Skocz do zawartości

KucaQ

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 Touring 320d 150KM 2003
    F30 330ix 252KM 2018
  • Lokalizacja
    Łódź

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia KucaQ

  1. Dla potomnych - wpiąłem się bypassami w skrzynkę bezpieczników pod podłogą bagażnika i przewód zasilający pociągnąłem równolegle do fabrycznej wiązki czyli od skrzynki, w górę tylnego nadkola i dalej z wiązką do dołu i progiem do FEM. Akurat między FEM a obudową progu/słupka A jest idealna wolna przestrzeń na moduł od wideorejestratora. Kl.15 wziąłem z bezpiecznika nr 146, natomiast Kl.30 z bezpiecznika nr 103. Masy nie ciągnąłem z tyłu auta, tę wziąłem ze stelaża poduszki kolanowej pasażera. Przewód zarobiłem konektorem z oczkiem i przykręciłem do stelaża 😉
  2. Ale w czym Ty widzisz problem? Zmiany w prawie mają za zadanie wyeliminowanie wyłącznie patologie związaną z ingerencją w przebieg pojazdu. Dla CEPIK najważnejsze jest to, by przebieg był legit, diagnosty czy policjanta podczas kontroli nie interesuje to, czy masz licznik BASIC, 6WA czy 6WB. Przebieg ma sie zgadzać i tyle. Nikt Ci nie będzie weryfikował, czy Twoje zdanie "wymieniłem licznik bo stary sie zepsuł" jest prawdą. Jedziesz na SKP, zgłaszasz nowy przebieg, płacisz, wyjeżdżasz. Ale tak jak kolega wyżej napisał, przy "wyczyszczonym" nowym liczniku przebieg zaciąga z auta, więc po wymianie licznika masz nadal swój przebieg. Nie musisz szukać problemu tam gdzie go nie ma 😉
  3. W E46 przewód do tylnej kamery też mam pociągnięty podsufitką, ale tutaj jako, że skrzynka bezpieczników jest w bagażniku po podłogą to i tak bez sensu jest iść górą, zwłaszcza, że moduł parkingowy do kamery jak i przewód do tylnej kamery i tak już wyprowadziłem przy FEMie 😄 A tak to poprowadze przewód razem z fabryczną wiązką przy progu 😉
  4. Na bimmerpoście znalazłem rozpiskę przygotowaną przez jednego z użytkowników. Chyba, żeby nie walczyć z szukaniem 15'stki w okolicy FEM i nie kaleczyć kabli szybkozłączkami wezmę zasilanie ze skrzynki w bagażniku. Demontaż listew progowych do przeciągnięcia dodatkowego przewodu to żaden kłopot, a i tak musze progiem pociągnąc przewód do tylnej kamery z zestawu 😉 Link do tematu, w którym jest link do rozpiski: https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1634660
  5. @Kuj0n też masz podpięte bypassem w bezpieczniki tak? We wtyczce A173 namierzyłem 15 i 30 (odpowiednio pin 20 i 33), ale ta wiązka jest napięta jak baranie jaja i wydaje mi sie, że bez demontażu wykładziny ciężko byłoby się wpiąć w przewód, próbowałem chociaż mocniej odchylić, ale też bez szału. Wg schematu, który załączyłeś (jeśli dobrze go czytam, bo biegły w tym to nie jestem 😄 ) kl.30 byłby w bezpiecznikach 4, 5, 6, 7 i 14. Ale co z kolei z kl.15?
  6. Cześć, Chce podpiąć u siebie wideorejestrator korzystając z adapteru parkingowego (70mai). Znalazłem tu na forum oryginalna instrukcję podłączenia BMW Advanced Car Eye, chciałem zrobić to wedle tej instrukcji, czyli wpiąć sie w przewody w wiązce FEM, ale gdy już porozkładałem przewody od wideorejestratora i rozebrałem osłonę przy nogach pasażera uznałem, że trochę ciasno tam jest, żeby jakkolwiek próbować się wpinać w przewody szybkozłączkami bez ryzyka uszkodzenia pozostałych przewodów. Stwierdziłem, że wepnę się bypassem w bezpieczniki w FEM. Do adaptera potrzebne jest zasilanie z terminala 15 i terminala 30. I teraz pytanie, czy w bezpiecznikach FEM znajdę 15 i 30? Szukałem w necie, ale poległem. Na tej stronie (https://bezpieczniki24.pl/bmw-3-f30-f31-f34-2012-2020-schematy-bezpiecznikow-i-przekaznikow/) znalazłem poniższa rozpiskę. Na logikę do bezpiecznika centralnego zamka powinien dochodzić stały plus (30), a do gniazda diagnostycznego po zapłonie (15), ale czy tak jest w rzeczywistości?
  7. Nie było żadnego problemu na przeglądzie 😉
  8. Nie ma takiej możliwości w E46. Tak jak napisał poprzednik, DRL świecą tylko z przodu (bez oświetlenia tylnego, oświetlenia tablicy oraz podswietlenia deski rozdzielczej). Tył zapali Ci sie w pozycji auto dopiero po zmierzchu. Nie ma mozliwości zakodowania DRL razem z tym oświetleniem. Jedyna opcja która uruchomi Ci tylne światła, podświetlenie tablicy i podświetlenie licznika to opcja TAGFAHRLICHT_ECE, wówczas ustawiasz włącznik na pozycje świateł mijania i go tak zostawiasz. Ale wtedy zamiast DRL świecą standardowe światła mijania.
