Skocz do zawartości

Jak dbać o nasze BMW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

A czy w E60 530d jest taka dodatkowa pompka wody? Mam problem z dogrzewaniem i utrzymaniem (wysokiej 90*) temperatury, pompa wody wymieniona, termostaty również. Myślicie, że to wina dodatkowej pompki wody?

Z góry dziękuję za podpowiedź.

Sprawa z niedogrzewaniem silnika prawdopodobnie rozwiązana. Do wymiany mam wymiennik ASB , w której jest trzeci termostat. Przy automatach taka właśnie jest.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 339
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

zajrzyj pod maskę, pod obudową filtra powietrza na wężach powinna być.

Muszą być spełnione pewne warunki aby ją uaktywnić:

Residual Heat (REST)

The residual-heat function allows the heat from the engine to be used to heat up the

vehicle interior when the engine is not running (e.g. during a stop at a level crossing).

The residual-heat function is only possible for a certain run-down period (15 minutes

from terminal 15 OFF). The DME is signaled to activate the electric water pump via the

bus system to circulate the coolant.

Switch-on conditions:

• Terminal 15 OFF

and

• Run-down period active (up to 15 minutes after terminal 15 OFF)

and

• REST button in IHKA controls ON

and

• Ambient temperature below 25°C

and

• Engine temperature at some point above 60°C

and

• On-board supply voltage over 11.4 volts

Conditions for switching off:

• Terminal 15 ON

or

• Residual heat ON (15 minutes) expired

or

• REST button in IHKA control panel OFF

or

• OFF condition activated with residual heat active (terminal R)

or

• Prompt from power management to switch off auxiliary consumers

or

• On-board supply voltage less than 11 volts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, działa juz, nie działało w inpie pocykałem znalazłem jakis reset i zaczeło hulać,

ale w sumie to takie chyba niepotrzebne jest,


A mam jeszcze pytanie czy jest jakiś lekarz na śląsku , okolice bielska który dobrze sie zna na tych samochodach?

od pewnego czasu mam problem z moim...

ale założe nowy temat w innym dziale to opisze problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam pytanie a nie chcę zakładać nowego tematu z taką głupotą. W swojej e91 mam lampy zwykłe H7 i kupiłem jakieś turbo mega żarówki 150% i zastanawiam się czy zakładać je pod światła długie czy normalne? Rozumiem, że za długie odpowiadają żarówki od wewnętrznej strony samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Mam pytanie a nie chcę zakładać nowego tematu z taką głupotą. W swojej e91 mam lampy zwykłe H7 i kupiłem jakieś turbo mega żarówki 150% i zastanawiam się czy zakładać je pod światła długie czy normalne? Rozumiem, że za długie odpowiadają żarówki od wewnętrznej strony samochodu.

 

Jasne ze zakładaj pod mijania, tylko pamietaj ze one szybciej sie przepalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Można troszkę przedłużyć ich działanie. Aktywowanie DRL. Wtedy w dzień świecą tylko żarówki od drogowych na 30% mocy, a mijania tylko w nocy. Zawsze coś. Pół doby mijania nie świecą.
www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dzień dobry.

Nazywam się Piotr, jestem tu zupełnie nowy, dotychczas jeździłem (7 lat) Ayensis T22 D4D- super bezawaryjna ale za słaba, parę dni temu przyjechałem z Niemiec E91 320i 2006r 150 PS, manualna skrzynia - super się jechało, fajne auto, chce o nie zadbać i pojeździć parę lat w spokoju - chyba zagazować (wiadomo koszty dojazdu do pracy).

Prze kilka dni poczytałem trochę tam i siam ale mam różne sprzeczne informacje.

Proszę Was o krótką, konkretną informację dla świeżego posiadacza BMW .

Zaczynam od wymiany płynów, moje pytania to jakie płyny (marka-parametry), ile potrzebuje i mniej więcej ich cenę.

Filtr powietrza i kabinowy sam już wymieniłem - MANN.

Prace zaplanowane na przyszły tydzień.

Olej, już kupiłem VALVOLINE SynPower 5W40 5L LL-01 + filtr MANN. Wymienię razem z Kolegą - się chłopak zna... domowy mechanik (z wykształcenia i zamiłowania) - sam sobie i innym dłubie w benzynach/gaz VW i inne.

Pozostałe wymiany/naprawy też z nim planuję robić - On robi ja patrze pomagam i się uczę.

Płyn chłodzący: Ile 7,2litra? Jaki, Prestone czy inny, nie chcę koncentratu w razie dolewek chce kupić gotowy na stacji?

