Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. A nie możesz po prostu używać kierunkowskazów?
    13 punktów
  2. Musze przyznać że nie do końca rozumiem co tutaj sie próbuje udowodnić. Że M340d jest szybsze od M340i ? Nie jest, jest wolniejsze i czuć to zwłaszcza od około 140km/h+ natomiast z uwagi na moment i jego dostępność przy codziennej jeździe daje lepsze odczucia zrywności od taka charakterystyka diesla. Sam jestem posiadaczem M340d LCI w kombiaku mój brat z kolei ma M340i LCI w sedanie, z różnych względów jeżdżę dość często jego a on moim samochodem więc mam bardzo dobre bezpośrednie porównanie. W M340i absolutnie nie brakuje momentu, jedzie fajnie nawet dołem owszem nie są to odczucia jak z M340d które potrafi dać odczucie kopnięcia nawet przy małej ilości gazu ( choć jak to diesel daje kopnięcie i jednak dość szybko gaśnie ) jednak jak pisałem w takiej codziennej jeździe wrażenie szybszego samochodu daje M340d gdzie w komforcie z każdych obrotów naciskasz i ten samochód wyrywa, M340i robi to wolniej ale potrafi szybciej tyle że trzeba go do tego przygotować zrzucając bieg albo trzymając skrzynię w sport. Natomiast jeśli M340i jest na tych 4tyś obrotów to rwie aż miło. Przy starcie z kreski jak wspominałem na początku do jakiś 140 moze nawet mniej idą praktycznie łeb w łeb po czym M340d łapie mocną zadyszkę a M340i jedzie dalej, różnica do do 0-200 czy też 160-200 jest bardzo duża na korzyść M340i. natomiast jak jedzie sie normlanie w trasie i na komforcie ( nie wierze ze każdy jeździ na sporcie caly czas ) to znow M340d robi lepsze wrazenie elastycznością, ponownie M340i musi miec spiąć ostrogi żeby nadgonić i przegonić ale jest szybsze zwlaszcza przy większych prędkościach. Spalanie jeżdżąc po miescie w 3miescie diesel 8-9 litrow, benzyna 10-12. Na trasie to zależy, przy spokojnej jeździe autostradami diesel okolice 7-7,5 benzyna jadąc identycznie jeden za drugim koło 8 z kawałkiem, przy czym mówimy o równej jeździe bez szarpania. Dość często jeździmy trase północ południe A1 i jeśli nam się spieszy i lecimy naprawde szybko to różnica w spalaniu robi się diametralna, w M340d naprawde trzeba sie postarać zeby przebić na tej trasie średnie 10l gdzie przy identycznej jeździe M340i pali juz okolice 15 litrow ( 98 oktanow ). Znow szybko razem w trasie różnica na plus w osiągach M340i jest ale nie wpływa ona znacząco jakoś na szybkość przemieszczania się, no i benzyna musi zaliczyć tankowanie gdzie dieslem na raz da sie bez problemu ta trase zrobic. Podsumowując oba samochody są świetna ale inne, ja świadomie wybrałem diesla z uwagi na to że robię dużo szybkich tras po Europie i lubię jechać dłużej bez przystanków i do tego po prostu ten silnik sprawdza sie dużo lepiej i daje mi realne oszczędności. Jeśli zależało by mi stricte na osiągach to brałbym M340i. Cieszmy się że wciąż BMW daje taki wybór i każdy może sobie wybrać coś pod siebie. Generlanie nie widzę też sensu rywalizacji który z nich jest lepszy, są inne i skrojone pod innego klienta. Nadmienię też że miałem okazję pojeździć chwilę M3 w kombiaku i o ile S58 z dołu jest bardzo słabe ( w sumie odczucie M340i vs M3 jest podobne na korzyść M340i jak M340i vs M340d na korzyść diesla ) top od tych 4tyś obrotów ten samochód to absolutnie dzik i rwie cudownie do przodu, choc taka charakterystyka jest dość dyskusyjna w codziennym użytkowaniu, i nie wiem jak ktoś może pisać że nie robi to na nim wrażenia względem M340i czy M340d bo to jest przepaść, natomiast ta przepaść znów była na trasie gdzie lecąc ogniem M3 wiadomo że odjeżdżała jak chciała ale uciec nie mogła bo normalny ruch ją ograniczał ( a też nie jeździmy w trybie albo zjedziesz albo giniemy wszyscy ) a skończyło się średnim spalaniem 10,2 w dieslu i 17,8 w M3 no wiec ten tego . Pozdrawiam Panowie i jeszcze raz napisze, nie ma co się spierać który lepszy, cieszmy się że taki wybór mamy.
