Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 13.04.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Przebieg 136 274 km Znowu srebrne felgi, koła letnie wróciły. Auto lepiej wygląda Z najbliższych prac szykuje się wymiana klocków hamulcowych z przodu. Wycena w aso: około 2000 zł. Popytam jeszcze ile to będzie kosztowało w serwisie, w którym robiłem wymianę oleju w skrzyni biegów. Poprzednia wymiana była przy przebiegu 97000 km. Mam już więcej porównania z X5. 6GT to jednak fajniejsze auto. Nadal się dziwię, że tak mało było chętnych na kupno 6GT. Z ciekawostek: będzie nowe ASO BMW we Wrocławiu.
    3 punkty
  2. Dzisiaj moja dojechała do salonu. W poniedziałek jedzie na ppf, do odbioru pewnie po świętach, chociaż handlowiec mówi że stanie na głowie aby była gotowa na wielki Piątek
    3 punkty
  3. Jeszcze raz powtorze. Kazdy musi sobie policzyc ryzyko a najwazniejszym parametrem jest przebieg. Robisz 10kkm rocznie? Ryzyko napraw w ciagu 4-5lat jest znikome. Robisz 40kkm rocznie? Mozesz byc pewien, ze w 4-5 lat wymienisz kilka elementow zawieszenia, moze nawet po 2 razy, duza szansa na turbiny, uszczelnienia i inne losowe tematy. Ogółem na dystansie 150-200kkm skorzystanie z pakietu BRI jest pewne a poniżej 100kkm watpliwe. Dokładnie taka kalkulacja jest odzwierciedleniem ceny oferowanej przez BMW za kolejne lata BRI.
    2 punkty
  4. No i jak tu polemizować z takimi „mocnymi” argumentami. To jest świetna wizytówka przedstawiciela środowiska fanów Tesli, który obraża innych na forum BMW. Widzę u kolegi @adamjttk silną potrzebę polaryzowania ludzi na forum: „my fani”, oni „nie fani” = plujcy/hejterzy. Każdy sobie może odpowiedziec na pytanie co jest hejtem, a co merytorycznym wskazywaniem hipokryzji.
    1 punkt
  5. ciekawe, kto za elektrykami lobbuje. Bo, że ktoś lobbuje (czyli chce nas zmusić do kupowania tego ..... - to pewne. Nie wierzę że nale politykom odblokowało się w mózgu słowo ekologia i trza robić wszystko dla natury itp.... ciekawe, kto ile za to dostał kasy.... Mi, to przypomina etap, gdy wchodziły w użycie diesle... Pojawiły się reklamy, że mniej pali, że ok itp bzdety...no i się okazało teraz..... to samo będzie z elektrykami.... Ludzie kupują te chińskie czy "hamerykańskie", ale ile w tym elkologii??? prąd z elektrowni węglowych? to jest ta ekologia??? no i jaka to alternatywa, skoro metali ziem rzadkich (potrzebnych do produkcji tego badziewia) jest mniej niż paliw kopalnych??? to co to za ekologia? no i trzeba to badziewie wydobyć - co niesie ze sobą zniszczenie środowiska - obrobić, przerobić itp... to też jest ekologiczne??????
    1 punkt
  6. Dzień dobry, dobór właściwej nasadki do śrub antykradzieżowych tego typu jest możliwy tylko poprzez dopasowywanie po kolei poszczególnych nasadek z zestawu wzorników. Zestawem takim powinien dysponować każdy Autoryzowany Serwis BMW. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  7. Miałem zamiennik wytrzymał 3 tygodnie, uzywka troszkę więcej ale chyba nawet nie pół roku w miedzyczasie chciałem założyć ten czujnik który mierzy aktualny stan oleju ale jakaś osłona w silniku przeszkadza i nie da się go zamontować teraz mam zamiennik Stark (ciekawe ile wytrzyma) i tak podliczając koszta tych czujników to miałbym już pewnie z półtora nowego oryginału.
    1 punkt
  8. Możesz sprawdzić czy nie zerwała Ci się wewnętrzna osłona tarczy. Ona jest chyba na 3 punktach, jak jeden się zerwie to może się obijać. Można ją urwać przy ściąganiu koła.
    1 punkt
  9. Mi się udało w Wielki Piątek... rok temu, tylko dlatego, że ASO miało wejścia w wydziale komunikacji i poszło 4 dni szybciej niż jakbym sam rejestrował. 3mam kciuki! Czy to jest Isle of Man colour? W słońcu ciężko rozpoznać.
    1 punkt
  10. Z dwojka szkodnikow ponizej 3 roku zycia nagle okazuje sie, ze X5 nie nalezy do najbardziej komfortowych aut i wiecej miejsca w niektorych sekcjach jest w autach z nizszych segmentow. Dzis powaznie zastanowilbym sie nad X7 nie ze wzgledu na jakis fenomen modelu bo X5 podoba mi sie o wiele bardziej, tylko ze wzgledu na wiecej przestrzeni w drugim rzedzie.
    1 punkt
  11. 90 dni liczone od daty pierwszej rejestracji (BRI). Przy BSI - byle to zrobic przed pierwszym przegladem, pozniej oplacalnosc bedzie dyskusyjna. Co do sensownosci, to troche jak z ubezpieczeniem, bardziej niz cena bedzie sie liczyl sie komfort psychiczny, ze jesli cos walnie, a walnac moze wszystko, nie musisz sie przejmowac kosztami, a ze kasyno zawsze wygrywa - coz, taka cena komfortu. Ja slyszalem dwie historie uszkodzonych skrzyn i nawet jesli statystycznie jest to awaria malo prawdopodobna, chyba bardziej cenie sobie spokojny sen niz widmo kosztow naprawy. Przyjalem nastepujaca logike, aby racjonalnie podejsc do tematu - cene BRI podzielilem przez ilosc lat po gwarancji fabrycznej i jesli roczny koszt jest rowny lub nizszy kosztom ubezpieczenia OC/AC uznalem to za poziom akceptowalny - i tak ponosze analogiczny koszt w tej wysokosci, wiec latwiej bylo to umiescic na skali tolerancji.
