przestałem się doktoryzować na temat baz olejowych, dodatków, uszlachetniaczy itp.
    1 punkt
  37. Jeśli masz oznaczenie XL to opona wzmacniana Jeśli RFT, RF, DSST, SSR, ROF, ZP to będzie Run flat One mają duużo twardsze boki i o wiele cięższe są
    1 punkt
  38. @słonik40, Jaki samochód zamierzasz kupić jako następny. Szukasz spalinowy ale jeździsz do dealera i zawracasz im dupe pozorując zakup Taycana. No to jaki w końcu wybierzesz napęd Jak zagłosujesz portfelem ?
    1 punkt
  39. Może czytajmy ze zrozumieniem! Nie narzekam ! Tak napisałem ,że uszkodziłem jak wyjeżdżałem z garażu! Nie wiem co będzie następnym razem XD! Poczytaj to się dowiesz ,że NAPRAWIŁEM ! Problem jest z tym ,że przesadzili z sprężyną w którą wchodzi trzpień z gównolitu ! To samo jest z filtrem powietrza trzeba wyjąć cały airbox i odkręcać od dołu żeby wymienić zwykły filtr powietrza - mega idiotyczny patent! Kolejne to pompki spryskiwaczy ukryte w błotniku kolejny debilny pomysł takich pomysłów nie spodziewałem się po inżynierach z BMW xD! Nara
    1 punkt
  40. A wg twardych danych jakieś 80% ludzi na świecie (*) nie wybiera elektryka przy zakupie nowego samochodu. Ja interpretuję to jako problem z zasięgiem i konieczność długiego ładowania, bo to się słyszy od większości ludzi dookoła. (*) Nie dotyczy krajów typu Norwegia, gdzie podatkowe “zachęty” oraz specyfika dróg i ograniczeń prędkości “wymusza” inne proporcje.
    1 punkt
  41. Piękna, te tylne lampy robią mega robotę !
    1 punkt
  42. Przecież oryginal kosztuje 120 Euro To chyba niedużo.
    1 punkt
  43. Wygląda doskonale! Nie wracaj do 19"
    1 punkt
  44. Dodam jeszcze do powyższego, że przy takiej polityce marki, jaką opisałem powyżej, gdzie filtr powietrza wymienia się co 50 000 km, olejów w napędach nigdy, serwis nie ma pojęcia jakim olejem zalewa auta na gwarancji (uściślając: wie, ale z wiadomych powodów nie może powiedzieć) i jednocześnie udaje, że wszystko jest OK, to można mieć niemal 100% pewność, że stosowany olej jest najgorszego sortu, ponieważ jest to polityka maksymalizacji zysku producenta czyt. minimalizacji kosztów. Pytanie więc i dylemat, czy warto wymieniać międzyinterwałowo lub pogwarancyjnie olej w ASO nie ma praktycznie sensu.
    1 punkt
  45. Przód 10 mm na stronę a tył 12-15 mm na stronę, dodatkowo musisz auto obniżyć, bo będzie to słabo wyglądać, ale włóż profil wyższe opony.
    1 punkt
  46. ja też chętny na poradnik @Edit https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1935383 to udało mi się znaleźć
    1 punkt
  47. Cześć! Ja zrobiłem w Gdańsku w zakładzie Sosnowski. Przy przebiegu 72tyś KM, auto w moich rękach od nowości. Skrzynia przed wymianą pracowała poprawnie tak jak w dniu odbioru auta. Po wymianie nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy. Wymiana dynamiczna, mieli zużyć od 12-16 litrów oliwy na wypłukanie układu. U mnie udało się zamknąć w 12 jak już na "wizjerze" maszyny pojawił się czysty olej. Wymieniono też miskę na oryginał ZF. Koszt to 2250PLN brutto. Każdy klient dostaje fiolki z olejem przed/po. Na stole były przygotowane protokoły zdawcze innych aut i sobie pozwoliłem rzucić okiem na nie, praktycznie każda próbka ( nawet jeśli tej samej marki/modelu ) to się troszkę różniła od siebie, dlatego nie wydaje mi się by dawali jakieś pierwsze lepsze popłuczyny, tylko rzeczywiście to co zalali - zlali z Twojego auta. Załączam zdjęcie
    1 punkt
  48. Mam to samo. Ten samochód to mój ideał. Komfort (przepaść do poprzedniego samochodu), silnik, jakość. Pokochałem to auto.
    1 punkt
  49. Android Auto w BMW G30 działa na ID7, a Ty najprawdopodobniej masz ID6, więc nie odpalisz u siebie map z Androida ani bezprzewodowo ani przewodowo. Potrzebujesz nowszego auta. Podpowiem, że w nowszym odpalisz też bezprzewodowo i wtedy wystarczy aktualizować mapy w telefonie albo korzystać z sieci podczas jazdy i na bieżąco ogarniać sytuację. Co do map BMW to też warto je mieć, np. na wypadek problemów z zasięgiem w telefonie czy jakiejś awarii. Aktualizacje wychodzą ok. 4x w roku przy czym czasami ciężko wcelować w konkretny termin, więc abonament na aktualizacje warto mieć cały czas.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.