Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 27.06.2025 o 16:12, Semtex93 napisał(a):

Ktoś wybierał w konfiguratorze opcję Ogumienie performance? Spalanie duzo wyzsze z tymi oponami, ciekawe co to za marka i model. Natomiast przynajmniej wtedy nie ma RF przy 21".

Ja wybierałem ogumienie performance tylko było to dawno temu. Dostałem Pirelli na ktorych samochod przy ruszaniu z maksymalnie skreconymi kołami przeskakiwał jakby po sliskiej nawierzchni ( kostce na przyklad). Oprocz tego po zmianie na Pirelli P Zero RFT okazało się, że komfort na tych permormance wcale nie był wyższy. Do tego opony zużyły się po około 30kkm do 3mm głebokosci bieżnika a wiec konczyłem drugi sezon uzytkowania na prawie zupełnie juz łysych oponach. Z RFT mam same dobre odczucia.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
5 godzin temu, robert0707 napisał(a):

Czekać, dopóki samochód będziesz mógł fizycznie obejrzeć. Pośpiech działa tutaj na twoją niekorzyść

Z ciekawosci - jak przekonujecie salon do tego, zeby udostepnil Wam samochod do takich ogledzin „przedodbiorowych” skoro to jeszcze jest auto bedace wlasnoscia importera/dealera?

Opublikowano
3 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Z ciekawosci - jak przekonujecie salon do tego, zeby udostepnil Wam samochod do takich ogledzin „przedodbiorowych” skoro to jeszcze jest auto bedace wlasnoscia importera/dealera?

Nie trzeba przekonywac, kazdy normalny delaer ci na to pozwoli. Jak nie to niech idzie na drzewo , bo cos chce ukryc 😂

Opublikowano
22 godziny temu, MMiko napisał(a):

Moje X5 ma być w salonie w przyszłym tygodniu. Pani od finansowania zadzwoniła do mnie, że mogę już zrobić przelew na pierwszą wpłatę. Zastanawiam się, czy się nie wstrzymać jak już samochód dotrze do salonu i go wstępnie obejrzę, a stan techniczny nie będzie budził wątpliwości.

Co o tym sądzicie? Nie jest to z mojej strony przesada? Mam przykre doświadczenia z obecnym samochodem, gdzie salon (Skody) zataił jak tylko mógł rysy na lakierze do gołej blachy oraz szkodę transportową.

Mnie dealer wydał kiedyś fabrycznie nowe auto po naprawie błotnika (wycinanie całej ćwiartki), więc chyba obejrzałbym przed odbiorem i nie podpisywał leasingu zanim nie zobaczysz auta.

  • Lubię to 1
  • ??? 2
Opublikowano

Aktualizacja map sprzed kilku dni. Wygląda na to że pobrał całą mapę 2025-3 sam zdalnie. W pre lci pobierał zdalnie region PL/czechy/cos jeszcze, ale całą europe trzeba bylo sciagnac i wgrac z pendrive’a. Tu wyglada, ze pobral calosc. Jak jest u Was? Czy to juz standard ze auto samo ogarnia aktualizacje map w lci?

Opublikowano

I jeszcze pytanie o highway assistant, czyli ze mozna jechac na autostradzie do ok 130 km/h (przy dogodnych warunkach) bez trzymania rak na kierownicy, a zmiana pasa odbywa sie przez spojrzenie w lusterko. Podobno te funkcje ma lci g05 i jest ona dostepna w USA, Kanadzie i w Niemczech (za bimmerpost i za chatemGPT). Probowalem ostatnio jadac przez Niemcy, ale zawsze kazal mi chwytac za kierownice. Macie z tym jakies doświadczenia? 

Opublikowano
8 godzin temu, Marchall napisał(a):

I jeszcze pytanie o highway assistant, czyli ze mozna jechac na autostradzie do ok 130 km/h (przy dogodnych warunkach) bez trzymania rak na kierownicy, a zmiana pasa odbywa sie przez spojrzenie w lusterko. Podobno te funkcje ma lci g05 i jest ona dostepna w USA, Kanadzie i w Niemczech (za bimmerpost i za chatemGPT). Probowalem ostatnio jadac przez Niemcy, ale zawsze kazal mi chwytac za kierownice. Macie z tym jakies doświadczenia? 


