Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 26.06.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Herezje jakie tutaj mozna przeczytac podchodza dla mnie pod poziom komentarzy onetu czy innego wp 275mm to jest wąska opona? Jest tak wąska, że aż niebezpieczna? Serio? Swój komplet zimowych 20' mam z runflatami. Różnica w prowadzeniu kontra 21' ( 315mm tył) jest ale to kosmetyka. Moja żona w ogole nie zauważa żadnej roznicy. Na 20' jest troche wiecej komfortu i wydaje sie troche mniej bezposrednie prowadzenie. Co do jazdy na granicy bezpieczenstwa czy to w zakręcie czy to na prostej to nie wiem co trzeba z tym suvem zrobic zeby na publicznych drogach roznice miedzy 21' a 20' wychwycic. Oczywiscie są rozne opony i tutaj podejrzewam jest pies pogrzebany. Moj zestaw to Pirelli Scorpion Winter RunFlat + tylna oś skrętna + sportowy dyferencjał. Przy takiej konfiguracji z pełnym przekonaniem mogę przekazac, że jazda zimą jest bardzo satysfacjonujaca. Nie mam takiej wiedzy ale mogę sobie wyobrazic, że tania opona, nie runflat, zużyta opona, brak active steering czy sportowego dyferencjału moze miec wpływ na jakośc prowadzenia i odczucia kierowcy. Nie piszmy jednak, ze wina leży po stronie 20' rozmiaru kół i że "nie powinny byc homologowane" bo to brzmi zwyczajnie śmiesznie.6 punktów
-
Miałem okazję przejechać się dzisiaj Waymo bardzo sympatyczne doświadczenie myślałem że będzie trochę dziwnie/strasznie ale w było tak naprawdę całkiem normalnie, auto jechało bardzo płynnie znacznie lepiej niż wielu taksówkarzy z którymi miałem okazje jeździć w ostatnich dniach, było też tańsze niż Lyft czy Uber na tym samym dystansie. Rozpoznawało wszystko co dzieje się wokół niego, potrafiło się minąć z innym autem w ciaśniejszych miejscach. Ciekawe kiedy Tesla dojdzie do takiego poziomu i czy mimo braku radarów będzie w stanie dorównać konkurencji, czas pokaże3 punkty
-
Odebrana w kwietniu w BMW Welt. BMW X5 LCI 40i 381 KM Manhattan Metallic Cognac Sensafin, alcantara oraz listwy karbonowe Po odbiorze okleiłem cały samochód folia XPEL Ultimate Fusion pod Lublinem (polecam!). Wyposażenie to w sumie wszystko oprócz B&W, Merino oraz zawieszenia M Prof: Editions and packages S337 M Sports package S33B M SPORT PACKAGE PRO S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7LK Travel Paket S7M9 M Shadow Line with expanded scope S7R7 Innovation package S7RS Package Comfort Comfort and interior equipment S407 Sky Lounge panoramic glass sunroof S413 Luggage compartment net S417 Roller sun visor, rear door S418 Luggage compartment package S420 Sun protection glazing S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S44A Cup holder temperature-adjustable S453 Climate-controlled seats, front S456 Comfort seat with memory S4A2 Glass application Crafted Clarity S4FL Travel & Comfort rail system S4GQ M seat belts S4HA Seat heating, front and rear S4HB Heat comfort package, front S4MC Interior trimstrips, Carbon Fibre S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4NM Ambient Air Paket S4T7 Massage function f.driver & fr.passenger S4T8 Extended mirror package S4UR Ambient interior light Multimedia S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon surround sound system S6AE Teleservices S6AF Statutory emergency call S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6NX Storage tray wireless charging S6PA Personal eSIM S6U3 BMW Live operating area Professional S6U8 BMW gesture control Driver