Skocz do zawartości

Jak dbać o nasze BMW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 339
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Witam,

Super temat, przymierzam się do kupna e90 320 ale bezyniaka i mniej-więcej wiem już czego się spodziewać w zalezności od przebiegu (o ile ori). Jakieś szczególne zalecenia np. do silników N45 (320si)?

 

nie kupować :mad2: , i uwierz wiem co mówie :mrgreen: , chyba ze masz zbędne 15k na remont silnika, albo 30k na nowy :D

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
320i nie ma jakis specyficznych bolaczek, bardzo uciazliwych.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S

Specyficznie dla silnikow benzynowych :

 

Odma zewnetrzna w silnikach benzynowych : Zalecane jest wymiena odmy wraz z wezami jezeli jest to wersja zewnetrzna co 150 tys km, to pozwala uniknac dosyc powaznych problemow nie sprawnej odmy i zredukowac w sposob wymierny zuzycie oleju. Koszt operacji z robocizna 900/1200 zl.

 

Odma wewnetrzna w silnikach N52n : problem jest z zatykaniem sie odmy umieszonej w dyklu przy czestej jezdzie na krotkich dystansach i w miescie. Grozna usterka ktora moze zniszczyc silnik jezeli nie jest wykryta na czas. Prewencyjnie trzeba przynajmniej raz w tygodniu przejechac sie autostrada na wyzszych obrotach przez jakies pol godziny min. Stosowanie raz na 100 tys km srodka Archoil 2300 przynosi rownierz wymierne efekty. Koszt czesci to jakies 1400 zl.

 

Swiece zaplonowe (benzyna) : Wymiana co 100 tys km/max lub 4 lata. Niski koszt a niesprawna swieca prowokuje nie tylko gorsze dzialanie silnika ale moze przyspozyc wiele innych klopotow.

 

Glowna pompa Wody (szczegolnie w E9x 335i) : Pompa wody ma tendencje do niewydolnosci co prowokuje przegrzanie silnika z konsekwencjami ktore znamy a komputer sygnalizuje problem bardzo pozno co moze sie okazac fatalne. Zaleca sie w szczegolnosci dla posiadaczy E9x 335i jej prewencyjna wymiane co 150 tys km. Koszt okolo 1300 zl w zaleznosci od modelu.

 

Uszczelniacze popychaczy : Koszt czesci jest niski i mozna przeprowadzic wymiane bez otwierania silnika, wymiana co 150 tys km redukuje klekot popychaczy oraz zuzycie oleju.

 

Filtr powietrza : wymiana co 20 tys km dla dla lepszego powietrza dla swojego silnika i mniejszych problemow z przeplywomierzem. koszt 60 zl.

 

Filtr Paliwa i Wegielny filtr paliwowy : Pierwszy wymieniamy co 80 tys km dla dobra swojego systemu wtrysku a drugi (to nie ten sam) co 200 tys km dla dobra srodowiska oraz swojego silnika bo nie sprawny Wegielny filtr paliwowy wysyla do ukladu micro kawalki wegla ktore zaczynaja sie z niego luszczyc. koszt filtra paliwa orginal 150 zl, koszt wegielnego filtra paliwowego 400 zl.

 

Glowica w silnikach N52/N52n od konca 2005 do 04/2010 : problem konstrukcji ktory prowokuje zla cyrkulacje oleju (i jego zuzycie) i tykanie popychaczy. Jezeli sprawy zaczynaja byc zbyt klopotliwe, regeneracja glowicy robi swoje. Koszt calosciowy z uszczelkami, regenaracja i planowaniem okolo 1000/1200 zl.

 

Tloki z seri K w silnikach N52b25 w egzemplarzach produkowancyh w niemczech i austrii : przy niesprzyjajacych warunkach prowadzenia (zbyt niskie obroty, duzo jazdy miejskiej, jazda na zolwia z powolnym przyspieszaniem), problem z odprowadzaniem oleju przez zle zaprojektowane tloki co prowokuje bardzo duze zuzycie oleju i powoli zabija katalizatory. Zuzycie oleju moze siegac nawet 2 litrow na 1000 km, naprawa jest mozliwa ale malo oplacalna bo bardzo droga (tloki + pierscienie + kilka uszczelek wewnetrznych w silniku przy okazji + robocizna wychodzi 9000 zl)

 

 

A można prosic o rozpiske specyficzne dla dizla? Byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny temat! Popieram inicjatywę. Do N52 warto dodać kontrolę stanu zaworów DISa bo to też przy zaniedbaniu może narobić sporo bałaganu.

