Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, andystrus napisał(a):

Od pół roku ponad 😁

Szkoda, że Bimmerpost nie dostało tych informacji od Was wcześniej tylko opublikowali dopiero w 100% potwierdzone informacje 2 dni temu 😁

Opublikowano

To jest temat który należy obserwować:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686

 

Dodatkowo faktycznie raz na jakiś czas Pan "ynguldyn" od inside newsów tworzy nowe tematy żeby podbić content, tym razem było to: 

https://g50.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2174344

 

Ale temat wrzucony głównie ze względu na update dot. NA0

 

 

A wszystkie te informacje o G50 były już znacznie wcześniej, np tu potwierdzenie:

 

image.thumb.png.572f6286daff281bb2121ce17ac6c40c.png

Opublikowano

Piszę o 100% potwierdzonych informacjach. 

Preliminary, incomplete...

Opublikowano

My bad Brachu... już nie kozaczę 😀 W takim razie dalej kwestia otwarta, na pewno będą dążyć do startu pod koniec przyszłego roku. Chyba że coś się zmieni podobnie jak NA0, które przyspieszyli o 4mce.

 

Opublikowano

Ciekawe jak się BMW dostosuje do nowej polityki USA czy 25% cła będą przejściowe, czy jednak Trump będzie to utrzymywać. Jedyne rozwiązanie by unikać ceł to przenieść produkcję, albo chociaż składanie samochodów do USA (choć z tym nie wiem dokładnie jak jest prawnie, bo u nas robią fabryki końcowe etapy produkcji i już jest made in Poland). Co ważniejsze nie do końca wiadomo jak odpowie UE oraz Chiny, a ewentualna wojna celna spowoduje zauważalny spadek sprzedaży importowanych samochodów w danym regionie, co może przynieść różnego rodzaju skutki. Moim marzeniem byłby ponowny wzrost znaczenia Europejskiego klienta w strukturze sprzedażowej. Oczywiście póki co są to mrzonki, ale sytuacja rozwija się dynamicznie i globalna wojna handlowa zdaje się być coraz bardziej prawdopodobnym scenariuszem. 

Opublikowano

Trochę szkoda mi BMW przez te cła. W sensie firmy i prowadzenia biznesu, nie jakiś tam sympatię. Jako jedyna Niemiecka marka premium nie notowala jakiś spadków w 2024. Wręcz przeciwnie z roku na rok ostatnio szło bardzo dobrze i to pomimo wylewania na nią przez fanów wiader pomyj za nowe designy (bobry, nowa 1, nowa X3, xm). Ich elektryki sprzedają się bardzo dobrze jak na elektryki, można wręcz powiedzieć, że nie wtopili z elektryfikacją jak większość konkurencji. Lada moment mają wyjść ulepszone ich wersje z większym zasięgiem i do tego nowa spalinowa 3ka. A tu bum, cła do USA i masa aut podrożeje i pewnie rykoszetem odbije się na Europie też spadkiem sprzedaży przez niepewny rynek.

Opublikowano

Nie obstawiałbym że podniosą ceny aut w USA bo ich pewnie nikt tam nie będzie kupował. Jeśli te cła tam zostaną to zapłacą za nie wszyscy klienci. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

BMW sporo sprzedaje w US - pierwszy rynek zbytu dla koncernu, stąd głównie decyzja o produkcji w MEX, traktowanie klienta, polityka cenowa itd. Marka na rynku US ma ugruntowaną pozycję w przyciwieństwie np. do Audi - często stawiają VW wyżej w hierarchi ku mojemu wielkiemu zdziwieniu. Cła na pewno zmniejszą popyt zwłaszcza wśród tańszych aut marek premium ale nie spodziewałbym się że jakaś firma US "zgarnie" potencjalnych klientów BMW czy MB.

Oczywiście "gwiazda" dalej się broni postrzeganym prestiżem i jakością na pierwszym miejscu (podobny przedział klasowy i cenowy).

