Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, MarioW napisał(a):

A jak mogę spytać jaki masz miesiąc produkcji auta?? Wrzesień czy wcześniej?? Wcześniej miałem Mercedesa gle 53 brabusa to tylko sonda lambda padła po przebiegu 10tys, wymienili ładowarkę indukcyjną i boczek drzwi. Także tylko takie małe pierdoły.

Czerwiec

Opublikowano
W dniu 30.10.2023 o 19:11, --maly-- napisał(a):

Może to być tylko kwestia skasowania adaptacji kwestia jaki masz przebieg bo może też być już olej do wymiany. 

25 tys mam przejechane. Przy startowaniu tak do 4 biegu zmienia biegi że czuć albo za długo czeka na zmianę, później w górę już płynnie zmienia nawet nie czuć kiedy zmieni bieg. 

Opublikowano

Witam 

Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat " Awaria Systemu polaczenia alarmowego"  Czytalem na innych forach ze to jest dosyc powszechny problem 😕 Moze to byc bateria  do wymiany w module pod "pletwa" badz nieszczelnosc pletwy I zbiera sie tam woda 😕 wszystko dzialalo mi normalnie , zresetowalem system I narazie jest ok komunikat juz sie nie pojawa. Mial moze ktos juz taki problem ?? 

Opublikowano

Mi dziś przerywała muzyka z Youtube Music przez Android Auto, nie pomagało ponowne uruchamianie silnika i łączenie z telefonem. Wcześniej rozłączało całkowicie Androida, po aktualizacji softu trochę się poprawiło, a takie zakłócenia pojawiły się po raz pierwszy.

Opublikowano

Problem z android auto i zrywaniem YouTube jest  raczej po stronie google. Jest sporo tematów dotyczących zrywania połączenia albo słabej jakości dźwięku. Po  wydaniu aktualizacji AA w której naprawiono problem dotyczący jednej grupy np: użytkowników telefonów Samsunga pojawia się błąd u użytkowników  telefonów innej marki. Można to sprawdzić instalując inną wersję AA. Czasem pomaga  zmiana ustawienia bluetooth w telefonie w zakładce - ustawienia programisty.

Opublikowano
17 godzin temu, MarioW napisał(a):

Czy komuś parują przednie lampy ?? Jakaś masakra . Może to zniknie.

Mam od nowości zaparowane lekko i nieustannie, jak będę na serwisie kiedyś to zgłoszę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 6.11.2023 o 20:20, Serek3005 napisał(a):

Witam 

Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat " Awaria Systemu polaczenia alarmowego"  Czytalem na innych forach ze to jest dosyc powszechny problem 😕 Moze to byc bateria  do wymiany w module pod "pletwa" badz nieszczelnosc pletwy I zbiera sie tam woda 😕 wszystko dzialalo mi normalnie , zresetowalem system I narazie jest ok komunikat juz sie nie pojawa. Mial moze ktos juz taki problem ?? 

Miałem w okresie gwarancji 2x wymieniany moduł "lokalizacji". Za drugim razem wymieniono także samą płetwę bo podobno przeciekała.

Od tego czasu spokój.

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 6.11.2023 o 19:20, Serek3005 napisał(a):

Witam 

Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat " Awaria Systemu polaczenia alarmowego"  Czytalem na innych forach ze to jest dosyc powszechny problem 😕 Moze to byc bateria  do wymiany w module pod "pletwa" badz nieszczelnosc pletwy I zbiera sie tam woda 😕 wszystko dzialalo mi normalnie , zresetowalem system I narazie jest ok komunikat juz sie nie pojawa. Mial moze ktos juz taki problem ?? 

Problem rozwiawiazany .

Wystarczylo  wymienic  baterie w module. 

Opublikowano
8 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

Problem rozwiawiazany .

Wystarczylo  wymienic  baterie w module. 

Szczęście, że tylko to. Ja już blisko miesiąc czekam na info kiedy wymienią mi na gwarancji przekładnię kierowniczą, doradca z serwisu zasugerował, żebym sam kontaktował się z centralą, bo ASO nie jest w stanie określić kiedy dostaną części. Komedia. 

Opublikowano
W dniu 28.11.2023 o 21:31, Leon napisał(a):

Szczęście, że tylko to. Ja już blisko miesiąc czekam na info kiedy wymienią mi na gwarancji przekładnię kierowniczą, doradca z serwisu zasugerował, żebym sam kontaktował się z centralą, bo ASO nie jest w stanie określić kiedy dostaną części. Komedia. 

