Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 24.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
3 punkty
-
Nikt "normalny" nie bedzie soe meczyl okragly rok z dieslem zeby raz czy dwa razy w roku zaoszczedzic kilku postoi po 20-30min na DC *. Wszelkie statystyki i badania to potwierdzaja. Nikt normalny nie bedzie tez trzymal w garazu diesla na te 2 wyjazdy do roku, kazdy kuohjacy bev to potwierdza po jakims czasie. To ze sie Taycan czy inne i7 nie sprzedaje to nie znaczy, ze bev jest zle, znaczy sie jedynie, ze w tym segmencie takie auto to slabe value jeszcze i za duzo kompromisow. Wydajac "milion" pln na elektryka tez bym chcial 150kwh baterii a nie pitstopow tyle co w TM3 za 1/5 ceny a pozniej sie z plebsem klocic o kabel gdzies na jakims Greenwayu 50kw "w krzakach" * jak ktos bardzo duzo i szybko smiga po autostradach czy nie daj boze nie ma sie w domu gdzie naladowac to i tak Bev poki co nie kupi2 punkty
-
To chyba naprawdę musiałeś mieć pecha. Tyle jeździ tych samochodów, że naprawdę na tą przysłowiową walizkę 90% nowych samochodów ukradną, a laweta to jest wyjątek. Z resztą nie ma co dramatyzować jest coraz bezpieczniej! Liczba kradzieży spada, praktycznie wszędzie w miastach mamy już monitoringi. Mam nadzieje, że trend się utrzyma. Fragment artykułu: W całym 2024 roku z powodu kradzieży wyrejestrowano w Polsce zaledwie 5 327 samochodów osobowych i dostawczych. To najniższy wynik w historii. Dla porównania, jeszcze w 2021 roku liczba przekraczała 7 tys., a dekadę temu – w roku 2014 – wynik oscylował w okolicach 14 tysięcy wyrejestrowań. Najczęściej kradzione samochody w Polsce w 2024 roku. Ranking modeli: Toyota Corolla - 270 szt. Toyota RAV4 - 200 szt. Hyundai Tucson - 151 szt. Toyota Yaris - 118 szt. Audi A4 - 115 szt. Fiat Ducato - 109 szt. Kia Ceed - 98 szt. BMW seria 5 - 94 szt. Renault Master - 88 szt. Iveco Daily - 86 szt. Najczęściej kradzione samochody w Polsce – ranking roczników: 2019 - 653 szt. 2018 - 493 szt. 2017 - 489 szt. 2021 - 480 szt. 2020 - 466 szt. 2016 - 360 szt. 2022 - 314 szt. 2015 - 254 szt. 2023 - 199 szt. 2014 - 177 szt. Najczęściej kradzione samochody w Polsce w 2024 roku. Ranking marek: Toyota - 917 szt. Audi - 464 szt. BMW - 399 szt. Volkswagen - 373 szt. Mercedes - 312 szt. Hyundai - 272 szt. Kia - 249 szt. Renault - 228 szt. Ford - 205 szt. Fiat - 201 szt.2 punkty
-
Ten argument mnie właśnie zawsze rozwala - rady typu zamiast X5M kup zwykłe X5 i do tego M2/M3, etc... Nie bierzesz pod uwagę tego, że ktoś najzwyczajniej w świecie chce mieć 1 samochód, jest to jego daily car i nie chce mieć 2. Spędziłem w swojej X5M dokładnie miesiąc (tak miesiąc) w ciągu ostatnich 12 miesięcy - tyle czasu spędzamy w samochodach jeżdżąc do pracy czy rozwożąc dzieci. To dlaczego ma być nudno?? A z racji wieku, pracy nie zawsze wypada podjechać żółto oczojebną M3 ;). Dodatkowo jeśli jest to codzienne i wakacyjne auto to wygoda X5M jest nie do przecenienia w porównaniu z M3. ps. taka M3 combi nowa zjeżdzała mi ostatnio w Niemczech z lewego pasa przy 260km/h - więc moim zdaniem czuła respekt ;).2 punkty
-
1 punkt
-
Też mam rocznik '21 , też kilka razy taki numer odwaliłem, raz auto stało na parkingu z godzinę z otwartym bagażnikiem A Wy się martwicie o dezaktywacje keyless1 punkt
-
1 punkt
-
Na szczęście motoryzacja to niejedyna pasja w moim życiu. Więc jakoś dam radę. Ale dzięki za troskę1 punkt
-
Hej, Ja troche pokodowałem w G21 LCI z id8. Mam z z silnikiem 320xD wiec ataptacyjnego dzwieku nie da się odpali nie z tym slinikiem , ale po kolie - wyłaćzenie blokady opuszczanie szyny podczas otwierania dzwi ( mała rzecz ale cieszy) - 5 klik migaczem - uruchomienie wizualizacji rozkładu napędu, pochylenia samochodu w przód/tył i w lewo/prawo, wysokość aktualna nad poziomem morza - tutaj link do mojego posta na innym forum xView - dodanie nowych ustawien w asystencie predkości (automatyczne ustawianie predkosci przy aktywnym tempomacie lub limiterze, zwalnianie na łukach skrzyzowaniach, ataptacyjna odleglosc od poprzedającego pojazdu w zalezności od warunków, rozpoznawanie czerwonego światła