Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak bierzesz w leasingu/finansowaniu to zobacz jaka będzie różnica na racie - ta różnica nie powinna być już taka straszna :mrgreen: a z 40d radocha większa :norty: :cool2:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to chyba "uczulenie" mam? Ale ten charakterystyczny styl pisania...

Czyżby przesiadka z KIA na X5?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo 40i było testowane z kołami w bagażniku ;-)


Czyżby wprowadzenie nauki zdalnej było skorelowane z aktywnością trolli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyżby wprowadzenie nauki zdalnej było skorelowane z aktywnością trolli?

 

chyba jakiś podrzędnych... szanujący się troll za bardzo ceni swój czas, żeby darmowe pustobiegi robić na naszym forum; zarabia się siejąc zamęt gdzie indziej...

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • 1 rok później...
Opublikowano

cześć. Orientujecie się jak obecnie, w 2023 r. wypada porównanie 40i z 30d i 40d? Benzyna jednak dużo mocniejsza po lifcie. Miękka hybryda też pewnie ogranicza spalanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jakie kryteria oceny interesują Cię w tym porównaniu? Wskaż kilka, inaczej trudno będzie porównać ze sobą odpowiedzi

z tej trójki na wybrałbym 40i. Dlaczego? Bo miałem już trzy BMW z dieslem (w f10 20d i 35xd; w g11 LCI 40d) i chciałbym wreszcie coś co nie klekocze, a ponoć ta jednostka BMW, którą montują w 40i jest bardzo kulturalna

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co za wstyd… pisałem powyższe o 1am, co pewnie tłumaczy te wszystkie błędy (nie wiem, dlaczego forum nie pozwala mi edytować własnych postów). W każdym razie liczę, że sens mojej myśli jest czytelny 😉

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
17 godzin temu, maciek_w napisał(a):

A jakie kryteria oceny interesują Cię w tym porównaniu? Wskaż kilka, inaczej trudno będzie porównać ze sobą odpowiedzi

z tej trójki na wybrałbym 40i. Dlaczego? Bo miałem już trzy BMW z dieslem (w f10 20d i 35xd; w g11 LCI 40d) i chciałbym wreszcie coś co nie klekocze, a ponoć ta jednostka BMW, którą montują w 40i jest bardzo kulturalna

Cześć. Dzięki za odpowiedź. Co to silników to oczywiście benzyna spali parę litrów więcej. Zastanawiam się tylko nad tym czy nowa wersja 40i dorównuje wrażeniom z 40d, bo koni niby więcej niż wcześniej. W x5 właściwie nie słychać klekotu diesla wiec zastanawiam się czy benzyna w tym samochodzie ma jakiekolwiek przewagi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, Fikus napisał(a):

Cześć. Dzięki za odpowiedź. Co to silników to oczywiście benzyna spali parę litrów więcej. Zastanawiam się tylko nad tym czy nowa wersja 40i dorównuje wrażeniom z 40d, bo koni niby więcej niż wcześniej. W x5 właściwie nie słychać klekotu diesla wiec zastanawiam się czy benzyna w tym samochodzie ma jakiekolwiek przewagi

O tej słyszalności klekotu mógłbym długo rozmawiać. IMHO w X5 bardzo słychać. W mojej siódemce, jakby nie patrzeć, niby flagowym aucie marki, też było słychać. A z zewnątrz, aż wstyd… pewnie każdy ma na to inną wrażliwość, a moja może być szczególnie niechętna brzmieniu diesla

Jeśli kultura pracy 40d nie jest dla Ciebie przeszkodą i zakładasz, że w trakcie posiadania auta zamortyzujesz w kosztach paliwa różnicę w cenie między 40d a 40i, bierz diesla - elastyczność na pewno lepsza w dieslu, na autostradzie też mniej wyrzutów sumienia w związku z ilością spalanego paliwa przy większych prędkościach 

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Czy ktoś z Was miał okazję porównywać i40 w x5 w wersji po lifcie, ze „starą” wersją tego silnika?

Opublikowano
Godzinę temu, Fikus napisał(a):

Czy ktoś z Was miał okazję porównywać i40 w x5 w wersji po lifcie, ze „starą” wersją tego silnika?

