Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 15.03.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. @adamjttk Ty się dwa razy zastanów co piszesz bo zaczynamy grać do jednej bramki. Nudno będzie
    4 punkty
  2. o to to to... Jeździłem G60 dwukrotnie, elektrykiem M60i i 520i. Jako użytkownik G30 530d stwierdzam, że nic mnie tam nie ujęło. Nic. Elektryk to elektryk, a 520i mnie bardziej rozczarowało niż się spodziewałem. Żeby być bardziej precyzyjniejszym w swojej krytyce: ogólnie auto niezłe, niebrzydkie, faktycznie w odpowiedniej konfiguracji nawet ładne, środek mocno plastikowy, ale z dobrych materiałów - ale nie do tego mnie przyzwyczaiło BMW, żebym musiał się zmuszać patrzeć tak na auto, żeby sobie wmawiać, że jest nieźle, nawet ładne w tym konfigu, itp. - zawsze jak wychodziła nowa piątka, to się na nią śliniłem i o niej marzyłem, pragnąłem ją jaka by nie była - a teraz niestety nie ma tego uczucia - do tego braki w opcjach jak brak dociągów drzwi, są niby komforty, a nie komforty, abstrakcyjna regulacja foteli z ekranu głównego (sic!), fejkowe wydechy... To może mi ktoś powie, co takiego fajnego w opcjach jest w G60 czego nie ma np. w Skodzie Superb albo chińskim SUVie? Tylko silnik w 540d broni marki "premium", bo B58 już w EU nie ma... hybrydy i elektryki zostawmy na boku. To w G20 jest większy wybór silników R6 - a to chyba przecież klasa niżej... - czy coś może pomieszałem???? Że narzekam? A gdzie mam sobie ponarzekać jak nie tu - księdzu na spowiedzi? Po to jest to forum, żeby powymieniać się spostrzeżeniami i własnymi odczuciami. A że każdy ma inne - to ja to szanuję. I nikogo nie atakuję - to moja zwyczajna irytacja, bo jak teraz stać mnie na fajną i dopasioną wersję piątki, to tak zamieszali, że mi sumienie nie pozwala jej kupić, a F10 musiałem zadowolić się 520d... i byłem zachwycony od pierwszego zdjęcia jak ją zobaczyłem. Z resztą dla mnie to jedno z najładniejszych aut.
    3 punkty
  3. Cześć, Mam B47 z AdBlue. Wcześniej w N47 czasami dolewałem dodatek do paliwa Liqui Moly do ochrony dpf. Ani to nie pomogło jakoś olbrzymie, ani nie zaszkodziło, ale przynajmniej miałem lepsze samopoczucie. Pytanie - czy w aucie z mokrym filtrem również można go dolewać?
    1 punkt
  4. Nie zrozumiałeś. Mój błąd że nie zacytowałem wypowiedzi. Odniosłem się do strzelania z gaźnika jak kolega wcześniej napisał. W Warszawie już nie postrzelasz z gaźnika. Na szczęście. Łapią w zarodku. Nadal nie rozumiesz? Nie ja zacząłem temat wyścigów. W tym wątku można pisać różne rzeczy.
    1 punkt
  5. 1 punkt
  6. Przestan pisac naukowe bzdury chlopie. Przeciez wszyscy doskonale wiedza co miales na mysli a wymyslasz jakies hiperbole... Napisales ze w g20, jest tak glosno, ze nie idzie rozmawiac, nie istotne do czego to porownales, chodzi o wypowiedz, o kontekst, o glupote jaka umiesciles tutaj. Czego nie rozumiesz?