    10 punktów
  3. 9 punktów
  4. Robuś odpocznie parę dni od pisania to może zejdzie z chamskiego roszczeniowego tonu.
    9 punktów
  5. Cześć Boberek odebrany. Produkuje endorfiny w ilościach hurtowych.
    8 punktów
  6. jak dacie 14.000, to odkupię od gościa i Wam sprzedam
    8 punktów
  7. Wczoraj odebrana. Trochę się obawiałem efektu końcowego na tej budzie ale nie najgorzej się prezentuje imho
    8 punktów
  8. Witam wszystkich serdecznie,to moje pierwsze BMW Przesiadłem się z c-klasy kombi w205 2.0d 194km (po programie 218) ,2020r. Fajne auto ale przyszedł czas na coś z prządnym silnikiem (puki jeszcze są :)) Wybór padł na m340d - lubię chcarakterystykę diesla ( stosunek osiągów do apetytu na paliwo) Po kilkuset km BMW jestem zachwycony wyborem, jak ochłone to jeszcze coś dopiszę Moja skromna konfiguracja i kilka fotek na szyko.
    8 punktów
  9. Koncepcji widzę mnóstwo, ja mam swoją, sprawdzoną, od lat ją stosuje. Zmieniam wieczorem jedno koło. Rano schodzę do garażu i patrzę na efekt. Jeśli trzy przylegają do podłoża, a to jedno letnie jest nieco podniesione to znaczy, że jest mu zimno, więc jeszcze za wcześnie.
    8 punktów
  10. Ja w sumie od czarnego, do białego przez srebrny, granatowy i teraz padło na szare i uważam to za bardzo dobry wybór. Kolor nie jest płaski. W zależności od pogody wygląda inaczej. Mi bardzo odpowiada.
    8 punktów
  11. Herezje jakie tutaj mozna przeczytac podchodza dla mnie pod poziom komentarzy onetu czy innego wp 275mm to jest wąska opona? Jest tak wąska, że aż niebezpieczna? Serio? Swój komplet zimowych 20' mam z runflatami. Różnica w prowadzeniu kontra 21' ( 315mm tył) jest ale to kosmetyka. Moja żona w ogole nie zauważa żadnej roznicy. Na 20' jest troche wiecej komfortu i wydaje sie troche mniej bezposrednie prowadzenie. Co do jazdy na granicy bezpieczenstwa czy to w zakręcie czy to na prostej to nie wiem co trzeba z tym suvem zrobic zeby na publicznych drogach roznice miedzy 21' a 20' wychwycic. Oczywiscie są rozne opony i tutaj podejrzewam jest pies pogrzebany. Moj zestaw to Pirelli Scorpion Winter RunFlat + tylna oś skrętna + sportowy dyferencjał. Przy takiej konfiguracji z pełnym przekonaniem mogę przekazac, że jazda zimą jest bardzo satysfacjonujaca. Nie mam takiej wiedzy ale mogę sobie wyobrazic, że tania opona, nie runflat, zużyta opona, brak active steering czy sportowego dyferencjału moze miec wpływ na jakośc prowadzenia i odczucia kierowcy. Nie piszmy jednak, ze wina leży po stronie 20' rozmiaru kół i że "nie powinny byc homologowane" bo to brzmi zwyczajnie śmiesznie.
    7 punktów
  12. A to w X5 są kierunkowskazy? W którym pakiecie?
    7 punktów
  13. Zmień BMW na BYD, części zawsze będą oryginalne nawet z Alli... Przepraszam za ironię, ale podziwiam ludzi dokupujących akcesoria do marek premium na MyFriendowych portalach. Nie rozumiem jak można kupować auto za 300-400-500 tysi i szukać tanioch części w Chinach ...
