Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 29.05.2023 w Odpowiedzi

  1. Dajcie sobie na wstrzymanie 🙂 Wiadomo jest to forum motoryzacyjne, ale nie ma co komuś 'zaglądać do kieszeni'. Jeden jeździ 518d i jada w najdroższych restauracjach w mieście i ma dwa jachty, a drugi ma 550i czy M5 CS i tyle o nim wiadomo 🙂 (nie nawiązauje do nikogo, na prawdę i proszę aby nie dopowiadać). Konkluzja jest taka że im więcej cylindrów tym lepiej - jeśli są na podobnym poziomie awaryjności (bo wcześniej v8 4.4 to smutek był) i tyle. A jak ktoś używa, sprawa wtórna. Są ludzie, którzy kupują pewne rzeczy i kolejkcjonują - nie używają ich, często nawet na nie nie patrzą... i co? Ma to znaczenie czy jest tam 316i czy M3? Wartość ma, ale stoi tak samo 🙂
    6 punktów
  2. Zmieniłem właśnie zimowe 20" na letnie 22" ... w komforcie zmiany nie odczuwam w żadną stronę, ale za to zdecydowanie morda się bardziej cieszy na widok wozidła.
    5 punktów
  3. Według @engineer najpiękniejsza jest 4 GC koniecznie bez m pakietu i koniecznie z chromowanymi listwami szczególnie na zębach bobra co już wielokrotnie było potwierdzane w różnych wątkach 🤭
    5 punktów
  4. Teraz nie jestes dresiarzem jezdzacym bmw z silnikiem diesla tylko arystokrata sluchajacym muzyki powaznej 😂 chyba lepiej bylo kupic Bentleya 😁
    5 punktów
  5. Koledzy powinszujcie mi - jestem po pierwszej jeździe moim nowym stockowym x5 40i LCI. Przesiadłem się do tego auta prosto z uturbionego diesla tej samej marki. Jest to moja pierwsza benzyna. Napiszę teraz kilka słów o moich pierwszych spostrzeżeniach, być może będą one cenne dla osób, które jeszcze nie zdecydowały się na 30d, a czują że być może to nie jest auto dla nich. Zacznę od rzeczy, które tak naprawdę dla pierwszego i drugiego właściciela auta za + 500 k PLN nie mają żadnego znaczenia: spalanie. Na odcinku 400 km (85 % trasa, i dwa miasta w tym nasza wspaniała stolica, bo tam mieszkamy) spalanie wyszło nam 10 litrów. Czy to dużo czy mało? - dla mnie ok, diesel pewnie wziąłby mniej, ale o ile mniej ? O 2 litry? Jako że mieszkam w wielkim mieście, to jeżdzę na bardzo krótkich odcinkach, a na takich zwłaszcza w zimie benzyny będą miały spalanie niższe albo porównywalne do diesli. Dodatkowo nawet teraz benzyna jest tańsza o ileś groszy, a bywało i tak że różnica wynosiła 1 zł. Ta w sumie nic nie znacząca informacja może mieć znaczenie tylko dla amatorów 30d, piszę o tym z uprzejmości, wiedząc że sporo tutaj takich osób. O dynamice 40i mogę powiedzieć tyle, że super te auto się zbiera, ale maszyna jest na dotarciu więc nie mogłem potestować. Na pewno auto lepiej przyspiesza niż 30d. A jeździłem i 30d i 40d i 40i. Opisywane auto jako LCI jest juz z tabletami. O ile odrzucały mnie te tablety na początku, to po kilku jazdach testowych auta przed LCI wydają mi się już starawe. X5 LCI to auto nowoczesne. To co jednak najbardziej daje mi przekonanie o tym, że 40i to jednak zupełnie co innego niż 30d, i co jest dla mnie największą wartością dodaną, to kultura tego auta, w dwóch aspektach: 1/ Kultura pracy silnika - silnik pracuje bez żadnych wibracji, cichutko, wręcz aksamitnie, nie ma żadnego dizlowskiego chamskiego szarpania przy zmianach biegów, auto równo przyspiesza i pracuje doskonale, nie dobiegają do kierowcy dźwięki takie jak z 30d, zamiast tego do kabiny docierają dźwięki wspaniałego silnika. 2/ Ale chodzi też o coś może dla większości czytelników mniej uchwytnego - o kulturę w zupełnie innym wymiarze. Trudno to uchwycić, nie mam takiego pióra żeby to odpowiednio wyrazić, ale spróbuję, chociaż myślę że nie wszystkie osoby tutaj będą potrafiły to zrozumieć. Obcowanie z autem w benzynie 40i jest doświadczeniem innym niż w dieslu. Człowiek po prostu wszystkimi zmysłami odczuwa, że jest to auto premium. I ma to swoje konsekwencje. Dla przykładu - wcześniej nie miałem żadnego problemu żeby moim dieslem jeździć w zwykłym dresiku i jakiejś tam koszulce. Podobnie czuła się moja rodzina. Te auto po po prostu swoim działaniem zachęcało do takiego stroju i takiego sposobu bycia. Było dla nas naturalnym, że w pojeździe z silnikiem diesla jedliśmy te frytki z mc donalda i nie miało większego znaczenia jak wyglądaliśmy. Czuliśmy się w takim aucie po prostu swojsko, zwłaszcza wtedy gdy wyjeżdżaliśmy na wieś. A tam, wśród podobnych aut i ciągników i takich ludzi czuliśmy się jak u siebie. Dźwięki dobywające się z tego silnika były wtedy dla nas naturalne, były po prostu logiczną konsekwencją tego jakim samochodem się poruszaliśmy. Teraz jednak czujemy, że wszystko sie zmieniło. Nawet przez myśl nam nie przyszło żeby podczas jazdy odwiedzić fast food. W trasie słuchamy odpowiedniej muzyki z głośników odpowiedniej klasy i zachowujemy się na poziomie. A podwójne szyby odgradzają już nas od małomiasteczkowego klekotu i dodatkowo pozwalają na cieszenie się obcowaniem z tą wspaniałą maszyną. Dźwięki diesla stały się nieznośne. Nie mamy nic przeciwko kierowcom dieslów, wśród naszych dalszych znajomych jest wiele osób tego rodzaju. Ale my zostajemy przy swoim. UWAGA: Nie jest to jednak silnik dla każdego, po prostu niektórzy ludzie pasują do aut z silnikami diesla i nie jest to tylko oznaka ich statusu materialnego - przede wszystkim chodzi właśnie o kulturę. Amator diesla nie będzie potrafił czerpać z doświadczenia na innym poziomie, i w końcu wróci do diesla. Także niech każdy z Was wybiera to co do niego pasuje, a jeśli tylko dobrze wybierzecie to będziecie zadowoleni. Jak jednak zorientować się, który silnik do Ciebie Pasuje? Odpowiedź jest bardzo prosta: jeśli z mojej relacji nie pojąłeś informacji o kulturze, a przejąłeś się spalaniem 40i, to zdecydowanie powinienes jeździć dieslem.
