Skocz do zawartości

Jak dbać o nasze BMW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

Co do filtra powietrza to chodziło mi że ŚREDNIO wymieniam co 25-30 tyś km (w zależności w jakim jest stanie). Jeśli ktoś jeździ w dużym zapyleniu (ja nie jeżdżę w takich warunkach), to filtr może nie wytrzymać nawet 10 tys km.

Co do filtra paliwa, to rzeczywiście nie zmieniam go specjalnie często, ale 40 -50 tys km przebiegu nie jest też jakimś dużym przegięciem. Tankuję też na sprawdzonych stacjach (choć wiadomo że trafić można różnie).

Serwis Bmw nie wymienia przypadkiem filtra paliwa co trzecią wymianę oleju: co 75-110 tys km? To jest lekkie przegięcie. Z filtrem powietrza robią nie lepiej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 339
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co do filtra powietrza to tutaj sie nie zgodzę bo producent zaleca wymieniać go co każda obsługę, jest to kilkadziesiąt złotych, a o przepływke nie musisz sie martwić. Ja zmieniam olej i przy okazji robię cała obsługę po 10kkm i uwierz ze filtr jest strasznie zapchany, a jeżdzę a warunkach normalnych. Co do paliwa to sie zgodzę m, że można co drugą wymianę to zrobić . Jak masz za dużo gotówki albo chcesz mieć spokojna glowevto zrób co każdą wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze lepiej wymienić wcześniej niż za późno.

Napiszę jeszcze że jeśli ktoś ma w aucie lejące wtryskiwacze, to olej będzie do wymiany po mniej niż 5 tyś km bo będzie bardzo rozrzedzony (widziałem to teraz na przykładzie e46 320d 150KM).

U mnie akurat filtr powietrza po 10 tys wygląda prawie jak nowy, no ale to zależy gdzie się jeździ (jak pisałem wcześniej, u innych może być już bardzo zabrudzony i wymagać wymiany).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja wyminiam filtr pow . co 2 -ga wymiane oleju ( ok 15kkm) i wg mnie dalej wyglada ok. Kupuje zawsze filtry Knechta - wg stosunek cena jakos wychodzi najlepiej.

Co do filtra paliwa to zalezy gdzie sie tankuje. Ja wymienialem filtr paliwa od razu po zakupie - 150kkm, a ten siedzial tam od nowosci. Po wymianie go zozbebeszylem aby zobaczyc czy byl jakis syf.

Bardzo sie zdziwilem bo nic w nim nie bylo - lekka zmiana koloru- nic wiecej.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
9 Wtryskiwacze.

Uszkodzone Wtryskiwacze mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika. Czasem problemy z nimi można zdiagnozować na słuch. Przy zimnym silniku podczas mocniejszego przyspieszenia słychać odgłos jakby dzwoniły zawory. Często zamiast wymiany pomaga specyfik bmw - ja go leje profilaktycznie. Jest dostępna w aso zarówno wersja do benzyny jak i diesla. Koszt ok 40 zł. Nr katalogowy: 83 19 2 296 922

http://www.mbmw.it/istruzioni/pdf3/PIDoc159961.pdf

Lejesz ten specyfik profilaktycznie przy każdym tankowaniu czy raz na ileś tysięcy kilometrów?

Można to zastąpić czymś łatwiej dostępnym (do najbliższego ASO mam 170 km)? Np. jakieś STP albo Liqui Moly?

 

EDIT

Dowiedziałem się w dwóch niezależnych źródłach (ASO i jeden z najlepszych mechaników w Warszawie od BMW), że ten dodatek BMW można, a nawet należy, dodawać w przypadku silnika diesla. Dodawanie tego do benzyny mija się z celem, chyba że ktoś ma za dużo kasy i chce sobie poprawić humor, że zrobił co można żeby utrzymać swój silnik w dobrym stanie. :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EDIT

Dowiedziałem się w dwóch niezależnych źródłach (ASO i jeden z najlepszych mechaników w Warszawie od BMW), że ten dodatek BMW można, a nawet należy, dodawać w przypadku silnika diesla. Dodawanie tego do benzyny mija się z celem, chyba że ktoś ma za dużo kasy i chce sobie poprawić humor, że zrobił co można żeby utrzymać swój silnik w dobrym stanie. :wink:

 

W jakiś sposób uzasadnili dlaczego należy używać tego dodatku?

A kupić możesz w mautoczesci ap-oil na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EDIT

Dowiedziałem się w dwóch niezależnych źródłach (ASO i jeden z najlepszych mechaników w Warszawie od BMW), że ten dodatek BMW można, a nawet należy, dodawać w przypadku silnika diesla. Dodawanie tego do benzyny mija się z celem, chyba że ktoś ma za dużo kasy i chce sobie poprawić humor, że zrobił co można żeby utrzymać swój silnik w dobrym stanie. :wink:

 

Ja bardzo poproszę, byś dopytał dokładnie dlaczego uszlachetniacze itd. dbają o wtryski w dieslu, a o wtryski benzynowe już nie? Chodzi o to, że jakości benzyny nie da się poprawić? Przecież na zachodzie beemki nie mają problemu z wtryskami, a u mnie już przy 50 kkm padły w poprzedniej E60 po zalaniu g=ó=w=n=a na jednej oldskulowej stacji (z przymusu i niewiedzy że dalej nie ma normalnej stacji w trasie, a nie wyboru) ....

