Skocz do zawartości

Realne spalanie G30 diesel i benzyna


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

no trzeba mieć dużo samozaparcia i cierpliwości , żeby przejechać 99% dystansu na ecopro , z takimi prędkościami  w dieslu zapewne byłoby spalanie na poziomie 3,x l na 100 km 😁, czysto teoretycznie sam osiągnąłem 4,1 ale cierpliwości już nie miałem mimo cały czas spadającego zużycia aby taką jazdę kontynuować 😆

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy jeździłem na eco pro i gdy droga jest w miarę pusta, to jazda jest dokładnie taka sama jak na innych trybach.

Tempomat, utrzymanie pasa ruchu z DAP i nie czuję żadnej różnicy, auto jedzie.

Chociaż sam przyznam, że jazda typu 120 na A jest super ekonomiczna, ale nudna jak flaki z olejem. Nawet żona narzeka, że wolno jedziemy 😛

Edytowane przez durin90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wynik 👍 . Ja teraz w weekend byłem w Ostrawie M440i  i w dwie strony razem ok. 600km i też jechałem w Eco (było dość ślisko ), to mój wynik to 7,6 czy 7,7 jakoś tak. Średnia prędkość coś około 80km/h. Byłem też ciekaw czy zrobię  tą trasę na jednym zbiorniku, ale na luzie , zostało jeszcze paliwa na ok. 160km. 

Tak , że 6,2 to dużo samozaparcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

540i xdrive Touring w trybie sport 11-13l w trasie, w mieście do 15l... Trzeba strasznie delikatnie jeździć żeby palił mniej. Najmniejsze spalanie około 9,5l w trasie ale jazda strasznie męcząca i baaaardzo delikatnie. Wystarczy troszkę mocniej używać gaz i spalanie rośnie bardzo szybko... Mild hybrid i wyłączanie co chwilę silnika jakoś mnie nie przekonuje i cały czas jeżdżę w sport individual.

 

Edytowane przez maciekszz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2024 o 11:38, steel_glass napisał(a):

Cześć, 530i xDrive 2018 w mieście 9-10,5 litra w trybie Comfort, Eco może litr mniej, przy każdym tankowaniu resetuje spalanie.

W trasie na drogach do 90 km/h udało się zejść w trybie Eco do 5 litrów, prędkość 70-80 km/h.

Mam to samo tylko z 2017.

Osobiście bawiłem się w testy eco drivingowe przez ponad 2 lata w jednym z poprzednich aut i potrafię sporo sprawdzić w temacie, więc jako iż mam teraz G30 z tymi różnymi trybami jazdy, to już zaczynam zabawę. Na razie przejechałem zbyt mało by wydać jednoznaczne opinie, ale mam ustawioną opcję automatycznego resetowania Komputera pokładowego podróży (robi to jeśli przerwa wynosi co najmniej 4h).

Codziennie jeżdżę do pracy 13 km w jedną stronę i tyle samo w drugą. Poniższe wyniki to te w pierwszą stronę (rano, mały ruch).

Eco Pro
Najniżej co udało mi się zrobić to 7.7 l/100 km, temp. 7-8 st. C, klima włączona, jazda spokojna, przewidywalna, w kluczowych miejscach pozwalałem aby Start Stop się załączył. Reakcja na gaz jest słaba, silnik tam ciągle się męczy na 1000 rpm. Jeśli jednak zada się mu prędkość za pomocą tempomatu aktywnego, to wtedy przyspiesza żwawo.

Comfort
Ta sama trasa to wyniki rzędu 8.1-8.2 l/100 km, w zależności na ile chciało mi się manualnie bawić w start stop.

Powrót w drugą stronę odbywa się już w korkach, częste zatrzymywanie się - tu już nie ma cudów i rozbujanie tej limuzyny swoje kosztuje, najmniej co było to 10 l/100 km, najwięcej, w naprawdę masakrycznym ruchu to okolice 12.5-13 (start/stop uratował z 8-10 minut). Mogę sobie tylko wyobrazić, że 540i w podobnych warunkach zżarłoby jeszcze więcej. Ta limuzyna lubi płynny ruch.


Zrobiłem póki co jedną, dużą trasę tuż po zakupie auta, łącznie 710 km. Pierwsza połowa to była jazda przepisowa (120 km/h, okazjonalne przyspieszenia), późnym wieczorem, temp. koło 3-5 st. C, z samego południa Polski do Wawy = 6.3 l/100 km. Druga połowa do Trójmiasta to już był masakryczny ruch, deszcz i cały wynik podbił się do 6.8 l/100 km (czyli 7.3 ten odcinek).

 

Moje dotychczasowe obserwacje:
- tryb Eco Pro, podobnie jak ogólne zasady eco drivingowe, sprawdza się tym lepiej, im dłuższa i spokojniejsza trasa. Wtedy może ograniczać przyspieszanie, działanie klimy oraz używać trybu żeglowania. W mieście jedynie start/stop może coś uratować, ale to można odpalić także na Comforcie. Jadąc po mieście często potrzeba sprawnie przyspieszyć, w czym Eco Pro zwyczajnie przeszkadza i zysk na poziomie 5-6% nie jest w mojej ocenie warty redukcji przyjemności z jazdy na poziomie powyżej 50%. Ponadto silnik się trochę męczy na niskich obrotach, co też nie jest zbyt dobre. Zachowałbym to na spokojną trasę, natomiast do miasta po prostu Comfort.
- tutaj w pełni obowiązuje zasada "turbo żyje, turbo pije" - mocniejsze przyspieszenia natychmiastowo windują spalanie
- samochód ma dość dużą inercję, potrafi się długo toczyć, choć to może po części wynikać ze specyfiki pracy skrzyni automatycznej. Warto to wykorzystać, gdyż hamowanie silnikiem to zdecydowanie najskuteczniejsza eco metoda jaka istnieje. Biorąc to pod uwagę, można sobie przed światłami zrobić manualne redukcje biegów lewą łopatką, a tuż przed światłami przytrzymać prawą aby wrócić na D

Długoterminową średnią, która będzie zawierała miasto, dłuższe wypady, etc. - pewnie podam później. Na ten moment mam jedynie dwa tankowania (długa trasa oraz jazda miejska+parę razy krótko poza miastem) i to jest 8.15l/100 km. Obecne, trzecie tankowanie, to na ten moment 9.4 l/100 km - praktycznie ciągle po mieście i czasem spokojna przejażdżka na tereny pozamiejskie + okazjonalne butowanie na Sport.

Edytowane przez MatiKosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.