Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wprawdzie nie g30 ale g21 m340d, czyli ten sam silnik co w 540d (wagowo to g21 prawie tyle samo co g30), spalanie mam 7,1 a dla społeczności wyświetla mi za 2024 = 7,6  l/100km 

IMG_2547.jpeg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

520d RWD, spokojna jazda w trasie (głównie ekspresówką), sporadycznie dynamiczne wyprzedzanie, momentami korek na ekspresówce (renont). Temperatura zewnętrzna 0°C, nowe opony Goodyear Ultragrip 8 Performance RunOnFlat 245/45r18, 2 osoby + bagaż

20241113_223550.thumb.jpg.15c785c69cd40cac1af821ec773c3335.jpg

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie zima wyraznie spalanie podskoczylo o jakies 1,5 litra , auto garazowane , zastanawiam sie czy to normalne …

Opublikowano

Tak, to normalne, ponieważ motor dłużej się rozgrzewa gdy jest zimno. Ostatnio było nieco cieplej i wówczas łatwiej osiągnąłem niższe spalanie. Oprócz tego gorsze warunki drogowe, ludzie jeżdżą wolniej, większy ruch. Opony zimowe też mają gorsze opory toczenia, jakkolwiek u mnie opony i felgi są dużo mniejsze od zestawu letniego, ale i tak zimowe spalanie jest większe. 

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

A jak już mowa o nagrzewaniu silnika - z Waszego doświadczenia - w BMW który silnik wcześniej osiągnie temperaturę roboczą: 2.0 R4 czy 3.0 R6? Póki co pytałem kilka osób (mechanika oraz sprzedawcę) i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi 😉

Opublikowano

Jak będziesz cisnął od razu do czerwonego to R6 się szybciej zagrzeje 😝

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
40 minut temu, Ratm napisał(a):

Jak będziesz cisnął od razu do czerwonego to R6 się szybciej zagrzeje 😝

Hehe, ale w wątku o spalaniu bardziej mi chodzi o taki normalny cold start i jazdę z poszanowaniem obrotów silnika przed jego nagrzaniem😉

Opublikowano

Różne krążą legendy. Ja mogę powiedzieć, że moje 530i w lato nagrzewa się błyskawicznie. Kreska w środkowym punkcie wg testu diagnostycznego oznacza 75 st C (w moim dawnym kompakcie E36 to było 73 st C). Byłem zdziwiony, że temp oleju niemalże podąża za płynem chłodniczym, ale to chyba dzięki zastosowaniu tego wymiennika ciepła gdzie jest olej i płyn. 

I taki punkt jest osiągalny w około 3-4 min jazdy w lato, więc naprawdę szybko. Teraz podczas jesieni to już bardziej 8-9 min. Auto stoi w hali garażowej, także zaczyna z lepszego poziomu niż takie trzymane pod chmurką. 

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwu litrowy diesel za to stygnie w momencie , na wskazowce do zera w kilkanascie minut. Ale watek nie o tym. 

Opublikowano

Chyba między silnikami 2.0 i 3.0 nie ma dużej różnicy ilości płynu chłodniczego, więc 3.0 powinno się szybciej zagrzać.
Co do stygnięcia to ostatnio się zdziwiłem jak po jeździe G11 stało sobie zagrzane z dwie-trzy godziny i po tym czasie wskazówka opadła tyle co nic.

Opublikowano (edytowane)

 

Nie mogę już edytować powyższego. Koledzy nie wiecie czy jest jakiś sposób sprawdzenia spalania przed wejściem w posiadanie myBMW, BimmerLink czy coś? Myślałem że w aucie na "wybranym momencie" mogę dowolnie sprawdzać między danymi datami, a to tylko pokazuje od ostatniego kasowania jakby był wciąż 2005 rok..

Na kilkutysięcznej kilometrowo wycieczce do Włoch 750d spaliłem średnio 6,3l całkiem dynamicznie jeżdżąc z aplikacją na fotoradary, ale mam w myBMW tylko część ostatniego dnia powrotu z Austrii, 450km i 6,2l. Od tamtej pory spalanie uśredniło się na 8,4l, bo głównie jazda miejska no i tu jest Polska, hulaj duszo piekła nie ma. 😅

IMG_20241223_141054.thumb.jpg.039b1246a9decfe684568c330969d063.jpg

 

Edytowane przez Markok
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

A mówią, że te V8 tyle paliwa żłopią 🤣 Tymczasem pełny rok minął i... jak za darmo. Niewiele więcej niż R6 3.0i.