na skrzyzowaniu - to niestety jeszcze nie miałem okazji sprawdzic... w krk nie działa) - zmiana kolorów oświetlenia wnętrza - zmiana dzwięków migacza, dzwieków czujników parkowania, dotyku i uruchamiania multimediów - ja akurat zmieniłem na dzwieki z mini, one najbardziej mi się podobają - aktwacja dzwięku podczas uruchamiania silnika i gaszenia - nie mam elektryka czy hybrydy ale i tak mi się podoba jak klika przycisk start i w głosnikach dzwięk jak w statku kosmicznym - aktywacja trybu comfort plus i sport plus to chyba tyle co udało mi się... a prawie udało mi się aktywować odpalanie z kluczyka, tozn pominołem blokade regionalną i opcje mogę aktywować ale niestety silnik nie uruchamia się. pojawia sie komunikat że nie zostały spełnione warunki, ale mogło to być spowodowane starym akumulatorem... tak tak 2 lata i aku do wymiany bo wyrzucało komputer błedy że aku stary... masakra. teraz mam nowy ale wykodowałem tą funkcję... jak kieys bedzie miał chwile to spróbuje zakodować jeszcze raz juz z tym nowym aku i zobacze... latem moze byc przydatne jak auto bedzie na słoncu stało i nim wejde to wczesniej odpale i klima schłodzi1 punkt
-
Zgoda. Jak przeglądam niektóre oferty to ludzie potrafią po 2 ratach oddawać ,,bez odstępnego" na 60 rat + bardzo wysoki wykup. Albo Janusze, którym się wydaje, że wezmą taki leasing pojeżdżą rok, dowalą odstępne w kwocie wpłaconych rat Czasem sobie to liczę i wychodzą takie kwiatki, że finansowanie wychodzi np. 145%. Albo, że samochód po 2 latach jest droższy w przyszłych należnościach od nowego, za gotówkę.1 punkt
-
No widzisz, sam podsumowałeś to najlepiej: każdy lubi co innego. Ja nie zniósłbym myśli o jeździe z boksem na dachu i jestem przeszczęśliwy, że już nie muszę. Miałem to dziadostwo na siódemce i wcześniej na Volvo - i nigdy więcej. Upierdliwe, głośne i wkurzające. Ważne dla mnie było, że uwalniam się od tej udręki. Bagażnik w X5 jest gigantyczny w porównaniu z M3 Touring - szczególnie uwzględniając pojemność pod podłogą w X5 Komfort jest pojęciem bardzo indywidualnym i nie ma się co przekonywać na forum o zaletach lub wadach różnych modeli. Dla mnie M3 Touring było komfortowe, tym bardziej X5M, które niewiele różni się od M60i z m-perf zawieszeniem1 punkt
-
M3 zamiast X5M? Rozumiem, że jesteś singlem bo z rodziną na wakacje to Ty chyba nigdy nie jechałeś Reszty Twoich mądrości nawet nie będę komentował - ociekają próbą zracjonalizowania sobie pewnych aspektów. @maciek_w mówiłem od razu żebyś brał X5M to marudziłeś1 punkt
-
Inne przyczepy też się łapią, ale jest to per przyczepa, nie per samochód. Samochód musi tylko spełniać wymagania. Więc musiałbyś sprawdzić czy w dokumentach homologacji przyczepy masz wpisane że jest przystosowana do 100km/h. I dalej ogarniać temat. Więc to się opłaca tylko jak dużo się jeździ... Tutaj masz dla przykładu producenta co: - tłumaczy trochę co i jak = https://www.ta-no.com.pl/pl/tempo_100.html - ma w ofercie podłodziowe i podaje max 100km/h. Więc jak podłodziowe ogarnęli to skutery tym bardziej - https://www.ta-no.com.pl/pl/przyczepy/przyczepy-podlodziowe.html (obawiałem się że 100 wymusza stabilizator na zaczepie, a on wody nie lubi). Niestety to jest obszar nieuregulowany odgórnie w EU, więc każdy kraj to osobna bajka. DE wydaje się najlepiej rozpoznanym, bo duży kraj przelotowy. Jest na YT trochę relacji jak ludzie to załatwiają "z partyzanta" w ichniejszych wydziałach komunikacji. Ale to wiedza plemienna. Norwegia jasno to tłumaczy tutaj: https://www.vegvesen.no/en/vehicles/own-and-maintain/trailer/tempo100/requirements-applying-to-towing-vehicles-and-trailers-to-be-approved-for-tempo-100/1 punkt
-
Nie jest tak źle. W G26 mam pokrętło i ID8 a w nowej 1-nce żony jest ID9 i pokrętła brak. ID9 daje się poustawiać "pod siebie" tak, że nie trzeba co chwilę "macać" ekranu ale zdecydowanie wolę operować pokrętłem. Korzystam wyłącznie z map BMW, i dlatego Android Auto potrzebne mi jest w G26 tylko do słuchania radia internetowego, a już w ID9 w jedynce nawet już AA nie potrzebuje bo tam są już natywne aplikacje do radia internetowego i AA nawet nie konfigurowałem.1 punkt
