Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie no G20 jest powiedzmy że przeciętnie wyciszona. Audi A4 bije ją na głowę, Skoda Superb chyba też. Ale F30 była jeszcze gorzej wyciszona. Tam jak rozmawiałem przez telefon to na autostradzie trzeba było zwalniać do 130, bo krzyczenie do rozmówcy urągało standardom kulturalnej rozmowy. 

Opublikowano
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Nie no G20 jest powiedzmy że przeciętnie wyciszona. Audi A4 bije ją na głowę, Skoda Superb chyba też. Ale F30 była jeszcze gorzej wyciszona. Tam jak rozmawiałem przez telefon to na autostradzie trzeba było zwalniać do 130, bo krzyczenie do rozmówcy urągało standardom kulturalnej rozmowy. 

No to u mnie jest super. Można lecieć spokojnie 160 - 180 i normalnie prowadzic rozmowe, a muzyka nawet nie musi byc rozkrecona na 40-50%. Moze nie masz klejonych szyb? Ja mam i przód i po bokach.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że mam akustyczne szyby. Zobacz wypowiedzi powyżej, wszyscy piszą to samo. Nie jest niczym nadzwyczajnym, że G20 jest średnio wyciszona. W swojej klasie jest pod tym względem średniakiem. nie jest najgorzej i nie jest najlepiej. 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano

JacekLZ, nie wiem jak jest w A4 i o której generacji piszesz, ale ja przed zakupem testowałem też min. najnowsze A5 (czyli następcę A4) i zrezygnowałem właśnie przez hałas toczenia. Albo mam słuch jak netoperek... 🤔

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Lutek T pamiętaj że A5 ma raczej bezramkowe szyby, nie wiem nawet czy podwójne szyby w A5 będą tak dobre jak pełne drzwi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Lukas68 napisał(a):

Faktycznie V90 Cross Country w porównaniu do V60 to zupełnie inna liga. Ale to tylko właśnie w kwestiach wnętrza, wykończenia i wyciszenia. Natomiast silniki i skrzynie są w zasadzie w każdym Volvo takie same i tutaj szału nie ma. Podobnie układ kierowniczy, czy nawet charakterystyka zawieszenia. Pamiętajmy, że Volvo to chiński samochód, a one takie właśnie są, może i robią wrażenie w pierwszym podejściu, np wykończeniem wnętrza, ale potem z każdym kilometrem coraz bardziej zdajesz sobie sprawę że jedziesz taczką 🙂 Chociaż oddaje honor, bo siedzenia w volvo są akurat super pod względem komfortu.

 

Wnętrze (design), materiały, wyciszenie, praca zawieszenia, fotele -- to są mega silne strony Volvo (szczególnie w przypadku wyższych modeli). Do niczego nie mogłem się przyczepić, a ich fotele komfortowe to jest dla mnie arcydzieło co najmniej na miarę tych, które BMW montuje w M5 F90, czy X5M (a ja miałem w X5 M60i)

W Volvo nie stawiają na Freude am Fahren, więc ich układ jezdny i układ kierowniczy "po prostu są i robią, co mają robić". Brak emocji. Służą do wożenia z A do B i tyle

Drażniło mnie w V90 kilka rzeczy: spalanie (2.0, a wychodziło średnio ponad 13l / 100, czyli tyle samo co miałem w X5 z 4.4l V8...), brzmienie silnika (jak zasypany piachem silnik od kosiarki), praca skrzyni (leniwa i ignorująca kierowcę), system obsługi przez ekran dotykowy...

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Ja opon nie słyszę w ogóle do 140km na h, audi A4 B9 było dużo głośniejsze nawet 2 razy. Po wyciszeniu drzwi, bagażnika może dopiero na równi z g20. Teraz mam też mate bitumiczna na na grodzi bagażnika (goła blacha jest w standardzie) i do tego akustyczną mate piankową pod podłogą bagażnika. Chyba że m340i ma jakieś lepsze wyciszenie niż wasze wersje bo dla mnie brzmi to dziwnie. 

