Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Jeszcze do tych dwóch wątków kilka myśli dodam Teraz średnie spalanie z 23 tys km mam na poziomie 13 litrów / 100. Jak na moje oko jest to wynik wybitny. Dla porównania, więcej paliło moje Volvo V90 Cross-Country T6, czyli z silnikiem mniejszym o połowę (2 litry vs. 4.4 litra; 4 cylindry vs V8), które było o dobre 400 albo i 500 kilo lżejsze od X5, no i było samochodem kombi, a nie SUVem. W X5M wyjdzie pewnie 15? Nadal uważam, że to spoko wynik jak na auto o takich gabarytach i osiągach Po co to? Ktoś gdzieś na podobne pytanie na innym forum odpowiedział: "bo mogę". I ja się z tym zgadzam. Taki wydatek wynika wyłącznie z faktu, że "mogę" i sprawię sobie tym samym wielką radość. Ocenianie takich decyzji w świetle jakichkolwiek racjonalnych kryteriów nie ma najmniejszego sensu - wiadomo, że M60i, X5M, a nawet 40d nie mają żadnego innego uzasadnienia poza jednym - tj. "ktoś może i chce je kupić". W realnym świecie 30d oraz 40i i tak są za szybkie, za drogie i zbyt luksusowe Co sprawia, że masz X5 (jakiekolwiek) a nie np. jakiegoś dużego SUVa z Korei albo Czech? Dlaczego w ogóle ktoś kupuje BMW (jakiekolwiek), a nie ekwiwalentny model od innej (tańszej, bardziej racjonalnej) marki. Odpowiedź jest taka sama: "bo może" Czy to etyczne? Dobre? A może gorszące i złe? Nie wiem, nie mnie oceniać. Wiem, że na tym forum jest zylion ludzi, którzy mając samochód akurat tej marki czerpią taką czy inną satysfakcję (niech to będzie choćby ta mityczna "Freude am Fahren") Nie pytajmy zatem "po co to", bo wiadomo, że nie znajdziemy odpowiedzi o innej treści2 punkty
-
Bo chcę auta, które będzie dobrą bazą do projektu W M60i nie wyczaruję dźwięku i nie ma nic na horyzoncie, co miałoby ten stan rzeczy zmienić. Na zawieszeniu m-prof jest mi za miękko. Mogę obniżyć zawieszenie (sprężyny zamówione), zmienić koła (felgi kute zamówione), poprawić hamulce (płyn, klocki, przewody w oplocie zamówione). Mogę zadbać o estetykę (full body PPF zrobiony, rzeczone felgi). I to na tyle. Mogę jeszcze zawieszenie KW V3 wrzucić (co rozważę, jeśli sprężyny nie utwardzą auta wystarczająco). Mogę rozpórki powkładać, ale to nie to samo, co uzbrojenie w podwoziu i pod maską w X5M Więc dylemat... Poza tym "prawdziwe M" to "prawdziwe M". Jest agresywne i sztywne. M60i to taki James Bond - gentleman w garniturze, który potrafi przy...lić, kiedy musi. Ja chyba chcę auto w permanentnym trybie "full attack"...2 punkty
-
A dla mnie pneumatyka to must have. Bez pneumatyki nie kupiłbym bez względu na wysokość rabatowania.2 punkty
-
Cześć, jestem tu nowy (jako piszący ) bo jak to zazwyczaj bywa - czytam już od dłuższego czasu W listopadzie odebraliśmy Zielony San Remo, X1 2.0i sdrive Xline. Jest to drugie aktualnie BMW w garażu, ja jezdze X5 G05 2,5d 2022 r. Stad wiele razy bede porownywał oba auta Pozwólcie ze podzielę sie kilkoma spostrzeżeniami. W skrocie auto bardzo przyjemnie, tak lekko jezdzi (nie jest to taki słoń jak x5 Ale tego kto zaprojektował system multimedialny, ideę My Modes itp - to bym **** Jak porównuję to z "hybrydą" jaka mam w przedliftowej x5 - czyli poprzednia generacja: ekran i fizyczne przyciski - to nie moge uwierzyć jak bardzo można utrudnić "używalność" systemu. W x1 na przyklad jak wyjeżdzam tyłem z garażu (i na ekranie jest widok z kamery) to już nic w tym czasie nie zrobisz - nie zmienisz temperatury, ani