assistance and lightning S536 Auxiliary heating S548 Kilometre speedo S552 Adaptive LED headlight S5AC High-beam assistant S5AL Active Protection S5AU Driving assistant professional S5AV Active Guard S5DW Parking Assistant Professional Wheels and drive S230 Extra package, EU-speciifc S258 Tyres with runflat properties S2PA Locking wheel bolt S2TB Sport automatic gearbox S2VB Tyre pressure display S2VH Integral active front steering S2VR Two-axle air suspension Environment and safety S302 Alarm system S319 Integrated universal remote control S322 Comfort access S323 Soft-Close-Automatic doors S3AC Trailer coupling S3DN BMW radiator grille iconic glow S3KA Acoustic comfort glazing S3M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS S3MC M roofrailing, Shadow Line S3MF M lights Shadow Line S801 National version Germany S851 Language version German S879 On-board literature, German S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active pedestrian protection S8WM Control D Individual equipment S760 High gloss shadow line S776 Roofliner Alcantara anthracite Other equipment S1CB CO2 equipment S1CE Recuperation system S1DF Exhaust emission standards EU6 rde II S1G6 BMW LA wheel V-spoke 915M run-flat tyres S1MA M sports exhaust system S925 Dummy-SALAPA S981 Comfort package Plus SA090 90 Ah AGM battery SC3D manhattan metallic SKPRI Sensafin dec.quilted Cognac Co do odbioru w BMW Welt... Była to wyjątkowe, bardzo pozytywne doświadczenie! Na ponad 3 tygodnie przed odbiorem otrzymałem potwierdzenie terminu. BMW oferuje zniżkę na hotel Leonardo przy Olympia Park z pakietem powitalnym. Check-in był sprawny: weryfikacja dokumentów, a potem można było się zrelaksować. Dostępne były bufet, napoje (kawa, woda, piwo), świeże gofry dla dzieci, pokój zabaw i strefa odpoczynku. Fotelik dziecięcy wysłałem wcześniej bezpośrednio do BMW Welt, czekał przy samochodzie, gotowy do montażu. Sam moment odbioru był bardzo pozytywnym doświadczeniem. Trafiłem na bardzo kompetentną osobę, pasjonata marki, który poświęcił mi prawie godzinę: na konfigurację, ustawienia i szczegóły dotyczące auta (potwierdził też, że warto wymieniać olej po dotarciu oraz w połowie interwału, jeśli samochód ma być na dłużej). Dodatkowego uroku dodaje fakt, że odbiór odbywa się publicznie przy obecności zwiedzających. Samochód był gotowy z założonymi tablicami eksportowymi (czerwonymi). W przypadku wywozu pojazdu poza Niemcy trzeba też złożyć depozyt w wysokości VAT. Cały proces był świetnie zorganizowany, polecam odbiór auta w BMW Welt każdemu fanowi marki2 punkty
-
Duza utrata wartosci wynika u Ciebie z kilku czynnikow ktore sie na siebie nalozyly: 1. kupiles auto na "gorce" covidowo-polprzewodnikowej, przeplaciles o minimum 50k PLN, 350k PLN za 520d to nieporozumienie w przypadku modelu ktory byl juz tyle lat na rynku. Bardzo zle trafiles z upustami. 2. Auto jest juz przestarzale technologicznie (szczegolnie GUI), na rynku od ~7 lat, ma juz nastepce (niewazne ze nastepca jest gorszy jakosciowo niestety i wykastrowany z wielu opcji dodatkowych, jest nowszy w oczach klientow i tyle, trzeba sie z tym pogodzic) 3. Zaplaciles extra za spersonalizowanie auta, na rynku wtornym te extra opcje sa praktycznie bezwartosciowe (moga zachecic do zakupu ale nie podwyzsza zbytnio ceny auta w porownaniu do setek innych aut, utrata wartosci jest szczegolnie wysoka w przypadku aut dobrze doposazonych z podstawowym silnikiem) - dla przykladu kupiles webasto za 10k PLN. Nikt Ci za nie nie doplaci 1 PLN na rynku wtornym. Jest? Fajnie. Nie ma? No problem. 