Skocz do zawartości

darosso

Zarejestrowani
  • Postów

    159
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320i

Osiągnięcia darosso

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Mam w rodzinie BMW z silnikiem N20 z 2013 r. Auto ma już 220 tys przebiegu. Co bardzo ważne olej był zmieniony po 2000 km przebiegu po dotarciu silnika. Potem co 10 tys. Dzięki temu stan panewek po przejechaniu 170 tys był dobry. Przy tym przebiegu wymieniany był też rozrząd. Dzięki takiej eksploatacji silnik powinien dojechać do 300 tys km. bez większego remontu. Kluczowe są częste wymiany oleju w silniku. Jeżeli wydłużamy interwały do 30 tys to tylko prosimy się o kłopoty. W tym roku wymieniany był też pierwszt raz akumulator. Stary przeżył 10 lat tylko dlatego że na stałe był wyłączony system start-stop.
  2. C.d. sprawy. W pierwszym poście napisałem że udało się uruchomić zegar na konsoli. Jednakże zegar nie działał prawidłowo. W ciągu 24 godzin potrafił przewinąć się tylko o jedną minutę. Pomogło odłączenie minusowej klemy akumulatora na co najmniej 2 godziny i w ten sposób nastąpiło zresetowanie systemu.
  3. Wymieniam sam olej od kilku lat w F31 302i co 10 000 km wraz filtrem oleju Mann-a. Nigdy nie miałem problemów. Natomiast nigdy nie płukałem silnika.
  4. Wymieniałem w 2020 r. przy przebiegu 100 000 km w HyperTech w Warszawie. Tanio nie było, ale auto do tej pory śmiga. Przy okazji wymienili panewki bo były już zużyte. Pewnie dlatego że nie wymieniłem oleju w silniku po dotarciu silnika po 2000 km gdy odbierałem z salonu.
  5. Witam, Chciałbym się podzielić doświadczeniami z awarii zestawu wskaźników w aucie F31 320i z rocznika 2014. Auto mam od nowości. Tydzień temu wymieniałem po 9 latach akumulator na nowy Bannera AGM 92 Ah. Wymianę zarejestrowałem ISTA+. Po dwóch dniach pojechałem w góry na narty. A że nie miałem box-a dachowego to narty przewoziłem na krótkich dystansach wewnątrz auta. Przedostatniego dnia pobytu po uruchomieniu auta zauważyłem że konsola zegarów nie działa. Nie pracuje prędkościomierz, obrotomierz, brak wskazania poziomu paliwa, brak odgłosu uruchomionych kierunkowskazów, nie działa zegar z czasem. Poczytałem na forach Bimmer i zacząłem wiązać awarię z niedoładowanym akumulatorem. Podobno system zarządzania energią wyłącza moduł wskaźników żeby zaoszczędzić energię na podstawowe funkcje pojazdu. A że jestem jeszcze na wyjeździe to nie mam ani miernika, ani laptopa żeby podłączyć się do OBD. Byłem też pewny że auto w środku jest zawilgocone z powodu resztek śniegu. Zabrałem wszystkie dywaniki do osuszenia i następnego dnia wróciłem do auta. Uruchomiłem i zestaw wskaźników zaczął działać. Tylko zegar czasu musiałem ponownie ustawić. Może to też mieć znaczenie że auto przez kilka ostatnich lat zawsze było garażowane. A teraz trafiła się dodatkowo nieprzyjemna pogoda i stało pod chmurką. Na ten moment mam dwa podejrzenia. Albo zawilgocona elektronika, albo problemy z niskim napięciem AKU. Jeżeli będę miał jakieś nowe informacje na ten temat to się nimi podzielę. Co ciekawe akumulator Bannera montowany był fabrycznie tyle że z naklejką BMW. Z naklejką BMW kosztuje ponad 2 razy więcej.
  6. Witam, Ja w swoim F31 320i w jednym podejściu wymieniłem rozrząd, panewki, pompę, olej w skrzyni automatycznej i wiele innych drobnych usterek przy przebiegu ponad 120 tys km. Nie chciałem ryzykować. Prace zostały wykonane poza ASO w serwisie specjalizującym się w BMW. Często robią to lepiej niż w ASO. Zapłaciłem prawie 2 razy mniej niż gdybym miał zrobić to w ASO. A na nowym rozrządzie przejechałem już prawie 100 tys km. Tak więc naprawdę szkoda kasy na ASO gdy auto jest już po gwarancji. Pozdr, D
