Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@czesiek25 Nie wierzę, że był zmieniany 20k temu. Tym bardziej, że piszesz, że jeździłeś głównie po A i S. Musiałby to być naprawdę jakiś mega zanieczyszczony obszar i/lub jeździsz mega szybko, co powoduje odkurzaczowe zasysanie. Kilka miesięcy temu sam wymieniłem swój po ok. 20k od nowości auta i przy Twoim wyglądał jak nowy. Dobrze, że wymieniłeś, płuca dostały tlenu...

ps. Szczypce fajne :).

Opublikowano (edytowane)

Tak sobie myślę...miałem chyba ze 4 razy awarię adBlue. wymieniona kupa gratów na gwarancji i problem wracał... zawsze w lecie jak gorąco... ciekawe czy taki zapchany filtr, nie powoduje zbyt bogatej mieszanki, dodatkowo ciepło to może mniej tlenu, i system adblue nie radził sobie z tematem.... 

Edytowane przez czesiek25
Opublikowano

Mój 40i ma przejechane niespełna 700km.

Czeka mnie podróż (w dwie strony około 1400km). Wymieniać teraz olej, czy np podczas pobytu wakacyjnego jak zajadę do Trójmiasta 😆?

W ASO w Krakowie powiedzieli mi za wymianę około 1800zł. Myślicie, że taniej będzie jak sam przywiozę olej i filtr?

Opublikowano (edytowane)

1800zl przy 40i to chyba cena bez żadnej promocji/rabatu. Ja robiłem wymianę za 1100zl w m60 (prawie 12litrow oleju). BMW Tłokiński Łódź 

Edytowane przez ubejane
  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, MMiko napisał(a):

Mój 40i ma przejechane niespełna 700km.

Czeka mnie podróż (w dwie strony około 1400km). Wymieniać teraz olej, czy np podczas pobytu wakacyjnego jak zajadę do Trójmiasta 😆?

W ASO w Krakowie powiedzieli mi za wymianę około 1800zł. Myślicie, że taniej będzie jak sam przywiozę olej i filtr?

Zmień ASO. Serwując taką cenę są po prostu niepoważni! To nawet z noclegiem drogo, no chyba, że na Wawelu.😜 BMW Bawaria Warszawa 690 z filtrem.

A.

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, MMiko napisał(a):

Mój 40i ma przejechane niespełna 700km.

Czeka mnie podróż (w dwie strony około 1400km). Wymieniać teraz olej, czy np podczas pobytu wakacyjnego jak zajadę do Trójmiasta 😆?

W ASO w Krakowie powiedzieli mi za wymianę około 1800zł. Myślicie, że taniej będzie jak sam przywiozę olej i filtr?

700 to mało jak na dotarcie. 2000+ to odpowiedni moment.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Właśnie tak wydawało mi się mało, ale dość długa trasa i nie chciałbym zaszkodzić silnikowi 🙂 

 

 

Te ceny w okolicy 700zł to podajecie z olejem i filtrem oleju, czy sama wymiana?

W dniu 15.08.2025 o 20:38, ubejane napisał(a):

1800zl przy 40i to chyba cena bez żadnej promocji/rabatu. Ja robiłem wymianę za 1100zl w m60 (prawie 12litrow oleju). BMW Tłokiński Łódź 

Chyba jeszcze raz tam przedzwonię się zapytać 😄 Może faktycznie zapomnieli o rabacie.

 

W dniu 15.08.2025 o 21:40, A145 napisał(a):

Zmień ASO. Serwując taką cenę są po prostu niepoważni! To nawet z noclegiem drogo, no chyba, że na Wawelu.😜 BMW Bawaria Warszawa 690 z filtrem.

A.

Fakt, nie dopytałem o to 😄 

 

W dniu 15.08.2025 o 22:49, buster12 napisał(a):

700 to mało jak na dotarcie. 2000+ to odpowiedni moment.

