Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W G30 nie robiłem żadnych projektów, bo fabryczny zestaw Bowers&Wilkins daje radę. Ten po lifcie nawet lepiej, bo bas jest mocniejszy niż przed liftem. 10k, o których piszesz, na porządne granie to dzisiaj mogłoby być mało. Na dzisiejsze ceny to by pewnie było bardziej 25k. Nawet fabryczny Bowers to była dopłata ponad 20k.
  3. Właśnie w tym problem, że nie widzę nigdzie ECU. Nie wyświetla się w drzewku sterowników ani też w funkcjach serwisowych
  4. Nie wiem w sumie jak śmierdzi spalony olej, ale być może, że to właśnie ten zapach.
  5. Chętnie posłucham jak ktoś wrzucił coś lepszego i jak to gra... W F30 sporo ludzi robiło (po 10kpln wydane) ale znaczącej poprawy nie słyszałem. Sprzętu audio w domu miałem sporo w życiu i wiele lat spędziłem na szukaniu złotego gralla. Jedyne auto jakie dla mnie bardzo ładnie grało to A8 D3 z najwyższym"Bangiem"... ale to zupełnie inna liga i kasa jakaś kosmiczna na tamte czasy... I tak zostałem w domu finalnie przy starym piecu Musical Fidelity i ponad 20letnich głośnikach, teraz słucham muzyki a nie sprzętu ale jakoś poziom musi być. Zdaję sobie sprawę że dla każdego inny, gusty też są różne przez co wiele zmiennych 😀 Stąd wniosek, że w ciemno nie wydam żadnej kasy... ale chętnie posłucham innych projektów 😀
  6. Z Harmana Kartona nie wyciągniesz zbyt wiele 🤷🏻‍♂️ W tej sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem jest sypnięcie groszem i wrzucenie do samochodu lepszego sprzętu.
  7. Mam to samo tylko z 2017. Osobiście bawiłem się w testy eco drivingowe przez ponad 2 lata w jednym z poprzednich aut i potrafię sporo sprawdzić w temacie, więc jako iż mam teraz G30 z tymi różnymi trybami jazdy, to już zaczynam zabawę. Na razie przejechałem zbyt mało by wydać jednoznaczne opinie, ale mam ustawioną opcję automatycznego resetowania Komputera pokładowego podróży (robi to jeśli przerwa wynosi co najmniej 4h). Codziennie jeżdżę do pracy 13 km w jedną stronę i tyle samo w drugą. Poniższe wyniki to te w pierwszą stronę (rano, mały ruch). Eco Pro Najniżej co udało mi się zrobić to 7.7 l/100 km, temp. 7-8 st. C, klima włączona, jazda spokojna, przewidywalna, w kluczowych miejscach pozwalałem aby Start Stop się załączył. Reakcja na gaz jest słaba, silnik tam ciągle się męczy na 1000 rpm. Jeśli jednak zada się mu prędkość za pomocą tempomatu aktywnego, to wtedy przyspiesza żwawo. Comfort Ta sama trasa to wyniki rzędu 8.1-8.2 l/100 km, w zależności na ile chciało mi się manualnie bawić w start stop. Powrót w drugą stronę odbywa się już w korkach, częste zatrzymywanie się - tu już nie ma cudów i rozbujanie tej limuzyny swoje kosztuje, najmniej co było to 10 l/100 km, najwięcej, w naprawdę masakrycznym ruchu to