    5 punktów
  6. Pozdrawiam z wczorajszego odbioru 🙂
    5 punktów
  7. To jak sobie tak opowiadamy w tym pubie motoryzacyjnym, to ja Wam opowiem tak: mam kilka beemek (jak w opisie) i jeszcze kilka innych samochodów. Wszystkie BMW są z przynajmniej 6 cylindrami, M5 na V8 - a jedyny diesel w szeroko pojętej rodzinie to 530d - moje daily. Wszystkie auta są na swój sposób fajne, E36 jeszcze w cabrio jest cool, bo przejażdżka nim to takie przeniesienie w czasie, ostatni mój zakup to właśnie B58 w M340i - genialne auto o zupełnie innym charakterze niż 530d. I jeszcze dodam - jazda np. taką Mazdą CX-30 jest fajna, ale dla nas, użytkowników głównie BMW nie ma w takim samochodzie żadnych emocji, po prostu przyzwoite auto z pkt.A do pkt.B. I do brzegu - czy to moja żona, czy mój syn samochodziarz ze świeżym prawkiem, czy znajomi, którzy jeździli tymi moimi wynalazkami - każdy stwierdza, że najlepsze auto to 530d - właśnie głównie z powodu silnika (!) - jego reakcji na gaz oraz jego brzmienia (moja żona twierdzi, że tu jest najszlachetniejsze brzmienie z wszystkich naszych beemek - a to właśnie ona ma przypisane M340i) i w ogóle za całokształt - bo co by nie mówić, G30 to wygodne i fajne auto. Jeździłem 540i, nie powiem, świetny silnik do tej budy - nikomu go nie odradzam, ale Wy przeciwnicy diesla nie odradzajcie ludziom czegoś, czego nie znacie, bo porównując dzisiejsze 540i do diesla z E39 czy E60 to trochę śmieszne porównanie. To tak jak ja bym porównał kiedyś genialny silnik wolnossący 3.0i 231KM do dzisiejszego 530d - to przepaść w mocy i momencie na korzyść dzisiejszego diesla. Owszem, nie każdy musi lubić diesla, dlatego niech bierze benzynę, po to jest wybór. Myślę też sobie, że dla mnie, miłośnika i amatora motoryzacji, ważne jest czerpać przyjemność z różnych jej aspektów - jak jadę dużym dieslem, to czerpię z tego przyjemność, jak jadę E92 335i - czerpię przyjemność z tego zestawu tego ponadczasowego modelu, inaczej patrzę na nowe M340i, jest to aktualny, nowy model więc też więcej od niego wymagam i zwracam uwagę na inne szczegóły. M5 E39 to inna uczta. I podobnie, jak jadę innymi samochodami - nawet busy lubię prowadzić. Biedny jest ten, co kupi jedno auto i myśli, że ma najlepsze - taki ideał zwyczajnie nie istnieje.
    5 punktów
  8. Jakość i design nowego BMW 5 są takie że czy to tesla czy bmw nie robi różnicy a tesla ma lepsze multimedia i ceny. Jeżeli BMW serii 3 pójdzie w kierunku serii 5 to Tesla model 3 zyska bardzo dużo bo jest po prostu tania. Może przesadziłem z tym że BMW nie poradzi sobie z konkurencją ale po prostu nie będzie niczym specjalnym nawet na tle takiego badziewia jak Tesla. Co do starej f10 w tym samochodzie po prostu wszystko jest tak jak powinno być. 1. W F10 mam fizyczne guziki nie muszę odwracać wzroku żeby cokolwiek ustawić w klimatyzacji, podgrzewaniu czy innych multimediach. Wiem dokładnie gdzie jest każdy guzik jest to mega wygodne i bezpieczne. 2. Mam prawdziwy licznik na którym dokładnie widzę prędkość, dokładnie widzę obroty i wiele innych informacji na tych nowych wyświetlaczach kompletnie nic nie widać pomijając aspekt wizualny są po prostu bezużyteczne. Trzeba poświęcić sporo czasu żeby wyczytać to co chcemy a podczas jazdy nie ma na to czasu. 3. Nagłośnienie audiobw F10 mimo że to zwykłe hifi gra po prostu pięknie aż się chce słuchać i zazwyczaj w F10 słucham dużo i głośno. W x5 mam hk, w m3 hk i w obydwu audio gra nijak. Kompletnie bez polotu płytko, matowo słucham aby słuchać. Dodatkowo dzięki wyciszeniu w f10 na zewnątrz słychać niewiele w odróżnieniu od tych nowych modeli gdzie słychać dokładnie słowa każdego utworu i brzęczące plastiki. 4. F10 kompletnie nie reaguje na podmuchy wiatru jest przyklejone do drogi. Możemy się zrelaksować i w ogóle nie trzeba uważać na trasie. Każdy nowy model BMW jak jest wiatr odczuwamy to za kierownicą i musimy korygować tor jazdy. M340, m3, x5 we wszystkich to samo. Zwłaszcza trzeba się pilnować jak raz są panele dźwiękochłonne a raz nie ma bo wtedy podmuch powoduje nawet zmianę pasa. 5. W F10 układ kierowniczy jest naturalny dokładnie wiemy co się dzieje z kołami (w e60 jeszcze lepiej) a w nowych modelach nawet m3 to jak gra na playstation. Nie ma żądnej informacji zwrotnej. 5. Fotele komforty w F10 wymiatają (w e60 jeszcze lepiej). Nowe X5 ma bardzo twarde fotele mimo że to komfort nie umywa się do tego co jest w F10 tam siedzę jak na kanapie przed telewizorem. 6. F10 można wyłączyć start stop i auto normalnie jeździ. M60i jak wszystkie nowe BMW to miękka hybryda bez możliwości wyłączenia systemu. Gaśnie dojeżdżając do świateł, gaśnie zwalniając przed skrzyżowaniem i tak dalej i tak dalej. Mega upierdliwe i powoduje opóźnienie jak chcemy przyśpieszyć. 7. Silnik w F10 (535i) pracuje tak że nie słychać go na wolnych obrotach często zapominam go nawet wyłączyć. Podczas jazdy brzmi miło dla ucha i naturalnie nie ma sztucznych dzwieków. Wszystkie nowe BMW mają tak głośne wtryskiwacze że chodzą naprawdę głośno a na zimnym silniku jak popsute. Dodatkowo dźwięki wydawane do wnętrza przez głośniki są bardzo nienaturalne i słabe. 8. Wyciszenie wnętrza w F10 jest rewelacyjne. Nie słychać nic ani z drogi ani wiatru. Wszystkie nowe BMW mają kompletnie nie wyciszone drzwi i nadkola co powoduje że słyszymy każdy przejeżdżający samochód oraz mocny szum z opon. No i wspomnianą już muzykę słyszy każdy dookoła. 9. Jakiś przełącznik zamiast skrzyni biegów to też kompletna porażka. Gdy chcemy szybko zmienić kierunek przód, tył manewrując trzeba tego dziadostwa szukać jest to po prostu niewygodne. Ostatnie 5 dni moje F10 stało na mrozie od -1 do -8. W środku było kilka butelek wody itd i żadna nawet nie zamarzła. G80 przestało jedną noc na dworzu i wszystko w środku zamarzło na kamień. Taka jest różnica w izolacji wnętrza. Można tak długo ale już mi się nie chce.Tak jak napisałem na początku po prostu w F10 wszystko jest tak jak powinno być a w nowych modelach z każdym kolejnym jest po prostu gorzej. Nowa G60 dla mnie tragedia. We wnętrzu nic nie ma. Materiały słabe, drzwi zamykają się jak w Skodzie Fabii itd itd jeżeli już na pierwszy rzut oka tyle widać to dalej będzie tylko gorzej. Kupując nowe modele zawsze sobie tłumaczyłem nie będzie tak źle przyzwyczaję się i gówno prawda wszystko co mnie od początku denerwowało nadal mi przeszkadza a później doszło jeszcze wiele kwiatków. Wkurza mnie że producent robi klienta w balona i sprzedając samochód za worek kasy sprzedaje produkt słabej jakości. Próbuje oszukać klienta na wielu sprawach maskując niedoskonałości. Zabieranie poszczególnych elementów jak wygłuszenia maski i plastiki oslonowe w G20, sterowanie gestem, otwieranie bagażnika nogą to wszystko było w pierwszych rocznikach teraz nie ma. W X5 lci zabrali keyless z tylnych klamek, zabrali możliwość złożenia foteli od strony bagażnika itd itd. Kupując nowy samochód wysokiej klasy zawsze czujemy niedosyt zamiast cieszyć się z produktu premium. Tak nie powinno być i klienci nie powinni tego akceptować a przechodzimy z tym do normalności.