4. Zaplaciles extra za dobrze spersonalizowane auto a juz po 2 latach sie go pozbywasz - jedno z drugim sie gryzie! Jak oczekujesz nieduzej utraty wartosci i jestes pewny tego co masz to kupujesz takie auto na 5-10 lat i nie myslisz o utracie wartosci bo bedzie znikoma calosciowo po tylu latach. Sprzedawanie spersonalizowanego, dobrze wyposazonego auta po 2 latach to fanaberia ktora slono kosztuje jak sie teraz o tym przekonujesz. 5. Jak kupujesz 2 litrowego diesla w segmencie E to z zalozenia juz musisz byc swiadomy, ze przy sprzedazy bedziesz konkurowal glownie cena z setkami innych, podobnie smutnych 5-er. Prestiz nowosci ulecial tuz po zakupie w przypadku najpopularniejszego silnika w 5-er. 6. Spoleczenstwo polskie sie bogaci a konkurencja (jak wlasnie te chinczyki nowe po 200k PLN) rosnie. Coraz wiecej osob stac na nowe auta na gwarancji wiec logicznym jest, ze uzywane premium dostaje mocno po tylku - w takich US, UK, Francji etc jest to szczegolnie widoczne, tam takie auta z podstawowym silnikiem jak to ktos napisal nie roznia sie cenowo duzo od Passatow bo prestiz ulecial a serwisowanie sporo drozsze od nie-premium. I na koniec jak to ktos napisal wczesniej --> mala utrata wartosci to hybrydowe Toyoty a nie bogato wyposazone 520d, smutna prawda.2 punkty
-
Zgadzam sie z przedmówcą. Jakie rozmiary kół, felg, czy wymieniać olej, co ile, czy w skrzyni to tematy ciągle powracające jak bumerang. Choć i tak za najlepsze uważam dyskusje na temat kiedy bedzie auto, jakim statkiem płynie, gdzie statek skręcił i kiedy, czy kapitan wyszedł na ląd czy nie .2 punkty
-
Pozowolę sobie na mały off topic. Mnie fascynuje, przynajmniej do pewnego stopnia, fakt, że na forum ciągle wracamy do starych wątków i czegoś, co było już maglowane kilkukrotnie. Nie jestem wieloletnim uczestnikiem, ledwie od 2023, co przy części z Was to pikuś, ale śledzę dość uważnie i tam, gdzie mogę coś wnieść, to piszę. Ale naprawdę, ja już sam przeszedłem te same dyskusje kilkukrotnie, co dopiero inni. Tak jakby za każdym razem wszyscy dawali się wciągnąć w podobne tematy. Nie wiem, jaka jest wizja adminów i ogólnie forum, ale moje doświadczenia z innych tego typu miejsc wskazują, że osoby nowe powinny wykazać trochę wysiłku i poczytać tematy, użyć wyszukiwarki i dopiero jak nie znajdą pytać. Sam dołączając przemaglowałem większość wątków, a już na pewno te, które były interesujące pod pytania, jakie mi się nasuwały. A tu mam wrażenie, że co osoba wskoczy co kilka dni, to jedzie to samo, te same pytania. I wszyscy odpowiadają od początku, a co więcej dyskutują między sobą. Temat kół i rozmiarów jest tego najlepszym przykładem. Z pamięci już wiem np., że kolega JarekR (wybacz, że akurat Ciebie daję jako przykład, ale na świeżo wrzuciłeś w tym wątku) ma dramatyczne przeżycia z 20", na autostradzie właściwie latał niestabilnie od prawej do lewej, czego w sumie nikt inny nie potwierdził, raczej odwrotnie - mamy pozytywne odczucia. Itp. itd. Cenię sobie to miejsce, czytam naprawdę regularnie, wiem już kto ma jaki styl i co wnosi, ale czasem po prostu trochę męczące jest wałkowanie tego samego non stop. W sumie tyle w temacie wolnych myśli.2 punkty
-
No to polityka dotarła i tu. Ale rozumiecie, że to na nasze WŁASNE życzenie Chińczycy opanowują kolejną dziedzinę gospodarki? Przed chwilą na kanale Balkana obejrzałem test Mercedesa C-klasy za 420 tys.zł(!). Kto wyprodukował taki szajs wartości mieszkania? Do kogo pretensje, że Chińczykom się chce?2 punkty