Opublikowano

Ja też właśnie jestem zdziwiony tymi opiniami, że coś jest nie tak z wyciszeniem. Jestem osobą bardzo wyczuloną na dźwięki i na prawdę w tej klasie to nie spotkałem niczego lepiej wyciszonego od m340. Do 150 można wręcz szeptem rozmawiać z drugą osobą, przy wyłączonym radiu. Tak jak wcześniej pisałem, mam porównanie do BMW F40 i Volvo v60, to jest przepaść na korzyść m340, gdzie jest w zasadzie idealna cisza w stosunku do jedynki i volvo. Audi A4 znaczniej lepiej, ale i tak gorzej niż m340. Jedyne miejsce, które mogło by być dodatkowo wyciszone to z tyłu ta goła blacha w bagażniku i wtedy to już na prawdę nie byłoby się do czego przyczepić. Oczywiście, są samochody dużo lepiej wyciszone, ale to nie w tej klasie. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
6 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

Oczywiście, że mam akustyczne szyby. Zobacz wypowiedzi powyżej, wszyscy piszą to samo. Nie jest niczym nadzwyczajnym, że G20 jest średnio wyciszona. W swojej klasie jest pod tym względem średniakiem. nie jest najgorzej i nie jest najlepiej. 

Jak widać poniżej, nie wszyscy piszą to samo 😄 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja mam porównanie z IS 200t z tego segmentu, to wyciszenie przy 140 jest właściwie podobne choć tam nie było podwójnie klejonych szyb

Opublikowano

Szybkie pytanie o koła zimowe, bo się zaczynam rozglądać. Cenę wstępnie mam 10900 zł (drogo moim zdaniem) za Double Spoke 796 M Jet Black matowe z oponami Pirelli. Generalnie żadne koła z oferty BMW mi się nie podobają. Jak to wygląda zatem gdyby chciał sam złożyć koła z felg BMW jakie chce + czujniki ciśnienia + opony z homologacja, nikt nie będzie marudził w ASO?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@palusik Nikt nie będzie miał zastrzeżeń, jeśli wszystko będzie BMW OEM (jeśli czujniki powietrza będą innej firmy to raczej, nikt Ci nic nie zarzuci) — pytanie tylko, ile realnie zaoszczędzisz. Nowy komplet z ASO ma podobno 3-letnie ubezpieczenie w cenie. Czasem zdarzają się pojedyncze komplety, których ASO chce się pozbyć, i wtedy można je kupić znacznie poniżej ceny katalogowej.

Edytowane przez M4R10
Czujniki powietrza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@krzysztof77 Moim zdaniem, jeśli wymienisz felgi na nieoryginalne JR Wheels, nawet z oponami BMW *, serwis w razie problemów z zawieszeniem może uznać, że awaria wynikała z cięższych lub niehomologowanych felg. Dla pełnej gwarancji amortyzatorów/zawieszenia najlepiej stosować felgi BMW-approved. Oczywiście dużo zależy też od mechanika – niektórzy przymkną oko, a inni mogą wykorzystać ten pretekst, by naliczyć dodatkowe koszty.

Opublikowano
46 minut temu, M4R10 napisał(a):

@palusik Nikt nie będzie miał zastrzeżeń, jeśli wszystko będzie BMW OEM (jeśli czujniki powietrza będą innej firmy to raczej, nikt Ci nic nie zarzuci) — pytanie tylko, ile realnie zaoszczędzisz. Nowy komplet z ASO ma podobno 3-letnie ubezpieczenie w cenie. Czasem zdarzają się pojedyncze komplety, których ASO chce się pozbyć, i wtedy można je kupić znacznie poniżej ceny katalogowej.

Realnie nie wiele ale są ładniejsze. Swoja droga tak oglądałem w różnych miejscach ceny kół zimowych i ciekawi mnie ten osobnik: https://allegro.pl/uzytkownik/Aga_Ol. Nie żebym chciał kupić ale skąd, co to i czemu tak tanio.