 

nie wiedzialem ze zawory DISA w N52 stwarzaja problemy, mozesz rozwinac ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny temat! Popieram inicjatywę. Do N52 warto dodać kontrolę stanu zaworów DISa bo to też przy zaniedbaniu może narobić sporo bałaganu.

 

nie wiedzialem ze zawory DISA w N52 stwarzaja problemy, mozesz rozwinac ?

Jasne :) Problem również dobrze znany właścicielom M54.

Z czasem "trzpień" na którym umocowana jest klapka domykająca zrywa się, auto może być bardziej mułowate "dołem", spalanie również może delikatnie wzrosnąć a najgorsze niebezpieczeństwo stwarzają uszkodzone elementy zaworu umiejscowione gdzieś w naszym kolektorze ssącym :)

Tak jak userzy na e90post piszą , średni przebieg w którym klapka klęka to jakieś 120-130 000km. Oczywiście nie jest to normą ale warto sprawdzić :) Z tego co pamiętam 330i ma dwie disy, 328 jedną 325i (n52b30_USA) nie ma dis, 325i b25 również ma dwie disy.

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=891950

http://i.imgur.com/LJSUwy8l.jpg

 

 

Wkradła się Wam również literówka odnośnie tłoków "K" (brakuje S) do n52b30 szły "mahle" do b25 "KS" z tego co pamiętam w PuMA BMW opisano serię wadliwych tłoków "KS"

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzialem ze klapki sie zrywaly w N52, wiedzialem ze moze sie "uszczelka" urwac ale klaki nie, sprawdze i wroce. Tylko ze tu widze tylko jeden post jedno stronny... czy to nie jest odosobniony przypadek ?

Co do tlokow tak w pumie jest napisane z seri KS dzieki za uwage.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to nie jest odosobniony przypadek ?

Wiesz, na pewno nie jest to tak znane jak elektryczna pompa wody ale przypadków jest więcej i to w sumie nie tylko w N52 bo M52TU, M54 też mają tą bolączkę. A biorąc pod uwagę szkody jakie to może wyrządzić, warto sprawdzić temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to nie jest odosobniony przypadek ?

Wiesz, na pewno nie jest to tak znane jak elektryczna pompa wody ale przypadków jest więcej i to w sumie nie tylko w N52 bo M52TU, M54 też mają tą bolączkę. A biorąc pod uwagę szkody jakie to może wyrządzić, warto sprawdzić temat :)

 

rozumiem ze tak jak M52 dotyczy to obu disow ? wlotowy i wylotowy ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas należy sprawdzić oba (większy i mniejszy) w M52Tu/M54 była raczej jedna disa. Dwie disy to domena N52 "three stage intake manifold".

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AN52&mospid=47641&btnr=11_2195&hg=11&fg=40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie silnika N52. Pytanie dość specyficzne. Jak często kręcicie swoje piece pod czerwone pole? :norty: nie ukrywam, że co raz częściej zdarza mi się kręcić ten motor do ponad 6000rpm :twisted: ten silnik wręcz do tego zachęca :norty: czy to mu nie szkodzi jakoś specjalnie? (nikt tu nie pisze o pałowaniu :nienie: ). Wiadomo, że to więcej cykli ale czasami więcej nie znaczy gorzej ;) Zawsze mówiło się , że R6 ze stajni BMW lubią wysokie obroty i wskazane jest je dobrze przedmuchać :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

4 termostaty.

Wraz z nadejściem chłodów warto sprawdzić termostaty. Ich wymiana nie jest droga, a wadliwe działanie może doprowadzić do poważnych konsekwencji i oczywiście zwiększa spalanie. Temperaturę silnika sprawdzamy w ukrytym menu lub poprzez kluczyk podczas serwisu auta. Prawidlowa temperatura to minimum 88C (dla diesla) - po przejechaniu kilku - kilkunastu km. Nie testujemy termostatów w korku czy na postoju. Optymalnie jadąc w trasie z prędkością do 100 kmh.

 

Orientuje sie ktos jaka temperatura silnika jest poprawna dla bezyny (N52) skoro 88C (dla diesla) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dodaje sie do pytanie powyzej o temperature poprawna w N52, nie moge znalesc.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Właśnie zobaczyłem temat, więc zgodnie z przewrotną sugestią autora "na podwieszenie nie ma co liczyć" przyklejam go na górze :cool2:

No i jeszcze skopiowałem do Serii 1 Forum E81, E82, E87, E88

 

EDIT: Skopiowałem, ale widzę że to nie jest dobry pomysł... bo to tworzy dwa oddzielnie żyjące wątki. Więc jednak go stamtąd usunę - niech tutaj grzecznie się rozwija ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam można dać linka i zamknąć.

Myślę że użytkownicy będą wdzięczni :D

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.