Minął miesiąc od wizyty w serwisie, wczoraj dostałem odpowiedź centrali, że nie są w stanie podać terminu dostawy części.

Uruchamiać kancelarię czy jeszcze poczekać?

BMW.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 28.11.2023 o 21:31, Leon napisał(a):

Szczęście, że tylko to. Ja już blisko miesiąc czekam na info kiedy wymienią mi na gwarancji przekładnię kierowniczą, doradca z serwisu zasugerował, żebym sam kontaktował się z centralą, bo ASO nie jest w stanie określić kiedy dostaną części. Komedia. 

Można wiedzieć co było przyczyną wymiany przekładni kierowniczej ? 

Opublikowano
4 godziny temu, Mimi44 napisał(a):

Można wiedzieć co było przyczyną wymiany przekładni kierowniczej ? 

Błąd elekroniki. Na desce pojawia się komunikat, że kierowanie wymaga większego wysiłku, mimo, że wszystko działa prawidłowo. W środę wymiana.

Opublikowano

A coś takiego jak stuki przy ruszaniu kierownicą i podczas jazdy aby utrzymać prosty tor jazdy muszę trzymać kierownicę lekko w lewo a przy hamowaniu czuję jak kierownica odbija się lekko w prawo. Dodam że te stuki słychać z prawej przedniej strony w okolicach koła. Musze się wybrać jak najszybciej na serwis aby to sprawdzić 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pewnie cudowny wynalazek BMW jakim jest maglownica ze śrubą kulową. Dają bardzo mało smaru na linii produkcyjnej i potem są cyrki

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
4 godziny temu, Mimi44 napisał(a):

A coś takiego jak stuki przy ruszaniu kierownicą i podczas jazdy aby utrzymać prosty tor jazdy muszę trzymać kierownicę lekko w lewo a przy hamowaniu czuję jak kierownica odbija się lekko w prawo. Dodam że te stuki słychać z prawej przedniej strony w okolicach koła. Musze się wybrać jak najszybciej na serwis aby to sprawdzić 

czegoś takiego nie powinno być - kierownicę mogę trzymać małym palcem bez wysiłku, i czy to skręcanie, przyspieszanie czy hamowanie - żadnych odbić ani zmiany kierunku jazdy. I oby tak zostało 🙂

Opublikowano

Historia z wczoraj.  Będzie trochę długo, ale myślę, że warto. 

Wyjeżdżam z domu i jadę do ASO na wymianę łącznika stabilizatora w lewym przodzie - przejechane 82 tys. km - oraz na wymianę przewodu masowego stabilizatora lewy tył.  Pierdoły ogólnie. Wyjeżdżając z domu muszę skręcić w prawo, żeby wyjechać na drogę główną. I podczas tego skrętu pojawia mi się nagle na ekranie środkowym komunikat Check Control o treści : Zmieniony wysiłek przy kierowaniu. Jedź wolno. Wykonaj kontrolę w najbliższym serwisie. 

Konsternacja, bo nie mam pojęcia o co chodzi... Wyjechałem na tą drogę główną i nagle patrzę że jadę prosto, a kierownica jest skręcona w lewo licząc po obwodzie jakieś 10 cm w lewo. Patrzę i nie wierzę. Kierownica w lewo - ja jadę prosto. Dramat jakiś. Przejechałem ok 1 km , zatrzymałem,  zgasilem auto, zapaliłem i wszystko wróciło do normy, tzn kierownica sama tak jakby się skalibrowala. 

Ja rozumiem że teraz w autach pedał gazu i hamulca jest robiony "fly by wire" ale jednocześnie byłem zawsze przekonany że koło kierownicze w każdym aucie jest spięte na sztywno z kołami tego auta poprzez kolumnę kierownicy, sworznie,  drążki itd. Ale jest na SZTYWNO. Okazuje się, że tak nie jest. 

W związku z powyższym, czy ktoś z was miał podobny przypadek, a może jest biegły w mechanice naszych X5 i wytłumaczyć jak ten układ jest zbudowany i dlaczego stało się co się stało. Może dramatyzuje, ale przeraziło mnie to bo co by było przy 200 km/h jak kierownica żyje swoim życiem.  

