Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałbym zapytać o wymianę oleju w skrzyni ZF8HP. Kupiłem moje auto z przebiegiem 84000km 2020r i wiem, że wymiana oleju jeszcze nie była robiona. Auto krajowe, z wykupionym 5-letnim serwisem. Chciałbym zapytać przy jakich przebiegach wymienialiście olej, czy wymiana byłą statyczna, czy dynamiczna i czy jakieś problemy wystąpiły po wymianie. Próbowałem się coś poinformować u mechaników ale są sprzeczne informacje. Serwis BMW (nie aso - ale serwis specjalizujący się w BMW) proponuje wymianę dynamiczną za 3000zł, inny serwis z certyfikatem ZF mówi, że w tej skrzyni oleju się nie zmienia, a jeszcze inne źródła mówią, że najlepiej zrobić wymianę statyczną - co 60 000km?

Opublikowano

Przy 90, statycznie, zrzucony olej nie był w złym stanie, miska z filtrem i olej to 700zł, wymiana może z 300-400 (warsztat robiący BMW, bez żadncyh wpisów do książki, cena orientacyjna dokładnie nie wiem, bo robiłem parę rzeczy).

Opublikowano

Ja w serii F31 wymieniłem przy 128000 km statycznie, auto sprzedałem 5 lat później przy 284kkm i skrzynia działała jak nowa. Zero jakiś lagów itp. Na pewno warto wymienić, ale statycznie czy dynamicznie, myślę ile ludzi na forum tyle opinii. 

Opublikowano

ZF podawał informacje, że rekomenduje statycznie, ja robiłem statycznie przy 120k, wcześniej olej nie był wymieniany, wszystko śmiga nie ma problemów, teraz mam 132k. 

Opublikowano

A pytanie do osób które wymieniały wlaśnie przy 80, czy 120k km. Czy zauważyliście jakąś różnicę przed i po?

Opublikowano
1 minutę temu, Arrchi napisał(a):

A pytanie do osób które wymieniały wlaśnie przy 80, czy 120k km. Czy zauważyliście jakąś różnicę przed i po?

Przy późnej wymianie na 120k miałem wrażenie przy pierwszych jazdach, że skrzynia bardziej miękko zmienia biegi. Tylko były resetowane też adaptacje więc nie wiem czy to nie efekt tego resetu 

Opublikowano

Przy 80k bez żadnych adaptacji i bez różnicy, ale skoro skrzynia cały czas pracuje jak szwajcarski zegarek to chyba dobrze. 🙂

Opublikowano

Ja nie widziałem żadnej różnicy. Nie była robiona adaptacja skrzyni biegów. 

Opublikowano

W F30 po adaptacji przy ok. 110kkm bardziej miękko, później chyba się człowiek przyzwyczaił ale od początku do końca zauważalny przeskok z 1 na 2. Poza tym że skrzynią żadnych problemów. ZF dobry produkt zrobił, który udoskonalają do dziś...

Opublikowano (edytowane)

U mnie było to samo w F30, wyraźne uczucie przeskoku z 1 na 2 i miałem wrażenie albo sobie to wkręcałem, że po dynamicznej wymianie w Inchcape stało się to nawet minimalnie bardziej wyczuwalne. Zaskoczyło mnie też bardzo to, że Inchcape nie wymieniło miskofiltra. Uznali, że nie trzeba, nie robią tego. Ciekawe czy jest tam chociaż jakiś magnes zbierający ewentualne opiłki. 

 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano (edytowane)

Magnesiki są, u mnie były dość ładnie oblepione opiłkami także nie fajnie że mikrofiltra nie wymienili albo chociaż przemyli te blaszki jak u domorosłego mechanika Zdziśka lol. Z tego co średnio pamiętam w starej i nowej misce były chyba miejsca na cztery ale miałem tylko dwie blaszki. Skrzynia się przecież też dociera jak silnik, przy pierwszej wymianie chyba będzie więcej opiłków niż później.

Screenshot2025-08-10at11-11-53MiskofiltrZF8HP51XMild-HybridBMW24118743462za890.00PLNzBIELSKO-BIAA-Allegro-(13989159171).png.7011e0ee65111ea6a36c6d07dd4901b2.png

Edytowane przez Markok
Opublikowano

Ja teraz też jestem na czasie wymiany oleju w skrzyni - dobijam do 60 tys km i zastanawiam się co zrobić. Zrobiłem reserach w Bawarii Motors i u Fusa w Warszawie i sprawa wygląda tak:

Bawaria:
- wymienia dynamiczne z zaleceniem do 60 tys km. Nie wymieniają wtedy filtra i miski.
- wymienia statycznie i wtedy zaleca to robić od około 80 tys km. Przy statycznej wymieniają miskę z filtrem co jest jednoznaczne z tym, że jest drożej.

Gdy pytałem doradcy serwisowego, to zalecał statyczną (ale nie mówił dlaczego). Wg jakichś tam postów na bimmerpost czy też artykułów z ZF, to oni też zalecają statyczną (ale oleju wtedy wymienia się max 50%).