    7 punktów
  14. Cykl życia wątku o 340d: 1. Zaczepka, że 340d jedzie lepiej; 2. awantura, że nieprawda 3. gorąca dyskusja, włącza się kilku geeków, wjeżdżają wykresy, całki, wzory fizyczne, ale jest pat, bo nikt niczego nie udowadnia 4. wpada gość, który godzi towarzystwo; 5. wszyscy się zgadzają, że w sumie dyskusja jest bez sensu 6. dyskusja gaśnie na tydzień lub dwa. 1. Zaczepka, że 340d jedzie lepiej . . .
    7 punktów
  15. Kolejny urlop i kolejny wyjazd za mną. Tym razem połączenie Włoch i Francji. Chcieliśmy zobaczyć to czego nie zdążyliśmy w maju, czyli Portofino i Genuę, oraz San Remo, Saint Tropez, Monako, Cannes, Awinion i Carcassonne, z tych bardziej znanych. Portofino magiczne i magicznie drogie, Genua mi nie siadła. Pewnie kwestia gustu. Monako dla fana motoryzacji przyprawia o zawrót głowy Oczywiście blichtr, czystość, bezpieczeństwo też robi wrażenie, chyba największe jak się wsiada do pociągu w Cannes i jakby przenosi w czasie wysiadając godzinę później w Monako. Saint Tropez, Monako, czy Portofino to nie mój świat. Piękne, ale mnie taki styl chyba nie pasi, albo zwyczajnie za biedny jestem W sumie Monako zaliczyliśmy dwa razy, bo z racji współdzielonej z moim synem pasji do F1 nie można było odpuścić sobie przejazdu trasą po której przebiega wyścig Generalnie we Włoszech bardzo ułatwiał mi życie mój nieszczęsny spliter, szczególnie w parkingach podziemnych We Francji zauważyłem inną kulturę na drogach. Włochy mają bliżej do partyzantki Franzuz znacznie szybciej wpuści z bocznej uliczki i jednocześnie znacznie szybciej z trąbi Włoch nie wpuści, prędzej po stopach przejedzie, ale można stanąć i zablokować drogę pytając o kierunek i nikt się nie piekli We Francji miałem przyjemność bycia ściągniętym z autostrady przez radiowóz, którego nie zauważyłem w lusterku. Obyło się na reprymendzie Urlop udany, temperatury znacznie przyjemniejsze niż rok temu kiedy często było 40 st+. Lazurowe wybrzeże faktycznie robi robotę, zwłaszcza woda. Wracając przez w sumie przypadek zawitaliśmy jeszcze na Redbull Ring Trochę mnie zastanawiają przednie klocki, mam już 140 tys, a nadal heble z fabryki Kilka zdjęć na dokładkę elaboratu
    6 punktów
  16. Udostępniam cennik G31 Touring LCI z kwietnia 2021 oraz X3 gdyby ktoś potrzebował Cennik polski G31 LCI 04.2021 Cennik polski G31 LCI 07.2020 Cennik BMW X3  05.2021 Folder reklamowy BMW 5 Touring LCI Cennik BMW F11 Touring 2011 rok - dla sentymentalistów Cennik BMW 3 Touring 03.2021
    6 punktów
  17. Karolina, zdejmij ten procent, bo klient jednak nie jest pelikanem jak zakładaliśmy..
    6 punktów
  18. Tak jest, jak piszesz w X5, które było MY24, mogłeś to wyłączyć raz na zawsze w M3, które ma ten sam system, ale jest MY25, przy każdym uruchomieniu silnika trzeba wyłączyć to ponownie, podobnie jak ostrzeżenie o przekroczeniu ograniczenia prędkości. To pierwsze wyłączam skrótem dodanym do “szybkiego menu”, to drugie przytrzymując przycisk “SET” na kierownicy przez 3 sekundy Jak tak dalej pójdzie, to w kolejnej generacji potrzebna będzie procedura jak przed startem samolotu, gdzie do wykonania jest szereg akcji z obfitej check listy…
    6 punktów
  19. Witam Was serdecznie, przedstawiam swoje nowe auto - BMW G32 640i xDrive. Auta szukałem od około 2 miesięcy. Pierwotnie planowałem przesiadkę z obecnej F10 530xD na nowszy model czyli G30. Po jeździe próbnej serią 6, poszukiwania skierowałem w kierunku G32. Warunek był przede wszystkim jeden - silnik B58. Auto fajnie wyposażone, z polskiego salonu, z przebiegiem niewiele ponad 100 tys. kilometrów. Przed zakupem sprawdzone przez Bimmer check. Główne wyposażenie: - M- Pakiet, - pneumatyczne zawieszenie, - komfortowe fotele z masażem i wentylacją, - panoramiczny dach, - 4 strefowa klimatyzacja, - pochylana tylna kanapa.
