Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, ubejane napisał(a):

a czy w wolnej chwili nie chciałoby Ci się cyknąć zdjęć?

W salonie mi powiedzieli, że wydech nie ma regulacji i w sumie mogę to reklamować ale oni w tej chwili nie mają nawet takiego auta żeby podejrzeć jak jest w innych (chodzi o m60i)

Jasne, taki był plan 

Jak przyjrzałem się teraz, to widzę, że i u mnie wydech po stronie kierowcy jest inaczej ułożony

 

IMG_9353.jpeg

IMG_9354.jpeg

  • ??? 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Dziś zapaliła się żółta kontrolka silnika w 30d LCI. Po wyłączeniu/ponownym włączeniu zapłonu dalej świeci. Nie ma żadnego komunikatu, w statusie wszystko na zielono. Co może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wypalanie DPF?

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Wypalanie DPF?

Wczoraj 450 km bez przerwy i taka sama trasa przed weekendem to chyba zdążył się wypalić…

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Leon napisał(a):

Dziś zapaliła się żółta kontrolka silnika w 30d LCI. Po wyłączeniu/ponownym włączeniu zapłonu dalej świeci. Nie ma żadnego komunikatu, w statusie wszystko na zielono. Co może być?

Przepraszam, ale zawsze jak widzę takie tematy na FB, forach, etc... to przychodzimi zawsze jedno 😄

crystal ball magick GIF

 

Auto masz na gwarancji i powinienś zadzwonić po assistance, i lawetę  - dadzą ci zastępcze, a oni będą się martwić. Co to może być ... WSZYSTKO - od pierdoły takiej jak chu.. jakości paliwo, poprzez egr, turbo, wtryski.. kończąć na silniku  🙂

I z tą lawetę to nie żart, bo możesz tylko narobić większego kuku. 

Jeżeli auta nie masz na gwarancji, to nadal może to byś wszystko, ale podłącz jakieś obd i niech błąd szczyta, a potem z jakąś wiedzą . jedź do miechanika. 

Edytowane przez Big_daddy
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Leon napisał(a):

Dziś zapaliła się żółta kontrolka silnika w 30d LCI. Po wyłączeniu/ponownym włączeniu zapłonu dalej świeci. Nie ma żadnego komunikatu, w statusie wszystko na zielono. Co może być?

Kontrolka moze oznaczac dosłownie wszystko. U mnie na przykład miałem taka sytuacje dwa razy. Raz to był czujnik doładowania (wtedy ograniczona miałem moc) drugim razem gdy samochod jezdził normalnie mimo swiecacej kontrolki był to czujnik DPF. Generalnie jak najszybciej podjedz na odczytanie błedow bo mozesz sobie narobic problemow lekcewazac to wskazanie.

Opublikowano (edytowane)

W dzisiejszych czasach to już standard żeby pod ręką mieć adapter OBD i apkę na telefonie do wstępnej szybkiej diagnozy. A przynajmniej żeby się upewnić czy warto czekać na assistance czy śmigać do domu.

 

Edytowane przez Kingu
Opublikowano
44 minuty temu, Kingu napisał(a):

W dzisiejszych czasach to już standard żeby pod ręką mieć adapter OBD i apkę na telefonie do wstępnej szybkiej diagnozy. A przynajmniej żeby się upewnić czy warto czekać na assistance czy śmigać do domu.

 

Kurde, póki tego nie przeczytałem, to nie musiałem, a teraz już muszę mieć obd 😉 to jaki pod iPhone polecasz?

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Wypalanie DPF?

DPF akurat wypala sie bez komunikatow, wyjatek jesli go akurat zlapiesz na tym parkujac to poinformuje, ze chlodnica bedzie sie krecic przez 7 minut, a na zewnatrz brzydko smierdzi.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kontaktowałem się z BMW Mobile Care i działa to całkiem sprawnie, zdiagnozowali zdalnie uszkodzenie czujnika filtra cząstek stałych.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Kontrolka = błąd zapisany w ECU silnika. Żadne wypalanie itp nie jest nigdy sygnalizowane.

Assistance i laweta przy samej kontrolce check engine raczej nie przejdzie bo auto jest zdolne do jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Leon napisał(a):

Kontaktowałem się z BMW Mobile Care i działa to całkiem sprawnie, zdiagnozowali zdalnie uszkodzenie czujnika filtra cząstek stałych.

Czyli to co miałem u siebie. Podobno temat standardowy i jest tylko kwestia kiedy ten czujnik padnie a nie czy padnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 minuty temu, Michael1916 napisał(a):

Czyli to co miałem u siebie. Podobno temat standardowy i jest tylko kwestia kiedy ten czujnik padnie a nie czy padnie.

Tak z ciekawości, a co po wymianie? Dalej ta kwestia pozostaje bez zmian, czyli czekasz na następną usterkę, czy może są inne niepsujące się i temat rozwiązany "na zawsze"?