 

Screenshot_20250102-170100~2.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Może zepsute. Nie pamiętam już dokładnie ile miałem, ale coś koło 11. Tylko to było jeszcze normalne 540i, żadne mhevy, phevy czy inne wynalazki 😉

Opublikowano (edytowane)

Dieslem spalam połowę tego więc się wpisuję w bardziej dbającego o planetę :classic_laugh: 

IMG-20250102-WA0006.jpg

Edytowane przez Woytas
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale ja jeżdżę 2x mniej 😄 Więc nawet przy 2x większym spalaniu wychodzi, że tak samo "dbamy" o planetę 🙂 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.01.2025 o 17:32, s0nar napisał(a):

Może zepsute. Nie pamiętam już dokładnie ile miałem, ale coś koło 11. Tylko to było jeszcze normalne 540i, żadne mhevy, phevy czy inne wynalazki 😉

Dokładnie, średnie spalanie poniżej 10l w B58 bez mhev jest nierealne chyba że mieszkamy na wsi i robimy tylko trasy bez buta w podłodze (sorry, ale ten silnik wręcz się tego od nas domaga 🙂 ). Wynik dobija jazda miejska, gdzie nie można skorzystać z dobrodziejstw elektryka, a średnie spalanie zimą w korkach to okolice 14l. Ja na razie zrobiłem ok. 2500 km i przy średniej prędkości lekko powyżej 40 km/h (75% miasto) mam 11,5 l.

Natomiast czyste B58 bez OPF, nietknięte ekologią ma swoje zalety. Nadaje się świetnie pod modyfikacje, na wiosnę wjedzie DP z pompą TU, sportowy filtr powietrza i stroimy sprzęt w okolice 500 bhp (realnie 430-440 na kołach). Ktoś tu kiedyś na forum słusznie napisał, że apetyt na moc rośnie w miarę jeżdżenia i już sam program nie wystarcza... Po modzie 540 powinien się odpychać jak 550 bez modyfikacji, przy nakładzie rzędu 5-7 kpln plus nowy program. Zobaczę o ile wzrośnie wówczas zużycie paliwa 🙂 

Edytowane przez klurg
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 2.01.2025 o 17:21, Rufio napisał(a):

To chyba miałeś zepsute 540i 😀

To u mnie G31 540i mhev

Screenshot_20250102_171929_My BMW.jpg

Jaką miałeś średnią prędkość przy takim spalaniu?

Opublikowano
W dniu 2.01.2025 o 17:07, s0nar napisał(a):

A mówią, że te V8 tyle paliwa żłopią 🤣 Tymczasem pełny rok minął i... jak za darmo. Niewiele więcej niż R6 3.0i.

 

Screenshot_20250102-170100~2.png

Podobne pytanie jak do kolegi Rufio, jaką miałeś średnią prędkość?

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, klurg napisał(a):

Podobne pytanie jak do kolegi Rufio, jaką miałeś średnią prędkość?

Ciężko powiedzieć, bo aplikacja od BMW chyba nie pokazuje średniej prędkości przy takich podsumowaniach. Trzeba wejść w szczegóły konkretnej trasy, ale wtedy będzie to średnia ze znacznie mniejszego dystansu. O, teraz znalazłem jakąś zwykłą trasę z grudnia 2024 o długości 189km, średnia prędkość 126,4km/h i spalanie 10,9L/100km. Z maja 2024 mam też jakiś fragment autostradowy o długości 251km, średnia prędkość 156,2km/h i spalanie 9,4L/100km. Na drugim biegunie jest miasto gdzie (jak nie robię żadnych tras) to mam spalanie w okolicach 27L/100km. Średnia z całego zeszłego roku wyszła 12,7L/100km wg apki. Generalnie rzecz ujmując nie jestem fanem śledzenia spalania i bardziej podaję jako ciekawostkę. Gdybym jednak wiedział, że V8 pali tyle co nic to już 20 lat temu bym w to wszedł, a tak to człowiek zachowawczo kierował się rozumem i wybierał R4/R6 😄 

Edytowane przez s0nar
  • Dziękuję 1
Opublikowano
38 minut temu, Rufio napisał(a):

Od nowości po przejechaniu 58 tys km

20250123_150333.jpg

Masz przyzwoitą średnią prędkość, ponad 15 km/h wyższą niż u mnie, to wyjaśnia niższe spalanie, czy aż o 2l. to inna kwestia. Na pewno i mhev robi swoją ,,ekologiczną'' robotę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.