Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cytując ten sam artykuł:

- W mojej opinii również do zawartych do końca 2025 r. umów leasingu należy stosować - na zasadzie praw nabytych - do końca trwania umowy limit 150 tys. zł. Jeśli resort finansów przyjmie inną interpretację, iż od 2026 r. stosuje się niższy limit, będzie to sprzeczne z zasadami Konstytucji.

Ciekawe jak to się potoczy. Natomiast rządzący zauważyli, że rośnie popyt na samochody premium. Społeczeństwo się bogaci, więc trzeba zablokować optymalizację podatkowe. Przepisy wprowadziła powszednia władza, która tez wprowadziła słynny Polski Ład oraz zmieniła wcześniej zasady leleasingów.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, darosso napisał(a):

Jedynie znaczne tąpnięcie ze sprzedaży nowych aut spalinowych ostudzi gorące głowy w MF. Jak spadnie im VAT to może się wycofają. Przecież sprzedaż nowych aut w Polsce 3/4 to firmy. Chyba, że chcą wpędzić nabywców w chińskie marki. Bo mam wrażenie, że te limity są pod chińczyki.

W mojej ocenie sytuacja gospodarcza sie pogarsza. Znajomy posiadajacy fieme spedycyjną ma problem ponieważ padly w ostatnim dwa średniej wielkości przedsiębiorstwa produkcyjne, z którymi współpracował od lat. U mnie w energetyce tez duże firmy zaczynają mieć problemy. Budownictwo tez, a przez te wszystkie podatki bedzie coraz drożej i gorzej. Tak samo branża samochodowa, fabryki w Polsce zamykaja. Samochody z segmentu popularnego kosztują, tyle co premium sprzed kilku lat. Premium obniza jakość aby utrzymać ceny w ryzach. Dobrze nie bedzie, a szkoda ze zmagając z problemami dnia codziennego to jeszcze dowala takimi przepisami. 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

W mojej ocenie sytuacja gospodarcza sie pogarsza. Znajomy posiadajacy fieme spedycyjną ma problem ponieważ padly w ostatnim dwa średniej wielkości przedsiębiorstwa produkcyjne, z którymi współpracował od lat. U mnie w energetyce tez duże firmy zaczynają mieć problemy. Budownictwo tez, a przez te wszystkie podatki bedzie coraz drożej i gorzej. Tak samo branża samochodowa, fabryki w Polsce zamykaja. Samochody z segmentu popularnego kosztują, tyle co premium sprzed kilku lat. Premium obniza jakość aby utrzymać ceny w ryzach. Dobrze nie bedzie, a szkoda ze zmagając z problemami dnia codziennego to jeszcze dowala takimi przepisami. 

 

niestety racja , trzeba się zbroić na gorsze czasy , nie mieć długów , jak najwięcej w różnych aktywach i cieszyć się życiem póki możemy 😄

  • Dziękuję 1
male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, wehyr napisał(a):

niestety racja , trzeba się zbroić na gorsze czasy , nie mieć długów , jak najwięcej w różnych aktywach i cieszyć się życiem póki możemy 😄

Długi można mieć tylko najlepiej  aby to były długi z pokryciem w gotówce w razie potrzeby lub tak to finansować by nie było dopłaty w przypadku awaryjnej sprzedaży. Znam człowieka co kupił taycana, firma sie posypała i jedny sposób by się pozbyc samochodu to dać komuś doplate, aby to zabral na warunkach na jakich to kupił. Bo spadek wartości był horendalny. Ja jedynie zadłużam się na samochody oraz zakup nieruchomości, wszystko inne biore za gotówkę. Choć teraz po tej zmianie przepisow skutecznie mnie zniechęcają do zmiany samochodu w bliskiej przyszłości. Zaczynam się poważnie zastanawiać nad elektrykiem, jak bede potrzebować kosztów. E trona GT mozna kupić używkę za 250-300k przy limicie 225k na elektryki wychodzi sensownie.

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
20 godzin temu, wehyr napisał(a):

niestety racja , trzeba się zbroić na gorsze czasy , nie mieć długów , jak najwięcej w różnych aktywach i cieszyć się życiem póki możemy 😄

Słuszna koncepcja.

Patrze teraz swoje na akcje/ETFy i zastanawiam kiedy wykonać taktyczny odwrót. 

Wolałbym uniknąć powiedzenia: analiza wsteczna jest zawsze skuteczna

A co leasingu i limitu 100 tys zl to jakiś zart. Przyzwoite auto 400tys zl odliczymy tylko 1/4

Pomijając znaczący downgrade jakości wnętrza aut premium.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Rufio napisał(a):

A co do leasingu i limitu 100 tys zł to jakiś żart. Przyzwoite auto 400 tys zł odliczymy tylko 1/4.

