Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

Najbardziej irytujące jest to , że potrafi gasić silnik w czasie jazdy.

Ja tez używam sport indyvidual z wyłączonym ss


30d zapakowany full , 3 pasażerów , głównie autostrady 140-170 spalanie po 4kkm 8,8l

Pamietam, że 3.0 tdi v6 w q7 rocznik 2012 na tej samej trasie nie chciał zejść poniżej 12l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym 40i nie ma przycisku start/stop? :shock: Jechałem nim i nawet nie skojarzyłem.

 

Wszystkie nowe silniki z mild hybrid nie mają wyłącznika S&S. Mój M40d też nie ma. Tylko w trybie Sport system S&S nie działa i to jest jedyna metoda, żeby silnik się nie wyłączał.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie nowe silniki z mild hybrid nie mają wyłącznika S&S. Mój M40d też nie ma. Tylko w trybie Sport system S&S nie działa i to jest jedyna metoda, żeby silnik się nie wyłączał.

 

No tak tylko w trybie Sport działa też wydech sportowy, czego nie zawsze możemy chcieć i w 40i nie można go wyłączyć z poziomu iDrive- najśmieszniejsze jest to, że z tego co widzę w X5M wciąż jest - mam nadzieję, że się nie zdziwię przy odbiorze z jakąś zmianą na rok modelowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sport indyvidual chyba można ustawić wydech sportowy ale to do sprawdzenia .

 

Wydaje mi się, że wydech włącza się wraz z jakimś ustawieniem sport np. silnik. Gdy dam w Sport Individual wszystko ca Comfort wydaje mi się, że wydech nie jest sportowy.

Ogólnie w 40i 333KM ten wydech jakiś głośny nie jest, wydaje mi się, że przez GPFa wydech sportowy sporo stracił na brzmieniu ale nie mam bezpośredniego porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Sport individual wydech jest włączony bez możliwości zmiany - tak jakby był automatycznie przy wszystkich ustawieniach sport włączany.


Oczywiście, ze nie jest to jakiś wielki hałas - ale na autostradzie z dziećmi/w nocy jest to uciążliwe tym bardziej mając na uwagę jak świetnie wyciszone jest X5 i jak jest cicho w nim ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie nowe silniki z mild hybrid nie mają wyłącznika S&S. Mój M40d też nie ma. Tylko w trybie Sport system S&S nie działa i to jest jedyna metoda, żeby silnik się nie wyłączał.

 

No tak tylko w trybie Sport działa też wydech sportowy, czego nie zawsze możemy chcieć i w 40i nie można go wyłączyć z poziomu iDrive- najśmieszniejsze jest to, że z tego co widzę w X5M wciąż jest - mam nadzieję, że się nie zdziwię przy odbiorze z jakąś zmianą na rok modelowy...

 

W X5MC będziesz mieć guzik od SS oraz guzik od głośności wydechu.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chodzi właśnie o to, z jakiego punktu startujesz. Jeżeli byś całe życie latał autami o mocy 500+ to po wejściu do 30d/40i sam byś stwierdził, że nie jedzie :wink:
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasem się zastanawiam w jakiej alternatywnej rzeczywistości żyję, że 40i dla kogoś może być mało dynamiczne.

Przesiadam się do 30D z f10 520d i po jeździe testowej uznałem, że 30D to petarda i powoduje banana na twarzy ;)

 

Zobaczysz co napiszesz jak rok pojeździsz ;)


Co do wydechu, to w m50i zmienia się na lekko głośniejszy jak silnik ustawia się z comfort na sport. Jeśli w sport ind jest silnik na comfort to jest ciszej. Słychać nawet ze się otwiera elektrycznie klapa w wydechu przy zmianie trybów (dźwięk podobny do dźwięku zaciągani hamulca postojowego).


Odnośnie spalania 40i to jest niewiele niższe w trasie od m50i, którym przy autostradowej podróży nad morze z przelotowym 140-170 średnio spalił 14,5 (średnia z trasy 130, bo trafiło się po drodze oberwanie chmury). Tempo jazdy bez oszczędzania ale i bez szalenstwa bo zapakowany pod korek. Liczba km w trybie żeglowania=0, w auto start stop=2 sek bo raz zapomniałem wyłączyć ;)

W mieście spalanie to 16-22 zależnie od pokonywanych odcinków i aktualnego ruchu. W mieście najbardziej podbijają spalanie korki oraz bardzo krótkie odcinki.


Także polecam rozważyć ten silnik jako alternatywę 40i, nawet kosztem jakichś dodatków. Nie jest taki straszny jakby mogło się wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sport indyvidual chyba można ustawić wydech sportowy ale to do sprawdzenia .

