Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwi mnie Jacku, że jeszcze tej swojej G20 nie zrzuciłeś z klifu skoro tak jej nienawidzisz. Żarty się nas obu trzymają. 😉
Bałbym się w salonie wsiąść do G60 żeby jeszcze jakichś plastików fantastików nie połamać, a po wyjściu i tak musiałbym walnąć drzwiami skoro nie ma domykania.. 🙃

cbjO9JJ.gif.6882a95c33ec5d8214f1ca245a2f0158.gif

Opublikowano

Markok, ja swoją G20 lubię, ale to że mam takie auto nie oznacza, że muszę pisać bajki, że nie ma wad albo że jest najlepsza i lepiej wykonana od samochodu wyższego segmentu, co już brzmi jak oksymoron i zwyczajnie naiwnie, niepoważnie. Nie ma sensu tworzyć fikcji.

Ale skoro tak piszesz to ewidentnie nie siedziałeś nawet w G60, co w zasadzie niweczy sens dyskusji. Małem okazję przejechać się G60 dwukrotnie i wspaniale jedzie ten samochod, a wnętrze jest bardzo przyjemne, robi bardzo duże wrażenie, a przeskok od razu zza kierownicy G60 do G20 od razu daje wyraźnie odczuć, że wracamy do niższej ligi. G20 ledwie zakrawa o jakis „luksus”.

Jeżeli uważasz, że w G20 jakikolwiek element wnętrza jest lepiej wykonany czy „bardziej premium” to napisz, który, bo jestem zdumiony, musialem coś przeoczyć, ale może na siłę by człowiek coś znalazł, np. że główka jakiej śrubki pod fotelem jest widoczna, a w G20 może zasłonięta zaślepką 😄

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

z prowadzeniem to po prostu trochę inaczej się te samochody prowadzą. pewnie taka sama jest różnica między serią 1 i 3. mniejsze auto sprawia wrażenie jakbyś był bliżej asfaltu i jakby prowadzenie było bardziej bezpośrednie. Takie samo uczucie masz w Golfie vs Passat czy audi a3 vs a6. nie jest to nic nowego ani dziwnego. 

Opublikowano
1 godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Markok, ja swoją G20 lubię, ale to że mam takie auto nie oznacza, że muszę pisać bajki, że nie ma wad albo że jest najlepsza i lepiej wykonana od samochodu wyższego segmentu, co już brzmi jak oksymoron i zwyczajnie naiwnie, niepoważnie. Nie ma sensu tworzyć fikcji.

Ale skoro tak piszesz to ewidentnie nie siedziałeś nawet w G60, co w zasadzie niweczy sens dyskusji. Małem okazję przejechać się G60 dwukrotnie i wspaniale jedzie ten samochod, a wnętrze jest bardzo przyjemne, robi bardzo duże wrażenie, a przeskok od razu zza kierownicy G60 do G20 od razu daje wyraźnie odczuć, że wracamy do niższej ligi. G20 ledwie zakrawa o jakis „luksus”.

Jeżeli uważasz, że w G20 jakikolwiek element wnętrza jest lepiej wykonany czy „bardziej premium” to napisz, który, bo jestem zdumiony, musialem coś przeoczyć, ale może na siłę by człowiek coś znalazł, np. że główka jakiej śrubki pod fotelem jest widoczna, a w G20 może zasłonięta zaślepką 😄

 

Teraz w G60 zrobili ciche poprawki i poprawili najgorszy element tam, czyli ten pasek z przyciskami od szyb/lusterek na drzwiach, będzie lepiej, niż było, trochę takie piano black, bo wcześniej był brzydszy, tani plastik.

Ja patrzę na tak małe rzeczy jak tunel środkowy, jego wygląd/jakość/spasowanie, ilość miejsca na kolana jak zajmę pozycję i tutaj G60 nieco lepiej wypada.

