Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

chodzi mi o to że jeżeli po wyprogrmowaniu egr tak wzrósł ci dystans między wypalaniami to na 100% coś wcześniej bylo nie sprawne egr/chłodnica lub wtryski. Nie możliwe jest żeby w sprawnym  aucie z przebiegiem 130k filtr tak często się wypalal przed wyprogrmowaniem egr...

usunąłeś skutek nie przyczynę.

w spadek spalania nie wierzę... pisałem już chyba tutaj na forum że są badania potwierdzające że wzrost wypełnienie egr obniża spalanie... ale  generuję on wiecej kosztów w produkcji i serwisowaniu(podczas gwarancji) dlatego nie jest powszechnie stosowany.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
6 godzin temu, Jack-Strong napisał(a):

chodzi mi o to że jeżeli po wyprogrmowaniu egr tak wzrósł ci dystans między wypalaniami to na 100% coś wcześniej bylo nie sprawne egr/chłodnica lub wtryski. Nie możliwe jest żeby w sprawnym  aucie z przebiegiem 130k filtr tak często się wypalal przed wyprogrmowaniem egr...

usunąłeś skutek nie przyczynę.

w spadek spalania nie wierzę... pisałem już chyba tutaj na forum że są badania potwierdzające że wzrost wypełnienie egr obniża spalanie... ale  generuję on wiecej kosztów w produkcji i serwisowaniu(podczas gwarancji) dlatego nie jest powszechnie stosowany.

Moim zdaniem powodem był zapchany kolektor ssący a był i to dość dobrze. Egr wraz z chłodnicą miałem wymieniany w 2022 na akcji serwisowej. Ogólnie po tych wszystkich zabiegach auto fajnie się sprawuje. Jeśli wszystko jest ok tzn spalanie małe, auto nie dymi, równo chodzi to nie ma co popadać w paranoję że wtryski do wymiany.

Opublikowano

Też mam dolot wyczyszczony, egr wymieniany dwa razy na akcjach, obchuchane auto z każdej strony, dobrego mechesa, 140k kkm, wydech czyściutki od zawsze że można z niego jeść, i wypala mi się DPF co 350km jak nie wyjadę z miasta. Myślę że najnormalniej trzeba go wyprać przy okazji rewizji małego turbo, bo to auto ma juz ponad 8 lat i niski przebieg nie świadczy o tym że silnik nie pracował. Pozatym to nie jest najgorszy wynik, mam jeszcze dwa prawie że nowe Fordy Customy i też wypala co chwile a prawie że tylko po trasach latają. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jazda typowo miejska, dużo korków i wypala co 250 km. 
trasa co 600-900 w zależności od jazdy

Opublikowano
Cytat
Godzinę temu, bbmw napisał(a):

Jazda typowo miejska, dużo korków i wypala co 250 km. 
trasa co 600-900 w zależności od jazdy

 

Zdarza się i co 200-250 tak jak mówisz, bo w korku silnik też pracuje, jak autem się stoi w miesicie 70% czasu w korku na niskich temperaturach wydechu to się to po prostu tam syf zbiera "szybciej". może sprawdzę kiedyś co ile motorogodzin wypala, bo jeśli mam średnia prędkość 30km/h a drugi ma 100km/h to na logikę przy wolnej jeździe i korkach DPF się zapełni 3x " szybciej " w cudzysłowie,  bo czas pracującego silnika będzie podobny. Ale tylko głośno myślę, bo nie jestem mechanikiem.

Opublikowano
W dniu 14.09.2024 o 01:16, Djew napisał(a):

Moim zdaniem powodem był zapchany kolektor ssący a był i to dość dobrze. Egr wraz z chłodnicą miałem wymieniany w 2022 na akcji serwisowej. Ogólnie po tych wszystkich zabiegach auto fajnie się sprawuje. Jeśli wszystko jest ok tzn spalanie małe, auto nie dymi, równo chodzi to nie ma co popadać w paranoję że wtryski do wymiany.

Ile płaciłeś za czyszczenie DPF?

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Djew napisał(a):

400 zł czyszczenie DPF i 400 zł wykodowanie EGR.

yyy..  za 400zl demontaż DPF, pranie chemiczne pod ciśnieniem i ponowny montaż?? 

Wykodowanie EGR tylko elektronicznie? czy również zaślepienie układu? 

Edytowane przez Użytkownik525xd
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Interesuje mnie jak wyglądają końcówki tłumika u tych którym DPF wypala się przy prawidłowych interwałach. 

 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Wioletta napisał(a):

Interesuje mnie jak wyglądają końcówki tłumika u tych którym DPF wypala się przy prawidłowych interwałach. 

