Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, maxox napisał(a):

Jak diesel spali 8 a Benz 11 pb 98 to na 150 tys km będzie 40 tys zł różnicy w koszcie paliwa. Minus mocz. Ale to grosze totalne, 50zl za 20litrow które starcza na nie wiem ile, ale na kilkadziesiąt tys km, bo żona zrobiła coś  20 tys 2l dieslem a dolałem z 7litrow moczu. W każdym razie starczy na drugi nowy silnik, z duzą górką jeszcze, wsadzi się wtedy 40i jak się znudzi diesel😁

Maxox już widzę jak będziesz kiedyś miał wnuki, jeśli nie masz jeszcze. To jestem przekonany o czym im będziesz opowiadał: kiedyś to były silniki nie co to teraz są te elektryczne, prawdziwe niemieckie diesle co mocznika wcale nie brały, nawet te benzyny czterystukonne to przy tym nie jechały🤣 Za te zaoszczędzone pieniądze, to sobie możesz faktycznie kupić taki silnik, wtedy w przyszłości będziesz mógł naocznie tym dzieciakiem tłumaczyć, że benzyna to przy dieslu nie jedzie. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Robię rocznie może z 10 tys km i często na krótkim 20 km odcinku do pracy i leje 98 z dodatkiem wlewanym ręcznie przed tankowaniem. Na takich przebiegach twierdzę że ta oszczędność 95 a 98 w skali roku jest marginalna. A czy coś zmienia? Pewnie się nie przekonam ale z wiekiem twierdzę że spokój ducha i syndrom checklisty wpływa na mnie bardzo dobrze. Po prostu jak mogę to leje najlepsze co się da żeby w razie W pomóc a nie zaszkodzić. Zawsze miałem takie podejście w dotychczasowych używanych autach gdzie z pietyzmem je naprawiałem i wtedy jak coś się psuło to sumienie miałem czyste że zrobiłem co mogłem . 

Opublikowano

Generalnie podchodzę tak iż jedno i drugie nie zaszkodzi. Jak silnik rekomedowane ma 95, to leję 95... Chyba że mnie najdzie chęć na 98 z racji lepszego smaku...😉

Opublikowano

Ja leję 98 bo przy korzystaniu z JB4 nie chce aby mi brakowało oktanów 😎

W przyszłości w planach prawilny soft i wtedy też na pewno strojenie pod 98.

Opublikowano

Ostatnio kogoś przewiozłem m340d to myslał że sobie jaja z niego robię że to diesel. Poszedł napis z tyłu oglądać. Plus na zewnątrz odgłos tego silnika przypomina zegarek, cichutki że ledwie go słychać 

Opublikowano

Bez przesady… mam 30d i słychać,że to diesel. Daleko mu do starszych generacji i jest to bardzo kulturalny motor,ale wprawne ucho od razu pozna co to. 
Tak samo moje ucho od razu wie co obok np na stacji podjechało albo pod sklep i nie muszę patrzeć na klapę. 
2.0d strasznie mnie ten dźwięk odpycha gdy słyszę to w jakimś dużym BMW pokroju 5 i x5. 
3.0d to poezja jeśli chodzi o jego charakterystyczny gang chociaż jak wspomniałem w najnowszych odmianach jest cichutki. 
 

jak lubisz diesle to chyba oszalałbyś na żywo z odczuć z BMW e65 745d. 
v8 diesel to dopiero potęga… cyferki 0-100 nie oddają jak się ten silnik zachowuje a przy wyższych prędkościach klasa sama w sobie. Z dzisiejszymi skrzyniami biegów czy xdrivem to byłby potwór,ale cóż v8 diesel nie opłacał się ani producentom ani konsumentom,ale fajny rodzynek po latach. 
panamera w dieslu ostatni wypust to moje marzenie i chciałbym móc sobie na nie pozwolić po g20,ale utrzymanie tego auta po latach to dopiero wyzwanie. 