    6 punktów
  20. Auto po dokładnej weryfikacji przez Bimmer Check zostało zakupione. Dziękuję za wszystkie komentarze. W wolnej chwili założę galerię w dziale 6 GT.
    6 punktów
  21. A ja może trochę kontrowersyjnie, ale uważam, że te całe zabezpieczenia to przepalanie kasy, szczególnie te wszystkie magiczne powłoki. Kasy przy odsprzedaży nie odzyskasz, wszystkie uszkodzenia, które mogłyby wpłynąć na sprzedaż i tak usuniesz na własną rękę (a żadne zabezpieczenie przed nimi by nie ochroniło)... więc po co? Że się niby łatwiej myje? Zapłacić parę tysięcy, a potem uwiązać się na "przegląd powłoki", bo łatwiej umyć auto? Średnio mnie to przekonuje. Śmigam "golasem". Jakieś tam odpryski są, trudno. Przy odsprzedaży zrobię polerkę, może ze dwie zaprawki na największe odpryski i pójdzie z pocałowaniem ręki, bo inne tematy przypilnowane - olej w silniku, skrzyni itd.
    6 punktów
  22. W ASO to plany trzeba wyrabiac czy to sprzedażowe czy serwisowe a nie doradzac klientowi czego faktycznie potrzebuje. Stał baner mowisz? No stał bo mozna dobre pieniądze na tej wymianie zarabiac. Kto sie najlepiej zna? Myslę, że zdecydowanie producent skrzyni biegow. Na forum ludzie wymieniaja sie doświadczeniami i wiedzą polecając różne rozwiązania. Każdy wybiera co dla niego najlepsze. Oczywiście można serwisować wszystko w ASO tylko po co wtedy przeglądac forum? W ASO nie zawsze serwis bedzie zrobiony najlepiej ale za to mamy pewność, że zrobią to najdrożej I tak jak wilk325 wyżej pisze, przez lata twierdzili w ASO, że oleju w skrzyni w ogóle nie należy wymieniać. Nastapiła widać nagła zmiana, nie tylko warto wymieniać ale już nawet co 60tys km. Nagły przypływ troski o dobro klienta...
    6 punktów
  23. 6 punktów
  24. Przygasł temat 40i vs 40d to jest zastepczy merino vs silverstone
    6 punktów
  25. 6 punktów
  26. 6 punktów
  27. Dzień dobry, moje pierwsze BMW i pierwszy wpis na forum. Cieszę się, że dołączyłem do grona użytkowników i sympatyków tej marki. Witam Was serdecznie. Rabat 16%.
    6 punktów
  28. To forum techniczne na którym bywasz to chyba Elektroda, co?
    6 punktów
  29. Normalnie jak mam zły dzień wchodzę na ten wątek aby go poczytać i się pośmiać, bo niektórzy to się odkleli od rzeczywistości, a niektóre tezy .. jak np. 40d bez deptania jedzie podobnie jak m60i bez deptania przyprawia mnie o salwe śmiechu. Widzę tu, że niektórzy będę bronić 40d jak lew kawałka steka, a drudzy będę mówić że 40i pali jak diesel i nie musi sikać do baku. Sam mam 40d i wybrałęm go tylko dla zasiegu i momentu diesla. Nie jest on wcale lepszy , czy gorszy od 40i .. jest po prostu inny i jeden woli ogórki a drugi ogrodnika córki .. Jedno jest pewne .. jadąć szybko i dynamiczniej szybciej wypalisz bak w 40i niż w 40d i jak nie lubisz stawać na stacjach tak jak ja .. to nawet te 250-350 km dla mnie jest zbawieniem bo dojade do celu ... tyle .. i tak za ten komfort zaplacilem 15 tys PLN wiecej po rabatach .. AMEN.