    5 punktów
  9. Dlatego oprócz dobrego samochodu (a nawet do dobrego samochodu) są potrzebne umiejętności.
    5 punktów
  10. Cześć, dziękuję za komentarze. To prawda - część osób nie mogła się zalogować, część osób nie pamiętała adresów email do swoich kont. Jednak te problemy już minęły i zdarzają się jedynie sporadyczne przypadki. Wszystkie problemy rozwiązywała jedna osoba, szkoda że nie jesteście w stanie zrozumieć że nikt nikomu za to nie płaci, forum dla Was jest darmowe i takie zawsze pozostanie. Jesteśmy non profit więc zrozumcie proszę, że nikt nie siedzi tutaj 24 na dobę bo każdy ma swoją pracę i inne obowiązki. Zmiana platformy to fakt dokonany, nikt nie będzie wracał do poprzedniej. Staramy się na bieżąco wprowadzać zmiany tak, by była ona jak najbardziej przyjazna dla Was - ale nie da się zrobić tak by wszystkim wszystko pasowało :) Wraz z nową platformą nie trzeba już korzystać z zewnętrznych hostingów do zdjęć - teraz można je wrzucać bezpośrednio do posta i nigdy nie znikną. Na poprzednim forum była masa nieaktywnych już fotografii, które często są kluczowe. Takich rozwiązań, które ułatwiają korzystanie z forum jest sporo - a nie odkryliśmy jeszcze wszystkich kart. Zdaję sobie sprawę że jest to ogromna rewolucja i że byliście przyzwyczajeni do starego forum. Ale nie możemy stać w miejscu i nie będziemy korzystać z przestarzałych rozwiązań. Zawsze jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę, ale taka tu nie padła. Jak podacie konkretne przykłady co nie pasuje - wtedy możemy porozmawiać o konkretnych rozwiązaniach ;) Życzę miłej niedzieli Daniel
    5 punktów
  11. Bo CarVertical to najgorszy możliwy raport. Za dużo reklam się naoglądałeś. 😉
    4 punkty
  12. Odpowiem na ten i kilka powyższych postów: - modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy. - z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy. - alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy. - niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni. - jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu. I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024.
    4 punkty
  13. Dziękuję panowie 🍻 Amortyzatory, mocowania, odboje, gumy sprężyn i osłony wymienione. Wszystko Sachs + Lemforder, gumy OEM bo zamiennik nie występuje. Zawias pracuje perfekcyjnie. Co ciekawe prawy amor okazał się być całkowicie martwy i wylany a zarówno stacja diagnostyczna jak i odczucia z jazdy na to nie wskazywały. Lewy nieco lepszy ale też już słaby. Niestety auto podniosło się minimalnie z przodu ale to przez to że nowe poduszki nie są tak wygniecione jak stare - mam nadzieję że w ciągu miesiąca - dwóch zejdzie jeszcze te parę milimetrów. v
    4 punkty
  14. Na szczęście jak się okazało jest - od kogoś, kto super dbał o auto i kto jest zarazem świetnym i uczciwym człowiekiem 🙂 Lepiej trafić nie mogłem, jestem zachwycony. Na przeglądzie wyszły do zrobienia: - osłona przegubu lewy przód - uszczelniacze dyfra - olej w xDrive do wymiany (prewencyjnie) - do tego normalny przegląd do zrobienia (olej, filtry, etc.) W Ista D ostały się tylko jakieś stare błędy (pierdoły). Parametry pracy silnika poprawne, hamulce dobre, zawieszenie okej, ceramika na aucie jest, drugi komplet kół także. Sprawdziłem odczyty z kluczyka (za 30 zł na allegro można kupić), olej w skrzyni też był zmieniony, hamulce również. Miernik lakieru również potwierdził, że auto ma w zasadzie kompletnie wszędzie ori lakier. Auto podczas pierwszej połowy trasy (350 km) spaliło 6.3 l/100 km, ale druga połowa była już bardziej nerwowa, dużo korków - razem 6.8 l/100 km po 715 km. Nie czaję ludzi gadających "bierz 540i, 530i nie jedzie" - to auto jest naprawdę szybkie, tych osiągów kompletnie nie ma gdzie wykorzystać bez ryzyka utraty prawka. 120 do 180 to też moment. Jak kogoś interesuje, to na kanale "Motokuncik" pod filmem "G30 530i - jaki silnik wybrać?" -> zamieściłem długi koment analizujący koszty 530i vs 540i. W skrócie: 540i jest w uj droższe w zakupie, utrzymanie też trochę droższe i tak ogromna różnica jest raczej nieuzasadniona za osiągi, które są nie do wykorzystania, ale niech każdy zdecyduje samodzielnie 🙂 Adaptacyjne światłą matrycowe rewelacja, podobnie jak radar, który utrzymuje odległość i potrafi sam ruszać i hamować w korku = mega opcja jak jesteś zmęczony. Zwieńczeniem jest dla mnie to czego poszukiwałem, czyli szyberdach, który dostarcza mi multum radości 🙂 😍