Problemy pierwszego świata heh. Przepisy powstają pod przeciętnego obywatela, a przeciętny obywatel może pomarzyć o aucie za 400k, a często nawet 100k.
Tylko klasa średnia utrzymuje ten k..dołek i ani się nie zająknie, więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby jej jeszcze bardziej dokręcić śrubę.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

A jakim obywatelem jest człowiek który nie prowadzi własnej działalności tylko pracuje u kogoś? 

Zależy od tego o co dokladnie pytasz. Ktoś kto pracuje u kogoś na etacie jest zwykle pracownikiem. Pytanie czy jak ktos prowadząc B2B pracując u jednego klienta bez zatrudniani ludzi pracownikiem jest czy nie jest? Bo co to za przedsiębiorczość, jak zakładania działalność jest tylko z uwagi na preferencje podatkowe? Czy lekarz pracujący w szpitalu na B2B jest przedsiębiorca ? Czy dopiero jest nim gdy ma własną klinikę lub chociaż gabinet? 

Moim zdaniem w dzisiejszych czasach jest tyle różnych wariantów wszystkiego, że ciężko jest klasyfikować ludzi. Sam podział klasowy nie ma sensu. Np. prezydent naszego kraju bez wątpliwości przynależy do klasy wyższej, ale jego zarobki sa wysokie jednak obserwując dochody obrotnego przedsiębiorcy to nie bedzie dużo. Tak samo możesz miec zwyklego pracownika, który wykonują niszową praca za granicą również moze zarobić wiecej od naszego prezydenta. 

Zawsze mnie bawią te podziały, zeby to wszystko sklasyfikować to tych klas to powinno być kilkanaście i rozróżniane ze względu na czynniki jakie sa wyróżniające jak dochody, wykształcenie, rola społeczna, pozycja spoleczna etc.

Sam jestem przedsiębiorca, który sie cieszy życiem. Lubię dyskusje na każdy temat, więc sie czesto wypowiadam. Jednak sam o sobie nie myślę nic. Tak samo nie uwazam, ze inne grupy społecznej maja/powinny mieć lepiej/gorzej. Każdy swoją rzepke skrobię.

 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Rufio napisał(a):

Słuszna koncepcja.

Patrze teraz swoje na akcje/ETFy i zastanawiam kiedy wykonać taktyczny odwrót. 

Wolałbym uniknąć powiedzenia: analiza wsteczna jest zawsze skuteczna

A co leasingu i limitu 100 tys zl to jakiś zart. Przyzwoite auto 400tys zl odliczymy tylko 1/4

Pomijając znaczący downgrade jakości wnętrza aut premium.

Naprawde uważasz, że przyzwoity samochód kosztuje 400k netto? Bo napisałeś o limicie w odliczeniu PIT. Brutto to jest 0,5mln poziom cenowy, gdzie zaczyna salonowa klasa F więc chyba przesądzone stwierdzenie. Przypominam w tym kraju sredni majatek to 230k, a mediana 90k. Nasze samochody sa wiecej warte, a narzekamy na wszystko wiec faktycznie problemy pierwszego swiata 😛

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Naprawde uważasz, że przyzwoity samochód kosztuje 400k netto? 

Co zrobię konfigurację Mercedesa E czy Audi A6 to wychodzi między 450 tys a 500 tys  brutto. 

W 2023 moje 540xi wg konfiguratora to było 440 tys zl. 

 

Opublikowano

Rufio ma wymagania through the roof-io xD, dokoksowany segment E to nie przyzwoite samochody tylko top of the top na drogach. Przyzwoitymi samochodami można chyba już nazwać podstawowe beemki niższych serii, np. 318d Sportline. 😇

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Rufio napisał(a):

Co zrobię konfigurację Mercedesa E czy Audi A6 to wychodzi między 450 tys a 500 tys  brutto. 

W 2023 moje 540xi wg konfiguratora to było 440 tys zl. 

 

To nie są przyzwoite samochody tylko takie jakimi chciałbyś jeździć 😄 Ja mały jestem dla mnie segment E jest za duży.

