Skocz do zawartości

Pierwsze usterki i awarie G05.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Marchall napisał(a):

Ja mam lasery. U mnie parowanie (nawet pelnej lampy), szron wewnatrz lamp zima to byl standard. W aso robili jakies testy szczelnosci i mowili ze wszystko w normie, ze roznica temperatur itp. Jak pojawil sie ten szron to ich bardziej docisnalem i ostatecznie wymienili na gwarancji 2 lampy

i juz nie paruja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Nie wiem czy to już pierwsza usterka, czy tak ten model ma X5 G05 2024 LCI 30d , ale wydaje mi się to trochę dziwne zachowanie.

Może ktoś z Was też tak ma, lub ma jakieś sugestie bo nie wiem czy jechać do serwisu. Przejechałem 600km i nie wiem, czy tego wcześniej nie zauważyłem i tak było, czy się pojawiło bo np skrzynia biegów dostosowała się do mojego stylu jazdy dopiero . Nie ma tego efektu za każdym razem, czasami przy zdjęciu nogi z gazu samochód dość mocno wytraca szybkość, tak jakby samochód hamował silnikiem (nie jest to jakieś gwałtowne, ale czuć różnicę z normalnym wytracaniem prędkości kiedy to samochód jedzie w trybie biegu jałowego lub normalnie zwalnia bez użycia hamulca). Czy tak jest, że na przykład ładuje baterię mocniej wtedy, czy coś skrzynia się dziwnie nauczyła mojego stylu jazdy. 

i drugie pytanie , czy adaptacja skrzyni do stylu jazdy kierowcy jest tylko na początku, czy skrzynia modyfikuje swoje ustawienia na bieżąco, co jakiś czas i jaki to jest interwał?

Pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety poliftowe X5 w MildHybrid właśnie tak ma. Nasze M60i też to ma i jest to dla mnie denerwujące. Wrażenie jakby samochód hamował silnikiem zamiast się toczyć swobodnie. Zobacz na Ecopro bo tam to nie występuje u mnie. Na ecopro auto wchodziło w tryb żeglowania czego nie wiedzieć czemu nie robi na comforcie. Jak mieliśmy M340i to tam normalnie żeglowało na comfort dużo lepsze rozwiązanie niż to co wymyślili tutaj.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, --maly-- napisał(a):

Niestety poliftowe X5 w MildHybrid właśnie tak ma. Nasze M60i też to ma i jest to dla mnie denerwujące. Wrażenie jakby samochód hamował silnikiem zamiast się toczyć swobodnie. Zobacz na Ecopro bo tam to nie występuje u mnie. Na ecopro auto wchodziło w tryb żeglowania czego nie wiedzieć czemu nie robi na comforcie. Jak mieliśmy M340i to tam normalnie żeglowało na comfort dużo lepsze rozwiązanie niż to co wymyślili tutaj.

Właśnie w przedliftowym auto żeglowało aż miło, teraz dużo rzadziej wchodzi w ten tryb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Niestety poliftowe X5 w MildHybrid właśnie tak ma. Nasze M60i też to ma i jest to dla mnie denerwujące. Wrażenie jakby samochód hamował silnikiem zamiast się toczyć swobodnie. Zobacz na Ecopro bo tam to nie występuje u mnie. Na ecopro auto wchodziło w tryb żeglowania czego nie wiedzieć czemu nie robi na comforcie. Jak mieliśmy M340i to tam normalnie żeglowało na comfort dużo lepsze rozwiązanie niż to co wymyślili tutaj.

A mi właśnie hamowanie silnikiem pasuje - w 40i raz hamował silnikiem, raz wchodził w tryb żeglowania. Teraz w X5M i przy szybkiej jeździe to hamowanie silnikiem bardzo mi odpowiada - jest przewidywalne. jest zbawieniem dla klocków hamulcowych w trasach jadąc szybciej niż pozostali użytkownicy dróg. Ale być może to moje boomerskie odczucia 😉.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BigCactus napisał(a):

A mi właśnie hamowanie silnikiem pasuje - w 40i raz hamował silnikiem, raz wchodził w tryb żeglowania. Teraz w X5M i przy szybkiej jeździe to hamowanie silnikiem bardzo mi odpowiada - jest przewidywalne. jest zbawieniem dla klocków hamulcowych w trasach jadąc szybciej niż pozostali użytkownicy dróg. Ale być może to moje boomerskie odczucia 😉.

Dzięki za informacje. Ciesze się, że to normalna reakcja, ja wolałem jak nie czułem tego wyhamowywania silnikiem, moim zdaniem jest trochę za mocne, z drugiej strony jeśli ma oszczędzać hamulce to jakoś sobie z tym odczuciem poradzę. U mnie wyhamowywanie występuję też na eco, chociaż tam rzeczywiście zauważalnie częściej załącza się "żeglowanie" na biegu jałowym. Jeszcze mam pytanie czy adaptacja skrzyni biegów występuję raz , czy skrzynia dostosowuje się do jazdy na bieżąco? Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Carlito-Carlito napisał(a):

Jeszcze mam pytanie czy adaptacja skrzyni biegów występuję raz , czy skrzynia dostosowuje się do jazdy na bieżąco? Dzieki.