    4 punkty
  15. Jak ktoś pisze do Ciebie w internecie per "synek" to już wiesz, że nie warto wdawać się w dyskusję 😉 Miłego dnia!
    4 punkty
  16. Adam... motoryzacja ma łączyć a nie dzielić. Nieważne w jakiej formie 😉
    4 punkty
  17. No to w końcu jest! 🙂
    4 punkty
  18. Chwila stresu, 10 wypitych kaw i jakoś to przeszło 🙂 Cieszę się, że forum teraz chodzi jak należy. Ze swojej strony dodam że pracuję też aktualnie nad nowościami dla forum oraz nad nową stroną główną 🙂 Mały sneak-peak 😄 Ruch na forum jest ogromny. W związku z tym prawdopodobnie niedługo będą pewne rekrutacje 🙂
    4 punkty
  19. Wiekszosc samochodow nie ma wcale wymienianego oleju w skrzyni biegow. 200kkm i tak wytrzyma bez problemu a potem...kogo to obchodzi. Na forum zwykle sa ludzie ktorzy sie interesują samochodami i moze nam sie wydawac że brak ponadstandardowej obsługi jest rzadkoscia a jest odwrotnie.Sam mam przyjemnosc z tego, że zadbam bardziej o moj samochod jednak wiem, że jestem w niszy. Do tego nie zmieniam aut co 2-3 lata a raczej co 5-6 wiec moze czestsze wymiany oleju chronia i mnie przed powaznymi wydatkami. Biorac jednak pod uwage 3-4 letni okres eksploatacji nowego samochodu z pakietem BSI na 4-5 lat zastanowcie sie po co ktos miałby wymieniac czesciej olej? Po co wymieniac olej w skrzyni biegow? Po co oszczedzac silnik na zimnym? Przeciez to wszystko kosztuje czas i pieniadze. Tak jak pisze kolega Borsuczek nikt za to nie zapłaci przy odsprzedaży a na dystansie 150kkm jako pierwsi własciciele bedziemy lżejsi o kilkanascie tys zl i wiele godzin spedzonych w serwisie. Jeszcze raz zaznaczam że sam robie te dodatkowe wymiany ale dla tego ze mam z tego swojego rodzaju przyjemnosc. Finansowo jednak na 99% mi sie to nie opłaca.
    4 punkty
  20. w Norwegii już się budzą z "elektrycznego snu"... do niedawna, sprzedawano tego dużo... Plusy: darmowe promy, darmowe ładowanie, mniejsze ubezpieczenie, pasy dla elektryków, darmowe parkingi...ale się skończyło... Po kilku pożarach tych zapalniczek, linie promowe (te wewnątznorweskie) nie przyjmują na pokłady elektryków.... Całkiem niedawno spalił się parking piętrowy na lotnisku Sola (Stavanger) Zgonili ten pożar na starego diesla który tam stał....ale potem wyszło, że zaczęło się od elektryka......darmowe ładowania się skończyły, parkingi to samo...... żadne państwo nie zrezygnuje z łupienia społeczeństwa podatkami i opłatami......Pierw dali marchewkę, a teraz elektryfikarzy łupią po kieszeni ( w sumie i dobrze, niby dlaczego mają mieć przywileje?)..... tyle że ta ekologia jest pozorna (jak ktoś tu napisał: złomowanie tego gówna, albo np produkcja tego).... apropo złomowania: w norwegii jak oddajesz auto na złom, to płacą ci 3500 nok na rękę.....jeśli chodzi o elektryki to zastanawiają się czy do ceny początkowej nie doliczyc 45 000 nok za złomowanie tego ( nie dostaniesz już kasy od złomu)......już zauważają że elektryki i ich utylizacja to problem..... norwedzy sobie poradzą - zapakują te graty na statek i wyślą do Afryki i będą trąbić że są ekologiczni ..... Śmieci (te z naszych domów)z południa norwegii np są wysyłane do szwecji i to szwecja to utylizuje. Co prawda mają podpisane stosowne umowy, ale to świadczy o tym jak się obchodzi różne przepisy aby potem trąbić o tym że jest się ekologicznym..... to samo będzie w Polsce, tyle że ze względu na spory lobbing firm produkujących te elektryczne zabawki, to my będziemy ponosić konsekwencje fanaberii polityków (vide "zielona strefa w wawie czy w innym mieście) kiedy była pandemia ( Niemcy mieli już wprowadzone zielone strefy) intensywnie monitorowali te strefy i sprawdzali o ile opadnie co2..... Nie opadło wogóle........ale w Polsce.....zielone strefy się wprowadza.....tyle ze zapominają dodać kochane waaadze, kto robi badania i jakie ma powiązania z firmami produkującymi elektryki..... (proponuję poszukać tej wiedzy w internecie). elektryki powinny być wyborem - nie przymusem jak to "politycy" i "srekolodzy" usiłują zrobić......
    4 punkty
  21. Ja od wczoraj mam do testu nowe E220d 4matic Avangarde - dziś po południu oddaję a w zasadzie wymieniam na kolejnego Merca do testów. Tak na szybko - pierwsze wrażenie: świetne auto dla Cygana, Mercedes chyba wykupił wszystkie ledy z AliExpress, indyjska dyskoteka wewnątrz, nikle na zewnątrz - trochę widać brak pomysłu na wyróżnienie się - stąd jakieś animacje świetlne na ścianie w garażu, chowane klamki itp. No nie zrobił na mnie specjalnie dobrego wrażenia, ale jak trochę poprzebywaliśmy razem, to trochę zyskał. Plusy jak dla mnie: czuć klimat Mercedesa, solidne drzwi, ładny klank, ładne wnętrze jak dla mnie - w innym stylu niż w G60, ale ładne, piękna kierownica, fajny wyświetlacz zegarów - taki 3d, dobrej jakości z klasycznymi wirtualnymi zegarami. Duża poprawa układu kierowniczego w stosunku do poprzednich E-klas, prowadzenie bardzo dobre, choć nie sportowe, wysoki komfort zawieszenia. Duży plus za ogrzewanie foteli i wentylacje na fizycznym przycisku na drzwiach. W nowych BMW z iDrive 8.0 tu jest lipa... Ogólnie jakość wnętrza oceniam dobrze. Minusy - co mnie irytuje najbardziej w tym aucie za 450k PLN: ładne ale średniowygodne fotele i co najgorsze - za wysoko się siedzi (!) dla mnie nie do przejścia, zawsze siedzę najniżej jak się da, wtapiam się w auto..., pomimo tak chwalonego nagłośnienia Burmaster - dźwięk to jakaś kpina - sztuczny do bólu, spodziewałem się WOW, długo ustawiałem i próbowałem i niestety, nie... do tego przy funkcji 4D Surround nie idzie siedzieć na fotelach przy głośniejszym graniu - tak wibrują przez basy. Ja to w sumie olałem, ale żona strasznie się irytowała... ustawienie głośności radia to kolejne nieporozumienie - nieprecyzyjne suwaki dotykowe. Ledów wewnątrz za dużo - leci kiczem, zamiast śmiesznych animacji przed autem na ścianie z napisami Mercedes-Benz wolałbym adaptacyjne światła albo... niższą cenę za nie. No i słabe wyciszenie warczącego silnika podczas mocniejszego przyspieszania - skoro podokładali tyle świecidełek i innych bzdetów - nie mogli popracować lepiej nad wyciszeniem? Kawał auta w stylu Mercedesa - na mnie nie robi takiego wrażenia, ale odwiedziłem kilku kolegów i niektórzy byli zauroczeni tym jarmarkiem. No cóż, Mercedes robi badania rynkowe i wie co robi jak widać. Nie dyskwalifikuje go, bo ma w ofercie 6 cylindrowego diesla E450d - 367KM+23KM - i za to mu chwała. A ten silnik E220d jak to dwulitrowy diesel - sprawny, przyzwoity, ekonomiczny, wystarczający, niestety czasem nieprzyjemny akustycznie - nieprzystoi na auto za 450k PLN Reasumując - nowa E-klasa ma trochę więcej minusów niż się spodziewałem i jest mniej wyważona niż myślałem. Nowe G60 też wzbudza we mnie mieszane uczucia - takie dziwne czasy.