na przyklad nie włczysz podgrzewania foteli, musisz albo cierpliwie czekac do konca manewru albo recznie wylaczyc tryb kamery Szczerze mowiac przeboje z tym systemem spowodowaly moja aktualna niechęc do zmiany x5 - bo w poliftowej juz tez bym wyladował z systemem 9.0 jak rozumiem. a po 2 miesiącach uzytkowania tego w x1 - nie chcę Mechanicznie: Skrzynia spoko. Przedni napęd - taki sobie. lubi w obecnych temperaturach zakrecic kolami (nawet zimowkami) przy starcie BTW - komplet kół zimowych (zestaw BMW felgi i opony) kupiłem na allegro. W autofus nawet po rabacie były o ponad 40% droższe Wewnątrz: skora ekologiczna - jestem bardzo zaskoczony na plus. praktycznie nie czuje roznicy z natiuralna jaka mam w x5. Ciekaw jestem jak bedzie latem Audio HK - jest ok ale slabizna w porownaniu z HK w x5. Az nie chce myslec jak gra seryjne audio Wyglad zewnetrzny: W xline przedni grill to taka mieszanka czarnego i srebrnego - zamarzył mi sie czarny, kupiłem nawet grill (zamiennik) ale dopiero po zakupie zaczalem sie orientowac jak to zamontowac - i okazalo sie ze bez sciagniecia przedniego zderzaka nie da rady, wiec odpuscilem, nie bede rozbieral nowego auta. Aha, ktos moze zapytac o spalanie. ruch wyłacznie miejski, - tak jak pokazuje apka i komputer. w listopadzie i grudniu 8.2l/100km, a w styczniu aktualnie srednia to 7.4. Pozdr tomek1 punkt
-
Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że żadne wysokie i ciężkie auto nie będzie pokonywać zakrętów z precyzją i gracją 911-tki Nie tego szukam. Ja chcę auta, które grzmi, groźnie wygląda i budzi respekt, a jednocześnie widać, że przeszło zabiegi tuningowe dodające mu klasy. Nie chodzi mi o tani "tjuning" a'la naklejka pioneer i magnetyzery na przewód paliwowy Zawieszenie lekko obniżyć, koła lekko wypchnąć, wydech przyjemny (nienachalny) zrobić, ładnie zgrać wszystko kolorystycznie, lakier wypieścić, etc. Dobrze skomponowane, przemyślane zmiany dadzą mega efekt A M60i wymaga za wiele ingerencji w podstawowe komponenty, żeby obudzić w nim ducha. Największym winowajcą jest wydech i umieszczony w nim OPF. Poza Europą nie mają tego dziadostwa i tam z wydechem można powalczyć. U nas jest lipa... Drugim dużym wyzwaniem jest reakcja na gaz - M60i jest ciut ospałe i trzeba wrzucić Sport+, żeby rwało do przodu bez chwili zadumy. Nie po to mam V8 o mocy ponad 530KM, żeby zachowywał się jak zamulony diesel (wystarczy, że brzmi jak diesel...). Trzecim wyzwaniem zawieszenie i sztywność nadwozia. Kombinowałem z usztywnieniami z podwozia i pod maską z X5M, ale to droga przez mękę, wymagająca wymiany wielu komponentów. Niby można wszystko oryginalne od BMW kupić, ale jednak są to części do innego modelu - kto wie, jak to wpłynie na gwarancję etc. Odpuściłem1 punkt
-
Miałem 7, miałem starsze, teraz mam 8.5 i akurat należę do grona, które 8.5 lubi. Robi to samo, co 7 i przy okazji ładniej wygląda. Kilka ustawień zmienili w idiotyczny sposób (np. omawiany gdzie indziej na forum panel do ustawiania logiki automatycznego podgrzewania foteli). Ale mapy BMW są o niebo lepsze, wszystko jest wyraźniejsze, większe, etc. Nawet nie tęsknię tak bardzo za fizycznymi przyciskami, bo ... mam kontroler I tego boję się najbardziej - sterowania WSZYSTKIM z ekranu, kiedy zniknie pokrętło iDrive. Spodziewam się jakieś masakry...1 punkt
-