    1 punkt
  12. Ja juz wielokrotnie pisałem, że moj egzemplarz był wyjatkowo pechowy, chyba miałem najwiecej roznego rodzaju napraw na forum. Nie chce juz tutaj znow wymieniac ale nazbierało sie tego na ponad 100k pln napraw gwarancyjnych wg cennika ASO. Od jakiegos czasu, gdzie przez lata na przegladach zawsze była dodatkowa robota, teraz juz jest ok. Wyleczyłem wszystkie słabe punkty chyba. Bez pakietu naprawczego byłoby jednak u mnie bardzo kosztownie nawet jesli nie robiłbym wszystkiego w ASO. Podbiłem wiec statystykę na tyle, że aż przekalkulowali ceny i teraz musicie płacić jak za zboże
    1 punkt
  13. @słonik40, No proszę. Masz już idealny samochód. Teraz tylko zamówienie złożyć. Czekamy z niecierpliwością na recenzję i wrażenia z jazdy.
    1 punkt
  14. Jadąc na wycieczkę z rodziną preferuję jednak dojechać na miejsce w 4 godziny i resztę czasu spędzić na zwiedzaniu lub zjedzeniu czegoś w dobrej restauracji. Wy wolicie sobie tłumaczyć, że stawanie co chwilę na MOPie i jedzenie syfu na stacji do super przygoda i frajda. Ok, macie prawo. Wasz wybór.
    1 punkt
  15. Gościu wraca z prędkością 90-100km/h autostradą i ustawiona temperatura na 15,5 stopnia. Pitoli że auto zużywa mu 11kwh/100km co z matematyki wynika że powinien przejechać niecałe 700km, natomiast nie jest w stanie przejechać nawet 500, po drodze doładowuje 15 procent. Czy według Ciebie to jest ok? p.s. przychlast wydał 200k na auto żeby tłuc się w zimnie i jeszcze się tym chwali? Oszczędza na prądzie żeby na ratę starczyło bo koledzy mu powiedzieli że tanio będzie jeździł czy jak?
    1 punkt
  16. 100% zgody. To karanie siebie i załogi. Na autostradzie przy super warunkach max 130 czy o zgrozo jazda bez klimatyzacji z ogrzewaniem foteli! To jest powielanie mitów o jeździe elektryków a nie ich obalanie. Czlowiek bez ogrzewania włączonego, w idealnych warunkach 18 st C, przy jeździe sporo poniżej przepisów dojeżdża do celu. Styl jazdy, to wypisz wymaluj fan TDI co się przesiadł na elektryka i szlifuje wynik, a potem wmawia innym że spalinowym jest praktycznie to samo. No chyba dla dziadka w kapeluszu. Ciekawe spostrzeżenie - 20% straty przy lądowaniu. W koszcie podróży na forach oczywiście Teslarze będą liczyć jak to tania jest jazda elektrykiem bez tych strat. Edit: I żeby nie było, nie jestem przeciw elektrykom, a wręcz przeciwnie. Chodzi mi po głowie kolejny elektryk, ale nie lubię takiego naciągania faktów i opowiadania hype-mitów jakich jest pełno w necie.
    1 punkt
  17. I bardzo dobrze, że nie chce rezygnować ze spaliniaków. Zresztą, nie tylko BMW, np Alfa Romeo nie dość że śmiało idzie w spalinowe, to jeszcze duże spalinowe. A jak kto chce, niech się przesiada do auta na bateryjki... byle tylko nikt do tego nie zmuszał. Ekologia jest ważna, ale cały problem w tym, że jak zwykle robi się z tego politykę i kasę.
    1 punkt
  18. Zważywszy, że sedan jeździ rzadziej i mniej regularnie od 740 oczywiście musi się coś dziać..i tak gdy znajomy dojechał do stroiciela (mieszał wcześniej w mapie lpg gdy były z nim problemy) to oznajmił mi, że hamulec mu wpadł do połogi. Przed oczami już miałem łączenie tylnych przewodów sztywnych z elastycznymi z wiadomych względów ale powiedział, że na wysokości kierowcy jest mokro. To trochę wkurza, że tam gdzie przewód jest narażony cały czas na syf, wygląda wiadomo jak po 25 latach a nie puścił tylko tam gdzie jest zasłonięty klapką filtra paliwa..i na uchwycie: Oczywiście zanim go podniosłem już zamówiłem komplet przewodów sztywnych (również na przód co było rozrzutnością). Biłem się wewnętrznie co wybrać, iść na "łatwiznę", czyli miedziucha czy jednak fabryka, czyli stal, no i wybrałem: Stalowe w otulinie, przez co zbierałem się do tego jak pies do jeża, ale była motywacja - przegląd za niecałe 2 tygodnie Koszt to 348,- za przewody oraz 38,- za płyn ate sl6. Przebieg 390310 km. Prawa strona poszła elegancko: Lewa niestety nie: Trochę ciepła i udało się, sorry za chlew ale to nie "mój": Nawet wielkiego dramatu nie było: Kilka fot w trakcie: Tu już na gotowo, nawet to wyszło po japońsku jakotako:
    1 punkt
  19. https://chomikuj.pl/kruk203/Instrukcja+obs*c5*82ugi+BMW+wiele+modeli/BMW+G30-31,8368535026.pdf
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.