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EDIT

Dowiedziałem się w dwóch niezależnych źródłach (ASO i jeden z najlepszych mechaników w Warszawie od BMW), że ten dodatek BMW można, a nawet należy, dodawać w przypadku silnika diesla. Dodawanie tego do benzyny mija się z celem, chyba że ktoś ma za dużo kasy i chce sobie poprawić humor, że zrobił co można żeby utrzymać swój silnik w dobrym stanie. :wink:

 

Ja bardzo poproszę, byś dopytał dokładnie dlaczego uszlachetniacze itd. dbają o wtryski w dieslu, a o wtryski benzynowe już nie? Chodzi o to, że jakości benzyny nie da się poprawić? Przecież na zachodzie beemki nie mają problemu z wtryskami, a u mnie już przy 50 kkm padły w poprzedniej E60 po zalaniu g=ó=w=n=a na jednej oldskulowej stacji (z przymusu i niewiedzy że dalej nie ma normalnej stacji w trasie, a nie wyboru) ....

 

JokerDaniel jakie miales objawy padajacych wtryskow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EDIT

Dowiedziałem się w dwóch niezależnych źródłach (ASO i jeden z najlepszych mechaników w Warszawie od BMW), że ten dodatek BMW można, a nawet należy, dodawać w przypadku silnika diesla. Dodawanie tego do benzyny mija się z celem, chyba że ktoś ma za dużo kasy i chce sobie poprawić humor, że zrobił co można żeby utrzymać swój silnik w dobrym stanie. :wink:

 

Ja bardzo poproszę, byś dopytał dokładnie dlaczego uszlachetniacze itd. dbają o wtryski w dieslu, a o wtryski benzynowe już nie? Chodzi o to, że jakości benzyny nie da się poprawić? Przecież na zachodzie beemki nie mają problemu z wtryskami, a u mnie już przy 50 kkm padły w poprzedniej E60 po zalaniu g=ó=w=n=a na jednej oldskulowej stacji (z przymusu i niewiedzy że dalej nie ma normalnej stacji w trasie, a nie wyboru) ....

 

JokerDaniel jakie miales objawy padajacych wtryskow?

 

Dwa padły mi ewidentnie, przyszła zima i na zimnym motorze przydławiał się wręcz przez pierwsze 1-2 km jazdy, cztery inne troszkę poza normą, ale zmieniłem wszystkie 6 bo szukałem innej usterki ;) Która okazała się błaha i wtryski nie miały żadnego wpływu - pęknięta plastikowa pokrywa zaworów, niewidoczne, dopiero przy próbie ciśnieniowej wyszło. Ponoć częsty motyw (wada fabryczna) w 335i US. Objawiało się sporadyczną nierówną pracą - pojedyncze ruchy silnika, jakby zapłon wypadał a to po prostu lewe powietrze. Częstotliwość - od raz na 15 minut do raz na 3 dni :D

 

Dalej czekam na info od Bastka, dlaczego w benzynie dodatki mają nie pomagać na wtryski.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja bardzo poproszę, byś dopytał dokładnie dlaczego uszlachetniacze itd. dbają o wtryski w dieslu, a o wtryski benzynowe już nie? Chodzi o to, że jakości benzyny nie da się poprawić? Przecież na zachodzie beemki nie mają problemu z wtryskami, a u mnie już przy 50 kkm padły w poprzedniej E60 po zalaniu g=ó=w=n=a na jednej oldskulowej stacji (z przymusu i niewiedzy że dalej nie ma normalnej stacji w trasie, a nie wyboru) ....

Powiem tak - nie wnikałem dlaczego te preparaty w dieslach są wskazane a w silnikach benzynowych już nie. Przypuszczam, że w domyśle może chodzić o (teoretycznie) lepszą jakość benzyny niż oleju napędowego i mniejszą wrażliwość silników benzynowych na jakość paliwa. Poza tym, ja się nie znam na mechanice, więc każde wytłumaczenie pewnie łyknąłbym jak kaczka. :wink:

 

A serio - kupiłem Liqui Moly Injection Reiniger 1971 i zamierzam dolewać sobie profilaktycznie co jakieś 3 tys km. Nie zbankrutuję od takiego wydatku, a uspokoję sumienie. :wink:

 

Większy zgryz mam czy usuwać nagar karbonowy w dolocie - podobno trzeba raz na 100 tys km. Tylko koszt trochę zaporowy (podobno około 1000 zł) biorąc pod uwagę że nie wiem czy jest potrzeba to robić w moim silniku... :roll:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie raz na 100 000 km zajrzeć to nie jest aż taki koszt. Druga sprawa, jeśli autem będziesz jeszcze jeździć trochę czasu to wydatek żaden, bo zrobisz raz i więcej nie zajrzysz.