okolice 12.5-13 (start/stop uratował z 8-10 minut). Mogę sobie tylko wyobrazić, że 540i w podobnych warunkach zżarłoby jeszcze więcej. Ta limuzyna lubi płynny ruch. Zrobiłem póki co jedną, dużą trasę tuż po zakupie auta, łącznie 710 km. Pierwsza połowa to była jazda przepisowa (120 km/h, okazjonalne przyspieszenia), późnym wieczorem, temp. koło 3-5 st. C, z samego południa Polski do Wawy = 6.3 l/100 km. Druga połowa do Trójmiasta to już był masakryczny ruch, deszcz i cały wynik podbił się do 6.8 l/100 km (czyli 7.3 ten odcinek). Moje dotychczasowe obserwacje: - tryb Eco Pro, podobnie jak ogólne zasady eco drivingowe, sprawdza się tym lepiej, im dłuższa i spokojniejsza trasa. Wtedy może ograniczać przyspieszanie, działanie klimy oraz używać trybu żeglowania. W mieście jedynie start/stop może coś uratować, ale to można odpalić także na Comforcie. Jadąc po mieście często potrzeba sprawnie przyspieszyć, w czym Eco Pro zwyczajnie przeszkadza i zysk na poziomie 5-6% nie jest w mojej ocenie warty redukcji przyjemności z jazdy na poziomie powyżej 50%. Ponadto silnik się trochę męczy na niskich obrotach, co też nie jest zbyt dobre. Zachowałbym to na spokojną trasę, natomiast do miasta po prostu Comfort. - tutaj w pełni obowiązuje zasada "turbo żyje, turbo pije" - mocniejsze przyspieszenia natychmiastowo windują spalanie - samochód ma dość dużą inercję, potrafi się długo toczyć, choć to może po części wynikać ze specyfiki pracy skrzyni automatycznej. Warto to wykorzystać, gdyż hamowanie silnikiem to zdecydowanie najskuteczniejsza eco metoda jaka istnieje. Biorąc to pod uwagę, można sobie przed światłami zrobić manualne redukcje biegów lewą łopatką, a tuż przed światłami przytrzymać prawą aby wrócić na D Długoterminową średnią, która będzie zawierała miasto, dłuższe wypady, etc. - pewnie podam później. Na ten moment mam jedynie dwa tankowania (długa trasa oraz jazda miejska+parę razy krótko poza miastem) i to jest 8.15l/100 km. Obecne, trzecie tankowanie, to na ten moment 9.4 l/100 km - praktycznie ciągle po mieście i czasem spokojna przejażdżka na tereny pozamiejskie + okazjonalne butowanie na Sport.
  8. Dzisiaj
  9. Sprawdź w inpie czy pokazuje że zamki są otwarte/zamknięte.
  10. Próbuję zrozumieć co tu piszecie. Sam posiadam H/K w G30. Normalnie odtwarzam pliki MP3/FLAC ze swojego telefonu (poprzez aplikację Poweramp), który łączy się z autem za pomocą Bluetooth. Czy tu jest jakiś dysk wewnętrzny, na który można wgrać muzykę? Jakość będzie wtedy lepsza niż podczas odtwarzania za pomocą Bluetooth? Problem jest jednak taki, że nie można przesuwać fragmentów utworu, trzeba słuchać od początku do końca. Ewentualnie zadam inne pytanie: co zrobić aby wyciągnąć najlepszą możliwą jakość dźwięku dla tego audio?