Też próbowałem to włączyć, bo często latam u wroga po autostradach i nigdy mi się nie udało. Więc, możliwe że na Polskę i inne kraje nie mają tego wgranego .. 

Opublikowano
12 godzin temu, Marchall napisał(a):

I jeszcze pytanie o highway assistant, czyli ze mozna jechac na autostradzie do ok 130 km/h (przy dogodnych warunkach) bez trzymania rak na kierownicy, a zmiana pasa odbywa sie przez spojrzenie w lusterko. Podobno te funkcje ma lci g05 i jest ona dostepna w USA, Kanadzie i w Niemczech (za bimmerpost i za chatemGPT). Probowalem ostatnio jadac przez Niemcy, ale zawsze kazal mi chwytac za kierownice. Macie z tym jakies doświadczenia? 

Ręce na kierownicy trzymać trzeba, po kilku sekundach się auto o to upomni. Co do zmiany pasa ruchu, próbowałem i działa samoczynnie jak się ma ręce na kierownicy i włączy migacz, wtedy "sam" zmienia pas.

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

Ręce na kierownicy trzymać trzeba, po kilku sekundach się auto o to upomni. Co do zmiany pasa ruchu, próbowałem i działa samoczynnie jak się ma ręce na kierownicy i włączy migacz, wtedy "sam" zmienia pas.

Chyba nie zrozumiałeś tematu 🙂

To co opisujesz to jest standard, i dziala w każdym kraju .. czyli asystem zmiana pasy ruchu, asysten pasa ruchu ,etc. - przy załóżeniu że masz asystentow professional kupionych. 

W USA i DE w X5 LCI jest tzw HIGWAYASSIST dodatkowo  .. i do 130 km/h .. auto powinno sie SAME prowadzić bez upominania, a po spojrzeniu w lusterku zmienic samo pas. 

Myslalem ze tak jak niektore funkcje sie aktywuja po przejechaniu granicy .. to ta funkcja tez powinna, a nie aktywuje się 


 

Edytowane przez Big_daddy
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Swoja droga leciec po autostradzie i swiadomie nie trzymac rąk na kierownicy z nadzieja ze system nie rzuci nas kiedys na tira na pasie obok lub nie zareaguje nietypowo np na cień (przypadki z Bimmerpost) czy barierki na rozwidleniu drog, to trzeba miec odwage. Pomijam juz takie sytuacje jak wybuch opony.

Pamietajcie ze te systemy dzialaja szybciej niz czlowiek. Nie zdazycie nalozyc kontry w razie czego, bo przy predkosciach autostradowych bedziecie juz na tirze lub na barierce.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano
Teraz, Semtex93 napisał(a):

Swoja droga leciec po autostradzie i swiadomie nie trzymac rąk na kierownicy z nadzieja ze system nie rzuci nas kiedys na tira na pasie obok lub nie zareaguje jakkolwiek inaczej np na cień (przypadki z Bimmerpost) czy barierki na rozwidleniu drog to trzeba miec odwage. 

Pamietajcie ze te systemy dzialaja szybciej niz czlowiek. Nie zdazycie nalozyc kontry w razie czego, bo przy predkosciach autostradowych bedziecie juz na tirze lub na barierce.

Powiem tak .. wiadomo ze trzeba miec lapy na kierwonicy, ale dla samego sprawdzenia fajnie by bylo to przetestowac, na pustym odcinku 🙂 - Mnie to ciekwi 

Co do asystentow BMW .. nigdy nie mialem przypadku.. aby chcial mnie wpuscic w maliny i dzialaja naprawde ok 


Jeszcze jedno .. nie wiem czy wiecie ale po przekroczeniu granicy i byciu o Hansow .. BMW potrafi
- czytac sygnalizacje swietlna .. i pokazuje ci kiedy czerwone, a kiedy zielone i jak nie ruszysz upomni sie o to 
- znaki STOP i jak podjezdzasz za szybko .. to drze ryja.. ze nie stajesz na znaku STOP 
-  znak ustap pierszenstwa tez pokazuje ... 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 minut temu, Big_daddy napisał(a):

