Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

No ale to chyba jest oczywiste, że auto z napędem na 1 oś o podobnej mocy będzie szło z rolki lepiej niż AWD. Tutaj porównanie z zeperfs https://zeperfs.com/en/duel7651-9098.htm

Natomiast niech tylko popada delikatnie a będziesz chciał szybciej wystartować ze świateł, to tutaj xDrive się przydaje wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@gdanski moim zdaniem trzeba mocno się zastanowić nad wyborem , mam 318i i jeździłem 320XD , naprawdę różnica była nie tak oczywista pomimo ponad 30km różnicy mocy , z mojego doświadczenia - jeździe dużo po Małopolsce , a śnieg było w cholerę w tym roku , nigdy nie miałem problemu z autem , a jak do tego dojedzie na jakąś drogę , to raczej inny auto zablokuje drogę i nic z XD wtedy :) sposób w jaki się zachowuje ESP na śniegu jest praktycznie nie zauważalny , także wielkie ukłony dla BMW jeśli chodzi o tą sprawę - mam porównanie z Tiguanem na jedną oś - , ktoś z kolegów na forum kiedyś napisał bardzo ciekawą rzecz , o której nikt Ci nie powie w AD , 4x4 zabija potencjał 330 zwłaszcza przy przedziale 100-200km/h a moim zdaniem tu tkwi najlepsza zabawa posiadając mocnego silnika- jak szybko oddalasz się od kolejnego czarnego Superba na autostradzie po zwolnieniu do 120 , bo kolejny król lewego pasa zaczął jeść śniadanie ;) powodzenia

 

Żeby się nie naciąć na Superba trzeba brać 40i/40d.

30i sobie z tym mocniejszym nie poradzi, ani do 100, ani powyżej :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Natomiast niech tylko popada delikatnie a będziesz chciał szybciej wystartować ze świateł, to tutaj xDrive się przydaje wg mnie.

 

Ruszasz z pedałem w podłogę?

Nie ma w mieście różnicy czy masz xDrive czy nie przy takich warunkach. Ruszy tak samo jedno i drugie. I czemu nagle masz chcieć w deszczu ruszyć jak kubica spod świateł - żeby być pierwszym na kolejnych? :)

Południe Polski to niech bierze xDrive a reszta nie ma sensu. jeszcze jak większość po mieście jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
@gdanski moim zdaniem trzeba mocno się zastanowić nad wyborem , mam 318i i jeździłem 320XD , naprawdę różnica była nie tak oczywista pomimo ponad 30km różnicy mocy , z mojego doświadczenia - jeździe dużo po Małopolsce , a śnieg było w cholerę w tym roku , nigdy nie miałem problemu z autem , a jak do tego dojedzie na jakąś drogę , to raczej inny auto zablokuje drogę i nic z XD wtedy :) sposób w jaki się zachowuje ESP na śniegu jest praktycznie nie zauważalny , także wielkie ukłony dla BMW jeśli chodzi o tą sprawę - mam porównanie z Tiguanem na jedną oś - , ktoś z kolegów na forum kiedyś napisał bardzo ciekawą rzecz , o której nikt Ci nie powie w AD , 4x4 zabija potencjał 330 zwłaszcza przy przedziale 100-200km/h a moim zdaniem tu tkwi najlepsza zabawa posiadając mocnego silnika- jak szybko oddalasz się od kolejnego czarnego Superba na autostradzie po zwolnieniu do 120 , bo kolejny król lewego pasa zaczął jeść śniadanie ;) powodzenia

 

Żeby się nie naciąć na Superba trzeba brać 40i/40d.

30i sobie z tym mocniejszym nie poradzi, ani do 100, ani powyżej :wink:

 