    6 punktów
  30. Cześć. Witam wszystkich po bardzo długiej nieobecności. Przepraszam wszystkich że zaniedbałem obowiązki. Nie będę szukał wymówek. Przechodzę od razu do działania. Na początek wyłączam kolejkę moderacji dla nowych użytkowników. Od teraz każdy post będzie widoczny od razu. Z tego miejsca serdecznie i z całego serca dziękuję wszystkim aktywnym moderatorom za nadzór tego forum. Dziękuję że jesteście i aktywnie działacie. Ze swojej strony dodam, że za niedługo będziemy myśleć o migracji forum do nowej wersji, która poprawi wydajność, doda natywny tryb ciemny i masę innych usprawnień. Jeśli są tu osoby, które chcą "popatrzeć" jak to będzie wyglądać - zapraszam na PW, dam dane dostępowe.
    6 punktów
  31. Panowie, co by nie mowic BMW oferuje teraz palete wspaniałych silnikow. Wygląda na to, że osiągneli w tym względzie poziom najwyższy w swojej historii. Wg mnie B57 i B58 przebijają swoich sławnych poprzednikow w zasadzie pod każdym względem a i V8-ki, wygląda na to, że wreszcie są dobre. Dylematy z wyborem silnika przy konfiguracji to teraz prawdziwa przyjemność i nie ma złego wyboru.
    6 punktów
  32. Dodam jeszcze, że przez całe "przedliftingowe" lata trwała na tym forum dyskusja na temat czy dopłata do 30d względem 25d jest uzasadniona! Grono użytkowników twierdziło, że 230KM pod maską X5 zapewnia dobre, zupełnie wystarczające osiągi. Teraz debatujemy czy 300KM się do czegoś nadaje czy dopiero okolice 400KM dają radę. Trzeba przyznać, że zdecydowanie idziemy w stronę rozwiązywania problemów pierwszego świata
    6 punktów
  33. Piękne widoki. Pozdrawiam ze Stanici jutro jedziemy do Breli
    5 punktów
  34. Ja się akurat bardzo cieszę. Czy Neue Klasse mi podejdzie? Nie wiem, bo koncept zawsze jest lekko skrajny, a dopóki nie wiadomo co dokładnie bmw zaprezentuje, to nie będę się wypowiadał. Cieszy mnie jeszcze fakt, że z pewnością trafiłem na swego rodzaju peak jakościowo-stylistyczny jeśli chodzi o X5. To auto podoba mi się praktycznie w każdym calu i raczej nie będę go zmieniał przez dłuższy czas. Niemniej z ciekawością patrzę na to co internet pokazuje w kontekście G65.
    5 punktów
  35. rozdrapałeś moje rany W G05 mam zamontowaną pod fotelem, wszystko gra. Jak we wszystkich poprzednich BMW. W G61 miałem w bagażniku karton z gaśnicą.... Olałem montaż na odbiorze bo i tak było nerwowo (jakieś tam uszkodzenie do naprawy, ramki od rejestracji nie zamontowane itp..., generalnie pierdoły ale ta gaśnica była najniżej na liście). Myślę się zamontuje... Okazało się że: - w kartonie gaśnica ze stelażem do starej 5tki, nie pasująca do G61 - delear, zbiera się konsylium... sprzedawca, gość od akcesoriów, gość od montażu -> nikt nie wie skąd ta gaśnica tam, czy to oni dokładają czy przyjeżdża z autem, konkluzja nie da się zamontować bo fotel coś tam - ja -> no nie dziwię się że się nie da bo to część nie do tego auta - oni -> nieważne, ale i tak się nie da bo fotel tamto, fotel to itd. - ja -> podaje numer cześci jaki potrzeba (bo jest jak wół w systemie BMW) i dostępna nawet na allegro - dealer -> system szwankuje, musimy napisać do BMW Polska o wsparcie - kontakt za kilka dni -> zamówiliśmy - kolejna wizyta -> nie da się... Po 3 miesiącach takich ping pongów jeździ dalej w bagażniku tyle że bez stelaża, a że to elektryk to nie ma za bardzo miejsca pod podłogą. Czekam aż mnie zabije przy jakimś hamowaniu lub innym dachowaniu... Obecnie gaśnica w BMW to radość z jazdy do serwisu
    5 punktów
  36. Ponieważ X6 jest paskudne , więc tam wszystko poprawia wygląd
    5 punktów
