Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Czy macie spostrzeżenia i rady w dłuższym okresie użytkowania jak sprawuje się lub jakie zawieszenie wybrać? Wybrałem do mojej 330i sportowe M przy oponach 19 runflat i mam obawy, że jako wozidło daily będzie za twardo. Waham się czy nie dopłacić jeszcze i wziąć adaptacyjne, lecz tam naczytałem się o większym ryzyku awarii i kosztów ew napraw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zainteresował mnie wątek problemu z tylnymi hamulcami standard. Zamówiłem g21 318i w sportlinie więc hamulców m pakietowych nie będzie. Orientujecie się czy jest to problem dotyczący wszystkich egzemplarzy i czy został już wyrliminowany przes BMW? Trochę słabo po gwarancji wymieniać klocki co ~25k km. W obecnym aucie pierwsza wymiana była po 120k km.

Ogólnie juz w zadnej wersji nie dostaniesz sportowych klocków hamulcowych (oprócz m340i). Nawet w 330i musisz dopłacić... :mad2:

Miałem na myśli, że w sportlinie w ogóle nie ma nawet opcji dokupienia m pakietowych hamulców ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie spostrzeżenia i rady w dłuższym okresie użytkowania jak sprawuje się lub jakie zawieszenie wybrać? Wybrałem do mojej 330i sportowe M przy oponach 19 runflat i mam obawy, że jako wozidło daily będzie za twardo. Waham się czy nie dopłacić jeszcze i wziąć adaptacyjne, lecz tam naczytałem się o większym ryzyku awarii i kosztów ew napraw...

 

Mogę ci powiedzić jakie mam wrażenia po ulicach Wawy ale także byłem w górach ostatnio i jeździłem po drogach raczej wątpliwej jakości. Mam zawias M, opony RFT 19-stki. Wszystko sprawuje się elegancko. Wiadomo że na dziurze dużej to łupnie ale normalna opona i 18-stka też łupnie. Ja nie narzekam na RFT a dlaczego, a to dlatego że taka opona ma twardsze ranty i daje to mi większy komfort, że felga jest bardziej chroniona. Już w kolejnym BMW mam RFT i nie narzekam. Jest twardziej, ale BMW w M-pakiecie i na 19-stkach nie może jeździć jak Laguna np. Czy adaptacyjne to już Twoja decyzja. Po okresie gwarancji na pewno koszty serwisu będą dużo dużo wyższe. To są bardzo drogie amory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie może jeździć jak laguna, dlatego M od zarania dziejów aż po dzisiejsze M3/M4 G8x nie dostaje run flatów :wink:

Na tor auta muszą być sztywne, też nie dostają run flatów, ale wam potrzeba run flatów.

Opona ma wykonać pracę, to nie oponą reguluje się twardość zawieszenia.

że felga jest bardziej chroniona.

A jakiż to wpływ ma rft na ochronę felgi chętnie się dowiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może jeździć jak laguna, dlatego M od zarania dziejów aż po dzisiejsze M3/M4 G8x nie dostaje run flatów :wink:

Na tor auta muszą być sztywne, też nie dostają run flatów, ale wam potrzeba run flatów.

Opona ma wykonać pracę, to nie oponą reguluje się twardość zawieszenia.

że felga jest bardziej chroniona.

A jakiż to wpływ ma rft na ochronę felgi chętnie się dowiem :wink:

 

a taki że jak kant dziury dobije do rantu felgi. RFT ma sztywny bok i w jakimś stopniu daje dodatkową ochronę rantu felgi. Od lat jeżdżę na 20-stkach i wiem co mówię. Wystarczy popatrzeć np na Audi i ich 20-stki i opony "normalne' 265 / 35 / 20. Ten ich rancik ochronny można sobie wsadzić w d.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Rant ochronny opony chroni felgę przy parkowaniu równoległym jak ocierasz oponą o krawężnik przy prędkości 1 km/h, to tak, felgi nie obetrzesz i tylko po to jest rant ochronny. Pirelli ma chyba największe te ranty. I tylko do tego się one nadają.

Ale nie po to by chronić felgę przed dziurą :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rant ochronny opony chroni felgę przy parkowaniu równoległym jak ocierasz oponą o krawężnik przy prędkości 1 km/h, to tak, felgi nie obetrzesz i tylko po to jest rant ochronny. Pirelli ma chyba największe te ranty. I tylko do tego się one nadają.