    4 punkty
  22. Ja mam u siebie 8hp70 ☺️
    4 punkty
  23. Kupiłem jednak komplet kół 🙂
    4 punkty
  24. 😂 No ja jestem po 40 i jeszcze za dziadka się nie uważam. I co najważniejsze - dziadkiem się jeszcze nie czuję 😉. Jeździłem też wieloma samochodami, ale dopiero po "40" zdecydowałem się na pierwsze BMW i to w wersji 340i. Dlaczego dopiero teraz? Po prostu wcześniej były inne priorytety, inne potrzeby, inne wydatki. A teraz dorosłem do tego, żeby kupić auto dla siebie i pod swoje potrzeby. A silnik? Na B58 zdecydowałem się po Waszych opiniach (w tym Twoich wehyr ) na forum, po opiniach dziennikarzy na youtube, po jazdach próbnych 320i i 330i. Nie powiem, 330i daje radę, ale subiektywnie, podkreślam - subiektywnie - czegoś było mi w nim za mało i miałem obawę, że mogę jednak żałować tego wyboru. A właśnie teraz chcę mieć takie auto, które ma dać mi trochę przyjemności, a zarazem na które mnie stać bez wyrzeczeń - całkiem dynamiczny silnik w uniwersalnej "budzie" (lubię sedany). Ale jak najbardziej rozumiem, że ktoś ma inne od moich oczekiwania co do samochodu. Konkluzja - myślę, że każdy z nas ma swoje priorytety i oczekiwania co do auta i najważniejsze jest, aby to właśnie wybierający był zadowolony ze swojego wyboru 🙂 pozdrawiam
    4 punkty
  25. Z całego 30 minutowego filmu tyle zapamiętałeś uwag? Szacun 🙂 Podrzucę: - znaczki M - za dużo, kierownica M w 520d nie ma prawa być, bo taką wybierają tylko przegrywy patrzący na metki - odpustowe wzorki na obudowie głośników i odpustowe światełka których nikt nie chce, dlatego w TM3 po lifcie zostały skopiowane - waga w przypadku wersji M60 aż 2.4t, czyli więcej od kultowej TM3 o 0.6t, więc nie da się jeździć 250km/h po rondzie w Norwegii. Za to Model S ma 2.2t i da się tym jechać nawet 300km/h - ekran jest jak ze średniowiecza, bo nie jest taki jak w Tesli - ma tunel środkowy z tyłu, więc dzieci nie są w stanie wysiąść po drugiej stronie ulicy, bo to przeszkoda nie do pokonania - wygląd jest do bani, bo nie wygląda jak Tesla Model S ciesząca oko od 10 lat - nie ma elektrycznej klapki, za dużo guzików, nie ma pierdzenia, trybu psa, pokazu świateł i wogóle mnóstwo rzeczy które muszą być jak w Tesli, bo inaczej samochód do niczego się nie nadaje. Taki samochód nie będzie cieszył i pies z kulawą nogą go nie kupi, tylko przybiegnie z gotówką w pysku do salonu Tesli i merdając ogonem wyjedzie Teslą jak miliony innych psów, którzy nie mogą się mylić co jest najlepsze Jeszcze pewnie o wielu innych rzeczach zapomniałem, ale kurek z szambem odkręcony, więc jak się skończy, to podzielę się moimi wrażeniami z jazdy. Nie mogę się doczekać, szczególnie prostowania nieprawdziwych informacji które siejesz i po wielu apelach nie umiesz się nawet do jednego błędu przyznać. A ja tymczasem wracam do pracy, bo szef się na mnie uwziął. Szkoda że nie mam szefa Norwega. Ale dobrze że jest to forum, bo mi pomaga odzyskać równowagę 😉 Przyznam że jestem już w takim stanie, że chyba kupię Teslę. Od razu zyskam miliony kolegów, szacun na dzielni, no i będę mógł zaszyć się na SUC, grać tam w gry, oglądać netflix i pluć na BMW na forum o BMW i wychwalać Teslę 🙂 Jak nie pomoże, to wpadnę na forum Audi, Mercedesa i Porsche (bo tam też dużo frajerów co płacą 3x tyle, a mogą mieć taniej Teslę). Tylko nie na forum Toyoty czy Skody, bo to nie premium i ludzie tam nie docenią pewnie jakości Tesli. Tylko muszę wystawić najpierw referala żeby uzbierać darmowe mile na SUC co by za frajer nie płacić jak jakiś przegryw. Za zaoszczędzone pieniądze na paliwie kupię sobie miesięczny abonament łączności premium 40zł/mc bo inaczej netflix i spotify nie będzie chodził. A ja będę mógł podziwiać audio Tesli zaprojektowane przez byłych pracowników B&O, Burmstera i jeszcze kilku innych, którzy w końcu stworzyli najlepsze na świecie audio 🙂 Potem ruszę na przejażdżkę i będę mógł podziwiać jeden z najbardziej bezpośrednich aut pod słońcem, który przenosi wszystkie hałasy z zewnątrz oraz zawieszenia i tak doskonale odwzorowuje je w 3D we wnętrzu, że pozwala mi się czuć jakby pomiędzy mną a drogą nie było nic, ewentualnie byłbym zamknięty w metalowej puszce z jakimiś dziurami w drzwiach z odpadniętym szklanym dachem 🙂
    4 punkty
  26. Moim zdaniem wielki błąd zawsze to będę pisał 3.0d to 3.0d najlepszy silnik diesla na świecie poczytaj sobie kolego więcej może na temat 2.0d koledzy posiadają bądź posiadali i nie mieli super zdania o tym silniku ja zawsze mam 3.0d i teraz nawet z dwiema turbinami przelot prawie 300 i chodzi jak dzidzia,jedynie co muszę t teraz jechać na akcje serwisowa chłodniki EGR
    4 punkty
  27. Sprzedawcy w sklepach motoryzacyjnych to śmiech na sali.. zawsze będą polecać to, na co mają największą marzę, albo to, co najmniej rotuje... Eurol (Fluence), Shell (tylko Helix Ultra), Ravenol (vst, SSL), Millers (w sumie poza trident będzie wszystko ok), Orlen (max expert C3), Specol (Gold), Total - bardzo dobre oleje. Aktualnie wlewam Shella, w porównaniu do Ravenola nie widzę nic niepokojącego, a cena znacznie niższa niż za Ravenol. Temperatury, ciśnienia, zużycie oleju - wszystko w jak najlepszym porządku
    4 punkty
  28. 630i przebieg 103 tyś auto w rodzinie od nowości , figuruję jako drugi właściciel , byłem przy odbiorze po zakupie w 2005 roku. auto nie widziało śniegu 😉
    4 punkty
  29. Hej, nie wiem jakie są Wasze wrażenia ale ja czekałem na ten model z postanowieniem - wyjdzie konfigurator, zamawiam w ciemno i poczekam na odbiór. Konfigurator jest, zdjęcia są i przyznam że ile bym przy tym nie grzebał - nie jestem w stanie skonfigurować czegoś, co mi się podoba. Tylko ja mam z tym taki problem? Kolory lakieru nie pasują mi jakoś do tej bryły, felgi są brzydkie, kolory wykończenia środka wyprane i dziwnie przenikają się z czarnym wykończeniem pozostałych elementów, wersja 520i/d to jakaś kpina (i nic mocniejszego w planach nie ma), design nie robi wrażenia smukłej limuzyny bo dzieli budę z elektrykiem, auto jest jakoś wysokie i ogólnie nieproporcjonalnie, ta piątka z boku wygląda jak tuning z alibaby, opcje są mega ubogie (żadnych wyciszeń, domyków), a całość wygląda jak chińska tandeta. Autentycznie mimo szczerych chęci i nie mogę się przekonać do zamówienia, ciekawe na ile to powszechne odczucia?