Dojechałem na serwis. Oczywiście nie mają diagnosty na miejscu. No i oczywiście nigdy nie mieli takiego przypadku.😂  Zapisali mnie na 15.01. 

Opublikowano
W dniu 31.12.2023 o 00:41, Leon napisał(a):

Błąd elekroniki. Na desce pojawia się komunikat, że kierowanie wymaga większego wysiłku, mimo, że wszystko działa prawidłowo. W środę wymiana.

 

W dniu 6.01.2024 o 12:33, DanielKZ napisał(a):

I podczas tego skrętu pojawia mi się nagle na ekranie środkowym komunikat Check Control o treści : Zmieniony wysiłek przy kierowaniu. Jedź wolno. Wykonaj kontrolę w najbliższym serwisie. 

Jakoś dziwnie podobna usterka u obu z Was.

Opublikowano

Byłem wczoraj na diagnostyce w ASO. Jak dokładnie opisywałem usterkę Opiekunowi - innemu niż to pierwszy raz zgłaszałem, to widziałem lekkie przerażenie u niego na twarzy, po czym sam stwierdził, że to bardzo niebezpieczne co się stało. Mówił, że z błędem się spotkali, ale z tym, żeby kierownica uciekła w stosunku do kół to jeszcze nigdy.  Do wymiany układ kierowniczy na tylnej osi. Trochę to dziwne, bo przecież kierownica straciła "łączność" z przednią osią... Wymiana za dwa tygodnie. Zobaczymy czy pomoże. 

Opublikowano

Obie osie skrętne? Pneumatyka? Ciekawe czy związane z którymś z tych układów czy zupełnie odrębny problem. Widział ktoś coś podobnego na zagranicznych forach?

Opublikowano
Godzinę temu, _holek napisał(a):

Obie osie skrętne? Pneumatyka? Ciekawe czy związane z którymś z tych układów czy zupełnie odrębny problem. Widział ktoś coś podobnego na zagranicznych forach?

Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną. Zawias adaptacyjny M Professional.

Opublikowano
W dniu 6.01.2024 o 12:33, DanielKZ napisał(a):

Wyjeżdżając z domu muszę skręcić w prawo, żeby wyjechać na drogę główną.

patrzę że jadę prosto, a kierownica jest skręcona w lewo licząc po obwodzie jakieś 10 cm w lewo

Obstawiałbym, że czujniki skrętu tylnej osi skrętnej mogły się chwilowo zawiesić. Pasowało by to z sytuacją którą opisujesz, skręcasz w prawo jadąc powoli - tylne koła skręciły w lewo i się zawiesiły w tej pozycji. Aby jechać na wprost dalej drogą musiałeś lekko skontrować/skręcić kierownicą w lewo. Po odpaleniu auta na nowo czujniki załapały i koła wróciły pewnie na swoje miejsce.

Często podobne sytuacje mam w koparkach z dwoma osiami skrętnymi, wówczas zostawiają cztery ślady🙂

Niedawno domówiłem właśnie tylną oś jak się pojawiła do zamówionej x5, aż się zaczynam obawiać co może być z tą osią za jakiś czas mając doświadczenia ze sprzętów budowlanych🤔😉

 

Opublikowano
16 godzin temu, filipo12 napisał(a):

Obstawiałbym, że czujniki skrętu tylnej osi skrętnej mogły się chwilowo zawiesić. Pasowało by to z sytuacją którą opisujesz, skręcasz w prawo jadąc powoli - tylne koła skręciły w lewo i się zawiesiły w tej pozycji. Aby jechać na wprost dalej drogą musiałeś lekko skontrować/skręcić kierownicą w lewo. Po odpaleniu auta na nowo czujniki załapały i koła wróciły pewnie na swoje miejsce.

Często podobne sytuacje mam w koparkach z dwoma osiami skrętnymi, wówczas zostawiają cztery ślady🙂

Niedawno domówiłem właśnie tylną oś jak się pojawiła do zamówionej x5, aż się zaczynam obawiać co może być z tą osią za jakiś czas mając doświadczenia ze sprzętów budowlanych🤔😉

 

Brzmi to sensownie, co nie zmienia faktu, że kierownica straciła kontakt z przednimi kołami, a to ma wpływ na jazdę i bezpieczeństwo przede wszystkim. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.