Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 minut temu, daniel_ napisał(a):

Potrzebuje kupić na lato felgi i opony 18" lub 19". Mam xdrive. Zastanawiam się po co mi te szersze koła na tyle latem. Przy RWD i dużej mocy to może i lepiej szerokie ale przy xdrivie przód pomoże:) Homologacja nawet dopuszcza 18" 4x225mm, ale tylko zimowe. Są jakieś przeciwskazania aby wstawić letnie 4x225mm? Gwarancji oczywiście nie mam. Ubezpieczyciele w Polsce podobno nie czepiają się zmian w granicach rozsądku. Zalety tej samej szerokości to łatwiejszy dobór opon, co sezon zamiana przodu z tyłem dla równomiernego zużycia przez co ekonomiczniejsze wykorzystanie opon. I może mniejsze opory przy węższej oponie.
Oczywiście felgi tej samej szerokości to z zamiennika.

Auto kupiłem na 17" zimowkach tej samej szerokości.

Jakieś argumenty za i przeciw? Ktoś tak założył? Czy tu wszyscy ortodoksyjnie tylko homologowane opony? 😉

Xdrive działa tak, że samochód lata bokiem więc tył ma dużą przewagę nad przodem. Przy xdrive nie zalecane jest przekładanie opon z tyłu na przód nawet przy tym samym rozmiarze kół. 

Opublikowano

W mojej homologacji jest jest podane tylko M+S dla tych samych.

Niby dlaczego nie można by zamieniać przodu z tyłem przy identycznych kołach? To lepiej zetrzeć bardziej tył aby powstała różnica w średnicy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, daniel_ napisał(a):

W mojej homologacji jest jest podane tylko M+S dla tych samych.

Niby dlaczego nie można by zamieniać przodu z tyłem przy identycznych kołach? To lepiej zetrzeć bardziej tył aby powstała różnica w średnicy?

Żeby się nie okazało, że tymi pozornymi oszczędnościami zajedziesz sobie xdrive.

Wbrew pozorom przy xdrive bardziej obciążone są opony przednie. 

Hamują, skręcają, napędzają tym samym większe przeciążenia na nie działają.  

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
12 godzin temu, daniel_ napisał(a):

Potrzebuje kupić na lato felgi i opony 18" lub 19". Mam xdrive. Zastanawiam się po co mi te szersze koła na tyle latem. Przy RWD i dużej mocy to może i lepiej szerokie ale przy xdrivie przód pomoże:) Homologacja nawet dopuszcza 18" 4x225mm, ale tylko zimowe. Są jakieś przeciwskazania aby wstawić letnie 4x225mm? Gwarancji oczywiście nie mam. Ubezpieczyciele w Polsce podobno nie czepiają się zmian w granicach rozsądku. Zalety tej samej szerokości to łatwiejszy dobór opon, co sezon zamiana przodu z tyłem dla równomiernego zużycia przez co ekonomiczniejsze wykorzystanie opon. I może mniejsze opory przy węższej oponie.
Oczywiście felgi tej samej szerokości to z zamiennika.

Auto kupiłem na 17" zimowkach tej samej szerokości.

Jakieś argumenty za i przeciw? Ktoś tak założył? Czy tu wszyscy ortodoksyjnie tylko homologowane opony? 😉

Nie podałeś podstawowej informacji, czyli jaki masz silnik - i czy planujesz coś robić z mocą 😉

 

Ja mam delikatny niedosyt przy setupie 225/255, takiego 225/225 sobie nie wyobrażam.

 

No ale ten niedosyt jest przy startach z LC generując ~600Nm 😅

Opublikowano (edytowane)

Jakbym miał 340 to bym się nie zastanawiał tylko brał 255 tył. Jakbym miał 318 to bym brał 4x225. A mam 330i 🙂

Ale nadal nie wiem. Skoro dopuszcza 4x225 (przynajmniej zimą, a wg niektórych i latem) w 330i po co mi te 255 😕 . Czy przy normalnej jeździe mi potrzebne 255.

 

Drugie pytanie. We wzorze który mi się podoba w zamienniku wymyślili zestawy 8,5"+9,5" czyli po 0,5" szerzej niż oryginały. Zakładał ktoś na 8,5" oponę 225/40 i na 9,5" 245/35?Na zdjęciach to różnie wygląda. Zależy pewnie od modelu opony.

 

 

Edytowane przez daniel_
Opublikowano

Gdzie przechowujecie różne drobne przedmioty w bagażniku? 

Mam akumulator umiejscowiony tak jak na zdjęciu (foto z neta), czyli pod podłogą. Czy bezpiecznie byłoby wcisnąć tutaj jakieś przedmioty tu kompresor, kable rozruchowe, albo jakieś klucze? Po bokach jest trochę miejsca teoretycznie.

Nie lubię wozić "na widoku" żadnych przedmiotów, a teraz jestem trochę zmuszony. W moim poprzednim BMW akumulator był przy prawym boku, a pod podłogą bylo pełno miejsca na różne "skarby".

Name:  AD348D0F-95E1-43E0-9C94-937D78E89371.jpeg Views: 5057 Size:  1.26 MB

Opublikowano

Metalowe przedmioty w pobliżu akumulatora otoczonego metalowymi elementami to prosty przepis na spalenie sobie auta. 😅
Niczego bym tam nie wciskał żeby akumulator miał gdzie oddawać ciepło itepe itede.