  37. Trochę się zapuściłem z tematem, aczkolwiek km mijają, przeglądy co max 15 tys. Obecnie 131 tys bezusterkowo. To co mnie drażniło od początku, drażni nadal, ale bardzo poczciwy wół roboczy. Od wakacji z ciekawszych wyjazdów auto pojawiło się w Livigno podczas ferii, a niedawno mała objazdówka po północnym regionie Włoch po majówce - Monza, Mediolan, Cinque Terre, Piza, Florencja, Bolonia, Modena, Werona. Powrót z Livigno w zasadzie w 85% możliwy tylko dlatego, że przed nami jechały dwa pługu. Mimo nowych zimówek z samym rwd mógłby być problem. Problem był solidny, pierwsze 100km przejechałem w nieco ponad 3h ciągłej jazdy. Koncepcja modyfikacji programu utknęła, choć znowu ktoś coś pisał, że pojawi się opcja odblokowania eco bez wysyłki. Nie wiem, który to już raz.. Trafił mi się niedawno polift dlaporównania i muszę przyznać, że prelci starzeje się z godnością Poniżej kilka zdjęć z wyjazdów.
    5 punktów
  38. Bierz 40i. Ten sam silnik, tylko lepszy (ma więcej mocy, mniej problemów z technologią). Do tego nie wozisz wszędzie kilkuset kilo baterii. No i masz dużo bardziej funkcjonalny bagażnik (w 50e tracisz ponad 100 l pojemności pod podłogą bagażnika)
    5 punktów
  39. Olewamy, jeździmy do końca leasingu, sprzedajemy, konfigurujemy nowe bmw, wpłacamy zaliczkę i czekamy niecierpliwie
    5 punktów
  40. Bentayga to raczej rozmiarowo porownywalna do X7 nie do X5. Co do tej "innej ligi" to prestiżowo i cenowo to moze i tak jednak tak czysto technicznie X7 wydaje sie lepszym samochodem szczegolnie biorac pod uwage wiek konstrukcji Bentaygi (10 lat) i bliskie pokrewienstwo z kasztanem jakim jest Audi Q7 z 2015r. Nad estetyka nie bede sie juz dodatkowo znęcał
    5 punktów
  41. Święte słowa, niestety korporacje i kupieni przez nich politycy za wszelką cenę starają się im zaprzeczyć.
    5 punktów
  42. Na zdecydowanie wyższym niż Twoje niektóre odzywki.
    5 punktów
  43. Dla jasności mam świadomość że 40d to dobry silnik i ma najlepsze relacje spalanie/osiągi. Nie jeździ on niestety "podobnie" do M60i , fakt, że uderzasz głową w zagłówek, od ciosu Nm, nie znaczy, że przyspieszasz szybciej.
    5 punktów
  44. Ja zgadzam się, że 30d do bądź co bądź rodzinnego auta, to optymalny wybór osiągi/koszt zakupu i eksploatacji. Do 40d mógłbym dopłacić 10k, ale nie 30k. Gdyby 30d były głośne i nieprzyjemne w brzmieniu, brałbym 40i, różnica w cenie pomijalna, eksploatacyjnie akceptowalne. I nie chwalę tego co mam, tylko wybrałem to co uważałem dla siebie za najlepszą opcję Nie oszukujmy się.. X5 to nie jest sportowe auto. Ktoś lubi epatować X5M jego wybór, takie ma prawo. Mi się nawet to auto podoba, ale osobiście uważam, że szukanie w nim cech auta sportowego jest pozbawione sensu, chociaż to chyba esencja motoryzacji... auta pozbawione sensu Fakt jest taki, że b57 przy perfekcyjnym wygłuszeniu X5 LCI brzmi bardzo przyjemnie - mi się podoba (zupełnie inaczej niż b47 w 3GT). Kosztuje przy tym najmniej i zapewnia przynajmniej wystarczającą dynamikę... powtarzam.. jak dla rodzinnego charakteru auta, a tak je traktuję, nawet więcej niż wystarczającą. Potencjał B58/S58 można wykorzystać w M2, M3, Suprze.. wyskoczyć czasem, lub częściej na tor i w autach o typowo sportowym charakterze nawet bym się nie zastanawiał. W X5 postawiłem na 30d i pomimo, że ciągle go docieram, wiem, że to bym bardzo dobry wybór. Jednocześnie przyznać się muszę, że początkowo celowałem w X3 M40i, no ale X3 to nie jest pełnoprawny SUV. Nie można powiedzieć, że to bardzo komfortowe auto, do tego znacznie gorzej wygłuszone niż, X5, więc w X3 szybciej zdecydowałbym się na B58. Tak czy inaczej usprawiedliwiam tylko swój punkt widzenia, bo akurat w X5 G05 LCI, złych silników przecież nie ma. Każdy wybór będzie cieszył i raczej nie rozczaruje.