Nieprawda, dopóki superb jest seryjny (272 KM) to nie jest w stanie dogonić 330i, wyniki z Dragy to potwierdzają - sprawdzone z kolegą. Jak zrobił mapę na 340 KM to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@gdanski moim zdaniem trzeba mocno się zastanowić nad wyborem , mam 318i i jeździłem 320XD , naprawdę różnica była nie tak oczywista pomimo ponad 30km różnicy mocy , z mojego doświadczenia - jeździe dużo po Małopolsce , a śnieg było w cholerę w tym roku , nigdy nie miałem problemu z autem , a jak do tego dojedzie na jakąś drogę , to raczej inny auto zablokuje drogę i nic z XD wtedy :) sposób w jaki się zachowuje ESP na śniegu jest praktycznie nie zauważalny , także wielkie ukłony dla BMW jeśli chodzi o tą sprawę - mam porównanie z Tiguanem na jedną oś - , ktoś z kolegów na forum kiedyś napisał bardzo ciekawą rzecz , o której nikt Ci nie powie w AD , 4x4 zabija potencjał 330 zwłaszcza przy przedziale 100-200km/h a moim zdaniem tu tkwi najlepsza zabawa posiadając mocnego silnika- jak szybko oddalasz się od kolejnego czarnego Superba na autostradzie po zwolnieniu do 120 , bo kolejny król lewego pasa zaczął jeść śniadanie ;) powodzenia

 

Żeby się nie naciąć na Superba trzeba brać 40i/40d.

30i sobie z tym mocniejszym nie poradzi, ani do 100, ani powyżej :wink:

 

Nieprawda, dopóki superb jest seryjny (272 KM) to nie jest w stanie dogonić 330i, wyniki z Dragy to potwierdzają - sprawdzone z kolegą. Jak zrobił mapę na 340 KM to co innego.

 

A to mnie zaskoczyłeś, ja z kolei miałem okazję zobaczyć sytuację odwrotną.

Skody rzadko kiedy mają 272KM, większość, które widziałem na hamowniach generuje 290KM, z tym, że mój przypadek był awd vs awd 30i, być może u Ciebie zagrało rwd, zwłaszcza, że jak piszesz robiłeś 16s.

Druga sprawa dotyczy mapy, jeśli po programie wypluło raptem 340KM, gdzie normą jest 370-380KM to Kurak musiał być jakiś ułomny :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuję Wam wszystkim za opinie - widać, że są różne, zależnie od punktu widzenia :)

Nadal mam mętlik w głowie :)

 

Strzał w dychę! tyle opinii ile ludzi. Przed zakupem też czytałem ten wątek! :mrgreen: Powodzenia.


Jednym słowem sprawdza się powiedzenie starożytnych górali - "ja Ci radzę, rób jak chcesz" :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żeby się nie naciąć na Superba trzeba brać 40i/40d.

im dalej w las... :lol:

tak naprawdę chodziło mi o przedział typu 140-180km nie zależnie od marki , do aut powyżej 200km mam zawsze szacunek i podziw , zresztą widać jak takie auto się porusza po drodze.

natomiast wracając do temat wyboru silnika , mam już podpowiedź która definitywnie rozwiewa wątpliwości :

pamiętacie jak na studiach siedziało się na korytarzu w akademiku , i po czwartym piwie zawsze była dyskusja czy w seksie ważniejsza jest technika czy rozmiar , właśnie ci którzy mówili że technika teraz jeżdżą 318/320 , a ci którzy mówili że rozmiar to teraz jeżdżą 330/340 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszam za każdym razem dynamicznie, niemniej pamietam jak zachowywał się merc z v8 nawet latem, szczególnie po porannej rosie. Obecnie jeżdżę 4x4 dość mocnym, lżejszym bratem kury, i na daily to jest to. Jak trzeba, niezależnie od warunków rusza posłusznie, rodzina nawet nie wie ze jest mokro ślisko itp, żadnego nerwowego szarpania. Błoto, śnieg, piach, deszcz, bez problemu. Moje wymagania spełnia idealnie. Niemniej do zabawy rwd zawsze lepsze.

Nawet miałem pomysł dokupić camaro jako 2 auto, ale brak miejsca parkingowego i tylko ja z lejącymi w domu to trochę marnotrastwo. Poczekam aż potomek zda prawko, to wtedy zacznę kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, kontynuujac moje rozterki - jesli brac 320i xdrive to czy w pakiecie msport brac sportowe zawieszenie? (ew. do tego sportowe hamulce)? obecnie mam skonfigurowane zawieszenie standardowe.