Znajomy jest fanboyem audi tez mnie kiedys na A5 namówił. Zamawiał teraz sobie kombiaka i wstrzymywał się, aż sie pojawi A6. Nie kupił A6 tylko S5. Audi poleciało bardzo w kulki tam nawet fotele nie są lepsze w A6 tylko podobno to samo co S5. A6 gorzej jezdzi niz S5, ma kilka dodatkowych technologicznych smaczków jak ciche domyki, ale znajomy to podsumował tak: dopłacić 100k za gorzej jeżdżącą A6 mająca 20l wiekszy bagaznik (460l ma A6 nie żart). Aktualnie czeka na S5 bo jest w produkcji z tego co mi mówił to realnie jedyna rzeczą jakiej mu brakuje co chciał to cichy domyk. Skrętna oś po co jak S5 lepiej zawraca od A6, pneumatyki by nie brał bo kiedys mu sie bardzo psuła i auto stało w aso. Gorzej to przyspiesza i jeździ. Zeby poczuc różnice to S6, ale doplata ze wolałby nawet wtedy kupić RS5.

Dla mnie segment E jest dla specyficznej klienteli: 

a) wieksi ludzie którym ciasno w d 

b) robią trasy, ze liczy komfort a E lepiej radzi w tej kwestii

c) chcą topową technologie, której w D nie ma. 

Co do nagłośnienia, wyciszenia to argumenty, ze ciszej etc to znajomy: powszednie A6 i tak zmieniałem nagłośnienie oraz wygłaszałem, wiec sobie to zrobię w S5 jak bedzie potrzeba. Zawias mi pasuje jako daily.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Markok napisał(a):

Rufio ma wymagania through the roof-io xD, dokoksowany segment E to nie przyzwoite samochody tylko top of the top na drogach. Przyzwoitymi samochodami można chyba już nazwać podstawowe beemki niższych serii, np. 318d Sportline. 😇

Zależy od warunków. Moja siostra kupiła teraz sobie yarisa w lakierze perłowym z pakietem gr sport za 130k po rabatach, ma tam wszystko wiecej się nie da. Jest tam 1.5. Samochodem jezdzi tylko po mieście i w takim miejscu bajka. Za 150zł zalany bak i zasieg 800km w mieście spalanie 3-4l szok.

Co do samego samochodu to jest to tylko toyota, ale spasowanie fajne, nagłośnienie przyzwoite JBL, szyberdach, head up, systemy asystujące dobrze działające, fotele bardzo fajne. Wszedzie zaparkuje, nie szkoda tym jeździć, felgi 18 😄 Miejsca wiecej niż w CLA, które wcześniej miała. Powod zakupu: nie potrzebuje dla siebie większego/szybszego samochodu a kasę woli wydać na dalekie podróże.

Sam wolę przy niższych budżetach dobrze doposażone marki popularne. Wolałbym corolle z wszystkim niż gole 318d bez m pakietu. Tak samo takiego yarisa niz goła A klasę z 1.4. 

Dla mnie premium to w dobrze wyglądający samochod mający 4x4, bo coraz mniej takich samochodow.

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
10 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Wolałbym corolle z wszystkim niż gole 318d bez m pakietu.

🤦‍♂️

  • Haha 4
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Randall napisał(a):

🤦‍♂️

Jakoś nie podzelam tego optymizmu  i przyłączam do złapania się za głowę 👌,  toyoty ok zgoda  mało palą ale ten archaiczny środek rodem lat 90tych i wyǰące bezstopniowe skrzynie  to jest coś okropnego , auta wręcz ciosane siekierą rdzewiejace od spodu na umór 😆

Edytowane przez Woytas
Opublikowano
5 minut temu, Woytas napisał(a):

auta wręcz ciosane siekierą 

Tu bym tak nie szarżował patrząć na niektóre najnowasze modele BMW😉

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Randall napisał(a):

🤦‍♂️

No nie żartuje wziąłbym ta corolle TS combi z wszystkim za bodajże 180k zamiast gołej bmki bez m pakietu w wersji 318d 😄 Łap się za głowę dla mnie gołe premium jest strasznie biedne, a fotele w golasie czy audio to jakiś żart. Sama toyota poza budżetowymi modelami ma np. Land Cruisera jakbyś do niego wszedł nie widząc znaczka, bys sie zaciekawił bo wykończenie jest bardzo dobre. 

Samochody premium dopiero dobrze wyglądają jak się je odpowiednio skonfiguruje co kosztuje $$$. Ja zawsze porównuję samochody w wersjach jakich bym kupił. Wiec majac określony budżet dla mnie golas to słaba opcja.

Edit. Sorka za off top, choc wątek w temacie rabatów jest troche martwy.