    4 punkty
  30. Czas obalić kilka mitów tutaj powielanych. Przede wszystkim musicie zacząć odróżniać handlowca w salonie, od brokera/agenta który tylko zbiera zamówienia i przekazuje do dealera. Handlowiec generując zamówienie w systemie SA3 i podpisuje je z Wami to przekazuje je następnie do przełożonego/administracji sprzedaży i ten dział wprowadza to do systemu produkcyjnego. Logicznie myśląc handlowiec nie ma żadnego interesu aby nie zgłaszać takiego zamówienia "wyżej", bo to liczy się do jego planów, bo wpłacacie mu zaliczkę i musi wystawić fakturę zaliczkową, itd. W momencie wprowadzenia zamówienie otrzymuje numer ORDER i jest on niezmienny (można zmieniać specyfikację wyposażeniową, ale order jest przypisany do rodzaju nadwozia i silnika). I jak poprosicie handlowca o ten numer, to macie pewność, że auto jest zgłoszone do produkcji. Statusy: 047 - zamówienie wprowadzone do systemu 105 - auto było na statusie 111 lub 112 ale z jakiegoś powodu wypadło (wina fabryki nie handlowca) 111 - auto wstępnie zaplanowane do produkcji 112 - auto bardzo blisko terminu produkcji 150 - auto zatwierdzone do produkcji (od tego momentu nie ma możliwości aby wypadło z produkcji) 165 - auto wyprodukowane 182 - auto w transporcie do Polski 193 - auto w Polsce 195 - auto u dealera I nie macie co "męczyć" handlowca bo on ma zerowy wpływ na to, czy auto wejdzie na produkcję czy nie. Jak potrzebujecie dodatkowych szczegółów to zapraszam do zadawania pytań (byłem handlowcem w ASO przez 4 lata).
    3 punkty
  31. Link do map na mega.nz ktore bedą działać cały czas. Mapy rozpakowywać nanowszymi dostępnymi WinRAR lub 7ZIP Inne programy, mimo, że błędu nie zgłaszają, źle rozpakowują pliki Ściągasz mapy takie jakie miałeś. Wersje nie są wymienne. Jedyne co można zamienić to WEST z EAST i na odwrót. Spis: Road Map Europe East MOVE 2017-2 (torrent) https://mega.nz/file/zdwnUAaD#VTJO9TRqjzut2B0_7Y3lu4DKeISAr6xhpSmMCP4xoCQ Road Map Europe East MOVE 2017-2 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOVE+2017-2 Road Map Europe East MOVE 2017-2 (mega) https://mega.nz/file/JjYmHJga#6e9Ea4M8e5nnpCBdXDhVxgan2GbXSuWAyFm9TMVFzfE Jeśli posiadasz mapy MOVE starsze niż 2017-2, najpierw zrób aktualizację do MOVE 2017-2 a później aktualizuj do najnowszych. Link do mapy 2017-2 powyżej Road Map Europe MOVE WEST 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOVE+2024/WEST Road Map Europe MOVE WEST 2024 (mega) https://mega.nz/folder/RqYh3ahD#pd71XuLLAVJSzN_3srNN0w Road Map Europe MOVE EAST 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOVE+2024/EAST Road Map Europe MOVE EAST 2024 (mega) https://mega.nz/folder/3XJBiApQ#VsGcNeHeTbYBbIIExYXzlQ Road Map Europe MOVE EAST 2023 (torrent) https://mega.nz/file/DJRX0ZQA#yM3zZ6CP1eg9p7haGhcCrR4NbPmZSdSFz_BPJpzsmuI Road Map Europe MOVE 2019 - ostatnia wersja bez podziału WEST i EAST https://drive.google.com/file/d/19r7oa92eiuxpYOOUpmmkAGbIlVGht4ek Road Map Europe Business 2019 (mega) https://mega.nz/#F!LNIxFAYa!jVcgn_NPDrKINqxwT-J7HA Road Map Europe Business 2019 (chomikuj) http://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+BUSINESS+2019 Road Map Europe Professional 2019 - Polska jest na DVD3 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PROFESSIONAL+2019 Road Map Europe Professional 2019 - Polska jest na DVD3 (mega) https://mega.nz/#F!g9kTgIbC!ZX1HyAJm0PdASVvc4mtiPA Mapy MOTION WEST 2020 działają tylko z autami wyprodukowanymi po 03/2010 z pamięcią 16GB NAND. Ostatnią działającą mapą MOTION z autami przed 03/2010 jest wersja 2018. Te urządzenia mają tylko 8GB pamięci. Mapy EAST działają. Road Map Europe East MOTION 2024 (torrent) https://mega.nz/file/3ZoSxI4K#tbTPah8DfO-jc5tou1GqWkkwcub9vKa-SLIDUEI0drQ Road Map Europe East MOTION 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOTION+2024/EAST Road Map Europe East MOTION 2024 (mega) https://mega.nz/file/VuoTCZIL#gyeI3nIB1F-ZC8jFlbB6yCP6hpFVpo5f65a-keCVg2w Road Map Europe West MOTION 2024 (torrent) https://mega.nz/file/jUh2EKSR#756r4aH1cG86oqPuj5z1a2ZFfb871yF74n9y6KKF26s Road Map Europe West MOTION 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+MOTION+2024/WEST Road Map Europe West MOTION 2024 (mega) https://mega.nz/file/d6x1DSiS#ydoc4GVrdjlCUbyat46XHdxbYHTwN6LYdJo8__-HBak Road Map Europe West PREMIUM USB 2024-2 (MEGA) - jedno USB https://mega.nz/file/JV8SmJiZ#-N8Mpci5Bhv1Dy3jcw4NSXwt8hE70J9e4tnwsSqr7XI Road Map Europe East PREMIUM USB 2024-2 (MEGA) - jedno USB https://mega.nz/file/mltw1RLa#XnfMkT9DsmsRqswf7aFWreQok0Uo9a-za9uNdsBRrVs Road Map Europe West PREMIUM USB 2024-2 (CHOMIKUJ) - jedno USB https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2024-2/WEST