Ale nie po to by chronić felgę przed dziurą :cool2:

 

Masz swoją wiedzę ja mam swoją. Twoja wiedza jest teoretyczna a moja praktyczna. Przetestowałem dziesiątki konfiguracji opona/felga/profil/ciśnienie i zostanę przy swoim. Tobie życzę długiej i bezproblemowej jazdy na normalnych oponach przy profilu 30 felgi 20 cali i przy ciśnieniu według tabeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dziękuję, nie zapomnij wysłać swojego CV do centrali BMW M GmbH, że źle robią nie montując rft do eMek.

Bo ty przetestowałeś dziesiątki, podkreślam dziesiątki opon - czyt. dwa komplety na krzyż miałeś i bronisz swojego zdania zerową argumentacją, bo ja miałem.

No świetnie, tylko ja podałem argumenty, a ty BO JA MIAŁEM i moja racja jest mojasz niż twojsza.

Michelinów PSS spaliłem trochę więcej kompletów niż miałeś samochodów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dajcie spokój z tą licytacją, niewiele wnosi, po za bałaganem.

 

Czy macie spostrzeżenia i rady w dłuższym okresie użytkowania jak sprawuje się lub jakie zawieszenie wybrać? Wybrałem do mojej 330i sportowe M przy oponach 19 runflat i mam obawy, że jako wozidło daily będzie za twardo. Waham się czy nie dopłacić jeszcze i wziąć adaptacyjne, lecz tam naczytałem się o większym ryzyku awarii i kosztów ew napraw...

 

Każdy ma swoje odczucia i ciężko to jednoznacznie zaopioniować, g21 mojej żony ma 19" i zawias msport i ani ja, ani Ona nie uważamy, żeby było za twardo.

Jest w sam raz, a prowadzi się precyzyjnie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, nie zapomnij wysłać swojego CV do centrali BMW M GmbH, że źle robią nie montując rft do eMek.

Bo ty przetestowałeś dziesiątki, podkreślam dziesiątki opon - czyt. dwa komplety na krzyż miałeś i bronisz swojego zdania zerową argumentacją, bo ja miałem.

No świetnie, tylko ja podałem argumenty, a ty BO JA MIAŁEM i moja racja jest mojasz niż twojsza.

Michelinów PSS spaliłem trochę więcej kompletów niż miałeś samochodów :wink:

 

hehe, nie sądzę nie sądzę. Żyję już na tym świecie trochę, a na pewno dłużej niż Ty. Widzę, że mnie znasz dosyć dobrze, że wiesz ile mam lat i ile kompletów opon miałem okazję zużyć, oj chłopcze chłopcze trochę pokory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie spostrzeżenia i rady w dłuższym okresie użytkowania jak sprawuje się lub jakie zawieszenie wybrać? Wybrałem do mojej 330i sportowe M przy oponach 19 runflat i mam obawy, że jako wozidło daily będzie za twardo. Waham się czy nie dopłacić jeszcze i wziąć adaptacyjne, lecz tam naczytałem się o większym ryzyku awarii i kosztów ew napraw...

 

Mogę ci powiedzić jakie mam wrażenia po ulicach Wawy ale także byłem w górach ostatnio i jeździłem po drogach raczej wątpliwej jakości. Mam zawias M, opony RFT 19-stki. Wszystko sprawuje się elegancko. Wiadomo że na dziurze dużej to łupnie ale normalna opona i 18-stka też łupnie. Ja nie narzekam na RFT a dlaczego, a to dlatego że taka opona ma twardsze ranty i daje to mi większy komfort, że felga jest bardziej chroniona. Już w kolejnym BMW mam RFT i nie narzekam. Jest twardziej, ale BMW w M-pakiecie i na 19-stkach nie może jeździć jak Laguna np. Czy adaptacyjne to już Twoja decyzja. Po okresie gwarancji na pewno koszty serwisu będą dużo dużo wyższe. To są bardzo drogie amory.

madello, bierz adaptacyjne bez zastanowienia. Miałem te same wątpliwości. Jak masz w głowie kwestie, ze może być dla Ciebie za twardo, to nie bierz stałego M. Zrobiłem testowką za drugim razem 600km w 2 dni i dla mnie zdecydowanie za twardo. To tylko niecałe 3 koła a masz wybór. Nie będziesz żałować. Ja mam ustawione na daily config sport individual z zawieszeniem comfort. Jest tak jak ma być. Nie za twardo nie za miękko. Najgorzej jest na poprzecznych nierównościach przy prędkościach powyżej 120kmh, podskakujesz na stołku.