Na bieżąco, ale to trochę trwa. Jak jeździsz spokojnie i nagle zaczniesz trochę mocniej "gonić" auto to trochę potrwa zanim się nauczy Twojego nowego stylu jazdy.

Edytowane przez wilk325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2023 o 15:42, Mimi44 napisał(a):

Przy włączeniu biegu D lekko ruszy auto to przodu. Normalna sprawa czy coś złego dzieje się z skrzynią ? 

Proponuję przed wyłączeniem auta załączyć ręczny, lub wcisnąć samemu P i dopiero później wyłączyć zapłon. Powinno załatwić problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2024 o 21:59, Carlito-Carlito napisał(a):

Cześć, 

Nie wiem czy to już pierwsza usterka, czy tak ten model ma X5 G05 2024 LCI 30d , ale wydaje mi się to trochę dziwne zachowanie.

Może ktoś z Was też tak ma, lub ma jakieś sugestie bo nie wiem czy jechać do serwisu. Przejechałem 600km i nie wiem, czy tego wcześniej nie zauważyłem i tak było, czy się pojawiło bo np skrzynia biegów dostosowała się do mojego stylu jazdy dopiero . Nie ma tego efektu za każdym razem, czasami przy zdjęciu nogi z gazu samochód dość mocno wytraca szybkość, tak jakby samochód hamował silnikiem (nie jest to jakieś gwałtowne, ale czuć różnicę z normalnym wytracaniem prędkości kiedy to samochód jedzie w trybie biegu jałowego lub normalnie zwalnia bez użycia hamulca). Czy tak jest, że na przykład ładuje baterię mocniej wtedy, czy coś skrzynia się dziwnie nauczyła mojego stylu jazdy. 

i drugie pytanie , czy adaptacja skrzyni do stylu jazdy kierowcy jest tylko na początku, czy skrzynia modyfikuje swoje ustawienia na bieżąco, co jakiś czas i jaki to jest interwał?

Pozdrawiam i dziękuję.

 

 

Te hamowanie silnikiem faktycznie występuje, niezależnie od wybranego trybu jazdy - przynajmniej u mnie w 40i LCI. Strasznie wkurzające 😤

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamowania silnikiem zauważyłem, że samochód zaczyna hamować silnikiem mocniej, jak przed toba ktoś jedzie i tracisz bezpieczny odstęp lub w samochodzie przed tobą włączą się światła hamowania. Jeszcze tą zależność dokładnie sprawdzę doświadczalnie, ale na chwilę obecną tak to zauważyłem. Sprawdźcie proszę, czy tak jest u Was.

 

Edytowane przez Carlito-Carlito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, Carlito-Carlito napisał(a):

Co do hamowania silnikiem zauważyłem, że samochód zaczyna hamować silnikiem mocniej, jak przed toba ktoś jedzie i tracisz bezpieczny odstęp lub w samochodzie przed tobą włączą się światła hamowania. Jeszcze tą zależność dokładnie sprawdzę doświadczalnie, ale na chwilę obecną tak to zauważyłem. Sprawdźcie proszę, czy tak jest u Was.

 

Tak jest ale najlepiej działa to na ecopro wtedy samochód dopasowuje swoją prędkość do auta przed nami i potrafi nawet utrzymywać prędkość za autem poprzedzającym przy pomocy silnika elektrycznego na wyłączonym spalinowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2024 o 14:43, Carlito-Carlito napisał(a):

Co do hamowania silnikiem zauważyłem, że samochód zaczyna hamować silnikiem mocniej, jak przed toba ktoś jedzie i tracisz bezpieczny odstęp lub w samochodzie przed tobą włączą się światła hamowania. Jeszcze tą zależność dokładnie sprawdzę doświadczalnie, ale na chwilę obecną tak to zauważyłem. Sprawdźcie proszę, czy tak jest u Was.

 

u mnie tez tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2024 o 14:43, Carlito-Carlito napisał(a):

Co do hamowania silnikiem zauważyłem, że samochód zaczyna hamować silnikiem mocniej, jak przed toba ktoś jedzie i tracisz bezpieczny odstęp lub w samochodzie przed tobą włączą się światła hamowania. Jeszcze tą zależność dokładnie sprawdzę doświadczalnie, ale na chwilę obecną tak to zauważyłem. Sprawdźcie proszę, czy tak jest u Was.

 

No właśnie zastanawiałem się czemu mój czasem się swobodnie toczy a czasem mocno spowalnia, nie mam miękkiej hybrydy więc była to zagadka. Trochę podejrzewałem że może mieć na to wpływ sytuacja przede mną, ale raz niby tak a innym razem nie. Sam już nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.