Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.11.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Wprawdzie nie x ale 340d. Ale to ten sam silnik co w x5 40d. Użytkuję od 4 lat, przejechane 90 tys. z czego 60 tys. w Warszawie (mam mega korki po drodze). Nic się nie dzieje. Dopalanie na postoju raz na 2-3 tygodnie (tj. Wentylator chodzi przez jakieś 7 minut po wyłączeniu silnika). Przy 20 tys. wymieniali w ramach gwarancji jakiś ‚przewód od mocznika”. Serwis stwierdził, że była jakaś wada fabryczna, czyli zakładam, że to nie poprzez niezdrową dla diesla jazdę na krótkich dystansach.2 punkty
-
Rynek tak się zmienił w ciągu roku że Kupno macana 4 za 600k to jest absurdalna glupota. Za 700 z niewielkim haczykiem można wyjechać z salonu 911 carrera już całkiem fajnie wyposażona. M2 można kupić za 350k. sq7, sq8 za okolice 450k, m3 też okolice 450k i każde z tych aut da i więcej banana na twarzy i w perspektywie kilku lat będzie tańsze jak każdy elektryk powyżej 200k. @Kriss33 szanuj swoje m2, dbaj jak tylko możesz bo te auta za kilkanaście lat będą warte sporo pieniędzy.2 punkty
-
Potwierdzam. Przerobiłem na własnej skórze w moim F10, gdzie zmieliłem układ x-drive. Samochód na gwarancji, naprawić nie chcieli -- miałem na tylnych kołach opony zimowe w rozmiarze letnich (zima miała być 4x245 na 18", ja miałem 2x245 i 2x275). Nikogo nie interesowało, że i felgi i opony kupiłem u dealera BMW w Warszawie i że tenże dealer takie koła mi założył. Skończyło się płaceniem z własnej kieszeni. To był bodaj 2018 rok -- wydatek na ponad 25 tys brutto Nauczyłem się, że nie warto kombinować i dla świętego spokoju zakładam koła (opony i felgi) w rozmiarach zgodnych z zaleceniami producenta. Z lenistwa nawet nie szukam felg od alternatywnych producentów -- a kusi, bo i wzory ładne i jakościowo super (kute, lekkie, etc.). Biorę oryginalne akcesoria BMW i mam jeden ból głowy mniej2 punkty
-
Witam, Może ktos już temat obchodził, nie znalazłem jednak na forum tego tematu. Chodzi o montaż lamp przeciwmgielnych tył. Montowałem właśnie lampy LCI tył i brakuje tam kabelka do zasilenia modułu przeciwmgielnego a że auto z USA to i brakuje przy kierownicy właściwego włącznika. Teraz pytanie gdzie kabelek trzeba pociągnąć i jak aby taki włącznik właściwie zamontować aby to działało. Może posiada ktoś schemat czy jakąś instrukcję? Będę wdzięczny za wskazówki1 punkt
-
Ja w trakcie badania tematu i szukania w internecie czy może tym razem wystarczy kupić tylko opony i zmieniać i zaoszczędzić, zdałem sobie sprawę, że marnuje tylko czas już wtedy, nie interesuje mnie to w ogóle, głowa może rozboleć od ilość opinii na temat opon itd, a ja chce mieć święty spokój, po też kupuję nowe auto. Więc wziąłem te 796m od dealera z kołami i zapomniałem o temacie. Tam jeszcze jesteś jakies ubezpieczenie na nie na 3 lata i przechowania i zmiana w cenie za pierwszy sezon.1 punkt
-
To mi się podoba. Ja jestem na tym etapie, że nie chce płacić za auto premium do jazdy w koło komina. P.S. pojeździłem sobie ostatnio moim M2 i stwierdziłem, że to jest dzieło sztuki...1 punkt
-
Obawiam się że jazda takim Macanem wliczając utratę wartości będzie niewiele tańsza niż latanie prywatnym helikopterem1 punkt
-
Przeszedłem w lipcu z Professional na Booster i nie mam aktualizacji map, która jest osobno. Reszta działa. Przed tym zaktualizowałem całą Europę przez pendrive, bo zdalnie przechodzi tylko wybrany region. Uwaga: Booster jest włączany od daty zakupu a nie wygaśnięcia Professional.1 punkt
-
1 punkt
-
@kosteg kiedy ktoś myśli na chłopski rozum, to argumentami z fizyki go i tak nie przekonasz. Prędzej przyjdą z widłami i Cię spalą na stosie. Ludzie reagują emocjonalnie, gdy tłumaczone zjawiska są wbrew ich intuicji.1 punkt
-
Jeśli twierdzisz, że modeo/fusion nie zablokuje kół... Tu trzeba całość rozbić na składowe. Nie - większe heble nie idą w parze z większymi tłoczkami. W standardzie masz zacisk "typu pięść" z jednym tłoczkiem. Po zmianie na bbk otrzymujesz zacisk z kilkoma małymi tłoczkami. To czy suma ich powierzchni jest większa od tłoczka w zacisku podstawowym zależy od przykładu na jakim bazujemy. Nie w każdym wypadku uzyskasz większą powierzchnię. Bez znaczenia jednak czy tak jest czy nie. Większa siła nadal niczego nie zmienia. Nie wiem co chcesz twierdzić poprzednim przykładem obrazka z usa ale gwarantuję Ci, że u nas każde auto oferowane w sprzedaży od powiedzmy 2000r (nie mam najmniejszej ochoty teraz gmerać kiedy jakie przepisy się pojawiały dokładnie) musi być w