Opublikowano

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

No ale w sporcie z otwartymi klapami to nawet wydech z mojej 330i brzmi agresywnie, nawet popcorny strzelają xD

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, maxox napisał(a):

Ostatnio kogoś przewiozłem m340d to myslał że sobie jaja z niego robię że to diesel. Poszedł napis z tyłu oglądać. Plus na zewnątrz odgłos tego silnika przypomina zegarek, cichutki że ledwie go słychać 

Teraz już nie wątpliwie powinieneś sobie kupić ten silnik i wstawić do gabloty ma potomnych 😀 

Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

No ale w sporcie z otwartymi klapami to nawet wydech z mojej 330i brzmi agresywnie, nawet popcorny strzelają xD

Jest nadal jakąś różnica między 40i a 30i kilku decybeli, a to skala logaryrmiczna. Moim zdaniem 30i brzmi lepiej niż powinno, 40i tak jak powinno, a M3 słabo na stocku na necie są opinie, że gorzej niż 340i, więc powinno być lepiej, a nie może przez regulacje UE.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

Pytanie czy mówimy o dźwięku silnika czy wydechu? Jeśli dźwięku silnika to ktoś kto się tym cokolwiek interesuje od razu usłyszy że B58 ma więcej niż cztery cylindry. Tak jak usłyszy różnice między dieslem a benzyną. To tylko ci co mają diesle zawsze mówią, że prawie tej różnicy nie ma 🙂

A jeśli mówimy o dźwięku wydechu to on fajnie brzmi dopiero jak się na stałe otworzy klapkę w prawym tłumiku. Wtedy słychać że ten dźwięk dobiega z tyłu a nie z głośników. 

Opublikowano
46 minut temu, proarnes napisał(a):

Pytanie czy mówimy o dźwięku silnika czy wydechu? Jeśli dźwięku silnika to ktoś kto się tym cokolwiek interesuje od razu usłyszy że B58 ma więcej niż cztery cylindry. Tak jak usłyszy różnice między dieslem a benzyną. To tylko ci co mają diesle zawsze mówią, że prawie tej różnicy nie ma 🙂

A jeśli mówimy o dźwięku wydechu to on fajnie brzmi dopiero jak się na stałe otworzy klapkę w prawym tłumiku. Wtedy słychać że ten dźwięk dobiega z tyłu a nie z głośników. 

Testowałem już we wszystkich ustawieniach ten wydech i pełnie dźwięku pokazuje tylko w trybie Sport Plus - klapa otwarta cały czas i pop-upy idą z wydechu, a nie tylko z głośników. Rozmawiałem z kilkoma firmami na temat wydechu w 40i i żeby miało to sens to należałoby wymienić dp i gpf out.

Opublikowano

Niby tak ale wtedy już będą bardziej spaliny śmierdzieć i utracisz komfort bo będzie głośno cały czas. Po za tym do jakiś lepszych strzałów i tak będziesz potrzebować program. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Jeśli potem nie będziesz wozić rodziny w długie trasy to na pewno będziesz zadowolony.

Na DP też trzeba uważać słyszałem o jednym od znanego producenta które wpada w rezonans przy 2k obrotów. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
3 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

No ale w sporcie z otwartymi klapami to nawet wydech z mojej 330i brzmi agresywnie, nawet popcorny strzelają xD

Dźwięk z 6 cylindrów prawie identyczny jak z 4-ech? Odważna opinia.

Opublikowano
27 minut temu, Karol211 napisał(a):

Testowałem już we wszystkich ustawieniach ten wydech i pełnie dźwięku pokazuje tylko w trybie Sport Plus - klapa otwarta cały czas i pop-upy idą z wydechu, a nie tylko z głośników. Rozmawiałem z kilkoma firmami na temat wydechu w 40i i żeby miało to sens to należałoby wymienić dp i gpf out.

Ja odłączyłem klapkę od silniczka i mam ją otwartą cały czas, w każdym trybie. To fajnie poprawia dźwięk i nie jest przeszkadza 

Opublikowano
14 minut temu, darosso napisał(a):

Dźwięk z 6 cylindrów prawie identyczny jak z 4-ech? Odważna opinia.