  7. Kolego. Niestety mylisz się. Analogicznie jak z cenami za energię elektryczną rząd nie utrzyma dłużej cen bo zaczną bankrutować firmy energetyczne. Już płacą coraz większe kary. Podobnie rzecz ma się z autami spalinowymi. Od 2020 r wchodzą nowe bardziej wyśrubowane normy w UE na dopuszczalne limity emisji spalin z samochodów. Tutaj którykolwiek rząd z któregokolwiek państwa EU nie ma nic do gadania. Jeżeli producenci nie dotrzymają parametrów będą płacić coraz większe kary. Po drugie Polacy jeżdżą starymi samochodami więc ten problem zacznie w Polsce obowiązywać za około 10 lat gdy zaczną kupować auta po podwyżkach.
  8. Rabaty rabatami ale szykują się znaczne podwyżki modeli spalinowych średnio 20% co rok na skutek opłat klimatycznych które mają być nakładane w ostrzejszej formie na producentów aut. Koszty finalnie producenci oczywiście przerzucą na klientów. Na początku producenci pewnie będą się starali brać podwyżki na siebie ale do czasu. Niektórzy analitycy straszą że za 5 lat spalinowki będą dwukrotnie droższe niż dzisiaj. Lobby aut elektrycznych jak widać nie próżnuje. Tak więc kupujcie jak najszybciej klasyczne spalinowe.
  9. W polskim komisie oglądałem krajowe F30 z 2013 r model 328, automat, benzyna z przebiegiem 160 tys km za 70k. Sprzedający nie był w stanie udokumentować wymiany rozrządu, napędu pompy, oleju w skrzyni automatycznej. Czyli na dzień dobry dodatkowo do wydania co najmniej 10k. Słowa sprzedającego: "Panie! W tej skrzyni oleju się nie wymienia!!!" - Jak widać powtarza bzdury które usłyszał pewnie w ASO.
  10. Panowie. Dynamiczna wymiana nie przy tak dużym przebiegu. Żeby było jasne. Ja nie neguję dynamicznej wymiany oleju. Ale musi być przeprowadzana regularnie w małych interwałach. Natomiast czym grozi dynamiczna wymiana oleju w skrzyni z dużym przebiegiem powyżej 80 tys km? Choćby to że metoda dynamiczna mogłaby doprowadzić do oderwania się złogów i zatkania kanalików lub elektrozaworów. Żaden poważny warsztat specjalizujący się w naprawie skrzyń automatycznych nie poleci takiej wymiany z tak dużym przebiegiem. Jeżeli poleci to zmienić warsztat na inny. Przy małych przebiegach rzędu 60 tys problem złogów raczej nie występuje.
  11. 30% brytyjskich kierowców BMW nie ma pojęcia że ich auto ma napęd na tył. U nas z tą podstawową wiedzą nie jest tak źle. :nienie:
  12. W moim aucie z silnikiem N20 wymieniany był olej w skrzyni automatycznej ZF kilka dni temu przy przebiegu 100 000 km. Wymiana tradycyjną metodą. Nie czuję różnicy przed i po wymianie. Nie jestem pewny czy agresywna dynamiczna wymiana jest dobra dla skrzyni. Raczej to chwyt marketingowy. Najlepiej wymieniać regularnie co 70k.
  13. Jeżeli chodzi o pierwsze zdjęcie miałem podobną naprawę przodu auta (samego przodu) - bardzo podobne wizualne uszkodzenia. Reflektory do wymiany mimo, że z zewnątrz nie były uszkodzone. W rzeczywistości były popękane zaczepy oraz pęknięcia wewnętrznej obudowy. Maska do częściowego lakierowania mimo, że uszkodzenie na masce było punktowe na krawędzi. Zderzak do uratowania. Plastikowa galanteria do wymiany. Reasumując przód na FV wyniósł prawie 10k Na zdjęciu nie widać co z przednim pasem. Jeżeli w zderzaku był też radar tempomatu to wówczas idziemy w poważne koszty.
  14. Kupiłem w internetowym sklepie komplet klocków na przód i tył wraz czujnikami za 900 zł + koszt wymiany z kasowaniem przeglądu za 500 zł (poza ASO). Razem 1400 zł. Klocki ORI na przód. Na tył stosuję ATE (nie musi być oryginał). Auto objęte pakietem Repair Inclusive w ASO.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.