-
Zawalczą nie tylko rynek ale i świat, kupowanie u chińczyka to kręcenie na siebie bata wspieraniem totalitarnych reżimów typu ChRL KRLD Iran Białoruś i druga jeszcze gorsza ruś. Każde ileś set aut sprzedanych na Europę to fundusze na kolejny czołg, który bardzo prawdopodobne że tu kiedyś za tymi autami przyjedzie. Propaganda oczerniania europejskiej motoryzacji (i Unii jako całości) ma pewnie swoje źródło we wcześniej wspomnianych najgorszych miejscach do życia na Ziemi, a 'pożyteczni idioci' klaskają uszami i ją napędzają. Jak się komuś nie podoba to droga wolna na wschód, tęsknić nie będziemy. PS. Nad tą kOmodą można wylewać ochy i achy, chociaż kilka rzeczy to jedno wielkie XD: - 180km/h dla dziadka, to po co tam 400 500 600 koni?.. - oszukana moc (recenzent na yt sam przyznał że nie czuje tam katalogowej mocy, standard u kitajców, na papierze u nich wszystko jest mlekiem i miodem płynące) - 0,5-1 sekunda opóźnienia po każdym depnięciu czy z miejsca czy w ruchu NA SPORCIE, (to ma być ta natychmiastowa reakcja elektryki? Mój stary Golf 3 1.9 TurboDziuraedItion lepiej reagował.. - zawieszenie tak buja i pływa że recenzent musiał odpuszczać na zakrętach bo się bał wylecieć (dlatego tylko 180km/h?) - silnik 1.5, który mają jeden na całe chiny i wrzucają do wszystkiego jak pisał s0nar, miejmy nadzieję że do czołgów też. Będą projektować konkurenta Porsche i Ferrari to też wypuszczą kupsztal z 1.5. Ale najważniejsze to ile to wytrzyma, bo o nasze beemki raczej nie musimy się w najbliższych dekadach martwić, części i mechanicy są i będą, a z chińczykiem zrobionym najtańszym kosztem nie wiadomo co będzie za 5 lat, a części i mechanika szukaj sobie na temu i aliexpress. O ile się te baterie z bambusa nie spalą do tego czasu.2 punkty
-
Ciekawy temat, wybieram się na Stelvio w połowie sierpnia i również chętnie skozystam ze wskazówek1 punkt
-
Zle sie rozumiemy, ktos kto chcial kupic premium (dla mnie to jest bmw, nie bardzo zgadzam sie na ten sam koszyk co vw), kupi chinczyka, wiec spadek sprzedazy g20, g30, g01, g05 itp bedzie, zostana emki, rsy, amg. Moze tak byc? Zobaczymy.1 punkt
-
Musk to wizjoner a Adam ma rację jeśli uda się Tesli to będzie Game changer pod względem biznesowym. Musk stwierdził że jeśli ludzie prowadzą samochody wykorzystując wzrok to i Tesli się to uda w analogiczny sposób. Zobaczymy co z tego wyjdzie1 punkt
-
Jak do Luzern jedziesz to idealnie pojechac przez Furke Pass: https://maps.app.goo.gl/bbVhu2CmFzuL8JAv7 Jadac przez Graubunden zaznaczylem Ci punkt widokowy Zault, ale glownie po to by droge zlapac wzdluz rzeki z filmu ponizej: A na koniec baza wojskowa w szwacajrii Meiringen, gdzie mozesz przejechac przez pas startowy albo zamkna przejazd i beda F18 startowac. Jak lubisz takie klimaty. No jest co robic i gdzie jezdzic, a na spontanie to by bylo jutro w piatek Tak nakrecilem 126.000 km w 4 lata...1 punkt
-
Nie ma za co. Przed chwilą wysłałem mailem dodatkową instrukcją serwisową. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski1 punkt
-
Piękna sztuka, czy odbiór w BMW Welt można teraz zarezerwować podczas zakupu u polskiego dealera? Czy jakoś inaczej to ogarnąłeś? Aż przypomina mi się jak uwielbiałem czytać relacje na bimmerpost z tzw European Delivery które było oferowane mieszkańcom USA i Kanady. Większość z nich robiło przy okazji eurotripa i wrzucało setki zdjęć. Niestety covid ubił ten program na zawsze1 punkt