Niby mało, ale czeka mnie dość duża trasa i zastanawiam się czy lepiej wymienić przed nią, czy zaraz po powrocie.

 

22 godziny temu, Marchall napisał(a):

Bawaria czerniakowska <700pln m60

Z olejem i filtrem? Niezła cena 😮 

 

Opublikowano

Możesz wymienić nawet bliżej 2500. Na pewno lepiej niż przy 700.

 

cena 699 na czerniakowskiej uwzględnia filtr, olej, robociznę.

Opublikowano

Zdecydowanie nie teraz przy 700. Zrób trasę, ale bez buta w podłodze i katowania, a płynnie i elegancko, będziesz miał akurat 2100+ i wtedy najlepszy czas na pierwszą wymianę. Ja bym nie fisiował i wymieniał teraz przy takim przebiegu.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 17.08.2025 o 07:27, buster12 napisał(a):

Możesz wymienić nawet bliżej 2500. Na pewno lepiej niż przy 700.

 

cena 699 na czerniakowskiej uwzględnia filtr, olej, robociznę.

 

Dopytałem jeszcze raz i cena za wymianę oleju i filtra to 1660zł 😮 
Racja, wymienię po powrocie z trasy.

 

11 godzin temu, kenhor napisał(a):

Zdecydowanie nie teraz przy 700. Zrób trasę, ale bez buta w podłodze i katowania, a płynnie i elegancko, będziesz miał akurat 2100+ i wtedy najlepszy czas na pierwszą wymianę. Ja bym nie fisiował i wymieniał teraz przy takim przebiegu.

No właśnie też mi się wydaje, że za wcześnie, ale nie wiedziałem czy trasa nie zaszkodzi.

Staram się jeździć bez przeciążania silnika, ale kusi 🫣 Jestem bardzo zadowolony z wyboru tego silnika 🙂

Opublikowano

Podepnę się pod temat. LCI mam już 13 miesięcy. Aktualny przebieg 11900km.  Jeszcze przed wakacjami było 7k, reszta przez ostatnie 1,5 miesiąca. Wcześniej głównie miasto i krótkie trasy, wakacje same długie trasy. Pierwsza wymiana oleju dotarciowa przy 2559km. Kąkuter pokazuje kolejny serwis przy 16000km lub czerwcu 2026.

Teraz pytanie co robić? Wymieniać olej teraz? Czekać do tych 16k?

 

image.thumb.jpeg.c96a7905db1b377c615c3d6aa1a1d617.jpeg

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Mistrz GPT nie odpuszcza, z tej wypowiedzi można się dowiedzieć zupełnie niczego 😂

Ja bym pewnie wymienił, nie koniecznie w ASO, no chyba że do czerwca 2026 nie masz zamiaru zrobić więcej niż 2-3 tys km.

  • Haha 1
Opublikowano

A to nie jest komunikat, że wymiana za 16000 km, czyli przy 28000 km? 

  • Lubię to 1
  • ??? 1

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

Opublikowano
16 minut temu, M4R10 napisał(a):

a przy odsprzedaży liczy się tylko to, żeby przeglądy były zgodnie z harmonogramem BMW – dodatkowe wymiany oleju nic tu nie zmienią. Chyba że trafisz na kupca który oczekiwałby jednak krótszych interwałów.

juz kiedyś to napisałęm - cesjowałem / sprzedawałem wiele samochodów i te dodatkowo wymiany oleju zawsze mi się zwróci w postaci wyższej ceny vs to co stoi na otomoto i szybiej sprzedaży ... 

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Lukxxx napisał(a):

Podepnę się pod temat. LCI mam już 13 miesięcy. Aktualny przebieg 11900km.  Jeszcze przed wakacjami było 7k, reszta przez ostatnie 1,5 miesiąca. Wcześniej głównie miasto i krótkie trasy, wakacje same długie trasy. Pierwsza wymiana oleju dotarciowa przy 2559km. Kąkuter pokazuje kolejny serwis przy 16000km lub czerwcu 2026.