Road Map Europe East PREMIUM USB 2024-2 (CHOMIKUJ) - jedno USB https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2024-2/EAST Road Map Europe West PREMIUM USB 2024-2 (torrent) - jedno USB https://mega.nz/file/mBYhCLqb#-z5x8JnZTxzxy-PAxVnsQvjHf9wWI-Y7uZgQ92GgPAs Road Map Europe East PREMIUM USB 2024-2 (torrent) - jedno USB https://mega.nz/file/TJID1JCL#JOOoyVbZNuuiv4tgmkCeSBOFVP7MEBe1bP3TCGWb2LU Ostatnia wersja map PREMIUM na 3x DVD: Road Map Europe West PREMIUM USB 2020-2 (CHOMIKUJ) - 3XDVD https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2020-2+DVD+LAST/WEST Road Map Europe West PREMIUM USB 2020-2 (CHOMIKUJ) - 3XDVD https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+PREMIUM+2020-2+DVD+LAST/EAST Road Map Europe West ROUTE 2024-1 (chomikuj) http://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+ROUTE+2024-1/WEST Road Map Europe West ROUTE 2024-1 (torrent) https://mega.nz/file/3c4QhJLI#ZaGY0v3BaVJmWKkxFO0IwTVKKTmPQ-DwuIDhqXdodgQ Road Map Europe East ROUTE 2024-1 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+ROUTE+2024-1/EAST Road Map Europe East ROUTE 2024-1 (torrent) https://mega.nz/file/XRpDjZxL#PdIB5miXbz1MOulBgQLbTA5Ux5dwL5qaVcZrx0Vhdmo Road Map Europe LIVE 2024-2 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+LIVE+2024-2 Road Map Europe LIVE 2024-1 (torrent) https://mega.nz/file/jcR30R7B#DuN40hF3-fLfiSXSYezYg18_yRRKknBmjpxNRXqtW3o Road Map Europe JOY 2023-4 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/Europe+JOY+2023-4 Road Map Europe JOY 2023-4 (torrent) https://mega.nz/file/mIo12bIC#NoSb4u_jirOmHdIEJbo_URET5kmfqKIK5R6aDcGMBNE Road Map Europe EVO 2024-1(torrent) https://mega.nz/file/3AI3VKAS#Hqm6OSOne5Nag-lYuWNmXnFVJ9M_DRaOWav98YjaFKc Road Map Europe EVO 2024-1(chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+EVO+2024-1 Road Map Europe WAY 2024-1 (mega) https://mega.nz/file/2DgiTbRC#Y-2NffWduKDgvU36tPR6BlmrqhOr3zcOeu2W3E_KbSU Road Map Europe WAY 2024-1 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+WAY+2024-1 Road Map Europe WAY 2024-1 (torrent) https://mega.nz/file/ORIXVJwB#cLBw7IZICcOHm1opKZ0REJmoSCeV6kiPL4WZ-x-CnJY Road Map Europe NEXT WEST 2024 (mega) https://mega.nz/file/jMoFxLCQ#mobo047BQShXfLOllUive5gD0cIHgggCIQxomTw4uDE Road Map Europe NEXT WEST 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+NEXT+2024-1/WEST Road Map Europe NEXT WEST 2024 (torrent) https://mega.nz/file/SEAGxIob#L3FdHYLB__8Tqd8FjFODnMtvfo27CYWPqTGuLR_qQXA Road Map Europe NEXT EAST 2024 (chomikuj) https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+Europe+NEXT+2024-1/EAST Road Map Europe NEXT EAST 2024 (torrent) https://mega.nz/file/HYYwlK7a#ZMSZrqXCXL7Ru3SO9cZvcRVGE9hcPoVBFQzs8YAokgs BMW Road Map Europe HIGH 2019 DVD1 - przerobione na płytę DVD 4,7GB, usunięta część punktów POI. http://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+HIGH+2019/DVD1+-+NA+DVD*2bR+%28USUNIETA+POLOWA+POI%29 BMW Road Map Europe HIGH 2019 DVD2 POLSKA - przerobione na płytę DVD 4,7GB, usunięta część punktów POI. http://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+HIGH+2019/DVD2+-+NA+DVD*2bR+%28USUNI*c4*98TA+PO*c5*81OWA+POI%29 BMW HIGH CD MK3 - HERE VDO Dayton EUROPA 2014/2015 - chomikuj https://chomikuj.pl/Jack1979/BMW/BMW+HIGH+MK3+CD+2014-2015 BMW HIGH CD MK3 - HERE VDO Dayton EUROPA 2014/2015 - mega https://mega.nz/folder/aARjHbKD#bt86F5cs4FXRTf7y2rBZQQ Plik Lookup.xml https://mega.nz/file/HcxWybjb#2w0SmfXxSsrDF1LvSZ0VP6O_TM6XSEdVEDEh8hiAgbo
    3 punkty
  32. Parę nowych fotek po myciu 😁
    3 punkty
  33. Aż mi Ciebie szkoda że się tak natrudziłeś tylko po to żeby się ośmieszyć. Mam nadzieję że masz tych znajomych też tu na tym forum to poczytają co o nich myślisz. Kupiłeś nowe auto i zaliczasz wybitną odklejkę.
    3 punkty
  34. @Borsuczek Jasne, wszyscy robią jak Ty, a grono ludzi tutaj to biedne cepy, co się dały złapać na marketingowe idiotyzmy. No i wszyscy kłamią, tak naprawdę nikt nie dba. Nie mierz proszę wszystkich swoją miarą. Trzymasz się interwałów producenckich, ok, nikt nie zabrania. Inni zmieniają częściej - chyba też mają prawo. Osobiście jak czegoś nie wiem, to staram się znaleźć różne studia i badania i chyba nie pamiętam, żebym spotkał się z opinią, że częstsze zmiany oleju co 10-15tys szkodzą, ale spotkałem wiele odwrotnych. Poprosiłbym o jakiś link do ZF-a, który robi nasze skrzynie, w którym zalecają wymianę po 150tys, chciałbym się zaznajomić. Dotychczas czytałem o 60-80tys i zdaje się, że w Stanach tak stoi w instrukcji lub interwałach BMW, tu musiałby ktoś stamtąd sprawdzić. Ciekawe, że u nich jest wymiana, a u nas nie, dożywotnio.