-
Tylko w Polsce jest kult sedana w G30. W Niemczech na 600 szt 540i/540d 150 szt to sedany, a 450 szt kombi. Istotnie 540i /540d są sporo droższe. Rynek 520d jest zalany ubogimi flotowymi z Niemiec.1 punkt
-
Używkę X5 40i miał Fus. X6 40i demo w Kaliszu. Generalnie można oszaleć od Line Assist / ISA. Przesiadając się z auta z 2023 irytacja jest gigantyczna. O ile ISA da się sprawnie wyłączyć, o tyle jak nie ma utworzonego skrótu do LA, przebijanie się przez menu to katorga, a prowadzenie z tym systemem włączonym jest jak dla mnie nie do przejścia.1 punkt
-
Musimy niestety zacząć od tego, że na europejskich producentów nakładane jest mnóstwo ograniczeń związanych z ekologią przez co koszty produkcji rosną lawinowo. Czy Niemcy (3 gospodarką świata, praktycznie rządzący EU) są na tyle głupi aby zabijać w ten sposób swój automotive? A może jest to lobbing Chin i to właśnie Chińczycy po cichu są umocowani i wpływają na to co się tutaj dzieje. Przecież takie głupoty jak start-stop, oleje long-life z wymianą co 30kkm, downsizing nie biorą się znikąd. To samo ubijanie silników V8 czy nawet R6. G60 nie już dostępna w wersji 540i w Europie (chyba tylko w USA?). Jest to prawo, które UE sobie stworzyło i zabiło gospodarkę. Chińczyk nie potrzebuje ani jednego czołgu aby zdestabilizować kraj taki jak Polska a może cała UE. W Polsce jest ok milion instalacji fotowoltaicznych. Każda instalacja ma inwerter (pełnoprawny falownik) praktycznie zawsze podłączony do internetu, który sam się aktualizuje. Nawet jeśli nie ma backdoora to może go za chwilę mieć. Spokojnie 80% z nich to produkcja Chińska, strzelam ze 25% to Huawei będący pod kontrolą rządu Chińskiego. Wystarczy teraz słoneczny dzień i na polecenie z góry falownik zamiast wysyłać międzyfazowo 400V w sieć może wysłać 500V lub 600V. Gwarantuję, że To położy całą sieć energetyczną. Dodajmy jeszcze setki tysięcy Chińskich elektryków i mamy piękny przepis na wielotygodniowy blackout. Być może to tylko moja teoria spiskowa ale scenariusz jest fizycznie możliwy do zrealizowania. A co do Omody. Gdybym miał tym jeździć to również za darmo bym nie chciał. Wystarczy przez parę chwil spojrzeć na dane techniczne (pewnie i tak kolorowane w Chińskim stylu) aby wiedzieć że nie ma nawet co spoglądać w tą stronę.1 punkt
-
Mieszkania, niestety, też wystrzeliły w górę i dzisiaj fajne lokale w dużym mieście to nie 400tys. zł tylko raczej 3-4mln zł. Za 400tys. w zasadzie nawet kawalerki nie kupisz (chyba, że mniejsze miasto, beznadziejna lokalizacja i standard, wielka płyta i do remontu, bo po babci), a dwupokojowe normalne mieszkania w tzw. apartamentowcach często kosztują grubo ponad 1mln. zł, a jeśli trafi się jakieś w okolicach 950k to znika w kilka godzin za gotówkę, bo to okazja. Mimo kosmicznych cen, mieszkania wciąż jeszcze sprzedają się jak ciepłe buły. W cenach jakie niedawno wystarczały na spory dom z basenem. @derlysy Co do Omody, Komody czy jak jej tam...nie do końca wiem co miałeś na myśli, że jeden kupił coś dwa czy 3x taniej niż drugi. To niby jeden jest lepszy, a drugi gorszy? Tylko który Ja kupiłem to na co miałem ochotę i co do dzisiaj sprawia mi frajdę. Gdybym miał jeszcze raz podjąć tę decyzję zakupową, zrobiłbym to samo co 2 lata temu. Twój kolega kupił co innego, szanuję. Natomiast nadal uważam, że Omody nie chciałbym za darmo i takich jak ja jest znacznie