Chyba też lepiej będzie trzymać wartość, bo 540d jest niedawno dodana, to jednak seria 5 ( mocowo to bardziej 530d z G30, choć 303km w sumie zrobią robotę ) pasuje do takiej limuzyny, a do G20 mam wrażenie bardziej pasuje albo B58 albo wziąć z tańszą 330i. Ale to moje wrażenie.

Opublikowano

To ja chyba siedziałem już w tych poprawionych, bo tam naprawdę na siłę by się trzeba było do czegoś doczepiać. No generalnie wszystko było poziom wyżej niż w G20. Aż wstyd w ogóle porównywać G20 do G60. 

W G20 przecież wszystko co masz na drzwiach wygląda tanio, z twardymi plastikami, guziki od sterowania lusterkami czy szybami jak z jakiegoś mitsubushi, dosłownie moja mama ma w Vitarze praktycznie identyczne. Ale może tak jest, że coś co w G20 się totalnie toleruje, to w G60 razi. Chociaż mnie tam nie raziło totalnie nic.

Nie zamierzam tutaj zaginać rzeczywistości, bo mam G20. Generalnie nie przykładam wielkiej emocji. Jeżdżę, płacę, puszczam dalej i biorę coś nowego. Wymyślanie, że ten tutaj jest najlepszym i nigdy nie będzie już lepszego jest śmieszne. 

O wyborze silnika się nie wypowiadam, bo znowu za szeroka dyskusja kto czego potrzebuje, jeden diesla, drugi benzynę, trzeci musi mieć 400 koni, a innemu wystarczy 220. trochę jak o kolorach i tapicerkach. 

 

 

 

 

Opublikowano

Faktycznie porównanie G20 do G60 nie ma większego sensu - seria 3 jest zupełnie inna niż seria 5. Tutaj nie ma co dyskutować - różnice w prowadzeniu są diametralne. G20 to sportowy sedan z namiastką luksusu, a G30 i następca G60 to luksusowa limuzyna z namiastką pierwiastka sportu. I o tym należy pamiętać.

Jakość obu samochodów nawet podobna, wcale jakość trójki nie jest gorsza, zakładając, że to inny samochód - natomiast komfort jazdy bezsprzecznie jest lepszy w serii 5 - tak było, jest i będzie. Problem G60 jest taki, że zjazd jakościowy jak i wyposażeniowy jest dla mnie nie do przyjęcia i dlatego jeszcze nie zamówiłem 540d i raczej nie zamówię,  mnie nie podchodzi też jej wygląd. Ale to gusta, o których się nie dyskutuje.

 

Opublikowano

Ja się nie zgodzę z tym, że G20 to sportowy sedan. Dlaczego właściwie sportowy? Co w G20 jest bardziej sportowe niż w Skodzie Octavii czy w Audi a4? W mPakiecie ma stylistykę bardziej agresywną i aspiruje linią, okej, ale żeby czynił to G20 typowo sportowym sedanem od razu? Jak założę koszulkę Lewandowskiego to też nie staję się przecież piłkarzem 😅

Z drugiej strony totalnie nie widzę niczego sportowego w takiej 320 bez pakietu.

Oba samochody mają pierwiastek sportu, żaden nie jest sportowy. 340 i/d uznałbym już za ćwierćsportowe samochody z racji mocnego silnika.

Plus ja zjazdu jakościowego względem G30 nie widzę. Wręcz powiedziałbym, że jest progres jak między F30 a G20. Czy też uważacie, że G20 jest gorsza niż F30?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 12.03.2025 o 11:22, zalezi napisał(a):

3-ka tańsza o 50 tys zł

50 tys zł róźnicy ale zapewne jeszcze jest róźnica w silniku tj. 3.0d a 2.0d - więc róźnica w cenie to szacuje ~80 tys-100 tys pln przy kwocie ~300 tys to prawie 1/3.

 

Z głównych (dla mnie) wad G20 to dość wąskie siedzisko, głośne zawieszenie.

Z racji że jest to niższa klasa - wiadomo że wyciszenie, komfort czy dostępne wyposażenie będzie 'niższe' niż w serii 5.