Powiem tak .. wiadomo ze trzeba miec lapy na kierwonicy, ale dla samego sprawdzenia fajnie by bylo to przetestowac, na pustym odcinku 🙂 - Mnie to ciekwi 

Co do asystentow BMW .. nigdy nie mialem przypadku.. aby chcial mnie wpuscic w maliny i dzialaja naprawde ok 


Jeszcze jedno .. nie wiem czy wiecie ale po przekroczeniu granicy i byciu o Hansow .. BMW potrafi
- czytac sygnalizacje swietlna .. i pokazuje ci kiedy czerwone, a kiedy zielone i jak nie ruszysz upomni sie o to 
- znaki STOP i jak podjezdzasz za szybko .. to drze ryja.. ze nie stajesz na znaku STOP 
-  znak ustap pierszenstwa tez pokazuje ... 

 

Dokładnie, a w warunkach gorszej widoczności (mgła, śnieg...) mam wrażenie że "widzi" lepiej niż człowiek. Zdarzało mi się ograniczać prędkość ręcznie, bo auto szło jak dzik w żołędzie i zupełnie bezbłędnie. Ale z mojej perspektywy wręcz było za szybko jak na warunki i względem innych aut. Wersja Pro asystentów daje radę.

U mnie również w DE nie dało rady wejść w ten tryb potwierdzenia zmiany pasów przez zerknięcie w lusterko. Także to chyba jakoś ograniczają dla aut spoza DE (mimo że są w DE).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaufanie do systemów macie daleko większe, przy każdym wejściu na pokład samolotu oddajecie życie w “ręce” komputerów 

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

W Niemczech trzeba dokupić opcję autobahnassistent, wiec raczej auta z polskiej dystrybucji nie będą posiadać tej opcji z difoltu 😉

jedynie, będąc głębiej w Niemczech, spróbowałbym wejść connected drive Store i sprawdził czy nie da się tego tam dokupić.

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Zaufanie do systemów macie daleko większe, przy każdym wejściu na pokład samolotu oddajecie życie w “ręce” komputerów 

To nie jest to samo. Start i lądowanie, gdzie sa blisko przeszkody, jest reczne. Dopiero od pewnej wysokosci gdzie bufor na bledy b duzy, jest autopilot.

Opublikowano
5 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Jeszcze jedno .. nie wiem czy wiecie ale po przekroczeniu granicy i byciu o Hansow .. BMW potrafi
- czytac sygnalizacje swietlna .. i pokazuje ci kiedy czerwone, a kiedy zielone i jak nie ruszysz upomni sie o to 
- znaki STOP i jak podjezdzasz za szybko .. to drze ryja.. ze nie stajesz na znaku STOP 
-  znak ustap pierszenstwa tez pokazuje ... 

 

prawda💪

Opublikowano (edytowane)

Wziałem wyceny od dwoch dilerow zrobienia modów w postaci dołożenia przedniego splittera i wymiany dyfuzora na karbonowy. Jeden z dilerow twierdzi, ze producent wymaga, zeby przedni splitter byl montowany razem ze spojlerem m performance. Wydaje mi sie, ze te dokladki to daja jedynie efekt wizualny i nie rozumiem koniecznosci dolozenia spojlera do splittera (wzgledy prowadzenia, bezpieczeństwa???). Zreszta dla mnie auto w takim konfigu (splitter+spojler) byloby juz przesadzone. Macie z tym jakies doswiadczenia, zeby byl taki wymog?

Edytowane przez Marchall
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Moze coś być na rzeczy.

Jak dokładałem przedni spliter carbonowy performance do M4 cabrio w instrukcji montazu byla adnotacja. W przypadku montazu do M3 sedan wymagany jest montaż tylnego spojlera na klapie.

W M4 klapa jest nieco inna i jest już przez jej kształt mały spojler wyprofilowany. Montaż na klapie nie jest wymagany.

Czyli spliter przedni to nie tylko względy estetyczne.