Konopson, Jak Laguna... ? Bzdury piszesz, to auta w żadnej konfiguracji nie jeździ jak laguna, to są argumenty w stylu „ kurde jest twardo ale przecież to sportowe nowe bmw serii 3 - tak musi być!” ... ale właśnie nie musi, a może od kierowcy i sytuacji.


Ps

Ponta ma racje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze zamieszam. Generalnie preferuje komfortowe zawieszenie (wczesniej mialem Sklase W140, natomiast najbardziej lubie samochody na pneumatyce). Na weekend dostalem 320d w Mpak na 19 calach. Prawdopodobnie to auto bylo na stalym zawiasie M. Zrobilismy trase 600km i zadne z nas nie zauwazylo dyskomfortu na trasie… :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież każdy ma swoje preferencje. Jeden lubi twardo drugi miękko a trzeci średnio. Żeby zamówić dla siebie najbardziej odpowiednie pozostaje przetestowanie różnych opcji. Jeżeli nie ma akurat testówki to można przecież się umówić z kimś i kawałek się przejechać.

Dla niezdecydowanych jak najbardziej adaptacyjne. Koszt znikomy przy całej konfiguracji auta na kilkaset tysięcy. To że za kilka lat koszt serwisu wzrośnie czy odsprzedaż będzie gorsza, bo jednak kupujący wolą auta bez takich udoskonaleń to już inna sprawa. No ale to już temat nie na dzisiaj.

No może z tą Laguną to przesadziłem. przyznaję się :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No przecież każdy ma swoje preferencje. Jeden lubi twardo drugi miękko a trzeci średnio. Żeby zamówić dla siebie najbardziej odpowiednie pozostaje przetestowanie różnych opcji. Jeżeli nie ma akurat testówki to można przecież się umówić z kimś i kawałek się przejechać.

Dla niezdecydowanych jak najbardziej adaptacyjne. Koszt znikomy przy całej konfiguracji auta na kilkaset tysięcy. To że za kilka lat koszt serwisu wzrośnie czy odsprzedaż będzie gorsza, bo jednak kupujący wolą auta bez takich udoskonaleń to już inna sprawa. No ale to już temat nie na dzisiaj.

No może z tą Laguną to przesadziłem. przyznaję się :?




To zależy, bo akurat Laguna pierwszej generacji była jednym z najlepiej prowadzących się aut na rynku :wink:

Natomiast ciężko się nie zgodzić, wszystko jest kwestią preferencji i pytanie o to kogoś innego zamiast własnej weryfikacji jest delikatnie mówiąc podejściem, które może spowodować rozczarowanie.

Jak to mówią, jeden lubi ogórki, a drugi córki ogrodnika :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

BMW G20 330i Xdrive czy RWD

Witam koledzy i pasjonaci bmw, wybrałem już swoja konfigurację i będzie to Sporline a nie M Sport - poprostu bardziej mi sie podoba.

Nie dobiorę sportowego zawieszenia czy adaptacyjnego, żadnej szpery i sporotowego ukladu kierowniczego - tak zaznaczyłerm zeby oszczedzić zbednych podpowiedzi. Trochę poszperałem po necie (tutaj tez) i ludzie piszą różne rzeczy i czym więcej czytam tym większy mętlik w głowie co wybrać. Mieszkam na Podkarpaciu ale to nie znaczy ze w Bieszczadach choć jezdzę tam czasami na narty i "zazwyczaj" drogi są dobrze odsnieżone i raczej obale też mit o aplach bo tam tez nie ma problemów z dojazdem.

75% jazdy robię do pracy czyli jakies 20km w dwie strony :D (jazda podmiejska i miejska) a reszta to róznie ale raczej krajówki i autostrady. Nigdy nie miałem auta z tylnym napędem ale sporadycznie zdarzało sie mi jechac z takim napędem. Nie ma tez dla mnie wiekszego znaczenia czy bedę szybszy na światłach z xdrivem czy RWD bo to juz mi raczej przeszło i nie jest to jakims wyznacznikiem ale nie mówie że czasami nie lubie depnąc stad ten wybór silnika.

Moje dylematy są związane raczej z trwałości czyt awaryjnością xdriva, spalaniem, bezpieczeństwem, prowadzeniem samochodu i zeby mnie tył nie wyprzedzał w RWD :lol: itp.