-
Opony to raz a dwa końcówki drążków. Nigdy tego nie używam.1 punkt
-
Jeszcze do tych dwóch wątków kilka myśli dodam Teraz średnie spalanie z 23 tys km mam na poziomie 13 litrów / 100. Jak na moje oko jest to wynik wybitny. Dla porównania, więcej paliło moje Volvo V90 Cross-Country T6, czyli z silnikiem mniejszym o połowę (2 litry vs. 4.4 litra; 4 cylindry vs V8), które było o dobre 400 albo i 500 kilo lżejsze od X5, no i było samochodem kombi, a nie SUVem. W X5M wyjdzie pewnie 15? Nadal uważam, że to spoko wynik jak na auto o takich gabarytach i osiągach Po co to? Ktoś gdzieś na podobne pytanie na innym forum odpowiedział: "bo mogę". I ja się z tym zgadzam. Taki wydatek wynika wyłącznie z faktu, że "mogę" i sprawię sobie tym samym wielką radość. Ocenianie takich decyzji w świetle jakichkolwiek racjonalnych kryteriów nie ma najmniejszego sensu - wiadomo, że M60i, X5M, a nawet 40d nie mają żadnego innego uzasadnienia poza jednym - tj. "ktoś może i chce je kupić". W realnym świecie 30d oraz 40i i tak są za szybkie, za drogie i zbyt luksusowe Co sprawia, że masz X5 (jakiekolwiek) a nie np. jakiegoś dużego SUVa z Korei albo Czech? Dlaczego w ogóle ktoś kupuje BMW (jakiekolwiek), a nie ekwiwalentny model od innej (tańszej, bardziej racjonalnej) marki. Odpowiedź jest taka sama: "bo może" Czy to etyczne? Dobre? A może gorszące i złe? Nie wiem, nie mnie oceniać. Wiem, że na tym forum jest zylion ludzi, którzy mając samochód akurat tej marki czerpią taką czy inną satysfakcję (niech to będzie choćby ta mityczna "Freude am Fahren") Nie pytajmy zatem "po co to", bo wiadomo, że nie znajdziemy odpowiedzi o innej treści1 punkt
-
Dobre porownanie z tym bondem, bo 60i vs cywilna x5 to tylko wytrawne oko rozrozni. Natomiast x5m to juz z daleka widac ze moze byc wpierdol. Ja sie troche wystraszylem x5m bo to jedyne rodzinne auto w domu, wozenie dzieciakow itp. Ale roznica w cenie full opcja 60i vs full opcja x5m to juz tylko jakies 100k. Moze nastepne juz bedzie x5m ale boje sie ze to bedzie juz hybryda plugin1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Właściwie, to pierwszy zrzut z bimmera nie był miarodajny w porównaniu do drugiego. Pierwszy był pod obciążeniem (obroty 1720), a drugi, już po wymianie NOx był robiony na jałowym ( 681rpm). Podrzucam jeszcze prawidłowy zrzut pomiarów, zrobiony na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym, przed wymianą. Widać kolosalną różnicę w wartości NOx ( koncentracja 1). Przed wymianą wartość 8,9ppm, a po wymianie 139ppm, temperatury podobne,1 punkt
-
Problem prosty do rozwiązania. Świece przed zamontowaniem nie powinny grzać . Jeśli grzeją to świece trzeba najpierw zdmuchnąć bo wkręcenie grzejących sprawi , że już tak zostanie i będą grzały cały czas. Ale z drugiej strony jak świecą to tłok nie uderzy w zawory bo widzi co robi a po ciemku to co on tam ma widzieć?1 punkt
-
Zrobię mały update odnośnie felg, a nuż taka pigułka informacyjna się komuś przyda. GMP Italia model Sparta glossy black w rozmiarze 21x9,5 przód, oraz 21x10,5 tył. Wzór bardzo podobny do M742 (ale nie jest idealną kopią, tak jak robi to RacingLine). Felgi z certyfikatem TÜV, produkowane we Włoszech, homologowane pod BMW. Mało testów, sporo opinii odnośnie samej marki (raczej pozytywy, nie doszukałem się niczego negatywnego), mało informacji odnośnie tego wzoru. Na niemiecki forach ludzie używają, nie zgłaszają problemów, więc i ja je wziąłem. Felgi kupione w internecie, tam gdzie było taniej. Przyszły dobrze zapakowane, bez uszkodzeń i wad wizualnych. Wszystko tak jak być powinno. Póki co, przed zimą, wulkanizator po założeniu opon wrzucił je na maszynę testu drogowego HUNTER, która wykazała bicie felgi na poziomie ca. 0,1mm (wartością graniczną jest 1,0mm), co wspólnie z wulkanizatorem uważamy za bardzo dobry wynik. Nie wydaje się jakoby miały to być felgi słabej jakości, natomiast po zimie będę chciał znów wykonać test HUNTER żeby zobaczyć czy parametry się zmieniły i jak bardzo, wtedy też wrzucę tutaj kolejny update.1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00