Porównać pod kątem mocy, dynamiki, kultury pracy? I ważniejsza sprawa, stara wersja, to dwie wersje, bo do 2021 to było 340KM, czyste bez GPFa a od chyba 2021 weszła miękka hybryda (MH) 333KM i ta już jest trochę słabsza niż poprzednik. Nieznacznie, ale jednak, bo te 340KM miały w serii zazwyczaj bonus w postaci 20-30KM więcej. Ja mam 40iMH, nie jeździłem wcześniejszą ani LCI, ale w LCI spodziewam się jeszcze lepszej dynamiki, bo jednak moc i moment są znacznie większe. Dla mnie obecny silnik jest naprawdę wystarczający, ale to wszystko zależy, co kto szuka i oczekuje.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, kenhor napisał(a):

Porównać pod kątem mocy, dynamiki, kultury pracy? I ważniejsza sprawa, stara wersja, to dwie wersje, bo do 2021 to było 340KM, czyste bez GPFa a od chyba 2021 weszła miękka hybryda (MH) 333KM i ta już jest trochę słabsza niż poprzednik. Nieznacznie, ale jednak, bo te 340KM miały w serii zazwyczaj bonus w postaci 20-30KM więcej. Ja mam 40iMH, nie jeździłem wcześniejszą ani LCI, ale w LCI spodziewam się jeszcze lepszej dynamiki, bo jednak moc i moment są znacznie większe. Dla mnie obecny silnik jest naprawdę wystarczający, ale to wszystko zależy, co kto szuka i oczekuje.

dziękuję za odpowiedź. Po pierwsze zastanawiam się czy faktycznie 40d w tym aucie lepiej sobie radzi w codziennej jeździe. Jak Twoim zdaniem wypada porównanie dynamiki i kultury pracy? Jakie obecnie masz średnie spalanie ?

Opublikowano (edytowane)

Miałem 40i (pierwsze 340KM) i byłem super zadowolony. Zdecydowanie wystarczająca moc i osiągi - super rozłożony moment obrotowy, fajna praca silnika. Ogólnie ten silnik B58 to bardzo udane jednostki z duuużym potencjałem co widać po innych modelach (Supra, etc.). Na pewno więcej palą - więc jeśli rocznie pokonujesz 30-40tys. km, to jest to ważny czynnik. W innym przypadku pewnie bym się niw wahał.

 

Odnośnie porównania osiagów to tutaj jest jakieś porównanie: https://zeperfs.com/en/duel11163-10751.htm 

 

Edytowane przez BigCactus
  • Dziękuję 1
Opublikowano
8 minut temu, BigCactus napisał(a):

Miałem 40i (pierwsze 340KM) i byłem super zadowolony. Zdecydowanie wystarczająca moc i osiągi - super rozłożony moment obrotowy, fajna praca silnika. Ogólnie ten silnik B58 to bardzo udane jednostki z duuużym potencjałem co widać po innych modelach (Supra, etc.). Na pewno więcej palą - więc jeśli rocznie pokonujesz 30-40tys. km, to jest to ważny czynnik. W innym przypadku pewnie bym się niw wahał.

 

Odnośnie porównania osiagów to tutaj jest jakieś porównanie: https://zeperfs.com/en/duel11163-10751.htm 

 

dzięki, świetna stronka, dużo wyjaśnia. U mnie rocznie w tej chwili to raczej max z 8k zrobię, po mieście i w krótkich trasach. 

Opublikowano (edytowane)

Miasto i krótkie trasy i rocznie 8k km - zdecydowanie 40i. Szybciej się dogrzeje, brak problemów z DPF. (40d to super silnik żeby nie było - tylko moim zdaniem dla kogoś robiącego dużo km)

Edytowane przez BigCactus
  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, Fikus napisał(a):

dziękuję za odpowiedź. Po pierwsze zastanawiam się czy faktycznie 40d w tym aucie lepiej sobie radzi w codziennej jeździe. Jak Twoim zdaniem wypada porównanie dynamiki i kultury pracy? Jakie obecnie masz średnie spalanie ?

Moje przemyślenia odnośnie zakupu i dane możesz znaleźć tutaj:

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.11.2023 o 01:09, maciek_w napisał(a):

40i jest bardzo kulturalna

Oj baaaardzo kulturalna 🥰(408/615Nm)

Edytowane przez ArtShape
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tylko 30D a najlepiej 40. Spalanie śmieszne 7,5L baardzo fajna dynamika. Ładnie pracuje z pakietem pro. Nie widzę wad i nie rozumiem pocisku po dizlu. 

Opublikowano
47 minut temu, mariuszcom napisał(a):

Nie widzę wad i nie rozumiem pocisku po dizlu. 

Zapytaj Volvo, od tego roku nie oferują nowych aut z silnikiem diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.