Na ten moment jestem 60% do 40% za RWD :?:

Proszę o w miarę merytoryczne podpowiedzi i wasze uwagi z jazdy, dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW G20 330i Xdrive czy RWD

Witam koledzy i pasjonaci bmw, wybrałem już swoja konfigurację i będzie to Sporline a nie M Sport - poprostu bardziej mi sie podoba.

Nie dobiorę sportowego zawieszenia czy adaptacyjnego, żadnej szpery i sporotowego ukladu kierowniczego - tak zaznaczyłerm zeby oszczedzić zbednych podpowiedzi. Trochę poszperałem po necie (tutaj tez) i ludzie piszą różne rzeczy i czym więcej czytam tym większy mętlik w głowie co wybrać. Mieszkam na Podkarpaciu ale to nie znaczy ze w Bieszczadach choć jezdzę tam czasami na narty i "zazwyczaj" drogi są dobrze odsnieżone i raczej obale też mit o aplach bo tam tez nie ma problemów z dojazdem.

75% jazdy robię do pracy czyli jakies 20km w dwie strony :D (jazda podmiejska i miejska) a reszta to róznie ale raczej krajówki i autostrady. Nigdy nie miałem auta z tylnym napędem ale sporadycznie zdarzało sie mi jechac z takim napędem. Nie ma tez dla mnie wiekszego znaczenia czy bedę szybszy na światłach z xdrivem czy RWD bo to juz mi raczej przeszło i nie jest to jakims wyznacznikiem ale nie mówie że czasami nie lubie depnąc stad ten wybór silnika.

Moje dylematy są związane raczej z trwałości czyt awaryjnością xdriva, spalaniem, bezpieczeństwem, prowadzeniem samochodu i zeby mnie tył nie wyprzedzał w RWD :lol: itp.

Na ten moment jestem 60% do 40% za RWD :?:

Proszę o w miarę merytoryczne podpowiedzi i wasze uwagi z jazdy, dzieki z góry

 

Wydaje mi się, że na większość, jak nie na wszystkie Twoje pytania odpowie Randall

Jeśli dobrze kojarzę, również z tych rejonów Polski, miał f30 328ix i g20 330i rwd, ciężko o lepsze bezpośrednie porównanie.


Ja wybrałem rwd, ale mam słaby samochód i mieszkam w Krakowie. Poprzednia 1er też była rwd i uważam, że kluczowy jest dobór zimówek, z trzech kompletów nie zawiodły mnie nigdy Conti.

Ja na Twoim miejscu dobrałbym chociaż większe heble, jeśli nie chcesz zawieszenia msport.

Xdrive ma swoich zwolenników, jak i przeciwników, ciężko o jednoznaczną opinię. Xdrive wciągnie nosem ze startu rwd i jednocześnie zbierze baty przy prędkościach 100+.

30i to nie jest silnik, który swoją mocą determinuje awd, natomiast nie można odmówić temuż awd zapewnienia stabilności przy trudnych warunkach.

Z wad takich bezpośrednich, to jeśli się nie mylę, przy uszkodzeniu jednej opony, z kompletu, który jest już w użyciu, trzeba wymienić wszystkie 4 szt, bo inaczej x będzie świrował, poprawcie mnie jeśli się mylę.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW G20 330i Xdrive czy RWD

Witam koledzy i pasjonaci bmw, wybrałem już swoja konfigurację i będzie to Sporline a nie M Sport - poprostu bardziej mi sie podoba.

Nie dobiorę sportowego zawieszenia czy adaptacyjnego, żadnej szpery i sporotowego ukladu kierowniczego - tak zaznaczyłerm zeby oszczedzić zbednych podpowiedzi. Trochę poszperałem po necie (tutaj tez) i ludzie piszą różne rzeczy i czym więcej czytam tym większy mętlik w głowie co wybrać. Mieszkam na Podkarpaciu ale to nie znaczy ze w Bieszczadach choć jezdzę tam czasami na narty i "zazwyczaj" drogi są dobrze odsnieżone i raczej obale też mit o aplach bo tam tez nie ma problemów z dojazdem.

75% jazdy robię do pracy czyli jakies 20km w dwie strony :D (jazda podmiejska i miejska) a reszta to róznie ale raczej krajówki i autostrady. Nigdy nie miałem auta z tylnym napędem ale sporadycznie zdarzało sie mi jechac z takim napędem. Nie ma tez dla mnie wiekszego znaczenia czy bedę szybszy na światłach z xdrivem czy RWD bo to juz mi raczej przeszło i nie jest to jakims wyznacznikiem ale nie mówie że czasami nie lubie depnąc stad ten wybór silnika.