Można posłuchać jak ten legendarny silnik brzmi ;): 

 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
16 minut temu, proarnes napisał(a):

Ja odłączyłem klapkę od silniczka i mam ją otwartą cały czas, w każdym trybie. To fajnie poprawia dźwięk i nie jest przeszkadza 

Wyłączyłeś też iconic sounds? Słychać coś wtedy w środku?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, darosso napisał(a):

Dźwięk z 6 cylindrów prawie identyczny jak z 4-ech? Odważna opinia.

tak.

ten z 6 cyl może jest głośniejszy - co też trudno organoleptycznie oceniać, bo trzeba by było słuchać w tych samych warunkach i pomieszczeniach. 

brzmią zwyczajnie miernie, w istocie niewiele lepiej niż w jakimś oplu astrze, tylko może głośniej.

piszę generalnie o benzynach BMW, dotyczy B58 i 48

chociaż B48 nie pracuje jak diesel, troszkę łagodniej brzmi od B58

2 godziny temu, proarnes napisał(a):

Pytanie czy mówimy o dźwięku silnika czy wydechu? Jeśli dźwięku silnika to ktoś kto się tym cokolwiek interesuje od razu usłyszy że B58 ma więcej niż cztery cylindry. Tak jak usłyszy różnice między dieslem a benzyną. To tylko ci co mają diesle zawsze mówią, że prawie tej różnicy nie ma 🙂

A jeśli mówimy o dźwięku wydechu to on fajnie brzmi dopiero jak się na stałe otworzy klapkę w prawym tłumiku. Wtedy słychać że ten dźwięk dobiega z tyłu a nie z głośników. 

pełna zgoda. Dopiero rurki robią dźwięk. sam silnik brzmi nijak pod maską. no ale tak się go nie słucha 🙂

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
3 godziny temu, proarnes napisał(a):

Ja odłączyłem klapkę od silniczka i mam ją otwartą cały czas, w każdym trybie. To fajnie poprawia dźwięk i nie jest przeszkadza 

Mechanicznie wyciągnąłeś tą „zawleczkę” w kształcie podkowy? Jest to w jakiś sposób spawane czy po prostu na wcisk ?IMG_1626.thumb.jpeg.72691e207f599bd498e9901ba6330fe9.jpeg

Opublikowano
3 godziny temu, adiki napisał(a):

Wyłączyłeś też iconic sounds? Słychać coś wtedy w środku?

Słychać, powiedziałabym że otwarta klapka daje podobna głośność wewnatrz jak iconic sounds w trybie comfort, tyle że słyszysz że ten dźwięk dobiega od tyłu, z tłumików. Więc nie jest przeszkadzające w żadnych warunkach a jednak słyszysz że masz silnik 🙂. Iconic sounds można sobie włączać i wyłączać niezależnie i dodatkowo podbijać.

Opublikowano
39 minut temu, Karol211 napisał(a):

Mechanicznie wyciągnąłeś tą „zawleczkę” w kształcie podkowy? Jest to w jakiś sposób spawane czy po prostu na wcisk ?IMG_1626.thumb.jpeg.72691e207f599bd498e9901ba6330fe9.jpeg

Tak. Ta zawleczka jest rozporowa, można ją łatwo podważyć śrubokrętem z jednej strony lub ścisnąć szczypcami i wyjąć.

Opublikowano

Ja tam wolę jednak całkowicie wykodowane ASD, a z poziomu iDrive mogę sobie sterować klapą - czy ma być zawsze otwarta, czy zależnie od trybu jazdy.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Niestety współczesne benzynowe silniki brzmią słabo ze względu na bezpośredni wtrysk który jest głośny. Mam na myśli dźwięk silnika a nie wydechu. Miałem N20, teraz mam B48 i wciąż szału nie ma. Największy progres to dźwięk B47 względem poprzednika N47 - jak na czterocylindrowego diesla chodzi dużo bardziej miękko i kulturalnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.