 

Nie ma takiego ogólnego tematu w dziale G30 to wrzucę tu, 2022 518d 600+ tysi przebiegu, pokażcie mi budżetowe auto które to zrobi bezawaryjnie i nawet nie da po sobie poznać:

 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klucze , kable ? Moze lepiej asistance wykupic. To nie polonez zebys naprawialnna ulicy. 

Opublikowano
15 godzin temu, daniel_ napisał(a):

Skoro dopuszcza 4x225 (przynajmniej zimą, a wg niektórych i latem) w 330i po co mi te 255 😕 . Czy przy normalnej jeździe mi potrzebne 255.

Przecież 330i fabrycznie wychodzi na letnich 4x225. Wariujecie z tymi oponami. Jak ktoś regularnie robi LC mając 340i to może i takie dywagacje mają sens, dla reszty co ma xdrive to jakieś wygłupianie się. Tylko nie piszcie, że 255 lepiej z tyłu wygląda bo to już w ogóle komedia.

Opublikowano
2 godziny temu, i043W napisał(a):

Przecież 330i fabrycznie wychodzi na letnich 4x225. 

Ja fabrycznie mam mieszane: przód 225, tył 255

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawości,  bo w sumie nie wiem,  mieszane są też przy innym rozmiarze niż 19"?

Letnie mam mieszane fabrycznie przy 19", a zimowe z kolei 18" już takie same 225.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
15 minut temu, MedicuS napisał(a):

Z ciekawości,  bo w sumie nie wiem,  mieszane są też przy innym rozmiarze niż 19"?

 

Mieszane mam też na 18" w RWD 330i i też jest to zestaw fabryczny.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
9 minut temu, rafaeelloo napisał(a):

Mieszane mam też na 18" w RWD 330i i też jest to zestaw fabryczny.

u mnie  również fabrycznie mieszane ogumienie  18" 330i  ale w  Xdrive

Opublikowano

330i xDrive Mpak - mieszane letnie 19 fabrycznie i mieszane zimowe 18 - od ASO 

Opublikowano

U mnie 330i RWD też mieszane. Jednak ta odrobinka dodatkowej powierzchni styku przy RWD pewnie się przydaje, zwłaszcza, że na wilgotnej, a nawet na suchej drodze, przy wyłączonej trakcji wystarczy musnąć gaz i już tył odfruwa. Which is nice 😉 

Opublikowano

Wygląd z tyłu to nie komedia, patrząc centralnie od tyłu opona 225 wygląda w tym aucie jak koło dojazdowe. Dramat. No chyba że ktoś ma 318i które całe jest dramatyczne to juz bez różnicy 

  • Haha 2
  • Przykro mi 1
Opublikowano

Nie przesadzaj, mam takich znajomych, którzy lubią markę (nie tylko BMW ale też Audi, czy MB), ale silnik, moc, moment obrotowy nie ma dla nich żadnego znaczenia...

  • Przykro mi 1
Opublikowano
13 godzin temu, i043W napisał(a):

Przecież 330i fabrycznie wychodzi na letnich 4x225. Wariujecie z tymi oponami. Jak ktoś regularnie robi LC mając 340i to może i takie dywagacje mają sens, dla reszty co ma xdrive to jakieś wygłupianie się. Tylko nie piszcie, że 255 lepiej z tyłu wygląda bo to już w ogóle komedia.

225 w m340i dla mnie nie wygląda. Jedni zwracają na to uwagę, inni nie. Należę do tych pierwszych 😀 czyli komedia...

Opublikowano

A jak macie ten mieszany układ fabryczny, to na jakich jest felgach?  Wychodzi mi, że z przodu w przypadku R18 to powinno być 7.5J, a z tyłu 8.5J. Jak to wygląda w praktyce?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, maxox napisał(a):

Wygląd z tyłu to nie komedia, patrząc centralnie od tyłu opona 225 wygląda w tym aucie jak koło dojazdowe. Dramat. No chyba że ktoś ma 318i które całe jest dramatyczne to juz bez różnicy 

W sumie to się zastanawiam, czy się dać wkręcić,  ale co mi tam  🙂

Ty tak na serio, z tym 318? 🤨

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
4 godziny temu, Arrchi napisał(a):

A jak macie ten mieszany układ fabryczny, to na jakich jest felgach?  Wychodzi mi, że z przodu w przypadku R18 to powinno być 7.5J, a z tyłu 8.5J. Jak to wygląda w praktyce?

Dokładnie tak potwierdzam set fabryczny dla R18

przód 7,5j opona 225,

tył 8,5j opona 255.

 

Opublikowano

Tak, ja całkowicie na serio z tym 318i. Już pisałem, tam wszystko jest inne niż w moim m340d. Od wyciszenia po działanie szyb i przełączników. Zrozumiałem też dlaczego wszyscy pisali że musi być adaptacja w sedanie m pakiet. Zawias taczka. U mnie w Touringu po drugim lifcie zawias jest totalnie i kompletnie inny i jest wprost perfekcyjny, nie wiem jak jest w sedanie po drugim lifcie, może też jest już w porządku, bo były zmiany w zawieszeniu właśnie z powodu narzekań ludzi

  • Haha 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.