Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Ja mam ładne lampy ale mam wrażenie że soczewki już są słabe, jest plan wysłać je na pełną regenerację.
  3. Obyś miał rację, chociaż czytając różne informacje na temat gospodarki, koncernów i korporacji niezbyt bym na to liczył. Wracając do tematu wiecznego "kiedyś to było" - zawsze byłem daleki od takiego "boomerskiego" gadania, naprawdę, każda nowość była dla mnie ciekawa i nigdy nie krytykowałem niczego ot tak. Natomiast teraz gołym okiem widać totalny regres i nie da się tego podciągnąć pod "kiedyś to było". Jeździłem ostatnio I7, słuchałem Bowers w tym aucie i szczerze mówiąc jestem rozczarowany, oczywiście nie jest to i nigdy nie będzie auto które kupię ale od tej klasy można wymagać czegoś więcej.
  4. dlatego zdecydowałem się mieszkać poza centrum dużego miasta , szkołę mam pod domem, sklepy też a do centrum nie muszę jeździć 🙂
  5. Podczas jazdy w tzw "pluchę", mokry śnieg, błoto pośniegowe itp, spryskiwacze były mega przydatne. To taka sama "poprawa" jak obniżanie mocy systemów audio i wyrzynanie połowy dodatkowego wyposażenia. Liczy się tylko tabelka w excelu, płacimy coraz więcej za rzeczy warte coraz mniej.
  6. Jak duża górka, to stara szkoła mówi, że pierw ręczny, potem N, puszczamy hamulec nożny (samochód blokuje się na ręcznym) i dopiero P. Przy ponownym odpaleniu wciskamy hamulec, uruchamiamy silnik, D lub R i dopiero zwalniamy ręczny i nożny hamulec. Jak zima i nie ma górki, to parkujemy tylko na D (bez ręcznego).
  7. Nie jestem maniakiem atakującym ronda bokiem, raczej spokojnym uczestnikiem ruchu. Mając na wzlędzie to że żona również będzie użytkować auto wybór pada na xdrive. Wiadomo są plusy i minusy obu napędów ale wolałem zapytać tutaj co myślicie o tym na codzień użytkując takie modele. Wyższe spalanie pomijam bo zależy mi po prostu na benzynie R6 i tylko taki motor rozważałem. Dziś dealer do mnie pisał rano i powiedział że za tydzień będzie wersja z tylną skrętną osią i adaptacyjnym zawieszeniem :(
  8. Dzisiaj
  9. Ot zagwozdka, ciekawe co to będzie!
  10. Na papierze z pewnością występuje N52 w wersji 272km. Jednak jak pisałem wcześniej jest to tylko na papierze bo mapy w sterowniku MSV70 w przypadku 258KM i 272KM są takie same. Silnik i jego osprzęt w obu przypadkach też jest taki sam. Jest ciekawy temat na e90post "I cloned my MSV70" gdzie ludzie, którzy jako pierwsi rozkminili mapy w MSV70 i stworzyli do nich XDF-a analizowali to i doszli do wniosku, że wersje 258 i 272 N52B30 niczym się nie różnią softwarowo i hardwarowo.
  11. Bez kompa za dużo sie nie zdziała. Auto ma moc? Chodzi na wszystkie cylindry?
  12. Jadę Parkuję Wciskam Start-Stop * w zimie włączam nawiew by ciepło z silnika mi przez 10-15 min nagrzewało auto wysiadam zamykam auto Nie przełączam na P, nie widzę takiej potrzeby.
  13. Mialem tak raz. Potem spokoj. Serwis na przegladzie to wylapal i zaprogramowal jakies sterowniki nowszym softem. Czy to pomoglo nie wiem ale komunikat sie juz nie wyswietla.
  14. Zobacz czy mikrostyk w bagażniku jest na swoim miejscu.
  15. Czy któryś z szanownych kolegów albo koleżanek miał te nieprzyjemność zaobserwować podobne powiadomienie u siebie? Jeśli tak to czy skończyło się na jakieś naprawie w serwisie?
  16. Ja nie zauważyłem takiego ubytku płynu, bo spryskiwacz na reflektory działa chyba co 4-5 uruchomienie spryskiwaczy szyby. ALe sporo razy zdarzało mi się jechać nocą w syfie i jednak ten sprysk coś tam te lampy odświeżał. Zgadzam się, że na zaschnięty niewiele pomaga.
  17. To jak robisz jeżeli masz na D lub R wyłączasz silnik nie przełączając wcześniej na P.
  18. Na pewno i w Berlinie są tzw. Hobbywerkstatt, poszukaj, cena za godz. podnośnika 6-10E. Jak znajdziesz kogoś kto ci pomoże to w niewielkich pieniądzach to sam zrobisz.