stanie zablokować koła. Z tego powodu abs stał się obowiązkowy. Więc bez znaczenia czy rośnie siła przykładania klocków - bardziej koła nie zablokujesz. Jak stoi tarcza w zacisku to stoi i tyle. Zmiana ilości tłoczków, miejsca ich przyłożenia (zacisk jednostronny/dwustronny) to zmiana rozkładu siły i właśnie równomierności rozgrzewania tarczy. Bo nie siła jest tu istotna a termika. To jak będzie rosła temperatura tarczy i jak szybko ona ją odda będzie powodowało jak będzie sobie z kolejnymi ostrymi hamowaniami radzić. Aby to wspomóc przecież te najbardziej sportowe zaciski mają np 8 tłoczków i kilka małych klocków w jednym zacisku. To co jeszcze się zmienia to tak jak pisałem - modulacja. To co się dzieje pomiędzy 0 a pełnym hamowaniem. Łatwiej jest dozować siłę. Uwielbiam dorabianie sobie teorii na siłę. Postaw to samo auto rozpędzone do tej samej prędkości na oponach o szerokości 100mm i na oponach o szerokości 250mm i zastanów się czemu na jednych blokujesz koła przy każdym dotknięciu hebla a na drugich nie - przecież energia kinetyczna będzie taka sama... Nie mam pojęcia jak hamujesz ale obawiam się, że nie potrafisz depnąć. Każdym swoim autem przy prędkości autostradowej i większej w sytuacjach mocno awaryjnych blokuje koła przy kopnięciu w pedał i abs pracuje aż do zatrzymania. Bzdura. Już to wielokrotnie było tłumaczone - hamujesz z abs (jak nie potrafisz zablokować kół to poproś kogoś silniejszego za kierownicę albo naucz się z całej siły deptać) i każdy zacisk jest w stanie zablokować koło, pracuje abs - bardziej zatrzymywać się nie da. Chcesz zmienić drogę hamowania to zmień opony - to ich gubienie trakcji powoduje, że zacisk może zablokować koło. Raz ostatni tu napiszę bo sensu to nie ma jeśli olewasz to co stanowi fizykę i wymyślasz swoją na nowo - większe heble pozwalają hamować skutecznie przy wielu kolejnych hamowaniach. Czyli są w stanie znieść więcej ciepła i lepiej je oddawać. Nie puchną. Natomiast przy pierwszym hamowaniu masz zawsze ten sam wynik. Podałem przykład audi - rs6 vs 3.0tdi i ceramika z rs6 potrzebuje dłuższej drogi hamowania niż set seryjny z 3.0... Bo ceramika wymaga rozgrzania i magia pojawia się właśnie w kolejnych hamowaniach. A gdzie ja twierdzę, że nie jest? W przeciwieństwie do całkiem sporej ilości osób zabierających tu głos wiem co dają większe heble. Ale czym innym jest świadomy wybór zestawu na którym mogę deptać i deptać bez faddingu a czym innym twierdzenie, że to skraca mi drogę hamowania. Pamiętaj również, że wątek tu wyraźnie rozbijał się o stwiedzenie jakoby nie było sensu kupowania opon premium gdyż świadomy kierowca nie potrzebuje tych dodatkowych metrów gdyż zachowuje odstęp i nie siedzi na tyłku, nie jeździ agresywnie i nie stanowi zagrożenia na drodze. A w takiej sytuacji nie mówimy o tym, że ktoś napiera długimi na autostradzie by zawalidrogi mu ustępowały, a przez to musi hamować co chwilę gdy kolejny maruder zajedzie mu drogę. Mowa o pojedynczej sytuacji awaryjnej gdy coś się stanie. A tu większe heble nic nie zdziałają więcej bo przy normalnej jeździe fabryczny układ się nie gotuje. Szczególnie w nadchodzącej porze roku1 punkt
-
Jak klikniesz szczegoly to bedziesz mial rozpisane co jest w danych pakietach. Czasem sa promocje -10%.1 punkt
-
Po przesiadce z audi miałem wrażenie, że BMW kierownica nie ma wspomagania, ale tak jest, po 2 miesiącach nie czuje niczego dziwnego. Jeżdżąc na zmianę audi i BMW nie podobało mi się to zbyt mocne wspomaganie w audi.1 punkt
-
Rozmowa w tym temacie sięgnęła poziomu dzieciaków z liceum którzy przechwalają się kto jeździ lepszym samochodem1 punkt
-
Nie bardzo rozumiem te twoje wpisy... Klekotem? Okazuje sie ze diesel jest bardziej cichy w trasie niz benzyna wiec to ty jezdzisz klekotem. Poza tym, ten obrazek, czlowieku, obecne diesle to sa fiolki z tlumnika, smierdza benzyny i maja czarne rury.1 punkt
-
A jak się wykorzystuje taki silnik w SUVie? Jeśli w ten sposób, że jeździ się jak pojeb rozpędzając się od świateł do świateł w mieście, to rzeczywiście tak nie jeżdżę. Średnia społecznosci z listopada (wiem, początek miesiąca) to 10.9, ale nie chcę tutaj niszczyć Twojego przekonania, że jeździsz super oszczędnym klekotem więc niech będzie, że ponad 11l.1 punkt
-
Komentarz ktory nic nie wnosi. Ustalilismy juz wyzej ze srednia spolecznosci to w LCI 40i 11.1 L / 100. Skoro masz 9.5 to trzeba bylo wybrac X3 20i bo widac ze nie wykorzystujesz B58.1 punkt
-
Nie mów, że jeździsz z czymś takim!1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00