  9. Tak to jest jak człowiek się za coś zabiera na wariata 😉 No właśnie jeszcze nie, bo chcialem zacząć od diagnostyki, a dopiero brać się za kompletowanie części. Stąd od razu zamówiłem nową klemę, a dziś ją wymieniłem. Nie ma śladów grzebania przy starej klemie, ale fakt faktem już na filmiku na aukcji silnik odpalali z boostera z wyprowadzeń pod maską. Bo to mimo wszystko było. Tak jak napisalem w poprzednim poście na wyjściach pod maską było 14,3V od razu po odpaleniu, a na aku tylko napięcie akumulatora. Więc (przynajmniej w moim przypadku) nie było tak jak piszesz że klema odcina alternator, bo odcięła go tylko od akumulatora, ale sam alternator pracował bez zakłóceń. Chyba że masz na myśli brak ładowania na akumulatorze, a nie w ogóle 🙂 F30 to jeszcze dla mnie nowość, z ISTĄ też się dopiero oswajam, bo do tej pory obsługiwałem wyłącznie INPĘ i NCS 😉 Trochę praktyki i się wdrożę 🙂
  10. Ok, dziś byłem przy aucie. Podpiąłem ISTE i wczytałem sie w błąd. "930994 Zacisk bezpieczeństwa akumulatora. Rezystancja za duża." Na klemach akumulatora brak ładowania (tylko samo napięcie akumulatora), a na klemach od odpalania awaryjnego pod maską ładowanie prawidłowe 14,3V na zimnym silniku, 14,7V na rozgrzanym. Wymieniłem kleme piro na fabrycznie nową, wszystkie problemy jak ręką odjął. Na klemach akumulatora pojawiło się ładowanie, zniknął błąd klemy w ISTA i auto zaczelo odpalać z dotyku (wcześniej trzeba było podpinać boostera pod maską).
  11. Auto do mnie dotarło, także jeszcze potwierdzę "europejskość" reflektorów Full LED z USA 😉
  12. Nie zawsze. W moim przypadku zamienniki w ogóle nie chciały współpracować na dłuższą metę- (czy to jako środkowe, czy jako skrajne, czy pomieszane). Było dobrze przez 2 dni, a potem wariowały. Potrafiły widziec przeszkode gdy jej nie było i nie widziec przeszkody, która była. Nawet stojąc w miejscu i sprawdzając na INPIE odległośc od przeszkody wariowała tylko na tych zamiennikowych czujnikach. U mnie tylko używane oryginały naprawiły PDC, a testowałem 3 różne zamienniki z róznych źródeł.
  13. W momencie gdy obroty silnika zaczynały już wariowac, to na klemach miałem 7V, a gdy zgasiłem silnik, żeby sie nie męczył tymi resztkami pradu, to na aku było 9V... Czyli po prostu silnik pracował tak długo jak aku był w stanie utrzymać wszystkie odbiorniki. Nie sprawdzałem czy ładowanie było w momencie gdy akumulator był pełny, bo byłem święcie przekonany że jak juz silnik odpali to będzie ładował aku, nie sądziłem, że nie będzie ładowania (bo jak wspomniałem, kontrolki i komunikatu o braku ładowania na desce brak). Póki co akumulator naładowany do pełna i jak narazie trzyma napięcie. W czwartek/piątek się podepnę i sprawdzę jeszcze raz błędy, sprawdzę też ładowanie na punktach ładowania pod maską. Odepnę też wtyczke od IBS tak jak mówisz i sprawdzę. Wróce z większymi szczegółami 😉
  14. Cześć, Przypłyneło do mnie F30 z USA. Auto dotarło z rozładowanym akumulatorem. Naładowałem go do pełna ładowarką CTEK MXS 5.0 (61432408592 tylko bez loga BMW). Problem w tym, że po pół godziny pracującego silnika wywala błąd niskiego napięcia akumulatora, odłącza prądożerne odbiorniki (radio, grzane fotele, etc) i po chwili zaczynają wariować obroty silnika i ten w końcu gasnie. Po podłączeniu miernika na pracującym silniku nie widac w ogóle pracy alternatora tj. nie ma ładowania na klemach przy akumulatorze, natomiast kontrolki o braku ładowania na desce brak. Troche czytałem o klemie IBS i tak sie zastanawiam - czy jej uszkodzenie może powodować odcięcie ładowania aku? Czy przez nią aku może się samoczynnie rozładowywać? Podpinałem ISTĘ, ta wyrzuciła błąd klemy, ale... jako, że auto ma wystrzeloną kurtyne, to z góry założyłem, że na pewno błąd pochodzi od klemy piro i nie wczytałem sie dokładniej w błąd... najwcześniej ponownie sie podepnę dopiero w weekend, ale w miedzyczasie chciałbym sie zorientowac w temacie. Jeśli chodzi o stan aku - jest jeszcze fabryczny, produkcja 13 tydzień 2018, ładowarka naładowała go do samego końca bez wyrzucenia błędu (a teoretycznie jeśli byłby trup, to powinna taki błąd wywalić). Na ten moment monitoruję jego napięcie co kilka h i sprawdzam czy sie utrzymuje czy spada.
  15. Jesteś pewny? Miałem E83 ze skrętnym bixenonem i tam była dźwigienka do przestawienia przesłony na płasko. Nawet jest o tym w instrukcji obsługi: Jedyna różnica taka, że w instrukcji jest błąd, bo sam z ciekawości tę dźwignię kiedyś ruszyłem i lampa zaczęła świecić płasko, nie przestawiła się na UK.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.