Skocz do zawartości

ILE BIERZE WAM OLEJU BMW E39


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2002 530i (M54) - praktycznie nie bierze wcale, tylko ostatnio musialem zaczac dolewac, bo mi zaczelo wyciekac spod uszczelki obudowy filtra oleju... mam nadzieje ze w przyszly weekend sie to naprawi... no chyba ze jeszcze skads mi cieknie (np. uszczelka miski olejowej). Slowo daje, BMW by sie wstydzilo takie gowniane uszczelki stosowac... przy 84 tys. km juz trzeba bylo uszczelke pod pokrywa zaworow wymieniac, a teraz przy 100 tys. km ta uszczelka obudowy filtra... ech.

 

Olej: Castrol Syntec (Edge) 0w-30, wymieniany srednio co 10k km.

 

Styl jazdy: rozny, ale przewaznie jednak kapeluszniczy troche z uwagi na duze natezenie ruchu.

Edytowane przez Pete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 525d IV.2003 - przebieg 224 tys.

Po wymianie oleju i jego dokładnym ustabilizowaniu się poziomu po kilku dniach dolewam do stanu około 2/3 wskazania na bagnecie. Do następnej wymiany nie mam już dolewek gdyż nie mam na bagnecie zauważalnych ubytków.

Olej - Mobil 1 5W40 z Niemiec.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 520i m52 przebieg 238 500 km. Na Valvoline max life 10w40 silnik bral ok. 0,5l na 10 000km. Na Castrol Magnatec 10w40 bierze ok 0,1l na 10 000km.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M52 B20

około 1 litr na 10 000km.

Olej castrol magnatec 10w40

przebieg 275000km

styl jazdy raczej ostry Wysoko kręcę silnik. < naprawdę wiele od tego zależy >

Może dopisujcie styl jazdy?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

523i, przebieg 198 000:

ni stad ni z owad zaczela mi siorbac 1 litr na 1000 km okolo. Serwis - wymiana uszczelki pod klawiatura, jakichs gumek malych i obudowy filtra oleju (faktycznie czulem w aucie zapach oleju...) - obecnie 3200 km od naprawy i wymiany, stan na wskazniku oleju taki jak w momencie nalania = poki co 0 zauwazalnego poboru oleju:)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już w innym temacie ale nikt nic nie podpowiedział :) więc przepraszam ale zarzucę jeszcze raz :)

Jakieś 7 tys. km temu wymieniałem w swojej e39 530d po liftingu 2000r.) olej. I raz już dolałem jakieś pół litra a wczoraj przyjechałem do garażu zgasiłem silnik i świeciła się pomarańczowa kontrolka oleju. Wyciągam bagnet a on ledwo zamoczony w oleju ;( co jest ??? czy to może być spowodowane że nie wymieniłem filtra odma ? moc ma jak zawsze czyli bez zarzutów żadnego kopcenia czy też głośnego gwizdania. olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 przy wymianie oleju wymieniłem filtr olejowy ale o tej odmie dopiero wczoraj wyczytałem. wspomóżcie:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchana odma = zwiekszone cisnienie, wiec moze powodowac wzmozone wycieki oleju z roznych miejsc.

 

Jesli nie kopci, to najpewniej gdzies Ci ten olej wycieka... nie zauwazasz zadnych plam oleju tam gdzie parkujesz na noc? Co ile km musisz dolewac i ile dokladnie?

 

Mi w tej chwili ubywa prawie litr na 3k km z powodu roznych wyciekow. Najczestsze wycieki sa spod uszczelki pokrywy zaworow, uszczelki obudowy filtra oleju, i uszczelki miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to że zawsze na noc stoi w garażu i ani kropelki oleju nie ma na posadce. Na silniku też nie widać jakichś zapoconych plam olejowych. Ciężko mi określić ile dokładnie ubywa. Jak wymieniłem olej to może gdzieś po 4 tys. km ubyło mi ok 0,7 l teraz po kolejnych nie całych 4 tys km dolałem litr i jest minimalnie ponad minimum na bagnecie. Najlepiej chyba będzie wymienić całkowicie olej, filtr oleju i filtr odmy. Wtedy będę sprawdzał olej co tysiąc kilometrów i zobaczymy czy będą jakieś zmiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to że zawsze na noc stoi w garażu i ani kropelki oleju nie ma na posadce. Na silniku też nie widać jakichś zapoconych plam olejowych. Ciężko mi określić ile dokładnie ubywa. Jak wymieniłem olej to może gdzieś po 4 tys. km ubyło mi ok 0,7 l teraz po kolejnych nie całych 4 tys km dolałem litr i jest minimalnie ponad minimum na bagnecie. Najlepiej chyba będzie wymienić całkowicie olej, filtr oleju i filtr odmy. Wtedy będę sprawdzał olej co tysiąc kilometrów i zobaczymy czy będą jakieś zmiany.

 

Bo jak stoi i nie pracuje silnik, to nie ma ciśnienia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie ilości oleju o których tu mowa to silnik spokojnie wypali a żadnego kopcenia nie będzie widać.

 

Wiem z własnego doświadczenia , że jak wymienisz olej na słabszej jakości to przez pierwszy powiedzmy tysiąć kilometyrów będzie znikał dośc wolno ale jak już ten olej troszkę popracuje to będzie znikał szybko.

A lepszy jakościowo olej będzie dłużej trzymał właściwe parametry i znika wolniej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.