 

są czyste

przed świętami jechałem w dość długa trasę i padł rekord skoczni 950 km w kombi zaladowanym pod sufit z czterema osobami na pokładzie 

ale ja mam N47

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

W N57 końcówki też są czyste.

U mnie tez ostatnio rekord - wypalanie po 930 km (ok 500km trasy i ponad 400km po lokalnych mazurskich drogach). 

Średnio wypala się po >700 km przy dojazdach obwodnica (15km) do stolicy i drugie tyle po miejsce. 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 13.01.2025 o 00:45, Wioletta napisał(a):

Interesuje mnie jak wyglądają końcówki tłumika...

 

Tak wygląda wydech w N57 z 200kkm nalotu (auto nie myte od miesiąca), od ok 100kkm EGR wyłączony metodą młotka i dłuta (wtyczka wyjęta, kontrolka silnika wykodowana:classic_biggrin:)

Wypalanie DPF-u w jeździe miejskiej i mieszanej co 300-600km, wypalanie na autostradzie co 1000km. Wypełnienie DPFu 37.6g pozostały przebieg prawie 100kkm.

image.jpeg

spacer.png

Opublikowano

Czy ktos jest w stanie stwierdzic czy temp plynu chlodniczego wplyw na szybkosc przybywania sadzy miedzy wypaleniami ?

Moj termostat juz powoli wymieka, temp ok 72-74C jedzac po lokalnych drogach. Po zakupie trzymal ok 80C. Czestotliwosc wypalen nie zmienila sie. 

Opublikowano

W wyższej temperaturze spalania masz mniej sadzy, temperatura płynu chłodniczego chyba nie będzie miała ogromnego wpływu na temperaturę spalania, bo woda chłodzi ścianki, a nie mieszankę paliwowo powietrzną.

Opublikowano

Napewno jazda na niskich obrotach dokłada sadzy, czyli tryb Comfort, i na pewno nie jest bardziej ekonomiczne od trzymania roboczych zakresów 500 obrotow wyżej . Spalanie paliwa jest takie samo a nawet niższe w trybie S w górzystym terenie zabudowanym przy predkosci 50-60km/h, i sadzy będzie mniej. 

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Lendio napisał(a):

Po zakupie trzymal ok 80C.

80 stopni jak na nowy termostat to i tak mało.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano
2 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

80 stopni jak na nowy termostat to i tak mało.

Moze nie sprecyzowalem. Po zakupie auta 4 lata temu ( ale niebylo nowe)

Opublikowano
W dniu 19.01.2025 o 10:20, Użytkownik525xd napisał(a):

No tak, jak masz korekty wywalone w kosmos +3 , +4 to raczej wtryskiwacze 

20250118_105452.jpg

W moim wydech jest tak samo czysty w środku - 2011 rok 3.0, nalot ~250k km - wypalanie - korki miasto 200-300km, trasa różnie - czasem co 450km czasem 900 km 🧐

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze wyglądają te końcówki! 

Rurę powietrza przy turbo mam mokrą. A i w kabinie spaliny mocno czuć. Chyba wspominałem o tym. Nowe turbo czeka na montaż. Czekam na wolny podnośnik. Będzie okazja sprawdzić jak bardzo zawalony jest DPF. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
7 godzin temu, Wioletta napisał(a):

Dobrze wyglądają te końcówki! 

Rurę powietrza przy turbo mam mokrą. A i w kabinie spaliny mocno czuć. Chyba wspominałem o tym. Nowe turbo czeka na montaż. Czekam na wolny podnośnik. Będzie okazja sprawdzić jak bardzo zawalony jest DPF. 

Jeśli spaliny w aucie to - pokrywa zaworów - uszczelka puszcza (lekko sprawdzić bo zbiera sie olej na rogu silnika od razu nad DPFem)

Olej na rurze po turbo to wężyk odmy/odma do wymiany - wiec pokrywa zaworów do wymiany (w N57 odma nie jest wymienna, raczej tylko z pokrywą) do tego nie warto iść w ori pokrywę bo cieknie co 5-7 lat więc każde noName ujdzie i cena 3x mniej

Opublikowano

W N57 można wymienić samą odmę. Dla pokrywy nr OE 11127823181 jest np. membrana i sprężyna Metzger nr 2385066.

Inną kwestią jest, czy ten zamiennik Metzger działa tak jak oryginalna membrana firmy Bruss, której nie można kupić oddzielnie. Ta guma w oryginalnej wydawała się na moje oko trochę cieńsza od zamiennika, co może wpływać na jej pracę.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.