Opublikowano

Z tym wyciszeniem od kół to jest lipa faktycznie i rodzaj drogi ma ogromny wpływ. Ale nie przesadzajmy, że ogólnie jest słabe bo dla mnie po przesiadce ze zwykłego kompakta to była przepaść i dalej jak wsiadam do auta i jade to dla mnie czuć, że jednak auto półka wyżej. I to pomimo ogólnie w moim przypadku średnio sprasowanego wnętrza w którym regularnie jak nie jedna to druga rzecz zatrzeszczy. Z rozmową przy 160 i nawet szybciej nie ma problemu, normalnie z tylną kanapa się rozmawia bez podnoszenia głosu, nie wiem co co chodzi.

Zagwozdke za to mam z muzyką. Mam HK i jak juz wiele razy było powiedziane ten system jest zwyczajnie kiepski. Ale w mieście, ok gra, da się słuchać. Za to na autostradzie robi się kaszana, trzeba bardzo mocno zgłaśniać, za bardzo. Trochę tego nie ogarniam bo w tańszych gorzej wyciszonych autach takiego problemu nie miałem, muzyką dało się zagłuszyć hałas z drogi. Trudno to trochę opisać, po prostu audio zamiast zagłuszać hałas to się z nim łączy i robi nie do zniesienia.

Opublikowano
14 godzin temu, palusik napisał(a):

Szybkie pytanie o koła zimowe, bo się zaczynam rozglądać. Cenę wstępnie mam 10900 zł (drogo moim zdaniem) za Double Spoke 796 M Jet Black matowe z oponami Pirelli. Generalnie żadne koła z oferty BMW mi się nie podobają. Jak to wygląda zatem gdyby chciał sam złożyć koła z felg BMW jakie chce + czujniki ciśnienia + opony z homologacja, nikt nie będzie marudził w ASO?

Pewnie już jesteś bardziej zorientowany. Te 796M Double Spoke są w rozmiarze (przód 225 i tył 255) ? Czy zawsze trzeba wyszczególniać przy zamówieniu, że na tył chce się mieć 255?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, darosso napisał(a):

Pewnie już jesteś bardziej zorientowany. Te 796M Double Spoke są w rozmiarze (przód 225 i tył 255) ? Czy zawsze trzeba wyszczególniać przy zamówieniu, że na tył chce się mieć 255?

Ja mam 796M na zimę 4x 225 18", ale na lato 791M 225/255 19"

  • Dziękuję 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
W dniu 14.08.2025 o 11:30, JacekLZ napisał(a):

Nie no G20 jest powiedzmy że przeciętnie wyciszona. Audi A4 bije ją na głowę, Skoda Superb chyba też. Ale F30 była jeszcze gorzej wyciszona. Tam jak rozmawiałem przez telefon to na autostradzie trzeba było zwalniać do 130, bo krzyczenie do rozmówcy urągało standardom kulturalnej rozmowy. 

Czytając wypowiedzi o wyciszeniu, ciekawe jest jak odmienne odczucia ludzie mają. Albo egzemplarze są tak różne.

Miałem wcześniej przez kilka lat A4 B9 i wyciszenie w obecnej m340i jest bardzo porównywalne i chyba najlepsze w tej klasie. I to mimo tego, że A4 miało wszystkie szyby klejone a G21 ma tylko przednie. Nawet bym powiedział że BMW ma minimalnie lepiej wygłuszone nadkola ale to może być różnica opon. Wyciszenie było dla mnie bardzo ważne jak szukałem samochodu i Audi postawiło tutaj poprzeczkę wysoko.

Opublikowano

Jestem już przekonany, że z tym wyciszeniem, jakością harmana, zawieszeniem, przyspieszeniem, jakością wnętrza, przestrzenią w samochodzie, wygodą foteli to jest wszystko jak dyskusja czy lepsze są naleśniki czy pierogi xD Co gość, to inna opinia. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
  • ??? 1
Opublikowano

To samo dotyczy każdego innego tematu, ktoś coś chce zrobić, zapytać to zaraz kilka postów dalej usłyszy STRACISZ GWARANCJĘ i od nowa tysiąc opinii czy straci czy nie straci.... itd. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.