    5 punktów
  45. Czyli z różnych powodów wolałbyś auto A (zakładam, że nie mówimy o prozaicznych rzeczach, np. wyglądzie schowka na okulary, a konkretnych powodach jak prowadzenie, silnik, funkcjonalność, może marka jako taka), ale wybrałeś B, bo brzmi lepiej? Dobrze rozumiem Twój wpis? Jeśli tak, to muszę powiedzieć, że to mnie zawsze zdumiewa i osobiście nie jestem w stanie tego zrozumieć. Jestem facetem i rozumiem przyjemność z guglania silnika, ale na dłuższą metę jakie to ma znaczenie. Dla "brum brum" wybrać auto, którego do końca bym nie chciał, a może lepiej powiedzieć są inne, które bardziej bym chciał, ciężko mi to zrozumieć. Ciekawe zagadnienie chyba psychologiczne. Mam sąsiada, który zamiennie jeździ różnymi dobrymi autami, wliczając Ferrari, które mocno "pierdzi". Zawsze jak wjeżdżał na osiedle, to od progu do progu pierdział, a już jak był za ostatnim i skręcał do siebie, to musiał przygazować. Nie żeby przyspieszyć, raczej chyba o dźwięk chodziło. Po prostu przygazowywał. I tak mnie to zawsze zastanawiało, po co? Przecież dopiero jeździł, więc mógł sobie wcześniej gazować ile chciał, na pewno też nie dla przyspieszenia, bo nie ma miejsca. Czyli musi być sam dźwięk. A może coś w rodzaju alfa wjechał i wszystkim daje znać. Lub jeszcze coś innego, myślałem że musi chyba w tym momencie mu bryknąć, więc to sprzężenie zwrotne, robi brum i czuje ucisk w gaciach, no bo po co inaczej w tej konkretnej sytuacji... To było dość uciążliwe, przynajmniej dla mnie, bo silnik chodzi naprawdę głośno i jeszcze potrafi strzelić, i codziennie to samo. Nie wiem, co wpłynęło, ale przestał. Może już mu się znudziło. Po prostu dojeżdża do domu, auto i tak słychać, bo taki to silnik, spoko, ale bez tych przygazówek. Nie przyrównuję Cię do sąsiada, nic o Tobie nie wiem, więc nie obrażaj się, po prostu jest to ciekawe i dla mnie jednak niezrozumiałe. Może akurat się dowiem, w czym rzecz. I sorki za off topic, bo przecież tu dyskusje o silnikach.
