Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Team sie przeija ale chcialem jescze podpytac 🙂 na lato 21 czy 22 cale . Jazda 90 % miasto zawieszenie adaptive, Ktos ma 22 ? Da sie jezdzic czy komfort slaby ?

 

Opublikowano

mam adaptacyjne i na lato 22 a na zimę 21 i obie opcje są bardzo komfortowe a dodam że nie jestem fanem twardego zawieszanie

  • Dziękuję 1
Opublikowano
57 minut temu, Mario99 napisał(a):

Team sie przeija ale chcialem jescze podpytac 🙂 na lato 21 czy 22 cale . Jazda 90 % miasto zawieszenie adaptive, Ktos ma 22 ? Da sie jezdzic czy komfort slaby ?

 

Ja jeżdżę zima /lato 22 cale i komfort naprawdę fajny 

Opublikowano
Godzinę temu, kamsoner napisał(a):

mam adaptacyjne i na lato 22 a na zimę 21 i obie opcje są bardzo komfortowe a dodam że nie jestem fanem twardego zawieszanie

sorry ale za szybko napisałem - mam pneumatyczne a nie adaptacyjne 

Opublikowano
3 godziny temu, Serek3005 napisał(a):

Ja jeżdżę zima /lato 22 cale i komfort naprawdę fajny 

A są opony zimowe na 22 do x5?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma opon zimowych z homologacją BMW w rozmiarze 22” do X5. Wynika to z tego, że producent wskazał 21” jako największy dopuszczalny rozmiar zimowek.

Możesz znaleźć opony zimowe w rozmiarach takich samych jak letnie 22”, ale zakładasz je z ryzykiem, że w przypadku W ktoś Ci odmówi odszkodowania z ubezpieczenia, albo uwzględnienia naprawy gwarancyjnej

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Nie opowiadaj bzdur...

Nikt Ci nigdy nie odmówi wypłaty odszkodowania, ten rozmiar jest dopuszczony do tego samochodu, jedynie żadnych zimówek nie ma z homologacją a to różnica ogromna.

Co do napraw gwarancyjnych to masz rację.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam na progu w drzwiach taką naklejkę - i jasno z niej wynika, że BMW dopuszcza opony 22” na kołach letnich, a zimowe tylko w rozmiarach 20” i 21”. I to jest powód, dla którego nie ma na rynku opon zimowych z homologacją BMW w rozmiarze zgodnym z letnimi 22”

Czy to bzdura? Nie mnie oceniać

Czy byłaby to podstawa do odmowy przyjęcia zgłoszenia naprawy gwarancyjnej na przykład skrzynki rozdzielczej albo innych elementów zawieszenia? Bardzo prawdopodobne. Czy odmowa byłaby uzasadniona? Nie wiem, ale na pewno byłoby przepychanie z dilerem, żeby uzasadnić w jakim stopniu opony mogły przyczynić się do awarii. Sam doświadczyłem tego na własnej skórze w moim F10 535xd. Jeździłem na zimowkach w rozmiarze opon letnich (a nie było takiej wersji dopuszczonej na naklejce z wykazem) i diler odmówił wymiany x-drive w ramach gwarancji

IMG_8809.jpeg

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Homologacja bmw to ściema, nie ma nigdzie zapisu w gwarancji że musisz mieć opony z homologacja bmw. Jak sprzedają auto na 22 calowych felgach to jakim cudem nie można założyć na nie 22 calowej opony  ?  😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Opony możesz założyć dowolne w rozmiarach wskazanych przez producenta. Nie musisz mieć opon z gwiazdką BMW

Ja piszę o sytuacji, w której założysz opony w rozmiarach niezgodnych ze wskazaniem producenta

BMW dopuszcza opony letnie w max rozmiarze 22”, a na zimę dopuszcza 20” lub 21” (nie dopuszcza 22” na zimę)

Interpretację tych wskazań pozostawię Tobie. Dyskusję z dilerem w razie czego także

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam do powyższego: opony można założyć dowolne o ile spełniają wszystkie parametry wskazane przez producenta w instrukcji użytkowania (czyli na naklejce). Czyli: 

1) rozmiar w zależności od sezonu lato / zima (M+S)

2) współczynnik nośności 

3) indeks prędkości

4) wzmocnienie (XL)

Nie ma obowiązku zakładania opon run-flat, ani opon z * ("homologacja BMW")

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
2 godziny temu, Kolorusek napisał(a):

Nie opowiadaj bzdur...

Nikt Ci nigdy nie odmówi wypłaty odszkodowania, ten rozmiar jest dopuszczony do tego samochodu, jedynie żadnych zimówek nie ma z homologacją a to różnica ogromna.

Co do napraw gwarancyjnych to masz rację.

Zadzwon do swojego salonu, podaj VIN i popros o wyciag z homologacji- musza ci udostepnic. Zobaczysz ze nie ma tam r22 na zime.