Hamulcowy: Ile kupić? 2l? wymiana to hamulce + sprzędło? Na co zwrócić uwagę z odpowietrzaniem?

Wspomaganie: Jaki (DOT 4 czy 5 czy 5.1), ile, jak i czy wymieniać?

Olej w skrzyni manualnej: jaki, ile, jak i czy wymieniać?

Tylny most: zauważyłem lekki wyciek z prawej strony, ile , jaki i na co zwrócić uwagę.

Inne: o czym nie wiem, co wymienić jeszcze.

Pewnie te informacje się na Waszym forum przewijają, ale laikowi ciężko poskładać do kupy wszystkie informacje, a autkiem chcę się cieszyć a nie denerwować.

Z góry dziękuję za pomoc i konkretne rady.

Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DOT to do hamulców a nie do wspomagania! Na nakretce od wspomagania masz napisane albo atf albo chf11s. Kolor atf czerwony chf11s zielony.

Olej do skrzyni biegow zobacz co masz na naklejce na skrzyni mtf-lt i cyfra okolo 1.5 litra. Dyfer 1 litr.

Hamulce dot 4 LV. Chlodniczy bmw uzywa niebieskie ilosc nie wiem jakies 7 litrow, prestone tez jest dobry.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za odpowiedź.

Olej mam wymieniony - samodzielnie.

Byłem wczoraj w serwisie BMW (znalazłem na tym forum) w Pruszczu Gdański, BM.Motors-Service. Sympatyczna obsługa, pierwsze wrażenie pozytywne zobaczymy co dalej.

Sprawdzili komputerem stan auta i podwozie - nie kupiłem miny, auto było dobrym zakupem tak mi Pan powiedział, troche mechanicznie do wymiany - uszczelniacze, jakies gumy zawieszenia, odboje, uszczel. wybieraka skrzyni, amortyzator tylny (para), wyciek z misy olejowej, wyciek spod podstawy filtra oleju, wyciek jedna półoś, itp. Silnik OK a to najważniejsze. Reszta to eksploatacja samochodu.

Sprawdzili płyn chłodniczy - do prawie -40 mówili ze szkoda kasy na wymianę bo jest dobry, za to wymienili hamulcowy bo powyżej 4% wody było, naprawili jeden kluczyk.

Zostawiłem tam 500, ale mam spokój że nie zostałem nabity w butelkę.

Mam liste napraw na około 3 tysie + katalizator + za rok komplet hamulców przód.

Nie jest źle, bałem się że kwota będzie wyższa, o katalizatorze wiedziałem przed kupnem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określenie "wyciek" i "n46" to chyba synonimy. W tym silniku przecieka chyba wszystko, co się da. Nie widziałem jeszcze n46, który jest suchiutki. Nie wiem, czemu BMW wtedy poskąpiło tak na jakości uszczelek, uszczelniaczy itp.
www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam do was pytanie odnośnie płynu do chłodnicy. Chciałem dolać albo wymienic płyn chłodniczy w swojej f10 520d. Ale nie mam pojęcia jaki mam płyn kupic :? Ostatnio sprawdzałem poziom płynu to jest na minimum auto ma 200tys i podejrzewam że od nowosci nie był wymieniamy. Macie jakieś pomysły jaki płyn będzie ok jeśli chciałbym zrobic dolewke?Albo wymienić na nowy Edytowane przez d4wid90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Na razie zrobie małą dolewke a na spokojnie będę myślał o całkowitej wymianie. A jakie macie zdanie na temat wymiany plynu bo ilu mechaników tyle opini. Jedni mówią że wymieniać co 5 lat inni ze lepiej nie ruszać bo można zapowietrzyc pompę. Ale żaden płyn nie jest chyba wieczny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj. To jest akurat najtańszy płyn eksploatacyjny jaki zmienisz w samochodzie. Ja w styczniu zmieniłem. Dotychczasowy płyn jaki wlali jeszcze na taśmie produkcyjnej w Monachium 9 lat temu wyglądał jak szlam. Miałem problem z odszyfrowaniem koloru :mrgreen: Zmienisz za kilkadziesiąt złociszy i masz święty spokój.
www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja u siebie w M47N przez 4,5 roku wymieniałem już dwa razy i nic się nie zapowietrzyło :roll: Taniocha a zawsze to masz nowy płyn, brak osadów w układzie i pewność, że nie zamarznie jak pojedziesz do Irkucka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.