Moje dylematy są związane raczej z trwałości czyt awaryjnością xdriva, spalaniem, bezpieczeństwem, prowadzeniem samochodu i zeby mnie tył nie wyprzedzał w RWD :lol: itp.

Na ten moment jestem 60% do 40% za RWD :?:

Proszę o w miarę merytoryczne podpowiedzi i wasze uwagi z jazdy, dzieki z góry

Mam RWD w g20, miałem e90 i f30. Dopóki w zeszłym roku nie wpakowałem się na górską przełęcz nie odczuwałem potrzeby 4wd. Nie bój się, że auta nie opanujesz - kontrola trakcji od dawna rozwiązała ten problem.

Sam musisz sobie odpowiedzieć ile razy w roku skorzystasz z dodatkowego napędu i czy warto dopłacać i (nieznacznie) zmniejszać zwinność auta.

Pamiętaj, że przy xdrive bieżnik opon musi być zużywany równomiernie, więc jeżeli zastosujesz ogumienie mieszane (brak możliwości zamiany tył-przód) to może to spowodować częstszą wymianę opon.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ostatnia zima (początek 2021) pokonała moje RWD 330i, niestety kilka razy nie mogłem wyjechać nawet z garażu. Pytanie kiedy będzie taka następna, bo poprzednia była w 2013 roku. Poza takimi ekstremalnymi sytuacjami oraz przy mocy 258 koni xdrive raczej nie jest niezbędny. Dopóki nie wyłączysz całkowicie kontroli trakcji tył Cię nie wyprzedzi. Reszty konfiguracji nie komentuję bo widać że nie zamierzasz nic zmieniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z konfiguracją to za bardzo chyba nie poszaleje bo te rzeczy które wymieniłem są dedykowane do msport i zmienia mi auto na msport w konfiguratorze ( w salonie juz byłem rozeznac temat i też była taka sytuacja ze to są dedykowane do msport) a po drugie to tez kwestia budżetu jaki chce przeznaczyć, chyba że sie mylę :?

najwiekszy dylemat to ten z xdrivem mam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnia zima (początek 2021) pokonała moje RWD 330i, niestety kilka razy nie mogłem wyjechać nawet z garażu. Pytanie kiedy będzie taka następna, bo poprzednia była w 2013 roku. Poza takimi ekstremalnymi sytuacjami oraz przy mocy 258 koni xdrive raczej nie jest niezbędny. Dopóki nie wyłączysz całkowicie kontroli trakcji tył Cię nie wyprzedzi. Reszty konfiguracji nie komentuję bo widać że nie zamierzasz nic zmieniać.

 

Z perspektywy ciezkich norweskich zim i jazd E90/F20/F30/F10 (RWD) i teraz ostatniej zimy TM3 (AWD) - jezeli sytuacja na drodze jest na tyle zla ze RWD sobie nie radzi - to wtedy i AWD nic nie daje w sumie. Sa po prostu takie ulice zawalone sniegiem/lodem ze TM3 tanczyla na drodze jak szalona i jazda/podjazd byly i tak niemozliwe.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy ciezkich norweskich zim i jazd E90/F20/F30/F10 (RWD) i teraz ostatniej zimy TM3 (AWD) - jezeli sytuacja na drodze jest na tyle zla ze RWD sobie nie radzi - to wtedy i AWD nic nie daje w sumie. Sa po prostu takie ulice zawalone sniegiem/lodem ze TM3 tanczyla na drodze jak szalona i jazda/podjazd byly i tak niemozliwe.

 

Może po prostu Tesla za ciężka? Ja na zimowych wyjazdach w góry już kilka razy utknąłem w gigantycznym korku (głównie zjazd/podjazd pod wyciągi narciarskie) i niestety korek najczęściej powodowało BMW :oops: Natomiast mój SUV (4WD ze zwykłym haldexem, a nie jakaś rasowa terenówka z blokadą mostów) nawet się nie zająknął przy podjeżdżaniu tam gdzie inne samochody stały. Tak więc, to że RWD sobie nie radzi nie jest wyznacznikiem, że nic sobie nie poradzi - totalna bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nigdy nie miałem problemu jeżdżąc f30 xdrive, trakcja na śniegu/mokrym/lodzie to zupełnie inna liga niż rwd. Oczywiście kosztem osiągów 100-200 i spalania ale coś za coś ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.