Skocz do zawartości

e39 - ile oleju powinna brać?


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

mam pytanie o ilość oleju jaką biorą wasze e39. Chodzi mi konkretnie o 525i z 2001 roku (mój przebieg to 185 tys km). Mam to auto od kilku miesięcy i zauważyłem że zjada trochę oleju. Około 0,7 litra na 3.000 km. Czy to normalne? czy mam już myśleć o uszczelniaczach zaworów? Lub czy to znaczy że ktoś wcześniej może przegrzał silnik?

 

Moje poprzednie bmw to 320i e36 i tam nie miałem problemu ze spalaniem oleju, no ale i silnik inny. Z tego co wyczytałem na forum to takie spalanie oleju jak podaję nie jest niczym strasznym, ale wolę się upewnić czy w niekatowanym silniku tak powinno być.

 

dzięki, fredi

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka moja Bunia 523i 1997 244tys km ma nabite i tez bierze olej ogolnie to jest nomlane zalezy w jakich ilosciach jak by ci brala na 100km 0.7 litra wtedy mozna myslec o ewentulamej naprawie. Milem poprzednio inne auto Forda i na 1000 km bral 0.5 litra oleju a bunia bierze duzo mniej. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja 530tka z 2002roku niebierze nic miedzy wymianami,sam sie zdziwilem,ma 130000przebiegu,i mysle ze tak powinno byc,poprzednia523 brala ok0,5na 2500,ale bywalo wiecej,inne bemki starsze tez braly olej,mysle ze bierze za duzo,ale moge sie mylic bo producent podaje jakies zuzycie ale napewno mniejsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze bierze za duzo,ale moge sie mylic bo producent podaje jakies zuzycie ale napewno mniejsze

Niestety, ale producent uszył sobie dupochron i wedlug niego zuzycie nawet do 0.7l na 1000 km miesci sie jeszcze w normie.

 

Osobiscie nie przejmowalbym sie zuzyciem oleju na poziomie 0.7 l na 3000 km, szczegolnie jesli jezdzi sie agresywnie lub z duzymi predkosciami, chociaz u mnie silnik nie bierze praktycznie nic a zalewam olejem 0w-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam 330 tys. (przebieg według mnie na 99% prawdziwy) i tez nie widać żeby coś brała, wiec tak chyba powinno być. Ale spalanie rzędu 0,7 na 3000 jeszcze nie wymaga ingerencji, tym bardziej, że masz niski przebieg.

Co prawda ostatnio miałem problemy z olejem ale to przez zapchany separator, jego wymiana to sporo roboty ale teraz znowu mam spokój.

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 3,5 l tez nic nie bierze....poprzednia[e34 2,5l] troche łykała ,ale miała wyciek spod uszczelki głowicy[kanałem olejowym] więc mogła,a przy obecnej e39 [250 tys.] zero zużycia oleju,wiecie jak to cieszy?...pzdr.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 535 ma przebieg 247 tys i bierze bardzo malo. Od wymiany oleju po 6 tys wciaz 3/4 podzialki na bagnecie zalene olejem.wiec mysle ze do nastepnej wymiany nie bede musial wogole dolewac oleju - co cieszy ;-). ale sprawdzac warto. Podobne zuzycie oleju mialem tez w swojej bylej E34 520i. Swoja droga ciekawe ile oleju miescie sie miedzy dolna a gorna kreska podzialki bagnetowej? 1 litr ?
m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzecie BMW z kolei i nie bierze, choć na pewno coś tam idzie, ale myślę że nie więcej niż 100 ml pomiędzy wymianami, podobno nawet po lekkim przegrzaniu silnika BMW bardzo lubi olejek.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego większość M54, zdecydowana większość bierze olej,

ponoć problem leży w uszczelniaczach zaworowych,

mozesz sprawdzić odmę, ale kilku kolegów wymieniło i [BAD].

proponuje nie lać Castrola,

zalej Valvoline 5W40, lub Mobil 5W50

odpuść 0W40 castrola, zużycie powinno po jakimś czasie się trochę uspokoić.

 

poszukaj w necie, w szczególności USA, m54 bierze olej w większości przypadków,

albo rzeźbisz temat albo odpuszczasz.

sprawdź w BC czy nie przegrzewa ci się silniczek, czy pompa wody i visko ok,

 

poza tym styl jazdy jest dość ważny,

zauwazyłem u siebie ze jak jeżdze krótkie odcinki to bardziej podpije a jak długie to prawie w ogóle.

 

ostatnio zmieniłem olej z Castrola 0W40 na Mobila 5W50

już widze ze jest lepiej, ale jak zrobie ponad 10 tyś na tym to dopisze do tematu rezultaty,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy kolega slyszal o aferze olejow MOBIL, straszny syf byl, sklepy zwracaly mobil bo ludzie przychodzili i mowili ze po 1000tys km czarny sie robil glosno bylo o tym, nikomu nie polecam, ja leje u siebie castrola edge 5w30 i pobor oleju jest, ale nie wielki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zaopatrzasz sie w olej na allegro??

 

nie,

np. w IC albo Makro.

na allegro kupuje co najwyżej chodniczki hyhy

 

 

----------------------------

jest to wątek o silnikach typ M54, ewentualnie M52TU

diesle to diesle, miałem 3.0d i fakt przez 20 tys km nie brał oleju. ale o czym to świadczy w tym temacie? o niczym.

 

=====================================

poza tym proponuje koledze który założył wątek żeby zmienił olej na 5W... np. Mobil Valvoline,

i zobaczył czy się nie będzie lepiej, oczywiście nie od 1000 km ale po jakimś czasie.

i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy kolega slyszal o aferze olejow MOBIL, straszny syf byl, sklepy zwracaly mobil bo ludzie przychodzili i mowili ze po 1000tys km czarny sie robil

Kolor oleju nie swiadczy o jego stanie. Jak sie robi czarny to przewaznie dlatego, ze czysci syfy w silniku i je w sobie zawiesza. Poza tym, dodatki w niektorych olejach pod wplywem wysokiej temperatury powoduja przebarwienie oleju. Nie powód to do rozpaczy. Jak zalejesz olejem silnik diesla, to w przeciagu 100 km potrafi zrobic sie czarny. Nie znaczy to, ze juz czas go wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczę to widzę, że ja jestem rekordzistą mój TDS ma 320tyś i od wymiany do wymiany co ok. 8tyś. bierze ok. 3 mm na bagnecie. :cool2:

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moim zdaniem nie ma co rozpaczać jeśli trochę bierze.

Raczej nie warto grzebać w silniku tylko dlatego , że chcemy żeby zupełnie nie brał oleju. Jeżeli poza tym nic się dodatkowo nie dzieje to czy warto za bardzo się przejmować?

 

Moja e39 trochę bierze. około 1,5litra od wymiany do wymiany. Ale mam ją od 100 000km i cały czas bierze tak samo. Może to przez to , że to mały silnik i naprawdę często go kręcę dość wysoko < nigdy na zimnym>

Już do tego przywykłem i nie rozpaczam.

Poprzednie e36 też trochę brało. Też nic złego poza tym się nie stało.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.