Skocz do zawartości

Wpływ instalacji gazowej na silnik M52B28 - reakcja silnika?


rossi20

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie. Nie wiem czy nie bede musiał pracować swoim BMW E39 528i silnik M52B28 i zastanawiam sie nad montażem instalacji gazowej , ponieważ raczej nie chciałbym go sprzedawać. Wiele słyszałem o tym że silniki BMW źle znoszą gaz. Moje pytanie brzmi dokładnie tak: jak reagują dokładnie te silniki M52B28 na montaż instalacji gazowej podkreślam bardzo dobrej np. BRC lub Landi Renzo Omegas strojonej na hamowni idealnie pod parametry na benzynie praktycznie ta sama moc i moment obrotowy. Jak zareaguje silnik, i jego osprzęt ( zreguły jak reaguja M52B28) na gaz?? Podkreslam nie dyskutujemy jaka to ma byc instalacja i jakiej firmy, nie o słuszności montażu i profanacjach silników tylko o reakcji konkretnego silnika na bardzo dobrze zestrojona instalacje gazowa? Bo jesli bo 50 tys km mam remonotwac go lub ma mi sie psuc to daruje sobie. silnik w bardzo dobrym stanie na pełnym syntetyku nie bierze oleju itp. Takze chciałbym podjac dyskusje o reakcji konkretnego silnika na dobry gaz?? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam założoną sekwencje w swoim aucie i na początku były małe problemy jednak udało sie z nimi uporać tzn konkretna regulacja i niestety u mnie nie obeszło sie bez wymiany cewek (ale to wina poprzedniego właściciela) a teraz śmiga aż miło nie czuć przejscia z benzyny na gaz i szczerze mówiąc (pisząc) nie czuć nawet różnicy w mocy a przy większej liczbie pokonywanych km bardzo cieszy różnica podczas tankowania :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też zgadzam sie z przedmówcami mam sekwencje właśnie w tym silniku o którym mówisz, wszystko chodzi jak należy zrobiłem już ponad 7tys. na lpg...

 

W zasadzie prawie wszystkie samochody jakie miałem były na lpg. rekord ma na fiacie punto 170tys. km przejechanych na instalacji II generacji, i dziwne silnik jeszcze cykał ja go sprzedawałem z przebiegiem ponad 250tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj, bez obaw absolutnie. Co prawda mam instalacje właśnie w takim motorze dopiero od 3tys. km, ale śmiga aż miło. Jedwabista praca, czasem wolne obroty trochę zafalują (delikatnie, niewidoczne na obrotomierzu), ale muszę jechać teraz na dodatkowe strojenie i powinno być git. Znajomy ma identiko i cewki oraz świece wymieniał, bo coś mu tam szwankowało, teraz już spokojnie działa. Ogólnie wielu gazowników zaznajomionych w temacie BMW każe zwracać uwagę na świece, żeby oryginalne były i w dobrej kondycji. PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gaz w e36 M52 B20 - sterownik STAG, reszta nie pamiętam jakie graty.

Przelatane 90 tysi na gazie (290 tysi w sumie)

Przy 50 tysiącach zmienione filtry gazu, teraz powoli przymierzam sie do regeneracji membran w parowniku.

Poza tym śmiga aż miło :)

 

Jak piszą inni - wszystko zależy od jakości montażu i fachu gazownika. Silnik wytrzyma bez problemu.

Pozdr!

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M52 B20

Gaz od jakichś 70 000km < KME diego z wtryskiwaczem jakiś raill żółty i reduktorem silver czyli ogólnie badziewie> i silnik chodzi ok. Nic złego się nie stało a na liczniku jest teraz ponad 270 000km.