Opublikowano

Przeczytawszy cały wątek z marszu można mieć wrażenie, że G20 to dziadostwo do którego lepiej nawet nie wsiadać. Natomiast G60 to taka wypasiona fura, że nawet w dwulitrowym dieslu miażdży takie m340 🙂 

  • Haha 1
Opublikowano

nikt tak nie twierdzi i nikt tak nie napisał. Ale usiłowanie wmawiania sobie, że jest lepiej wykonana i lepsza jakościowo od G60 jest bez sensu. to jest ten mechanizm - ja mam G20, więc G20 jest najlepsze. Takie bronienie swoich wyborów i zaginanie rzeczywistości. 

Po drugie nawet nikt się do osiągów nie odnosił, a jedynie do jakości.

Zatem - musisz przeczytać chyba jeszcze raz, tylko z uwagą 🙂 

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

nikt tak nie twierdzi i nikt tak nie napisał. Ale usiłowanie wmawiania sobie, że jest lepiej wykonana i lepsza jakościowo od G60 jest bez sensu. to jest ten mechanizm - ja mam G20, więc G20 jest najlepsze. Takie bronienie swoich wyborów i zaginanie rzeczywistości. 

Po drugie nawet nikt się do osiągów nie odnosił, a jedynie do jakości.

Zatem - musisz przeczytać chyba jeszcze raz, tylko z uwagą 🙂 

Akurat jestem obiektywny, bo nie mam ani G20 ani G60. Po prostu nie uważam, że jest taka przepaść jakościowa. 

Edytowane przez Lukas68
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
50 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Dlaczego właściwie sportowy? Co w G20 jest bardziej sportowe niż w Skodzie Octavii czy w Audi a4?

Hmm, rozkład masy, tylnonapędowa baza, świetny układ kierowniczy? Nawet ze słabszymi silnikami i bez m pakietu bmw 3 jeździ wyraźnie lepiej niż to co wymieniłeś.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Lukas68 napisał(a):

Akurat jestem obiektywny, bo nie mam ani G20 ani G60 🙂 

Dyskutujemy o porównaniu samochodów dwóch segmentów i dwóch generacji, wyższego i nowszego z niższym i starszym. 

5 minut temu, Randall napisał(a):

Hmm, rozkład masy, tylnonapędowa baza, świetny układ kierowniczy? Nawet ze słabszymi silnikami i bez m pakietu bmw 3 jeździ wyraźnie lepiej niż to co wymieniłeś.

No zgadzam się z tymi zaletami, ale to nie znaczy, że to samochody sportowe. w sensie przymiotnik jest nietrafiony. Jak wejdziesz do salonu BMW i powiesz, że szukasz samochodu sportowego, to sprzedawca nie zaprowadzi Cię przecież do cywilnej jedynki czy trójki. 

Edytowane przez JacekLZ
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

No dobra, może być "ze sportowym zacięciem" 😄 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja jak zamawiałem auto to miałem do wyboru G60 2.0d (bo jeszcze 3l nie było)  albo G21 3.0. Jechałem jednym i drugim i wybrałem trójke ze względu na silnik, bo nie ma co porównywać R4 a R6. Trójka jest bardziej zwarta i czułem się w niej lepiej. Za to seria 5 jest zdecydowanie większa w środku, bardziej się nią płynie po drodze i na pewno jest wygodniejsza. Jak bym miał wybierać między tymi autami z 3l pod maską to bym wziął G60 bo jest nowsza, przez co dłużej będzie świeża i ma dodatkowo tryb półautonomiczny do 130km/h na autostradzie co by mi się przydało. Podsumowując mam M340d i jestem bardzo zadowolony, ale jak bym miał możliwość kupna G60 3l to pewnie bym nią jeździł 🙂

Opublikowano

Zjazd jakościowy miałem na myśli G60 względem G30.