    3 punkty
  35. Autami marki BMW jeżdżę i serwisuję od 1991r. Nigdy nie miałem z nimi problemu jakiegokolwiek - chociażby opisanego na tym forum i krążących opowieści w sieci. To, że Ty kupujesz, zarzynasz i pozbywasz się kłopotu to Twoja sprawa, ale nie namawiaj innych aby robili tak samo 😞. Myślałem, że oleju i filtrów się wogólwe nie wymienia - przecież kupujący nie dopłaci przy odsprzedaży.
    3 punkty
  36. Beemka jak wilczur, jak czasem nie dasz mu się wybiegać to będzie chorował 😉
    3 punkty
  37. Jak w wielu E9X zaczęły odpadać suwaki nawiewu. Dwóch nie było już podczas zakupu, z lewej strony w małej listwie oraz z prawej w tej dużej. Ten z lewej uzupełniłem zaraz po zakupie ale do dużej listwy jakoś ręce nie dochodziły 😄 W końcu odpadł ten którego używam najczęściej (lewy środkowy) więc wymieniłem już wszystkie: i gotowe: Niebawem kolejny serwis olejowy + wymiana płynu hamulcowego i filtra paliwa. Kupiłem też nową rurkę odmy (13717803842) bo jak w każdym N47 wymaga już wymiany.
    3 punkty
  38. (przymusowa) elekryfikacja ma tyle wspólnego z ekologią co ......dlaczego nie mówi się o minusach elektrycznych aut? elektryki powinny pozostać jednym z wyborów a nie jedynym wyborem......
    3 punkty
  39. tak wiele osób mówi od lat , mieszkania stanieją , nie buduj się 😛 rabaty na rolexy wrócą , poczekaj działki zaraz spadną ... i jakoś tych spadków nie widać 😛
    3 punkty
  40. dzisiaj odebrana 🙂 największe zaskoczenie: działanie rekuperacji prądu, odzyskuje zaskakująco dużo. oraz kolor szar skyscraper - myślałem, że będzie ciemniejszy, wyszedł idealnie 🙂 50e felgi 22 na zimówkach, pełna opcja bez tylnej osi skrętnej.
    3 punkty
  41. Ja już z tą wielkością telefonu to nie przesadzajmy. Specjalnie zrobiłem dla Ciebie porównanie.
    3 punkty
  42. Jest tu jakiś moderator? Długo będziemy tolerować tego prymitywa na naszym forum?
    3 punkty
  43. Sprawdzileś czy auto nie ma klimy manualnej, a tylko przełożony panel od automatycznej, bo jest ładniejszy? Nie wiem jakie błędy są po takiej przerobce ale nigdy to dobrze nie działa.
    3 punkty
  44. Nie ma co oczekiwać cudów. G30 520i sedan miało 184KM i ważyło 1685kg. G60 520i sedan ma 190KM +18KM z elektryka waży 1800kg. Odpowiedź sobie. Jak dla mnie średnio jeździ 530i G30.
    3 punkty
  45. Nie po to konstruktor wymyslil kola w samochodzie, aby je usuwac z niego i jezdzic bez. Pytam czy ktos wie co nalezy NAPRAWIC. Wyprogramowywanie czegos z samochodu to druciarstwo i cebularstwo tak bardzo powszechne w krajach, w ktorych sie kradnie, kombinuje, daje w lape. A pozniej i tak wychodzi na to, ze jednak trzeba 3 razy zaplacic za to samo. Jak to mowia, glupi dwa razy traci. Stac mnie na samochod za pierdylion pieniedzy wiec stac mnie na jego utrzymanie. Poki co w Europie jeszcze nie ma jak na Kubie i nic nie stoi na przeszkodzie, aby samochod utrzymywac w stanie oryginalnym, a nie montowac silnik od Zuka do karoserii Mecedesa S-klasy - byle w niedziele wszyscy pod kosciolem widzieli jaki to kozak bo S-ka jezdzi. Co za mentalnosc....
    3 punkty
  46. @BMFun Zerknalem na moje stare zdjecia i odpowiem Ci zdjeciami apropo tematu Corolli/TMY uzywajac zdjec "premium" IX3 Co NIE jest dla mnie premium a cyganskim blichtrem i beznadziejnymi materialami/rozwiazaniami Co jest dla mnie premium np: @Slawomir Nie czytasz uwaznie co do Ciebie pisze wiec nie ciagne tematu. Dla mnie osoba, ktora pisze ze 2 litrowy diesel w V klasie jest "cichutki" jest niepowazna po prostu. Wez telefon i nagraj jak Twoja V-klasa z 2 litrowym dieslem wjezdza z 4 osobami na pokladzie 10-20km/h jakakolwiek ulica nachylona o kilka stopni do gory (a tak jezdzi miliony tych aut kazdego dnia) - dzwiek zazynanej swini i nie da sie tego inaczej okreslic.
    3 punkty
  47. W mojej ocenie problem z n57 jest mocno wyolbrzymiony, glownie za sprawa kilku filmow na yt, ktore mocno podkrecily temat. W rzeczywistosci ciezko znalezc uzytkownika n57, ktory powie JAKIEKOLWIEK zle slowo na ten silnik. Regulanie czytam niemieckie forum, gdzie jest multum uzytkownikow 3.0d n57 i jakos nie trafiam nigdzie na tematy dotyczace krzywych walow itp. a przeciez n57 montowany jest juz przeszlo 10 lat i nie brakuje aut z przebiegami rzedu 300tys km i duzo wiecej, ktore maja sie dobrze. Z ciekawosci sprawdzilem na mobile ile jest F30 330d 2013-2018r z uszkodzonym silnikiem i jak sie okazuje 1szt. Uzytkuje swoje 330d n57 od 2017r i uwazam ze jest to genialna jednostka. Kultura pracy i osiagi to przepasc w stosunku do 2.0d.
    3 punkty
  48. BMW 540i po kapitalnym dzwonie w Canadzie wystawione na sprzedaż na otomoto za 170 tys PLN! dodatkowo samochód przemalowano ze srebrnego na niebieski bez zgłoszenia dot. zmiany koloru pojazdu w urzędzie. Nr rejestracyjny: OK8068A VIN: WBAJE5C50KWW22170 Data 1 rejestracji: 01/01/2019 Link do ogłoszenia otomoto: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-5-bmw-540i-kamery-360-asyst[..] Link do aukcji bidcars: https://bid.cars/pl/lot/0-29702963/2019-BMW-5-Series-WBAJE5C50KWW22170
    3 punkty
  49. @adziopak nastepnym razem zapodaj linka tu jest torrent [NBT2] Evo map - Google Drive
    3 punkty
  50. Adam wklejasz ten obrazek już poraz setny mijają lata a spadków sprzedaży mistrzach niemieckie motoryzacji jakos nie widać. Wrecz jest niemiłosierne windowanie cen. Co do tesli czy kilka nie kupować bo zaraz będzie jeszcze taniej? Swoją droga spotkałem ostatnio czliowieka pracującego w tesli ostatnio i podobno maja wynajęty olać, w Wyszkowie chyba i setki samochodów im tam zalega…. Znaczy są gotowe do sprzedaży 😀
    3 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.