 

Tylko raz kalibrowana listwa i kilka razy zmieniane filterki. Teraz mam zamiar zmienić reduktor < lub zregenerować > i może zmienić wtryskiwacze bo robią się głośnawe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie odpowiedzi. WIdac ze te silniki calkiem niezle reaguja wiec nie wiem skad opinia ze silniki BMW nie trawią gazu i źle go znosza? Dobra to decyzja zapadła jeszcze tylko musze wybrac miedzy BRC Sequent a Landi Renzo Omegas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybierz LANDI,

a później poczytasz na forum ze masz najlepszą instalację.

ukryty przełacznik, wlew pod klapką i jazda.

ja zrobiłem niewiele na gazie ok 30 tyś km i bez obaw.

koledzy kręcą już ponad 100 tyś.

jeżeli ekonomicznie instalacja jest uzasadniona czyli powyżej 30 tys na rok.

to luzik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie odpowiedzi. WIdac ze te silniki calkiem niezle reaguja wiec nie wiem skad opinia ze silniki BMW nie trawią gazu i źle go znosza? Dobra to decyzja zapadła jeszcze tylko musze wybrac miedzy BRC Sequent a Landi Renzo Omegas

 

Ja mam 528 na podwójnym vanosie i BRC 56 i od dwóch lat bez najmniejszych problemów. Instalke w wawie miałem zakładaną na ul. ostrobramskiej 75. Skoro u mnie zrobili i nie ma problemów to pewnie moge ich polecić zwłaszcza ze te silniki z podwójnym vanosem wymagają dużej precyzji montażu wtryskiwaczy. Wlew tez mam pod klapką.

 

pozdro

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w mojej e39 540i silnik M62 instalkę gazową KME, zalozyl ją poprzedni wlasciciel. W sumie na gazie mam nalatane ok 130 tys (ogólny przebieg auta ok 250tys). Poprzedni właściciel wymieniał jedną listwe wtryskową po 120 tys na gazie i teraz zanosi sie do wymiany druga listwa. Ale to norma bo producent podaje trwałość listwy na ok 100 tys km. Ogólnie furka śmiga na gazie az miło :) Edytowane przez seru83
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybierz LANDI,

a później poczytasz na forum ze masz najlepszą instalację.

ukryty przełacznik, wlew pod klapką i jazda.

ja zrobiłem niewiele na gazie ok 30 tyś km i bez obaw.

koledzy kręcą już ponad 100 tyś.

jeżeli ekonomicznie instalacja jest uzasadniona czyli powyżej 30 tys na rok.

to luzik!

 

Czym landi jest lepsze od staga 300 + ??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam staga 300 z wtryskami magic.Na tym samym ustrojstwie jeździ mój gaziarz i połowa moich znajomych którzy się u tego gaziarza gazują.Jakoś nie odczuwam różnicy ani w kulturze pracy ani w mocy.Spalanie 12-13 w trasie,14-15 w mieście - megamałe w porównaniu z E34 525i M50 który wcinał w mieście 18 gazu(ale miał wtr.ciagły Tartarini-blee).Auto w b.dobrym stanie,gaziarz również więc pewnie dlatego :)Gazuj śmiało,ale znajdź dobrego fachure i nie przejmuj sie benzynowymi ortodoksami :P Edytowane przez georgegsxr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym to czy fura bedzie śmigała czy nie,zależy bardziej od gaziarza a nie od tego czy to BRC czy Diego.Zresztą dziadostwa świadomy gość ci nie założy,bo bedzie miał potem sam z tego problemy.Stag działa i jest niedrogi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie ostatnio doinformowalem i wiem ye Landi jest dobre ale nie za swoja cene

Na polskie warunki finansowe juz montaz zestawu ktory ja wybralem jest masakrycznie drogi

Stag 300+

2 reduktory scorpion gt

wtryski matrix hd544

i mamy kwote 2400 plus 500 na gadzety do montazu

Landi bedzie kosztowalo dwa razy tyle a wydajnoscia nie da rady :mrgreen:

 

A poza tym to czy fura bedzie śmigała czy nie,zależy bardziej od gaziarza a nie od tego czy to BRC czy Diego.Zresztą dziadostwa świadomy gość ci nie założy,bo bedzie miał potem sam z tego problemy.Stag działa i jest niedrogi.

no niewiem sterownik staga kosztuje dwa razy tyle co diego.