więcej. Płacenie ponad 200tys. zł za kosiarkę z motorem 1.5 miałoby świadczyć o przedsiębiorczości, sprycie, niebywałym rozsądku Twojego kolegi? Polemizowałbym. Podobnie jak z tym, że auto z takim motorem nawet wsparte toną baterii będzie jeździło tak jak doposażone 550i. Już nie mówiąc o tym, że nawet jeśli to prawda i te auta dzieli 1.2s do setki to ponad sekunda różnicy jest wręcz przepaścią. Nie wspominając o tym, że taka Komoda zrobi jeden start, może jakimś cudem zejdzie poniżej 5s, ale potem pewnie pół dnia musi się ładować. A jak skończy się prąd to sam silnik spalinowy od kosiarki ledwo ruszy tego kloca z miejsca...i to na płaskim, bo pod górę chyba wcale. Na koniec puenta - jeśli ktoś nie lubi flaków, bo woli rosół to nie przekonasz go do flaków, choćby były 3-krotnie tańsze od rosołu.1 punkt
-
Też ori, są super. Wygląd super i funkcjonalność. Do teraz w aucie1 punkt
-
Jak masz wykupioną aktualizacje zdalne to będą pobierane przez samochód A jak chcesz to robić samodzielnie to ściągasz na dysk, rozpakowujesz, wgrywasz na dysk przenośny, podłączasz do portu USB i jak masz starszą wersję w samochodzie to się samo zaczyna aktualizować. Linki do map są w dziale nawigacja lub ze strony BMW (jak masz wykupiony abonament). Aby sprawdzić wersję nawigacji w BMW G20, należy przejść do menu nawigacji, otworzyć widok mapy, a następnie nacisnąć przycisk "OPTIONS" na kontrolerze iDrive. W menu "Ustawienia nawigacji" należy wybrać opcję "Pozycja i wersja", a następnie "Informacje o wersji oprogramowania"1 punkt
-
1 punkt
-
Nie ma problemu, za chwilę prześlę mailem. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski1 punkt
-
1 punkt
-
Jezdzilem na r20 , mam r20 na zime .. i 200 z przodu to nie jest wyczyn i jest normalne - stabilnie, bezpieczenie i blagam nie piszmy herezji. Jedyna różnica miedzy r22 a r20.. to zakręty.. gdzie przy r20 .. auto delikatnie bardziej sie kladzie , ale to tez trzeba mocno przegiac przepisy i zdrowy umiar. Wiadomo, auto nie jest tak sztywne i ostre jak na r22, ale na r20 da sie w zimie jeździć bez problemu - stabilnie, komfortowo i ekonomicznie Polecam R20 jeżeli ktoś non stop nie jeździ jak kubica. Jeżdzę szybko na R20 i nie czułęm nigdy abym obsrał zbroję z ich powodu.1 punkt
-
Chcesz mało tracić kup Toyotę w hybrydzie. Przy takim BMW czy Mercedesie spalanie to sprawa drugorzędna. 3 litry więcej przy 2 tys km/miesiąc to 360 zł więcej. W skali roku ok 4500zl, jakieś grosze. Moje nowe 540xi cena cennikowa 441 tys, Słabo negocjujesz kupujesz za 420 tys. Dobrze negocjujesz wyrwiesz za 370 tys zl. Po 3 latach sprzedanasz za 200 -230 tys. To i tak strata 70 tys rocznie.1 punkt
-
Tak, niestety ale te ząbki się wytarły i rura będzie wypadać możesz spróbować podpiłować te ząbki pod kątem prostym albo nawet z delikatnym skosem w kierunku rury ale nie ma pewności czy wtedy będzie szczelne łączenie w tym miejscu bo jak rura wysunie się delikatnie z gniazda to może być nieszczelność co się równa większym spalaniem i kopceniem z wydechu.1 punkt
-
Spalinowe auta Porsche mamy od kilku dekad. Sprawdz na otomoto czy innym mobile.de przebiegi tych aut (nie mowie o dieslach jakby co) Sprawdz ile przecietne Porsche maja najechane km po 5 latach, po 10 latach czy po 20 latach. I wtedy odpowiedz sobie na pytanie jak czesto kierowcy Porsche jezdza jak cyganie 1000km zamiast latac samolotem.1 punkt
-