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 13.07.2025 o 08:15, robert0707 napisał(a):

Czekać, dopóki samochód będziesz mógł fizycznie obejrzeć. Pośpiech działa tutaj na twoją niekorzyść

Racja. Czekam na info kiedy samochód będzie na miejscu w salonie. Obejrzę i zlecam przelew

 

W dniu 13.07.2025 o 12:37, buster12 napisał(a):

Jeśli faktycznie będziesz miał możliwość dokładnie obejrzeć auto na kilka dni przed odbiorem, to zdecydowanie czekałbym z przelewem.

Będzie taka opcja, ale jedyne co, to nawet jak zrobię przelew ekspresowy to salon i tak nie wyda samochodu, bo muszą dostać zgodę na wydanie, a to ponoć u nich trwa.

 

W dniu 13.07.2025 o 23:38, JarekR napisał(a):

Mnie dealer wydał kiedyś fabrycznie nowe auto po naprawie błotnika (wycinanie całej ćwiartki), więc chyba obejrzałbym przed odbiorem i nie podpisywał leasingu zanim nie zobaczysz auta.

O, to nieźle. To był też samochód BMW, czy innej marki? Ja miałem trochę problemów z salonem Skody, który ukrył przede mną rysę na tylnej klapie do gołej blachy, a kolejne zarysowania pod naklejką salonu.

Sprzedawca w BMW przyjął moje oczekiwania i dodał, że u nich nigdy nic takiego nie miało miejsca. Zobaczymy kiedy będzie samochód i czy będzie z nim wszystko ok. Jednak po opuszczeniu fabryki trochę atrakcji go spotkało po drodze - jak podróż statkiem, lawetami itp. 😉

Opublikowano

Moja fura dzisiaj dotarła do salonu. Od razu pojechałem obejrzeć. No i wszystko super, wysyłam tacie zdjęcia, a on do mnie, że na klapie widzi wgniecenie.
Wracam (salon już zamknięty, ale parking jeszcze otwarty) no i faktycznie jest wgniota na dolnej burcie 😕 Lakier na szczęście wydaje się cały.

21A97DFD-D503-4DD1-9F18-82C758DDBBAE_1_105_c.thumb.jpeg.f8ac550676e3ba2cf3a4b20fc521cd0d.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW czy Skoda? Ja nie widze różnicy, spotkały mnie już różne rzeczy w ASO BMW, mają tam taki przemiał że Panowie w garniturkach liczą tylko premie, a nie sprawdzają stanu aut. Zaczynam wierzyć że Pan Mietek przykłada się bardziej do swojej pracy niż ASO BMW.

  • Lubię to 1
Opublikowano
41 minut temu, M4R10 napisał(a):

BMW czy Skoda? Ja nie widze różnicy, spotkały mnie już różne rzeczy w ASO BMW, mają tam taki przemiał że Panowie w garniturkach liczą tylko premie, a nie sprawdzają stanu aut. Zaczynam wierzyć że Pan Mietek przykłada się bardziej do swojej pracy niż ASO BMW.

BMW. Mój sprzedawca do tej pory bardzo dobrze do mnie podchodził. Zobaczymy jak to teraz rozwiąże.
 

6 minut temu, robert0707 napisał(a):

Co Cie skuslo na ten kolor 🤣

Żonie się podoba. Mi po czasie też.  Przynajmniej ma swój charakter i nie jest szary, biały czy czarny jak teraz każdy samochód.

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, MMiko napisał(a):

no i faktycznie jest wgniota na dolnej burcie

do wyciagnieta metoda PDR .. bez uszkodzen bez niczego.  Nie wiem skąd jesteś ale w Wawie mają specjalistów od tego (raz do nich grzalem z Pozen) Piven Detaling. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, MMiko napisał(a):

BMW. Mój sprzedawca do tej pory bardzo dobrze do mnie podchodził. Zobaczymy jak to teraz rozwiąże.
 

Żonie się podoba. Mi po czasie też.  Przynajmniej ma swój charakter i nie jest szary, biały czy czarny jak teraz każdy samochód.

Może i podchodził ale kontrola jakości w BMW ASO leży. Powinien auto sprawdzić przed wydaniem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.