    1 punkt
  7. Dla mnie na G30, choć uważam F10 za najładniejszą piątek ever. I zresztą moja 520d LCI Luxury była najlepiej wykonanym BMW jaki mam/miałem. Tam było prawdziwe premium - nic nie zaskrzypiało, wszystko działało jak trzeba, dla mnie multimedia mogłyby zatrzymać się na tamtym poziomie - nic więcej mi nie trzeba. Nawet nagłośnienie Hi-Fi chyba grało lepiej niż Harman Karton w G30. Było, minęło... Jak odebrałem G30, to sporo widziałem cięć kosztów, trochę irytacji było, ale ogólny odbiór auta uratował świetny silnik i bogatsze wyposażenie, przyzwyczaiłem się i co ciekawe, to chyba pierwszy mój samochód, że po ponad 6 latach mi się nie znudził, frajdę mam z tej bawarki, jak nią jeżdżę, jak ją sobie umyję, jak na nią patrzę... I zwyczajnie nie chcę zmieniać tylko dla samej zmiany, bo nowsze, bo inni mnie zobaczą w nowym itp. Już za stary na to jestem, ale jakbym widział w G60 to co widziałem w poprzednich moich beemkach, to z pewnością bym zmienił. Ale to może i dobrze, kasa może będzie lepiej spożytkowana, a fajne auto zostanie na jeszcze dłużej...
    1 punkt
  8. Tu większość to może co najwyżej postrzelać z głośnika, bo samochody na gwarancji XD
    1 punkt
  9. Z ciekawostek dlaczego Polacy nie kupują elektryków. Kolega zmęczony ładowaniem pieniędzy w naprawy BMW kupil nową kie spalinowa za 160 ys. Zapytałem czemu nie elektryka. Uśmiechnął się i odpowiedział: w ogole nie brałem pod uwagę elektryka... Gość mieszka w domu i ma fotowoltaike..
    1 punkt
  10. Jacek wyskoczyl jak jakis troll z koncernu Renault... Rozumiem krytyke ale pisanie, ze przy 140, trzeba smsy pisac.... No prosze...
    1 punkt
  11. I to nawet bez wyciszonych szyb.
    1 punkt
  12. Jacku, szanuje twoja opinie ze G60 to auto lepiej wyciszone i bardziej komfortowe. Trudno żeby tak nie było skoro to auto wyższego segmentu i droższe. Natomiast pisząc rzeczy typu: "...bo bez podwójnych szyb przy 140 miałbyś taki huk, że musisz pisać smsy do pasażera siedzącego z tyłu, żeby się porozumieć..." podważasz swoja wiarygodność, bo to oczywista nie prawda. Rozumiem ze chciałeś uwypuklić ze 3 jest gorzej wyciszona (bo jest), ale efekt jest przeciwny do zamierzonego bo wszyscy wiemy ze da się swobodnie rozmawiać w 3 przy 140.
    1 punkt
  13. @Lutek T odbierający nową trójkę w salonie:
    1 punkt
  14. Idź sonie do Audi wsiądź do A5 potem A6. Porównaj sobie ekrany + konsole. Pozatym, że w A6 można wziąść wyzsz pakiet stylistyczny na pozostałe dekory to wszędzie jest ten sam szajs. Poniżej wklejam wycięte wnętrze z konfiguratora Audi A5 i Audi A6 czyli segment wyżej. Pytanie które to jest A6, a które A5? Nowe modele są coraz gorsze i to jest fakt. Jakby to było premium mógłbyś sobie zamiast tego piano wybrać carbon. Taka prawda.
    1 punkt
  15. Przyjadę z lawetą. Lepiej nie ryzykować.
    1 punkt
  16. Zapomnialem Ci podziekowac, bo kupilem te zarowki z linka, ktory mi wyslales i jestem zadowolony. Nie oczekiwalem, ze beda drzewa stawac w plomieniach, ale milo jestem zaskoczony, bo i tak swieca duzo lepiej niz te Osramy. Jedyne co musialem sie nakombinowac, to zamocowanie ich w oryginalnych blaszkach. Jak wchodzily do konca, to plus z minusem byl odwrotnie, jak wkladalo sie je prawidlowo, to byla szpara 1 mm i nie dalo sie ich przekrecic w gniezdzie zeby zabki weszly na miejsce. No ale na szczescie te blaszki na wtyczce da sie obrocic.