 

Co do dodatków - kupuję zawsze Millersa (Petrol ECOMAX i Diesel ECOMAX) do 3 diesli i 2 benzyn (E90 2.0d, F10 535d, Q5 3.0TD, F30 328iX, F10 535i) i to też jest koszt żaden. Wystarcza na 7-8 baków.

 

Ja właśnie posadziłem wtryski od chu...go paliwa (benzyna) jedna zahukana stacja po której od razu dwa razy stracił moc i tryb awaryjny wpadł....2 do wyrzucenia, 4 też poza granicami. Także nie wierzę, że jakość benzyny nie ma wpływu na to co się dzieje z wtryskami.

 

A dla spokoju (może dla innych jak "frajer") leję i będę lał ten dodatek. Millers dodaje jeszcze liczbę oktanową co robi z naszego paliwa prawdziwą 95 albo prawdziwa 98...bo te na stacji to wiadomo, loteria...

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie raz na 100 000 km zajrzeć to nie jest aż taki koszt. Druga sprawa, jeśli autem będziesz jeszcze jeździć trochę czasu to wydatek żaden, bo zrobisz raz i więcej nie zajrzysz.

 

Co do dodatków - kupuję zawsze Millersa (Petrol ECOMAX i Diesel ECOMAX) do 3 diesli i 2 benzyn (E90 2.0d, F10 535d, Q5 3.0TD, F30 328iX, F10 535i) i to też jest koszt żaden. Wystarcza na 7-8 baków.

 

Ja właśnie posadziłem wtryski od chu...go paliwa (benzyna) jedna zahukana stacja po której od razu dwa razy stracił moc i tryb awaryjny wpadł....2 do wyrzucenia, 4 też poza granicami. Także nie wierzę, że jakość benzyny nie ma wpływu na to co się dzieje z wtryskami.

 

A dla spokoju (może dla innych jak "frajer") leję i będę lał ten dodatek. Millers dodaje jeszcze liczbę oktanową co robi z naszego paliwa prawdziwą 95 albo prawdziwa 98...bo te na stacji to wiadomo, loteria...

 

Tez dolewam Millersa do kazdego tankowania (ECOMAX Diesel), zwiększa liczbę cetanową i można stosowac do każdego tankowania. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Profilaktycznie raz na 100 000 km zajrzeć to nie jest aż taki koszt. Druga sprawa, jeśli autem będziesz jeszcze jeździć trochę czasu to wydatek żaden, bo zrobisz raz i więcej nie zajrzysz.

Generalnie koszt jakiejś naprawy w wysokości 800-1000 zł mnie nie specjalnie przeraża, ale samochód dopiero kupiłem, a po kupnie zawsze wymieniam wszystkie płyny, filtry, oleje, świece, paski, itd., do tego czasem dochodzą jakieś klocki albo zakup opon, albo coś w zawieszeniu + koszt rejestracji i z doświadczenia wiem że w sumie 3-5 tys idzie. W tej sytuacji wydawanie 1000 zł na czynność która nie wiem czy jest konieczna nie bardzo mi się podoba. Ale chyba zrobię, bo zamierzam tym samochodem pojeździć ze 3-4 lata.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy ma ktos rozpiske ile oleju i plynu chlodniczego potrzeba do poszczegolnych silnikow? Byloby to swietnym uzupelnieniem tematu:) Ja nie moge znalezc ile potrzebuje oleju i plynu do N53B30 - myslalem ze bedzie to w instrukcji obslugi a nie ma....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest w instrukcji, w polskiej wersji (PDF) na stronie 133, w niemieckiej na stronie 208, ale strony podałem dla przedliftowych.

 

6,5 litra oleju, nie napisali ile do układu chłodzącego - 8,2 litra płynu.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wszyscy tutaj piszą o częstych wymianach filtra powietrza, a co jak ktoś ma filtr powietrza bawełniany K&N ?? wtedy czyścimy go i regenerujemy jakoś częściej ?? czy wedle zaleceń producenta filtra ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w moto filtr K&N sądzę, że zasady te same. Ja przed sezonem czyszczę i naoliwiam raz na dwa miechy powtórka z rozrywki.

W moto te filtry nie mogą być suche bo inaczej śmietnik. Polecam kupić największy zestaw gdzie masz płyn do czyszczenia i olejek do namaczania.

Najlepsza relacja cena do ilości produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Warto wymienic. Zrobilem to tydzien temu. Olej, ktory splynal ze skrzyni byl czarny jak smola i rzadki jak woda. Raz zmienisz i zapomnisz :)

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

a jaki olej będzie dobry do e91 320d 2011r 163km i ile go wchodzi do skrzyni?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Moje kompendium o E90 i N52 chyba nie ma co liczyć na podwieszenie, więc zareklamuje je też tutaj, może komuś się przyda:

 

Temat:

viewtopic.php?f=70&t=295106

 

Sam dokument:

http://tnij.org/n52kompendium

 

Trochę rozwinięcie tego tematu (np. temat o felgach i oponach), a trochę jego specjalizacja na N52 (bolączki, koszty, co warto wiedzieć).

 

Polecam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.