Opublikowano
33 minuty temu, macste napisał(a):

BMW sporo sprzedaje w US - pierwszy rynek zbytu dla koncernu, stąd głównie decyzja o produkcji w MEX, traktowanie klienta, polityka cenowa itd. Marka na rynku US ma ugruntowaną pozycję w przyciwieństwie np. do Audi - często stawiają VW wyżej w hierarchi ku mojemu wielkiemu zdziwieniu. Cła na pewno zmniejszą popyt zwłaszcza wśród tańszych aut marek premium ale nie spodziewałbym się że jakaś firma US "zgarnie" potencjalnych klientów BMW czy MB.

Oczywiście "gwiazda" dalej się broni postrzeganym prestiżem i jakością na pierwszym miejscu (podobny przedział klasowy i cenowy).

image.png.15441c20299ea797d94bed622e9159b9.png

 

Sporo sprzedaje w USA, ale nie najwięcej. 

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 1.04.2025 o 10:28, wodzik2 napisał(a):

Na pewno będzie dużo drożej, raz że nowy model, dwa, że cła wzrosną, a trzy niepewność rynkowa (związana z sytuacja geopolityczną).

Myślę że nie.

Nie mogą sobie na to pozwolić przy tym co się dzieje na rynku EU

Dwa, myślę że auto będzie maksymalnie zunifikowane tj. bardzo dużo części wspólnych, brak wielu opcji wyposażenia (osobno), jeden moduł zastępujący dwa-trzy inne.

Taka optymalizacja, spowoduje duże oszczędności - które to owszem, pokryją może tylko rosnące koszta.

Coś co jest już teraz obecne, a właściwie było od dawna, tylko teraz może być 'większy' krok.

 

Więc biorąc pod uwagę, będzie maksymalnie drożej (bez dużo :D). Natomiast jest szansa, że jednak będzie ciut taniej.

Opublikowano

Tez przeczuwam ze Chińskie marki tak namieszaja w Europie z ich cenami że europejskie ceny będą musiały zostać obniżone. Zresztą po rabatach widać ile są w stanie zejść z ceny i być jeszcze zadowolonym. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt w EU nie jest w stanie walczyc cenowo z CHRL, tak jak Apple/Samsung i cala reszta zniszczyla Nokie, tak chinczyki zabija rynek aut premium, Bmw/Audi/Merc zostana jako nisze na rynku dla zamoznych. 

Opublikowano (edytowane)

Z pewnością tak nie będzie. Nie widzę sposobu jakim BMW z klasy średniej wyższej mogłaby awansować do premium. Po drugie musiałoby się to wiązać z podwyżką cen i tym samym z jednoczesnym ograniczeniem wolumenu sprzedaży. 

Marka masowa dla klasy średniej, taka jak BMW czy VW, nie stanie się nagle marką premium i dla zamożnych i nie wejdzie w taki model. raczej zaadaptuje się do warunków, za co należałoby oddać im propsy, bo umiejętność adaptacji to podstawowy warunek utrzymania się przy życiu. Nie tylko w biznesie 🙂

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, kkx5 napisał(a):

chinczyki zabija rynek aut premium

Na początku raczej nie będą konkurować w tym segmencie, prędzej będą chcieli odebrać kawałek tortu koreańczykom, markom stellantisa (fiat, opel, citroen), może tańszej dacii. 

A atak na premium zostawią sobie na później, pod warunkiem że zdobędą popularność i odniosą jakiś sukces na rynku popularnym.

Klienci na pewno są, tak samo jako są klienci na xiaomi, realme, itd.

Edytowane przez rzaba
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zle sie rozumiemy, ktos kto chcial kupic premium (dla mnie to jest bmw, nie bardzo zgadzam sie na ten sam koszyk co vw), kupi chinczyka, wiec spadek sprzedazy g20, g30, g01, g05 itp bedzie, zostana emki, rsy, amg. Moze tak byc? Zobaczymy. 

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Chiński atak na premium się nie zaczął i go nie będzie, bo koledzy z Chin po prostu do premium dołączą... tak jak to ma miejsce z marką XPENG, za którą notabene w PL stoi INCHCAPE (dealer BMW).

Zanim rzucicie się hejtować XPENGa, polecam jazdę testową lub choć oglądnięcie recenzji.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No bede hejtowal, to jakis dramat jak to wyglada, jak jest pomalowane i jest zrobione. Zobacz ta deske jak sie konczy obok kierownicy i cala reszte... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.