  11. Witam wszystkich, Zakupiłem ostatnio dziewczynie E46 z 2003 roku w sedanie z małym problemem jak to poprzedni właściciel powiedział rozładowana bateryjka w kluczyku 🙂 no to po przyjeździe do domu nie zastanawiając się wymieniłem ową bateryjkę na nową , próba kodowania i .. Klapa zero reakcji. Jeszcze potwierdzenie czy na pewno kluczyk jest sprawny zakodowanie go w innej bmw. Kodowanie udane więc można wyeliminować problem z kluczykiem. Następna myśl jaka mi przyszła to, sam moduł komfortu. Na szczęście znajomy ma takiego gruzika w którym można zrobić tymczasowe przeszczepy 😅 Podmieniłem moduł i od razu po podłączeniu jego kluczyk zaczął działać. Zrobiłem próbę kodowania mojego kluczyka i cisza, nie reaguje już ani mój ani ten z gruzika, nie dało się już zakodować żadnego . Tak do sedna przejdę to po długich próbach kombinowania przy tym aucie i "podmiankach" anten, wzmacniaczy doszedłem do takiego punktu że nie wiem co dalej szukać. Co się udało ustalić to to że moduł mam sprawny. podpinając go do innego auta,kodując swój kluczyk potem montując do swojego sprawia że centralny działa z pilota bez problemu. Ale zawsze jakieś ale 😅 Pierwsza myśl ok małe hura ma problem z kodowaniem ale zostawmy to tak, jakoś działa . Tylko że do momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce, po tym już nie działa centralny z pilota i to nie tak że całkowicie powiedzmy że po godzinie, dwóch potrafi znów działać. Jakaś zwara idzie na moduł? Podsumowując: Pilot ok Moduł ok( sprawdziłem drugi ta sama akcja ) Wzmacniacz antenowy ok Ma ktoś jakiś pomysł co można jeszcze zrobić ?
  12. Witam wszystkich. Proszę Was o jakieś info. Odnośnie bmw e63 635d. Jadę za kilka dni ją obejrzeć. WBAEA71040CV16884 https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-seria-6-bmw-e63-635d-przebieg-161425-km-CID5-IDWSrk4.html Pozdrawiam Marcin
  13. Mniej więcej wszystko się zgadza, poza jednym. W realnym zyciu to na codzien jezdząc do pracy, szkoły itd , najczęsciej w korkach to tylko sie przemieszczasz. Wczoraj jechałem w korku M2, 20-30 km/h. Strasznie się umęczyłem. Jak wyjechałem na obwodnicę to miałem chwilę emocji i przyjemności. Na co dzień elektryk jest o niebo lepszy. Określanie ludzi przez pryzmat auta jest bardzo słabe.
  14. Wymieniłem aku na nowy, zarejestrowałem wymianę w ISTA, doszła też nowa klema ibs. Odpala jak złoto. Pytanie czy to normalne, że podczas jazdy napięcie na Aku w btoolu jest czasem ok 12 V a przy odpuszczaniu gazu i hamowaniu silnikiem ponad 14 V? Mam wg vinu odzysk energii z hamowania. Stan naładowania akumulatora też się zmienia od niecałych 80 do ponad 90. Na razie zrobiłem ok 50 km od wymiany aku i ibs. Nie wiem czy tak to powinno wyglądać.
  15. 540i xdrive Touring w trybie sport 11-13l w trasie, w mieście do 15l... Trzeba strasznie delikatnie jeździć żeby palił mniej. Najmniejsze spalanie około 9,5l w trasie ale jazda strasznie męcząca i baaaardzo delikatnie. Wystarczy troszkę mocniej używać gaz i spalanie rośnie bardzo szybko... Mild hybrid i wyłączanie co chwilę silnika jakoś mnie nie przekonuje i cały czas jeżdżę w sport individual.