  19. 170kkm i nigdy nie włączam P najpierw. Po co? Automatyczne przejście w P działa wyśmienicie i żaden elektromechaniczny hamulec postojowy się nie włącza, skąd to masz? Chyba że blokada parkowania w skrzyni to u ciebie elektromechaniczny hamulec postojowy (ale to nie ma nic wspólnego z hamowaniem kół). Odnośnie P czyli Parking Lock: Parking lock The 8-speed automatic gearbox is equipped with a parking lock to secure the vehicle against rolling away. The mechanism is identical to that of the predecessor. The parking brake blocks by using a locking pawl that engages in the gearing of the parking lock gear. The parking lock gear is located on the output shaft of the gearbox. The parking lock pawl is engaged by spring force. The parking lock is designed to ensure a secure position of the vehicle under the following preconditions: Uphill or downhill gradient of up to 32 % Speed below 2 km/h The parking lock must not engage at speeds above 5 km/h. All models are equipped with electric gearshift via the gear selector switch (GWS). The parking lock is engaged by pressing a button or, under certain circumstances, also automatically. The parking lock is actuated electrically. The notched disc in the gearbox is omitted. It is replaced by a parking disc, a parking lock cylinder, a solenoid valve and a parking lock magnet. A distinction is made between mechanically engaging the lock and associated electric activation. As mentioned above, the parking lock is engaged using spring force. Electric activation of the lock performed by: Activation via a button on the selector lever Switching the engine off while drive position is engaged If, when stationary, selector lever position R or D are engaged and neither the accelerator pedal nor the brake pedal are being operated, the seat belt of the driver's seat is released and the driver's door is opened. The electronic transmission control (EGS) activates the solenoid valve and the parking lock magnets. The solenoid valve is located in the hydraulic shift unit. The parking lock magnet is located on the cylinder for the parking lock. Upon engaging the parking lock, the parking lock magnet for the parking lock cylinder is switched off. This results in releasing the mechanical lock and the piston. The solenoid valve in the shift unit is also switched off. The valve moves to rest position and the parking lock cylinder is bled. A pre-tensioned helical coiled spring on the parking disc pulls the piston towards the parking lock. The parking lock is engaged using the connecting rod attached to the parking disc. It is engaged hydraulically. To engage, solenoid valve 2 actuates the parking lock valve so that the system pressure reaches the parking lock cylinder. This pushes the piston back against the spring force and the parking lock is released. The parking lock magnet is additionally actuated. It also locks the piston with a locking mechanism or keeps it in position N when the engine is at standstill. The parking lock is opened only under the following preconditions: Engine running Footbrake depressed Selector lever position in R, D or N
  20. Ostatnio użyłem tego wynalazku, pól roku minęło i nie zżółkły.
  21. Do skrętności to się bierze aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną ośką i jeździsz 5-metrową limuzyną jak gokartem 😀 Nie zauważyłem, aby xDrive powodował gorsze kręcenie kierownicą czy generiwał jakieś dziwne dźwięki. O awariach się nie wypowiem, bo nigdy mi się nie przytrafiły. Może za świeże auta miałem 😉 Delikatnie wyższe spalanie to też w sumie nie problem, ale to już każdy niech rozważy po swojemu. Wg mnie zdecydowanie warto wziąć xDrive nawet mimo tego co wypisał @luk_byd bo dzięki temu wzrasta i komfort i bezpieczeństwo i dynamika jazdy, a te rzeczy są bezcenne.
  22. Aktualizacja cena podskoczyła z 73800 na 78800 co ten sprzedawca kombinuje ?? A w pierwszym dniu oferty była 72800
  23. ja stara szkola - zatrzymuje auto, wrzucam "P", gasze silnik. bez recznego, zawsze 🙄
  24. Moje doświadczenie jest takie że kupujesz MULF z aktywnym USB - szukać trzeba najlepiej takiego z odciętą złączką USB, wtedy wiadomo że było używane, a nawet można użyć złączki do podlutowania gniazda USB, jak jest niebieska obudowa gniazda to podmieniasz białą, wsadzasz zamiast MULF i gotowe. Wiadomo że po bluetootch auto będziesz widział bez swojego vin np MINIyyyyyyy (na ccc chyba zostanie oryginał BMWxxxxxxx), ale to najłatwiejsza/ najtańsza opcja. Jak ktoś jest purystą to potrzebny ICOM z MOST. Co do programowania(aktywacji USB np.) to raczej bez ICOM z MOST nie da się zrobić - nic nie słyszałem że polift(cic) to ogarnie, do MULF dochodzi tylko zasilanie i światłowód, myślę że to legenda.
  25. Ps: kto napisał o e93??... Bo widzę to też wytwór twojej bujnej wyobraźni.. Kolejne źródło, plus niezliczona ilość wykresów z hamowni, które widziałem na własne oczy
  26. Robię te silniki na co dzień, znam je na wylot i wiem jak są strojone i mimo to próbujesz mi wciskać swoje racje.. Katastrofa, żebym na stare lata musiał randomowym typkom w sieci coś udowadniać...
  27. Też oddawałem CCC do naprawy i zostało zaktualizowane, opcje parkowania, bluetooth, itp. pochrzaniły się, jednak na logikę wszystko wróciło do normy po kodowaniu samych modułów(2 albo 3) CCC(najpierw na pusto, potem tym co było pododawane), rozumiem że od tego zacząłeś tylko nie napisałeś. Co chciałeś uzyskać kodowaniem KOMBI, TCUM i SGM - synchronizację, wydaje mi się że to pewnie popsuło sprawę? Myślę że może miałeś jakieś błędy we wpisach opcji FA i tymi pustymi plikami wrzuciłeś je teraz do modułów. Zastanawiam się jeszcze nad jednym, czy TCUM mogłeś zakodować nie po MOST. Błąd SOS zwykle wynika z braku dostępu po MOST do modułu telefonu, kodowanie CCC(opcje telefonu) powinno przywrócić MOST i tutaj właśnie dziwna sprawa że telefon już działał a błąd SOS został... może wystarczyło go wtedy skasować.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.