Jezeli w homologacji nie ma r22 to uwierz mi…ubezpieczyciel moze sporo namieszac szczegolnie z AC, tak samo gwarant BMW

Opublikowano
W dniu 25.02.2025 o 17:28, Mario99 napisał(a):

Team sie przeija ale chcialem jescze podpytac 🙂 na lato 21 czy 22 cale . Jazda 90 % miasto zawieszenie adaptive, Ktos ma 22 ? Da sie jezdzic czy komfort slaby ?

 

Moim zdaniem będzie tak - jak kupisz 21'' to do końca posiadania auta widząc inną na 22'' będziesz załował/zastanawiał się, że może jednak trzeba było wziać większe ;). A jak kupisz od razu większe to będziesz żałował tylko jak w coś przy....sz 😉. Ja już się nauczyłem żeby unikać kompromisów, bo później zawsze żałuję ;).

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Opony możesz założyć dowolne w rozmiarach wskazanych przez producenta. Nie musisz mieć opon z gwiazdką BMW

temat powtarza się niezmiennie od lat, większość powtarza to samo co Ty napisałeś do pierwszej awarii Xdrive.

jak masz ogumienie mieszane (różna szerokość felg z przodu i z tyłu), to należy stosować ogumienie z homologacją - ono gwarantuje, że kupując komplet opon w różnych rozmiarach masz taki sam obwód kół. Wbrew logice, że jest rozmiar jest odpowiedni nie daje Ci tej gwarancji, że faktycznie obwody będą się zgadzać. Może przy jednej marce wszystkich opon Ci się uda, może nie - mi przy continental się nie udało i zmieniałem skrzynkę xdrive w e53.

Przy różnych markach opon na pewno Ci się nie uda - np pomiędzy continental a goodyear miałem ponad 1cm różnicy na średnicy - opony w tym samym rozmiarze, na tej samej feldze, podobna głębokość bieżnika

Jedyny przypadek gdzie nie jest konieczny zakup opon z homologacją to 4x taka sama felga + 4 taka sama opona - wtedy obwód wszystkich 4 się zgadza i faktycznie można jeździć bez homologacji. Ja osobiście tak jeżdżę od ponad 200tyś km autami z xdrive i nie mam problemów.


Chociaż jak miałbym auto na gwarancji to dopłaciłbym te kilkaset złotych do opon z gwiazdką i miał święty spokój

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Amen^^^

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 25.02.2025 o 21:26, dddd1234 napisał(a):

A są opony zimowe na 22 do x5?

Dokladnie tak jak przedmówca napisał nie ma zimówek  z homologacja BMW ja  nie mam już gwarancji  więc mi to Lotto 😉 😉 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

No właśnie ostatnio odbieraliśmy z kolegą m5 f90 z serwisu (auto dawno po gwarancji) i serwisant zwrócił uwagę na opony bez homologacji. Jako że go znam powiedział wprost że przy awarii Xdrive pomagają załatwić goodwill od BMW ale warunek to opony z gwiazdką - sugerował nawet zmianę na letnie w razie czego 😅

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam 22 bez RF (tylko takie są), dla mnie komfortu jest wystarczająco. Pompuję na maxa.

21 z RF mam na zimę i komfort jest podobny.

 

Za 21 może przemawiać większy margines opony do tłuczenia po mieście. Przy 90% miasta to może mieć znaczenie. Za 22 zdecydowanie wygląd (21 giną w tym aucie i żadne nie wyglądają nadzwyczajnie).

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

100% zgody z powyższym
 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Bo to auto powinno miec kolo o rozmiar wieksze (cale kolo), czyli takie jak w X7 lub Q8 lub GLE. Wtedy 22” mialoby tyle miesa co obecnie 21”, tyle ze calosc lepiej pasowalaby do gabarytow auta.

  • Lubię to 4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Bo to auto powinno miec kolo o rozmiar wieksze (cale kolo), czyli takie jak w X7 lub Q8 lub GLE. Wtedy 22” mialoby tyle miesa co obecnie 21”, tyle ze calosc lepiej pasowalaby do gabarytow auta.

Dokładnie tak jak piszesz. Z tego powodu jezdze jednak latem na 21'. W suvie wole wiecej komfortu i mniej obaw o stan felg niz poprawe wygladu. Poza tym runflat dostepny tylko do rozmiaru 21' tez juz 2 razy uratował mi dzień.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na komforcie różnicy właściwie nie ma, wiele już dyskusji było na ten temat. Natomiast argument RF a nie RF jest słuszny, to jest jedno czego się obawiam przy 22". Bo jeżdżę tak naprawdę bez żadnej opcji ogarnięcia problemu w razie przebicia. Co prawda tak szczerze mówiąc przez wiele lat mnie nic nie spotkało, mówię o przebitej oponie. Statystyka jest jasna, tym niemniej może się coś wydarzyć. Oczywiście jest assistance, ale to czas i więcej zachodu. Mniejszy problem jest przy jeżdżeniu lokalnym, ale gorzej jak się człowiek wybierze w trasę. Rozważałem kiedyś zestaw naprawczy, ale nie wiem jak to się sprawdza, ogólnie zbyt wiele dobrego o tym nie słyszałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.