    5 punktów
  46. /subiektywna opinia/ W dzisiejszych czasach jak sie zarabia 6 czy 7k (mowie o czlowieku z rodzina, dziecmi) to sie jezdzi autobusem, rowerem albo 10 czy 15-letnim ekonomicznym i niezawodnym autem a nie mysli o nowym BMW (czy jakimkolwiek innym nowym aucie) za 200, 300 czy wiecej k PLN. Utrzymanie domu (kredyt, oplaty), jedzenie, przedszkole, szkola, jakies wakacje, opieka zdrowotna, odziez, jakas poduszka finansowa etc --> to wszystko kosztuje krocie. Same zarobki to nie wszystko, dzisiaj sie zarabia dobrze a jutro sie jest sie na bezrobociu albo zarabia polowe, wazny jest przede wszystkim zakumulowany majatek i stabilnosc finansowa a nie pensja w danym roku. Nie obraz sie bo nie mam nic zlego na mysli (!) ale brzmisz troche jak osoba co nagle dostala jakas lepsza fuche, zaczela od niedawna zarabiac 20 czy 30k PLN duzym nakladem pracy i od razu, natychmiast chcesz sie rzucac z motyka na slonce i zakredytowac pod korek (raty za auto 2x wieksze niz za dom??? stary!!) Samo auto to poczatek wydatkow, trzeba je ubezpieczac (nowe drogie auto to rowniez drogie ubezpiecznie), trzeba tankowac, trzeba kupic porzadne kola na zime etc Nie daj sobie wmowic kultu dlugu i konsumpcjonizmu, nawet jak jestes petrolheadem, kup sobie na poczatek jakies lepsze, nowsze BMW/inne od tego co posiadasz (a niekoniecznie od razu nowe za +300k PLN) i bedziesz w 95% tak samo zadowolony z jazdy. Nowe, drogie samochody sa fajne jak nie powoduja zbytniego stresu finansowego i przede wszystkim sa kupowane ze wzgledu na optymalizacje podatkowe (!) Swiat sie jutro nie konczy, decyzja o kupnie nowego, drogiego, mocnego auta przychodzi z czasem sama jak juz nie jest duzym obciazeniem dla budzetu domowego. /subiektywna opinia/
    5 punktów
  47. Dodam coś od siebie - w sumie to jest tak - oba M340i i M340d to genialne auta z genialnymi silnikami, ale z dużymi różnicami. A pisanie, że M340i nie jedzie bez gazu w podłodze to nieprawda. Maxox - nie wiem, dlaczego źle CI się jeździło M340i, ale jeśli przesiadłeś się bezpośrednio po jeździe 40d na 40i to możliwe, że odczułeś gorszy moment obrotowy, ale mówienie, że M340i jedzie tylko z gazem w podłodze, to przesada i nieprawda. Ja jestem zwolennikiem diesla i bardzo lubię jego charakterystykę - szczególnie 6 cylindrowego B57. Mam 530d w G30 i ja jak i wszyscy domownicy jesteśmy tym silnikiem wręcz zauroczeni - jeździ się nim fenomenalnie, masa momentu obrotowego z dołu - na co dzień bajka. Brzmienie też jest świetne. Jeździłem też wieloma różnymi 40d. Dlatego wiem, że M340d jest bez wątpienia świetnym samochodem o niedźwiedziej sile z dołu. Dlaczego kupiłem M340i a nie 340d? Ano dlatego, że silnik B58 to jedna z najlepszych konstrukcji BMW obecnych czasów i uchodzi za bezawaryjny, nie ma w nim problematycznej ekologii jak AdBlue itp, nie ma problemów z chłodniczkami EGR, nie ma problemu z wtryskami, co w B57 się zdarza, nie ma problemu z DPFami itp. A moje M340i jest w większości użytkowane na krótkich dystansach - dlatego biorąc powyższe pod uwagę dla mnie lepszym wyborem było M340i i moje wystarczająco dobrze jedzie z dołu, nic mu nie brakuje, bynajmniej mój egzemplarz zapie....a, jak wściekły i nie jest prawdą, że jedzie tylko z gazem w podłodze - i wcale nie zamula w trybie comfort. Porównując go do diesla - niewiele mu momentem ustępuje, choć wiadomo, że benzyna zawsze musi się nieco więcej wkręcić i ten moment uzyskujemy w nieco inny sposób, bardziej liniowy, nie kopie tak z samego dołu jak diesel, ale na pewno nie zamula. Ktoś napisał o porównaniu do M2 czy M3 - to może niektórych Was zaskoczę, jeździłem kiedyś dłużej M2 Competition, wczoraj akurat jechałem kolegi M4 Competition i wiem, że te samochody mają zdecydowanie gorszy dół od M340i. Zupełnie inna charakterystyka.
    5 punktów
  48. To chyba najlepiej wchodzić ostro w zakręty oraz dynamicznie ruszać
    5 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.