Teraz pytanie co robić? Wymieniać olej teraz? Czekać do tych 16k?

 

image.thumb.jpeg.c96a7905db1b377c615c3d6aa1a1d617.jpeg

Pokazuje ZA 16 tys. km, czyli jak przebieg dobije do 28 tys. Tłumaczenie zrobione na odpierdziel.

W takiej sytuacji odpowiedź jest dość prosta - rób. Międzyinterwałowe są często na promocji.

  • Dziękuję 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Temat wyczyszczony, w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zapraszam w wiadomości prywatnej, na pewno pomogę, aby nikt nie czuł się pokrzywdzony.
Encouraging Everything Will Be Ok GIF by LookHUMAN

Opublikowano

Panowie, odnośnie prewencyjnych działań pozwalających na bezproblemowe użytkowanie auta - co powiedzie o dodatku do adblue od Liqui Moly lub FORTE (te dwa są chyba najbardziej polecane)? Ja w sumie raz tankowałem adblue, ale to było dosłownie kilka litrów, dziś wyskoczyła mi rezerwa (30% do końca baku) i zastanawiam się czy dodawać coś czy olać temat?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

chyba lepiej lać z bańki niż z dystrybutora

ja używam tego, od 130tyś km
https://allegro.pl/oferta/dodatek-scr-do-ad-blue-250ml-protec-p0640-17531113130

Do tego leję adblue z Polskiej produkcji z Azotów: mocznik to mocznik
Auto ma ponad 300tyś km i wciąż sprawny adblue

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
W dniu 21.08.2025 o 13:39, Lukxxx napisał(a):

Podepnę się pod temat. LCI mam już 13 miesięcy. Aktualny przebieg 11900km.  Jeszcze przed wakacjami było 7k, reszta przez ostatnie 1,5 miesiąca. Wcześniej głównie miasto i krótkie trasy, wakacje same długie trasy. Pierwsza wymiana oleju dotarciowa przy 2559km. Kąkuter pokazuje kolejny serwis przy 16000km lub czerwcu 2026.

Teraz pytanie co robić? Wymieniać olej teraz? Czekać do tych 16k?

 

image.thumb.jpeg.c96a7905db1b377c615c3d6aa1a1d617.jpeg

Jeszcze dopytam co przy okazji wymienić?

Na oko po roku, ze stronki z umawianiem wizyt:
- Olej silnikowy - Wymiana oleju silnikowego
- Mikrofiltr - Przegląd / wymiana mikrofiltra (ów)
- Dezynfekcja układu klimatyzacji
- Wkład filtra powietrza - Serwis wkładu filtra powietrza
- Filtr paliwa - Serwis filtru paliwa

Chyba sobie darować:
- Filtr obiegu powietrza - Przegląd / wymiana mikrofiltra(ów) obiegu powietrza?

Opublikowano
2 godziny temu, nomad66 napisał(a):

chyba lepiej lać z bańki niż z dystrybutora

ja używam tego, od 130tyś km
https://allegro.pl/oferta/dodatek-scr-do-ad-blue-250ml-protec-p0640-17531113130

Do tego leję adblue z Polskiej produkcji z Azotów: mocznik to mocznik
Auto ma ponad 300tyś km i wciąż sprawny adblue

Dzięki. Lałeś od nowości czy zacząłeś w późniejszym czasie? Przeczytałem kilka historii jakoby występowały komunikaty o awarii systemu AdBlue po dodaniu tego środka czyszczącego. Producent FORTE w takim przypadku wskazał na problem mocnego zanieczyszczenia dna, środek "podniósł" ten syf, który następnie zatkał kanały.

Moje auto jest dość świeże, może takiego problemu by nie było, ale zastanawiam się, jeśli taki komunikat by wyskoczył, jakby zareagowało ASO? Mogą jakkolwiek wykryć, że coś było dolewane do zbiornika na mocznik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.