  16. Softu bym się raczej nie czepiał, mi to wygląda na za ciasno skręcony magiel-na każdym jest śruba regulacyjna.
  17. Wczoraj
  18. Ale to coś pogorszyło się w wersji po lifcie? Bo pamiętam że bardzo broniłeś tego autopilota, a jak dla mnie to działa autopilot na autostradzie gorzej niż w starej konstrukcji z 2018r jaką jest x5. A przejechałem na autopilocie Tesli ponad 1tys km. Wynająłem ostatnio x5 i jeździłem nią dużo po autostradach i bardzo mi brakowało autopilota. Szkoda że wypożyczalnie nie kupują tej opcji. Za to po paru tys km wersja x5 2024 po lifcie, muszę przyznać że bardzo polubiłem te nowe tablety. Są większe, dużo czytelniejsze i mają lepszą rozdzielczość oraz kontrast, co przydaje się w ciemniejszych miejscach przy parkowaniu z widokiem 360. Będzie mi ciężko przestawić się na stary ekran po powrocie. Ciekawe że wypożyczenie Tesli w Hertz, Sixt, czy innych jest praktycznie niemożliwe. Można dostać jedynie 3sr+. Rynek zweryfikował. Za to widziałem na żywo Cyber Truck. Wygląda kozacko 🙂
  19. Drganie przy jakiejś określonej prędkości to wyważenie kół i jest to przedział około 10 do20 km/h a drgania przy hamowaniu z wyższych prędkości tak od 90~100km/h wzwyż to krzywe tarcze. Bardzo możliwe że masz kombinację tych usterek a może i zapieczone tłoczki albo prowadnice zacisków hamulcowych na co wskazuje przebarwienie na tarczach. Tak naprawdę ciężko jest zdalnie zdiagnozować problem ponieważ jeśli ktoś ma potrzebną wiedzę to jest w stanie opisać problem bardzo dokładnie i wie co jest uszkodzone a jak coś tam wie ale brak wiedzy praktycznej to każdy szczegół nie opisany/zauważony może zaważyć na ocenie sytuacji i błędnej diagnozie.
  20. Mam ostatnio sporo do czynienia z modelem s plaid. Mimo tak dużej mocy ten samochód nie daje takich emocji jak połowę słabsza BMW M3. Według mnie pakowanie tak dużej mocy do elektryka w ogóle nie ma sensu. To jest samochód dla ludzi którzy chcą się po prostu przemieszczać nie interesuje ich motoryzacja chcą tanio podróżować dlatego zainteresowanie elektrykami maleje. Sporo osób kupuje z ciekawości i ze względu na dobre ceny potem entuzjazm mija. Musk chwali się że zrobi w pełni autonomiczne auta a póki co jest daleko za Europejską czołówka.
  21. Ciekawe jak będzie w nowej 3P bo przedliftową jeździłem (co prawda tylko parę kilometrów) i prowadziła się przyjemnie, ale pewnie większości wydawała się zbyt sztywna..
  22. Faktycznie , w sportach jest ten guzik w zagłówku.
  23. Udało mi się znaleźć temat odnośnie regulacji, także zostało tylko zastosować w praktyce. Mam tylko pytanko odnośnie drugiej opcji obok transport mode mianowicie chodzi mi o Assemby mode do czego ona służy?
  24. Wszystko sie w miare zgadza. Elektryki ogolnie maja mniej emocji od spaliny, nie ma tego dzwieku, zapachu spalin, zmian biegow etc jest za to na pewno duzo szybciej, dynamiczniej. Prowadzenie jest ewidentnie gorsze w wersji LCI bo bardziej miekkie i delikatne, pisalem o tym po testach. Moze w wersji perf bedzie troche lepiej, zobaczymy, zawieszenie jest teraz adaptacyjne no i LR byl na zimowych 18", na letnich 20" z 275 z tylu powinno sie prowadzic duzo lepiej. Z kierownica tez sie zgadza, nie jest pojemnosciowa i autopilot jest bezuzyteczny, co 10-15 sek wola o skorygowanie jazdy wiec czlowiek go przestaje uzywac. Za to asystent utrzymania pasa i przed kolizja uratowaly mi tylek z 10 razy przed stluczka, nie powiem ;)
  25. matek8563

    Błąd 6273 e70

    Witam. Szukałem po tematach z numerem błędu i nic nie znalazłem natomiast znalazłem na google coś o dynamic drive ale tam był temat wchodzenia w zakręty. U mnie sprawa wygląda tak, że pompa wspomagania wypluła uszczelkę i wylał się olej podczas jazdy. Pompa została podmieniona na używkę ale niestety nadal problem jest obecny. Czy mogło dojść do rozwalenia czegoś jeszcze przez to, że było jeżdżone przez około 30km bez oleju? Czy używka zepsuta? Ktoś kiedyś miał podobny przypadek?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.