Źródłem danych do RRTI jest HERE Kiedyś znany z Ovi maps Nokii. Dla ciekawostki można znaleźć, że właścicielami HERE są BMW, VW, Mercedes, Intel, Mitsubishi, Bosch, Continental, Pioneer. Z danych HERE oprócz powyższych korzysta, np. garmin, hyundai i toyota. Zależność jaką zauważyłem w porównaniu do Google Maps jest taka, że RTTI zawsze wskazuje trochę mniejsze korki niż google ale według mnie nadal działa poprawnie.1 punkt
-
Jakby ktoś mi zaoferował zamianę m340i na M5 poprzedniej generacji to bym brał od ręki, jakbym miał zamienić na nowe M5 to bym podziękował za taki deal. Tym samochodem nie można jeździć po torze bo wypadniesz na pierwszym zakręcie. Tak też skończyło to słynne pierwsze rozbite M5.1 punkt
-
1. Po pierwsze to prosilbym o odrobine kultury, jakis tam poziom wypowiedzi na forum starajmy sie utrzymywac. 2. Kupiles 340d, a jestes zafiksowany na punkcie jezdzenia eco-pro i bicia rekordow spalania - ok, nie mam z tym zadnego problemu, natomiast wklejanie "personal best" z jakichs tam tras gdzie jedziesz z wiatrem za TIRem nie ma wiekszego sensu w przypadku rozmow o normalnym, standardowym spalaniu - z tego co widze jezdzisz ciagle na eco-pro i srednie masz mimo tego ~8l/100. Jezdzac "normalnie" w trybie comfort i uzywajac od czasu do czasu chociaz polowe mocy w Twoim aucie - mialbys pewnie blizej 10l. Tyle z mojej strony. PS. W mojej poprzedniej hybrydzie 330e moglbym Ci na sile pokazac, ze srednie spalanie z ostatniego 1000km wynosilo rowno 0l/100km bo ladowalem sie pradem i w pracy i w domu i jezdzilem same krotkie odcinki. Nie znaczy to jednak, ze to jest "normalne" spalanie 330e o ktorym bym pisal ludziom na forum.1 punkt
-
Adamjttk weź przestań bredzić... 108 średnia prędkość z 350km nie z 10... W normalnym ruchu. Po prostu przepisowo, bez pajacowania, v maxów itd... Dopiero pisałeś, że 5l to w bajkach... Udowodniłem, że w m340d to nie stanowi problemu a ty dalej swój bełkot, że z wiatrem, że tak, że śmak... pliz! Ponad 1000km na.zbiorniku, średnia 5.3l: https://zapodaj.net/60bd04e4990cc.jpg.htmlp1 punkt
-
Spalanie M340d sedan. Najmniej trasa 350km 108km/h średnie spalanie 4.9 A i S przepisowo https://zapodaj.net/22342b22d9f76.jpg.html Da się! :) Najwięcej tankowanie 11l/100 https://zapodaj.net/5a9c58664e169.jpg.html Najwięcej z całego dnia 10l/100 https://zapodaj.net/68d8c99b34279.jpg.html Ponad 1000km na zbiorniku: https://zapodaj.net/60bd04e4990cc.jpg.html Średnie z 10kkm mam 7.7 Superb combi 4x4 dsg 2.0tsi zrobiony na 360KM średnio mi palił 14.5 l1 punkt
-
Sławomir ale nowe benzyny z bezpośrednim wtryskiem również emitują cząsteczki stałe i ich spaliny są rakotwórcze. Benzyn z pośrednim wtryskiem ten problem nie dotyczył...taki rozwój motoryzacji.1 punkt
-
Ogólnie piękny gnój się tutaj zrobił XD Zresztą jak w każdym temacie pt. "gnój vs bena" :D1 punkt
-
Bo widzisz, ja używam faktów i argumentów, więc do Twoich bajek ciężko mi się odnieść. Możesz zweryfikować swój światopogląd choćby tutaj: https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/ Oczywiście na forum to bym się +50% nie krępował, myślę że spokojnie możesz napisać +100% przy 200kmh i +200% przy 300kmh. W końcu to normalne prędkości na forum. Ale na drodze to wygląda trochę inaczej. Często tzn jak? Na 10 stacji udaje Ci się trafić 2 które nie mają? Bo ja mając flote na Orlenie zauważyłem, że BARDZO ciężko jest znaleźć Orlena bez 98. W zasadzie musi to być jakiś mikro-orlen na wsi czy coś. Przewagę nad czym? Bo na pewno nie nad płynnie działającym automatem w benzynie. No a że te 700Nm