    1 punkt
  17. Najlepiej sprawdzić samemu. Podjechać do salonu, pomacać.... Ja tak patrząc na G60, jeżeli w takim stylu będzie nowa 3.... to jak kia wznowiła by stingera, oni by dostali moje pieniądze. Biorąc bazowe modele, rozumiem iż jest potrzeba zmiany na nowszy, bo tylko to w sumie głównie daje radość posiadania. A mając auto z konkretnym piecem, z tłustym wyposażeniem, zrobione pod Ciebie.... to już nie musi być najświeższe, aby cieszyło nadal. Tak myślę i tak sobie konfigurowałem auto. Z tego powodu nie brałem 5 bo mi środek nie pasował i silnik słabszy... I jak patrzę na obecną ofertę, to jedynie x5 jeszcze nie odrzuca, ale nie zdziadziałem jeszcze na tyle.... Dam radę się wcisnąć do 3....
    1 punkt
  18. Jacku, czytam Twoje wypowiedzi w tym wątku i mam wrażenie że Ty z kolei naginasz rzeczywistość w drugą stronę. Wątpię żeby ludzie przy debiucie g20 czy g30 mieli tak podzielone zdania co do ich wyglądu jak przy g60. G20/G30 to porostu bardzo ładne i eleganckie samochody. Przy nich nie było się z czym opatrywać. Jest też wiele innych nowych samochodów, które są poprostu ładne dla większości od poczatku. A co można powiedzieć o G60? Moim zdaniem jest poprostu słabe z wyglądu, szczególnie w sedanie. Podobnie jak nowe x3. Wiadomo, kwestia gustu ale chyba nie jestem całkiem odosobniony. Pewnie niektórym się opatrzy i kupią (jak bobra w serii 4 ) ale to chyba nie tędy droga jak się chce zdobywać rynek, bo zakładam że BMW chce. Ja nie miałbym frajdy z zakupu takiego samochodu. Co do wnętrza to podobnie, to nie chodzi o same materiały ale też o design. Siedziałem wiele razy w g60 i nic mnie tam kompletnie nie zachwyciło w porównaniu do g20, oprócz wyraźnie lepszych foteli. Dodam jeszcze tylko, że jeśli różnica między stockowym 330d i nowym (do zamówienia) 540d jest tylko 40-50 tys. to już mówi dużo o popularności g60. A to jak sam pisałeś o wiele świeższy model niż g20.
    1 punkt
  19. Ogólnie wolę sedany, ale trójka w kombi, czyli G21 jest boska, gdyby nie żona (bo to była dla niej trójka) to chyba wziąłbym kombi. Po prostu obie są dla mnie piękne. Generalnie mówienie, że lepiej wziąć G60, bo to świeży model, a G20 to już ma swoje lata - jest dla mnie bez sensu - skoro G60 wygląda jak chiński Passat, a G20 jest mega udanym projektem designerów. Znowu dodam - jak dla mnie. I myślę, że też trójka "skończy się" na G20/G21, kolejny model będzie przeskokiem w przyszłość, jak w przypadku serii 5, gdzie używane G30 z małym przebiegiem, silnikiem R6 i fajnym wyposażeniem kosztują podobnie do G60 po rabatach... a silników w G60 praktycznie nie ma oczywiście poza skastrowanym 540d. Dwóch moich kolegów robiło zakupy i wiem, jak ten rynek wygląda. Więc myślę, że spokojnie można zamawiać G20, tym bardziej, że następca na drogach pojawi się dopiero za około 2 lata i nie wiadomo, jakie będzie... Obym się, mylił, ale widzę, jaką drogą podąża ten rynek i BMW to niestety mam obawy.
    1 punkt
  20. A ja wam powiem że tak się złożyło, że jeździłem 3dni 318i pierwszy polift sedan, 2.0 156km benz, m pakiet. Na co dzień jeżdżę swoim m340d touring. Jazda tym 318i mnie zszokowała. W życiu bym nie pomyslał, że to możliwe. Tam wszystko jest inne niż u mnie. Tam się nawet inaczej otwierają szyby, inaczej chodzą przełączniki, kratki nawiewu. Zawieszenie dramatyczne. Teraz rozumiem, że każdy mówił adaptacja niezbędna. Silnik koszmar. Ogólnie tym autem jeździ się jak Fabią i tak się je ogólnie odczuwa. Mój m340d touring to jest Bentley z silnikiem Ferrari przy tym. Zawieszenie jest u mnie wprost bajeczne przy tamtym, ciszej 3x, po prostu nie do uwierzenia generalnie. Serio. Harman u mnie przy podstawowym radiu w tym 318i to jest sala koncertowa.