Chodzi Ci o to czy brać zawieszenie sportowe które wskakuje samo przy pakiecie MSport czy rezygnować z niego na rzecz zwykłego (w tej samej cenie)? Myślę że bez dwóch zdań zawieszenie sportowe, ale moim zdaniem powyżej 18'' przy tym zawieszeniu już jest bardzo twardo, ja u siebie w 320iXdrive MSport mam zawieszenie sportowe i seryjne 18" i jestem bardzo zadowolony, samochód prowadzi się jak bajka i nie tłucze na nierównościach tak jak to robiły testówki na 19".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To już lepiej 330i weź zamiast usportawiać na siłę 320i, gdzie bierzesz xDrive, to będzie zamulacz, to po co tam sportowe zawieszenia i hamulce?

 

Zgadzam się, że lepiej wybrać 330i rwd względem 320ix, natomiast nie zgadzam się, że większe hamulce tylko do mocnych aut.

To teoria niczym nie uzasadniona, choćby dla jednej sytuacji w całym użytkowania, gdy 2-3 m to żyć albo nie żyć, warte są wydania stosunkowo niewielkiej kasy.

Zawias M jest w standardzie Msport, to przecież nie będzie z niego rezygnował, bo auto nie jest szybkie na prostej, ale może dawać frajdę na winklach, oczywiści jak ktoś potrafi.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dodatkowo tylko zwykłych hamulców dotyczy problem przedwczesnego zużycia tylnych klocków (wadliwe zaciski). Nie wiem czy do dzisiaj go rozwiązali, ostatnio znajomy zrobił na klockach z tyłu 10kkm w 320xd g20 :shock: Co ciekawe niektórym ASO zmienia zaciski a niektórym wmawia że ten typ tak ma :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo tylko zwykłych hamulców dotyczy problem przedwczesnego zużycia tylnych klocków (wadliwe zaciski). Nie wiem czy do dzisiaj go rozwiązali, ostatnio znajomy zrobił na klockach z tyłu 10kkm w 320xd g20 :shock: Co ciekawe niektórym ASO zmienia zaciski a niektórym wmawia że ten typ tak ma :duh:

A jak ze zużyciem w układach sportowych ? Ktoś jest już po pierwszej wymianie ? Wymieniają tylko klocki czy komplet z tarczami?

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo tylko zwykłych hamulców dotyczy problem przedwczesnego zużycia tylnych klocków (wadliwe zaciski). Nie wiem czy do dzisiaj go rozwiązali, ostatnio znajomy zrobił na klockach z tyłu 10kkm w 320xd g20 :shock: Co ciekawe niektórym ASO zmienia zaciski a niektórym wmawia że ten typ tak ma :duh:

A jak ze zużyciem w układach sportowych ? Ktoś jest już po pierwszej wymianie ? Wymieniają tylko klocki czy komplet z tarczami?

Klocki wymiałem po 47 tys km. Przód a po kilku tysiącach tył - m340 - w ramach normalnej eksploatacji - czyli taki średniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tylne klocki i zaciski zmieniane 2x w ramach gwarancji. Za pierwszym razem samochód stał w serwisie tydzień za drugim prawie miesiąc w oczekiwaniu na części... Obecnie po zmianie na hamulce m pakiet minęło już około 30 tys. km i mam na oko połowę klocków z tyłu i przodu. Także polecam kliknąć opcje w konfiguratorze albo zmianę jeżeli ktoś się zastanawia, zawieszenie m pakiet też powinno być obowiązkowym punktem :oops:
6ff0d43911e3.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zainteresował mnie wątek problemu z tylnymi hamulcami standard. Zamówiłem g21 318i w sportlinie więc hamulców m pakietowych nie będzie. Orientujecie się czy jest to problem dotyczący wszystkich egzemplarzy i czy został już wyrliminowany przes BMW? Trochę słabo po gwarancji wymieniać klocki co ~25k km. W obecnym aucie pierwsza wymiana była po 120k km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zainteresował mnie wątek problemu z tylnymi hamulcami standard. Zamówiłem g21 318i w sportlinie więc hamulców m pakietowych nie będzie. Orientujecie się czy jest to problem dotyczący wszystkich egzemplarzy i czy został już wyrliminowany przes BMW? Trochę słabo po gwarancji wymieniać klocki co ~25k km. W obecnym aucie pierwsza wymiana była po 120k km.

Ogólnie juz w zadnej wersji nie dostaniesz sportowych klocków hamulcowych (oprócz m340i). Nawet w 330i musisz dopłacić... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.