Co do BRC to ogolnie widzac te instalacje to podziekjue za te kilometry rurek, Chyba maja zakaz skracania przewodow do gazy

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła , wchodzi Landi renzo Omegas , wtryski MED (białe - najwieksze) , reduktor IG1 Magg, Elektronika LR Omegas. Koszt takiej instalacji w Warszawie to 4500 zl z mozliwoscia wystrojenia na hamowni w siedzibie LR w Józefowie w cenie. Wiem ze Stag tanszy ale...... wtryskiwacze MED sa jedne z najlepszych na rynku nie gorsze od Keihinow, sa odporne na syf, i precyzjne, reduktory LR IG1 Magg tez wysoka polka, ogolnie preferowana jako jedna z najlepszych na rynku instalacji. Owszem stag w mocnej konfiguracji nie jest wiele gorszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mechanik mi jeden opowiadal ze gaz do BMW to zabojstwo silnika, mowi ze zdejmowal głowice po 40.000 na gazie i mowil ze silnik mozna juz bylo remontowac poprostu gaz strasznie niszczy tłoki i głowice w BMW. Inne marki sa wiele odporniejsze na to. Kurde boje sie zniszczyc silnik bo mam super stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten mechanik nie zastanawiał się nad przyczynami takiego stanu silnika i z czy porównywał silniki o zbliżonych mocach. Bo taki stan silnika to najprawdopodobniej źle dobrana lub skonfigurowana instalacja, w której np. parownik nie był w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości gazu przy wysokich obrotach w efekcie czego zubożona była mieszanka i stąd zniszczenia silnika. Nawet PRINS przy wysokich obrotach silnika przełącza się na benzynę (nie informując o tym), co wynika z niewystarczających wydajności parowników do mocy aut. Z tego co słyszałem to tak naprawdę pojedyncze parowniki obsługujące moce ok. 200 km pojawiły się dopiero w ubiegłym roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. Elekt uszkodzenia głowicy czy choc by uszczelko pod głowica spowodowany jest zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna przez co jest duzo wyzsza temperatura spalania.

Ja do m52b28 zalożyem sam gaz u siebie w garazu i chodzi poki co 9tyskm rewelacyjnie. Założyłem sobie Staga 300-6 plus, wtryskiwacze MagicJet reduktor scorpion st i jest galanta. Zbiornik mały bo 34l w miejscu koła(na koło kłade dojazdowke 115/.90/16 i mam cały bagaznik do dyspozycji. Instlacja schowana tak ze nic nie widac zadnych przewodów pod maska a wlew gazu pod klapka benzyny. Spalanie mi w trasie przy spokojnej jezdzie wychodzi 10,5, miasto 15l , średno jak jezdze czasami boka łapie to wychodzi 12-13 gazu + ogrobina wachy na rozpałke. Na gaz przełacza mi sterownik po uzyskaniu temperatury cieczy chłodzacej 24 stopnie.

Jak chcesz to moge Ci załozyc gazidełko. Mnie koszta wyniosły 1800zł czesci:)

Jak juz pissałes chcesz miec cos z wyzszej połki to paowało by dac 2x listwa matrix 544 z tym ze one kosztuja po 440zł sztuka. Wystrzegac sie nalezy przede wszystkim Valteców ktore sypią sie po 5-10kkm. i co z tego ze tanie wtryskiwace czy zestawy naprawcze jak to sie tak szybko sypie. Jesli ktos chce to moge fotke przesłac instali mojej:)

Nawet na przegladzie na stacji diagnostycznej nie zawuwzyli ze mam instalke lpg:D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do przełaczania sie przywysokich obrotach na benzyne to jest tak ze na gazie ustawiamy sobie warunki pracy silnika przy których gaz bedzie zasilał silnik np w zakresie obrotow 550-6000 i 5 s po kazdym uruchomieniu silnika zwłoki. Tzn silnik uruchamiamy na benzynie, mija 5s (silnik ciepły) i mamy gaz, jak przekroczysz 6000obr przełacza si sie na benzyne sterownik, przy 6500obr masz odciecie paliwa, obroty spadaja do 6000obr i załacza sie ponownie gazidełko:)

Ehhh moża by o gazie pisac i pisac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.