    1 punkt
  21. Jakość i G60 to oksymoron. Najnowsze modele bmw to budżetowe auta przypudrowane świecidełkami (nawet na zewnątrz lol) i telewizorami jak w salonie żeby przykryć zjazd jakości na łeb na szyję. Następcy G20 to nie ominie, także brać wybierać decydować i niczego nie żałować, póki jeszcze jest przynajmniej jeden model mający cokolwiek wspólnego z premium.
    1 punkt
  22. Do darek559. Tak. Pierwszy cylinder jest licząc od przodu auta, a czwarty jest od strony kabiny. PS Myśl już bardziej o regeneracji wtryskiwaczy. One klękają z nienacka i w najmniej oczekiwanych momentach. Ot, działa i za chwilę już kuleje. A objawy jak zepsuta cewka lub świeca, zwłaszcza i o dziwo tylko na wolnych obrotach. Przy wyższych obrotach jak sie domyślam korekty krótko i długo terminowe wyrównują pracę silnika midzy bankami i silnik nie kuleje tak jak na biegu jałowym.
    1 punkt
  23. Tak wogóle to z własnego doświadczenia: zacząłem w swoim N43B20 tradycyjnie od sondy NOx, świec i cewek. Po wymianie nic nie poprawiła się praca silnika. Wracały wszystkie błędy dotyczące nierównej pracy jak i NOx-a. Następnie oddałem do regeneracji wtryskiwacze. Od tego momentu silnik zaczął równo pracować na wolnych i nie wypadały zapłony. Ale po każdym skasowaniu wracajacych wciąż błędów NOx-a i wydajności katalizatora silnik przechodził we wszystkie tryby pracy i tak chodził jak fabryka wymyśliła do czasu sprawdzenia wydajności katalizatora, tego w kolektorze wydechowym. Po tym sprawdzeniu zawsze silnik zostawał się w trybie pracy normalnym a po dłuższym jeżdżeniu wyskakiwały błędy korekcji krótko i długo terminowych. W końcu zebrałem kasę i wymieniłem kolektor wydechowy z katalizatorem. Nie ten samochód. Ciągnie od dołu. Przy każdych prędkościach jak są spełnione założenia silnik zaczyna pracę w trybie uwarstwionym, a przy stałej prędkości i równym obciążeniu jest praca we wszystkich trybach jak na stronie z linku opis. Skończyły się błędy katalizatora, wydajności katalizatora, czasami czujników wału i wałków rozrządu. Proces wypalania katalizatora NOx - drugi w kolejności na wydechu, zauważyłem że łatwiej się wypala jak ostrzej sie ruszy parę razy żeby temperatura spalin osiągnęla około 800 stopni celsjusza. Wtedy, niezależnie od ilości benzyny w baku zaczyna sie proces wypalania katalizatora NOx i trwa aż temperatura gazów nie spadnie poniżej około 650 stopni celsjusza. Gdy sie jedzie wypalać kata w sposób najczęściej opisywany, czyli powyżej 110km/h to rzeczywiście jeśli jest mniej niż połowa baku to układ nie chce przejść do wypalania kata przez podniesienie temperatury układu przez dodatkowe dotryski benzyny. Ale znowu wystarczy przygazować aby "z nogi" podnieść temperaturę i później już można równo jechać te powyżej 110 i kat się wypala. Każdy kto ma ten silnik powinien się zbratać z apką Bimmer-tol (trzeba kupić peną wersję) i interfejs bluetooth, np. Icar Pro (nie każdy szybko czyta dane) i żyć z tą apką pod ręką. I wtedy wszystko widać.
    1 punkt
  24. Jeszcze gdy chodziłem do podstawówki To był tam taki Paweł I ja jechałem na rowerze i go spotkałem I potem jeszcze pojechałem do Biedronki na lody I po drodze do domu wtedy jeszcze już do domu pojechałem
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.