Opublikowano

Drugi raz w ciągu roku zauważam spadek wydajności klimatyzacji i kolejny raz winny okazuje się rozwarstwiony filtr - ktoś miał podobnie? Rozumiem jakaś wadliwa partia, ale 2 raz to samo to już coś nie halo ;).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Melduję ten sam problem. Co więcej, mam poczucie, że to jakaś plaga, bo dokładnie to samo działo się w każdym moim BMW. Objaw charakterystyczny: charkot z nawiewów i słaba siła chłodzenia 

  • Przykro mi 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mają mi to naprawić przy okazji wizyty na wymianę oleju. Filtry wchodzą w pakiet przeglądów 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Możecie podrzucić jakiś krótki film prezentujący ten charkoczący dźwięk? Będę wiedział (i pewne nie tylko ja) na co zwracać uwagę.

Opublikowano (edytowane)

A ja dzisiaj byłem z moim niesymetrycznym wydechem. Oglądali itd i przekazali info do BMW.

Sprawdzali i asymetria jest nawet w ich testowym ale w moim jest wybitna. 

Podobno kwalifikuje się ten wydech do wymiany bo nie ma tam żadnej regulacji(sic!)

Czekają jeszcze na potwierdzenie z BMW i dadzą mi znać.

 

Edytowane przez ubejane
  • ??? 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, kenhor napisał(a):

Tak z ciekawości, a co po wymianie? Dalej ta kwestia pozostaje bez zmian, czyli czekasz na następną usterkę, czy może są inne niepsujące się i temat rozwiązany "na zawsze"?

Od wymiany minęły 2 lata i 45kkm. Narazie spokoj. Jest szansa, że cos poprawili ale numerow czesci nie analizowałem i nie wiem czy ten nowy czujnik rozni sie od tego, który miałem zamontowany fabrycznie. Z tego co slyszałem to wymiana wcale tania nie jest bo ten czujnik jest z czyms tam zintegrowany wiec do kosztu samych czesci dochodzi nie taka mała robocizna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, ubejane napisał(a):

A ja dzisiaj byłem z moim niesymetrycznym wydechem. Oglądali itd i przekazali info do BMW.

Sprawdzali i asymetria jest nawet w ich testowym ale w moim jest wybitna. 

Podobno kwalifikuje się ten wydech do wymiany bo nie ma tam żadnej regulacji(sic!)

Czekają jeszcze na potwierdzenie z BMW i dadzą mi znać.

 

Słuchaj, a to przekoszenie ma jakieś inne konsekwencje poza zaburzeniem Twojego feng-shui lub podbijaniem OCD? 😉

Chodzi mi o to, że jeśli technicznie nie ma żadnych negatywnych skutków, to może nie ma co dłubać w aucie bez potrzeby? Ja bym zostawił fabryczny wydech z obawy, że mistrzowie w ASO mogą coś niechcący "poprawić" na gorsze przy wymianie...

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
6 godzin temu, BigCactus napisał(a):

Drugi raz w ciągu roku zauważam spadek wydajności klimatyzacji i kolejny raz winny okazuje się rozwarstwiony filtr - ktoś miał podobnie? Rozumiem jakaś wadliwa partia, ale 2 raz to samo to już coś nie halo ;).

Dziś zauważyłem dziwne objawy tj. głośniejsza praca i gorące powietrze na tył. Po waszych wskazówkach (dzięki Maciek) wyrzuciłem zamontowany w grudniu przez ASO filtr micronAir 64115A29E66 (co prawda we właściwą stronę) i włożyłem Mann CUK 23014-2. Będę obserwował, pierwsze sygnały są pozytywne. (moje G32 ma taki sam filtr jak G05).

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Słuchaj, a to przekoszenie ma jakieś inne konsekwencje poza zaburzeniem Twojego feng-shui lub podbijaniem OCD? 😉

Chodzi mi o to, że jeśli technicznie nie ma żadnych negatywnych skutków, to może nie ma co dłubać w aucie bez potrzeby? Ja bym zostawił fabryczny wydech z obawy, że mistrzowie w ASO mogą coś niechcący "poprawić" na gorsze przy wymianie...

No właśnie nic negatywnego nie zauważyłem. Nic raczej nie obciera, nie stuka. Też się zastanawiam nad tą potencjalną wymianą. Zobaczymy co będzie. Myślałem, że to się da jakoś wyregulować, a tu taka sytuacja.

Przy okazji odkryłem jeszcze jedno gówno(bo inaczej nie da się tego nazwać). Okazuje się, że wygłuszenie maski mam zniszczone/wytarte(?) jak w jakimś paru letnim aucie!!! (patrz foto)

Też mają to wymienić 

 

IMG_3182.jpeg

  • Przykro mi 1
Opublikowano
19 godzin temu, Randall napisał(a):

Kontrolka = błąd zapisany w ECU silnika. Żadne wypalanie itp nie jest nigdy sygnalizowane.

Assistance i laweta przy samej kontrolce check engine raczej nie przejdzie bo auto jest zdolne do jazdy.

A tu akurat wiadomość bezpośrednio od kierownika serwisu ASO, check engine jest podstawą do wezwania i uznania zasadności wezwania lawety. Mają wtedy max.2h na podstawienie auta zastępczego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.