nic nie daje jak wciskasz gaz to widać po tabelkach z przyspieszeniem. A jeździłeś coś więcej? Bo ja 3.0 w benzynie miałem w trzech BMW, 3.0 diesel też miałem. I dziwnym trafem nigdy do diesla wrócić nie chciałem. Baa, zrobiłem różnymi wariantami 30i ponad 300tys km i pół europy zwiedziłem. Cicho, przyjemnie, bez awarii i klekotu pod maską. Dobrze Ci kolega napisał wyżej piszesz by pisać, wrzucasz między wiersze jaka masz flotę i próbujesz forsować „fakty” a fakty są takie że benzyna w skali 200tyś km np. w skali 3lat daje różnice Ok 40 tyś zł Jest to znaczna różnica przy kilku autach. Kolejna rzecz nie ma nic bardziej bulwersującego jak ciagle zjeżdżanie na stacje i jeśli ktoś jeździ w okół komina nigdy tego nie zrozumie jak zasięg jest ważny. Nm maja takie znaczenie ze mówi o aucie dużo lżejszym od tira i proszę nie kompromituj się. Nikt z nas nie będzie specjalnie stawał na kresce tylko liczy się codzienność. Naprawdę przy dynamicznym wyprzedaniu nie poczujesz ze Ci braknie w M340d do M340i. Tyle w temacie. Co do klekotu to widać dawno nie jeździłeś nowymi BMW 3.0d...1 punkt
-
Ja mam spalanie w korkach ok. 9 litrów. Na trasie 7. Da się znacznie mniej. Różnica do benzyny jest tu taka, że przy małpowaniu spalanie skacze +20% i tako spada zasięg. Ile wzrasta spalanie w benzynie (i spada zasięg) niech szczerze wypowiedzą się posiadacze benzyn. Co do osiągów, to 4,3 a 5 to na pewno matematycznie jest różnica. Jest to też różnica w wyścigach. Natomiast, czy to jest różnica w codziennym użytkowaniu ( pod warunkiem, że za takie uznamy starty na maksa z miejsca), to już nie wiem. Natomiast przyspieszenie 100-200 matematycznie nie robi wrażenia. Koledzy widzę piszą, że dłubane benzyny sprzed 15 lat szybsze. Nooo, pewnie szybsze. Natomiast przyspieszenie od, powiedzmy, 80 do 140 u mnie w mojej ‚maszynie rolniczej na gnojowicę’ robi wrażenie jak najbardziej. Biegi w sport plus też wrzuca przyjemnie sportowo. Co kto lubi. Nie ma przecież przymusu i każdy wybiera swoimi piniędzmi. :D Ps. Tu porównanie nurtujące społeczeństwo Bundes Republiki https://www.autobild.de/artikel/bmw-m340d-bmw-m340i-test-motor-preis-diesel-benziner-kombi-18575789.html1 punkt
-
Slawomir bajdurzysz trzy po trzy. 20proc to różnica jest w laboratorium przy certyfikacji. Na drodze przy ciężkiej nodze to raczej 50proc. To się istotnie przekłada na zasięg. Kolejna sprawa często na stacji nie ma 98. Zwykły ON jest wszędzie. A 700Nm ma taką przewagę, że nie trzeba szarpać biegami by auto jechało. M340i jest super do kręcenia się pod domem ale do robienia tras bardziej mi się widzi coraz mniej modny diesel.1 punkt
-
Tssss... Marko0424 po co zaśmiecać temat takim postem? Jak ktoś szuka solidnego brzmienia benzyny to kupuje rs3 z r5. Jeśli chce mieć dzwięk v8 to bierze mustanga... Po co pisać bzdury, że m340d nie brzmi jak powyższe? Kupując diesla nikt tego nie szuka...1 punkt
-
U mnie na kole pasowym jest wielki napis "nie uruchamiać bez paska", tylko po angielsku ;). Tak tylko, żebyś wiedział, bo u Ciebie też pewnie taki napis jest. Ja zmieniłem koło pasowe, które nie miało żadnych pęknięć, ze względu na drgania na postoju przy zimnym silniku (zresztą czego ja nie zmieniłem, żeby się tego pozbyć ;)). Widzę pewną poprawę, ale problem nie zniknął. To telepanie to bardziej mrowienie, czy poszarpywanie/telepanie/nierównomierna praca? Jakieś efekty dźwiękowe temu towarzyszą?1 punkt
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00