Fus:
- wymienia tylko statycznie, bo nie ma maszyny do wymiany dynamicznej. 

W zasadzie to nie wiem co zrobić 😄 Skrzynia mi działa mi od nowości tak samo dobrze, nic się nie dzieje. 

Opublikowano
39 minut temu, ironiq napisał(a):

Wg jakichś tam postów na bimmerpost czy też artykułów z ZF, to oni też zalecają statyczną (ale oleju wtedy wymienia się max 50%).

Jak może się wymienić max 50%??? 

To gdzie ta reszta się chowa? 

Tam wchodzi 7-8 litrów.

Rozumie że nie 100% bo gdzieś coś zostanie w kanaliku, nie ścieknie itp. ale bez przesady. 

Opublikowano

Reszta oleju będzie w konwerterze.

Zestaw wymiany oleju od ZF zawiera filtr, procedura ZF to wymiana statyczna - ja bym się tego trzymał. Szczególnie jak to wymiana przy rozsądnych 60-80k km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, ironiq napisał(a):

Ja teraz też jestem na czasie wymiany oleju w skrzyni - dobijam do 60 tys km i zastanawiam się co zrobić. Zrobiłem reserach w Bawarii Motors i u Fusa w Warszawie i sprawa wygląda tak:

Bawaria:
- wymienia dynamiczne z zaleceniem do 60 tys km. Nie wymieniają wtedy filtra i miski.
- wymienia statycznie i wtedy zaleca to robić od około 80 tys km. Przy statycznej wymieniają miskę z filtrem co jest jednoznaczne z tym, że jest drożej.

Gdy pytałem doradcy serwisowego, to zalecał statyczną (ale nie mówił dlaczego). Wg jakichś tam postów na bimmerpost czy też artykułów z ZF, to oni też zalecają statyczną (ale oleju wtedy wymienia się max 50%).

Fus:
- wymienia tylko statycznie, bo nie ma maszyny do wymiany dynamicznej. 

W zasadzie to nie wiem co zrobić 😄 Skrzynia mi działa mi od nowości tak samo dobrze, nic się nie dzieje. 

możesz jeszcze zapytać Hypertech lub FixMod (W-wa), pozwoli ci to sprawdzić co inni zalecają.

Opublikowano

Kiedyś były na stronie ZF instrukcje do 8HP i pamiętam, że czytałem tam o wymianie statycznej. 

Teraz ZF zmienił stronę i te instrukcje nie są dostępne albo są gdzieś głęboko schowane. 

Opublikowano

Podzwoniłem po kilku ASO i jak przebieg jest 60-80 tys to zalecają dynamiczną w cenie ok. 2700 brutto. Przy większych przebiegach statyczna za 4000 zł. 

Opublikowano
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Kiedyś były na stronie ZF instrukcje do 8HP i pamiętam, że czytałem tam o wymianie statycznej. 

Nadal są 🙂

https://aftermarket.zf.com/pl/portal-aftermarket/co-nowego/expert-blog/wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow-zf/

I instrukcja w PDF:

https://aftermarket.zf.com/app/controller/ti/download/Binary/1950d683-c951-11ed-a2f4-00505690da53.pdf

 

@maciej_cie statyczna droższa od dynamicznej? Chyba na głowe upadli 😄 

Opublikowano

Bo przy dynamicznej wymieniają też misę i filtr. A przy statycznej tylko zlewają to co zleci i uzupełniają. 
 

Jeszcze taka ciekawostka - według ASO dynamiczna tylko do przebiegu 100 tys i tylko jeśli wszystko ze skrzynią jest ok. Potem niezależnie od wszystkiego tylko statyczna. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Podzwoniłem po kilku ASO i jak przebieg jest 60-80 tys to zalecają dynamiczną w cenie ok. 2700 brutto. Przy większych przebiegach statyczna za 4000 zł. 

 

2 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Bo przy dynamicznej wymieniają też misę i filtr. A przy statycznej tylko zlewają to co zleci i uzupełniają. 
 

Jeszcze taka ciekawostka - według ASO dynamiczna tylko do przebiegu 100 tys i tylko jeśli wszystko ze skrzynią jest ok. Potem niezależnie od wszystkiego tylko statyczna. 

ASO =/ ASO, warto dodać które konkretnie co powiedziało (nazwa + ktore miasto). Chociaż znam przypadki że w tym samym ASO, każdy doradca powie co innego

Opublikowano
3 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Bo przy dynamicznej wymieniają też misę i filtr.

To dlaczego dynamiczna jest tańsza, skoro zużywa wiecej oleju i dochodzi koszt miski?

 

Ty chyba pomieszałeś w swoim poście dynamiczną ze statyczną. Zazwyczaj to dynamiczna jest droższa, bo warsztatom muszą sie zwrócić kosmicznie drogie maszyny...

Opublikowano

Pomieszałem wymianę, bo przy dynamicznej tylko wymieniają olej, a przy statycznej także miska i filtr.

 

Mnie też zdziwiło to, że tańsza jest dynamiczna.

 

Informacje przekazane przez ASO w Gdańsku (x2) oraz Toruniu.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.