 

Wydaje mi się, że wydech włącza się wraz z jakimś ustawieniem sport np. silnik. Gdy dam w Sport Individual wszystko ca Comfort wydaje mi się, że wydech nie jest sportowy.

Ogólnie w 40i 333KM ten wydech jakiś głośny nie jest, wydaje mi się, że przez GPFa wydech sportowy sporo stracił na brzmieniu ale nie mam bezpośredniego porównania.

 

Wg mnie wydech w nowej wersji z mhybrid jest cichszy względem poprzedniej. W wersji 340km przy odpalaniu w trybie sport słychać było fajne ryknięcie a w obecnej tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwiękowo wszystko wykastrowane przez OPF - moje stare F85/F86 X5M/X6M chodzą przepięknie i rasowo względem obecnego F95 X5MC - tutaj tragedia :oops:
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chodzi właśnie o to, z jakiego punktu startujesz. Jeżeli byś całe życie latał autami o mocy 500+ to po wejściu do 30d/40i sam byś stwierdził, że nie jedzie :wink:

Etam, takie gadanie. Wszystko co ma <8s do setki jest w miarę ok i mówię to z perspektywy posiadania auta <9s dla 0-200 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwiękowo wszystko wykastrowane przez OPF - moje stare F85/F86 X5M/X6M chodzą przepięknie i rasowo względem obecnego F95 X5MC - tutaj tragedia :oops:

 

Robisz coś w życiu oprócz jazdy samochodami? ;)

Zazdroszczę floty i możliwości poruszania się tym wszystkim i porównywania :)


Żebyś mnie nie odebrał, źle. piszę z sympatią bo widzę dużo Twoich wpisów i podziwiam ilość aut ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem się zastanawiam w jakiej alternatywnej rzeczywistości żyję, że 40i dla kogoś może być mało dynamiczne.

Ja powoli zaczynam rozumieć o co chodzi z tym brakiem dynamiki w 40i. 30d, 40d czy 50i mają zdecydowanie większy moment dostępny w zakresie najczęściej używanych niskich obrotów co powoduję, że reagują bez opóźnienia i gwałtownie na każdą chęć przyspieszenia. 40i ma moment przeciętny i nie robi on większego wrażenia na ponad 2 tonowym aucie szczególnie na niskich obrotach, więc trzeba go cisnąć żeby korzystać z pełnej mocy. Diesel wyrywa do przodu a benzyna się rozpędza, tak bym to opisał. Oczywiście co kto lubi bo będą fani obu silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40i ma max moment w zakresie 1.600-5.500 obr. z tego co pamietam a to przecież benzyna. Większy zakres użytecznych obrotów powoduje, ze silnik się ‚kreci’ wyżej niż diesel i tyle. Taka specyfika silnika.

Dlatego kupiłem 40i bo jestem fanem turbo benzyn.

Rozumiem natomiast tych co wola diesla i piszą, że 40i nie jedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40i w moim odczuciu lepiej zbierało się od 30d

Rzeczywiście czuć małą turbodziurę na niskich obrotach czego nie ma w 30d

Gdyby na placu u dilera stal 40i z tym wyposażeniem co dostałem to na taki bym się zdecydował.

30d bardzo lubię. Świetny silnik. Powiedziałbym, że optymalny do tego samochodu.

Wszystko to kwestia upodobań: diesel vs benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Sport individual wydech jest włączony bez możliwości zmiany - tak jakby był automatycznie przy wszystkich ustawieniach sport włączany.

 

Faktycznie wydech sportowy włącza się wraz z trybem Sport Individual i nie idzie tego w żaden sposób wyłączyć. Jakikolwiek tryb Sport to póki co jedyna opcja wyłączenia S&S w 40i 333KM jaką znam. Jak dla mnie obecny wydech sportowy jest na tyle cichy, że nie muszę go w zasadzie w ogóle wyłączać i fajnie sprawuje się na co dzień. W poprzednim aucie też miałem klapy a wydech jak i całe auto było znacznie głośniejsze, więc "sportowy" układ wydechowy to must have w 40i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim X4 mogę ustawić dźwięk osobno, niezależnie od trybu jazdy


W menu wchodzę po kolei

1. Pojazd ( CAR)

2. Ustawienia

3. Ogólne ustawienia

W sekcji ustawienia pojazdu mam "Dźwięk silnika" i tryby do wyboru:

- w zależności od trybu jazdy

- sportowy

- zrównoważony

- zredukowany


W X5 nie macie takiej pozycji w menu ?

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.