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Moderatorzy
Opublikowano

Panowie, przypominam, że wątek dotyczy "Rabatów na nową serię 3 g20", a nie dyskusji o programach typu 800+

  • Dziękuję 2

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Opublikowano

Beemki też mało palą ale trzeba jechać jak Toyotą, a to jest kur..sko ciężkie i niegospodarne kiedy ma się tyle koników chętnych do pracy..
Toyoty uchodzą za oszczędne (i bezawaryjne) bo prawie nikt nimi nie ciśnie, a Beemki za paliwożerne (i awaryjne) bo prawie nikt ich nie oszczędza.
7 - 2,500kg pasażerów i bagaży, 130-140km/h na tempomacie z okazjonalnymi spowolnieniami i chwilowym postojem. Usypiająca mordęga w nocy jak dla mnie.

Beznazwy3.jpg.c7d579324187b28899c40cabcb04c23a.jpg

Toyota full opcja to dalej tylko Toyota, a BMW nawet golas to już BMW, przynajmniej jeśli chodzi o G20/21 (bo wnętrze powiedzmy X3..).
Na które dostaliśmy w 2019 23% rabatu, ciekawe jakie są w Toyocie.. (żeby nie robić offtopa i napisać coś na temat, wodzik2) 😇

Opublikowano

Jak ktoś potrzebuje z pkt A do B, 90% miasto i ma gdzieś jak auto wygląda i jeździ przy tym ograniczony budżet i chęć oszczędzania na paliwie to Corolla to strzał w 10. Sam doradziłem ją 2 znajomym i są zachwyceni. Nie zawsze beemwu to jedyny i najlepszy wybór 😀

  • Lubię to 1
Opublikowano
22 minuty temu, macste napisał(a):

Jak ktoś potrzebuje z pkt A do B, 90% miasto i ma gdzieś jak auto wygląda i jeździ przy tym ograniczony budżet i chęć oszczędzania na paliwie to Corolla to strzał w 10. Sam doradziłem ją 2 znajomym i są zachwyceni. Nie zawsze beemwu to jedyny i najlepszy wybór 😀

To jakbyś  teraz ich włożył za równowartość w jaeeco 7 to by się popłakili z głupoty jaką zrobili 😁

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Markok napisał(a):

Beemki też mało palą ale trzeba jechać jak Toyotą, a to jest kur..sko ciężkie i niegospodarne kiedy ma się tyle koników chętnych do pracy..
Toyoty uchodzą za oszczędne (i bezawaryjne) bo prawie nikt nimi nie ciśnie, a Beemki za paliwożerne (i awaryjne) bo prawie nikt ich nie oszczędza.
7 - 2,500kg pasażerów i bagaży, 130-140km/h na tempomacie z okazjonalnymi spowolnieniami i chwilowym postojem. Usypiająca mordęga w nocy jak dla mnie.

Beznazwy3.jpg.c7d579324187b28899c40cabcb04c23a.jpg

Toyota full opcja to dalej tylko Toyota, a BMW nawet golas to już BMW, przynajmniej jeśli chodzi o G20/21 (bo wnętrze powiedzmy X3..).
Na które dostaliśmy w 2019 23% rabatu, ciekawe jakie są w Toyocie.. (żeby nie robić offtopa i napisać coś na temat, wodzik2) 😇

Inna polityka sprzedażowa niż BMW. W BMW rabaty na 3er no to pewnie nadal 15-25% można dostać, gdzie górne widełki to flotówki w większych zamówieniach, a dolne to mki. W markach popularnych masz te wyprzedaże roczników, gdzie rabat ustalony zostaje z góry. Choć np. w lexusie też tak jest. Inny klient inne oczekiwania. Co do spalanie to B58 z mild hybrid to jest najcudowniejsza rzecz na świecie 9,5l przy moim stylu jazdy. W dieslu 2.0 quattro przy tym samym stylu jazdy mam 7l. 

Wspaniałe chińskie samochody 🙂 To czemu nie sprzedasz bmw i sobie nie kupisz jakiegoś luksusowego chińczyka? 😄 Daj Pan spokój toyota zła jak ktoś szuka, podstawowego nowego samochodu, który uchodzi za bezawaryjny. To lepiej kupić sobie chińczyka z marki, która za kilka lat może nie istnieć, już teraz są problemy z częściami oraz naprawą tych wspaniałych samochodów. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

corolle TS combi z wszystkim za bodajże 180k

Akurat znajomy taką dostał z firmy, z daleka wygląda niby ciekawie w tym pakiecie natomiast w środku to jest tak parszywe że wolałbym jeździć g20 na taboretach. Pomijając już że w BMW dostajesz architekturę zaprojektowaną do zwinnego auta RWD i 8hp a nie wyjący śmietnik CVT idealny dla Bolciarza. No ale widać różne są priorytety, dlatego też coraz więcej komody jeździ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.