Co do sportowości G20 - ja mam akurat M340i i mam 530d i piszę o swoich odczuciach. Spokojnie można uznać M340i za sportowego sedana na co dzień (no bez przesady, nie twierdzę, że to wyczynowy sportowy sedan i to to samo co M3) ale porównanie do Skody Octavi jest trochę nie na miejscu z tym sportem. Pewnie, że w najzwyklejszej G20 318i tego sportu jest niewiele.

A'propos Digital Key i otwieranie i jazda z telefonem - to przecież w G20 to jest, przynajmniej w mojej LCI.

Opublikowano

Ciekawe spostrzeżenia co do G20, ale może faktycznie konkretnie w LCI i G20 szału nie ma z tym wnętrzem.

U mnie za to w G23 pre LCI w wersji prawie full wypas ze skórą Merino o pełnym zakresie czy galwanizowanymi przyciskami mam zupełnie inne wrażenia 😅

 

Co do zachwytów nad G60, polecam porównać do konkurencji w postaci W214 (tak ten Mercedes nie jest idealny, ale w wielu miejscach bije na głowę G60), jak nie fizycznie to:

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Mandus napisał(a):

A'propos Digital Key i otwieranie i jazda z telefonem - to przecież w G20 to jest, przynajmniej w mojej LCI.

Ale nie ma "plus". Czyli w G20 jest po NFC, przykładasz do klamki i potem kładziesz na konsoli aby odpalić. W nowszych działa jak keyless w pełni i to taki lepszy, bo po UWB (kradzież ja "walizkę" nie możliwia).

Mnie brak tego wpienił strasznie, bo konfigurator LCI2 pokazywał (pokazuje?), że też jest wersja Plus. A nie ma.

Opublikowano
6 godzin temu, Randall napisał(a):

Hmm, rozkład masy, tylnonapędowa baza, świetny układ kierowniczy? Nawet ze słabszymi silnikami i bez m pakietu bmw 3 jeździ wyraźnie lepiej niż to co wymieniłeś.

Też tak uważam, miałem parę audi po drodze. Octavkami też jeździłem. Inna liga... płuży to przodem na maxa. G20 robi może to spokojnie ale dużo szybciej niż konkurencja. Fakt, że emocji nie dostarcza jakoś wiele... jednak duża i ciężka limuzyna (m340).

Opublikowano

Niby duża i ciężka ale setkę robi w 4 sekundy z małym haczykiem jak ma bonus z fabryki 😉 po za tym ma super potencjał na przyrost mocy. Chodzą słuchy że w wakacje będą sterowniki odblokowane ;)

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Na prostej tak, podobnie jak nowe M5... w zakrętach fizyki nie oszukasz. F30 jakoś chętniej skręcało, przynajmniej takie odczucie F30 328i rwd vs g20 m340i. Też nie lubię chwalić pod niebiosa bo moje i najlepszejsze 😀 co nie oznacza że nie lubię wariata 😄 Po prostu na tor kartingowy bym go nie wziął, miata z 1.5 pewnie by go objechała...

Opublikowano

A ja wam powiem że tak się złożyło, że jeździłem 3dni 318i pierwszy polift sedan, 2.0 156km benz, m pakiet. Na co dzień jeżdżę swoim m340d touring. Jazda tym 318i mnie zszokowała. W życiu bym nie pomyslał, że to możliwe. Tam wszystko jest inne niż u mnie. Tam się nawet inaczej otwierają szyby, inaczej chodzą przełączniki, kratki nawiewu. Zawieszenie dramatyczne. Teraz rozumiem, że każdy mówił adaptacja niezbędna. Silnik koszmar. Ogólnie tym autem jeździ się jak Fabią i tak się je ogólnie odczuwa. Mój m340d touring to jest Bentley z silnikiem Ferrari przy tym. Zawieszenie jest u mnie wprost bajeczne przy tamtym, ciszej 3x, po prostu nie do uwierzenia generalnie. Serio. Harman u mnie przy podstawowym radiu w tym 318i to jest sala koncertowa. 

  • Haha 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.