Tez uważam, że os7 jest idealny. Nie zmienia to faktu, że świat idzie do przodu i nasze osobiste odczucia nic tutaj nie zmienią. Jak zawsze mimo utyskiwań na forach nowe przekona większość.1 punkt
-
ech tak za tydzień, max dwa, odbieram swoją M60i, a od jakiegoś miesiąca mam rozterki myślowe czemu w sumie nie zamówiłem X5M1 punkt
-
Dzień dobry, nasza oferta na zestaw do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów: https://czescidobmw.pl/zestaw-czesci-wymiana-oleju-automatycznej-skrzyni-biegow-zf-parts-1087-298-365--1087,9298,9365,2zf Powyższy zestaw Oryginalny ZF zawiera wszystkie produkty potrzebne do tzw. statycznej wymiany oleju, tj.: 7 litrów oleju, miskę olejową automatycznej skrzyni biegów z filtrem oleju, śrubami oraz uszczelką. Dodatkowo podczas wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów rekomenduję wymianę tulei uszczelniającej wtyczkę sterownika skrzyni: https://czescidobmw.pl/tulejka-uszczelniajaca-0501220929-zf--0501220929,2zf. To tzw. przelotka mechatroniki. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski1 punkt
-
Czuję się jak na łodzi z tym zawieszeniem. Ale ok rozumiem, że może to rozwiązanie pasować. Dla mnie ma być sztywno bez bujania.1 punkt
-
Cos wiecej ? IMHO bez pneumatyki to x5 to taka taczka…szczegolnie na r22. Zawieszenie pneumatyczne to najlepsza rzecz jaka mozna miec w samochodzie - jak potrzeba to komfort, jak nie to usztywnic obnizyc i jazda. i nie wazne czy x5, czy dawna 5, czy meroll etc.1 punkt
-
Utrata wartosc przy tych autach zawsze jest duza. Jak wejdzie nowy model juz w perspektywie jest lci, tez czekac? Potrzebujesz auto to kupujesz, cieszysz sie nim, sprzedajesz i kupujesz nastepne. Za duzo kombinujac zawsze na cos czekasz. ps teraz kupując x5 idealnie wymiana wypada na nowe lci1 punkt
-
Na stock bmw locator - to zostaly im praktycznie 50e - do miasta ok, w trasy moczy morda(lepiej m60i) , m60i - malo osob kupuje, bo to juz specyficzne auto i trzeba amatora, a reszta np 40d z fotelami m, bez tylnej osi skretnej, na pneumatyce…dziwny konfig, gdzie indziej rabat sporo…ale 40d rzeczywiscie full, ale nie na pneumatyce tylko na zwyklym adaptacyjnym m..nawet nie prof.. wiec stoja koszmarki1 punkt
-
To myśl szybko z Taycanem, ktoś tu musi zdać relacje z pierwszej ręki, a zaraz znikną te w dobrej cenie Macanem jeszcze nie, trochę nie mam kiedy w najbliższym czasie. Natomiast jak patrzę na testy zużycia energii to tak do 120km/h różnice nie są duże na korzyść Taycan, pewnie przy większych różnice mogą być istotniejsze. A jednak Macan ma bardziej funkcjonalne nadwozie i normalny hak. Najbardziej żałuję że FL iX nie przyniósł architektury 800V i większych mocy ładowania. Dzisiaj 35min ładowania 10->80% to trochę nieśmieszny żart. Cała reszta w iX bardzo fajna i kusi. Ewidentnie technologia nowoczesna, a konkretnie jej brak, powoduje niechęć do zakupu tego auta.1 punkt
-
Ale wykonanie to straszny kasztan - deska luxury…to siatka, ktora masz w mini1 punkt
-
Niemożność wyłączenia keyless jest jedną z rzeczy których ja w ogóle nie rozumiem w tym aucie. Technicznie nie ma żadnego uzasadnienia tego. Prosty przełącznik czy ma otwierać drzwi w obecności kluczyka, czy tylko na sygnał po naciśnięciu przycisku Pozostaje futerał co ci blokuje sygnał. Plus chociaż taki, że kluczyk ma mieć czujnik ruchu i jak parę minut leży w miejscu to nie wysyła sygnału.1 punkt
-
Nie ma opcji by to wyłączyć z zewnątrz. Ja nie brałem dostępu, jak chcesz się zabezpieczyć mając comfort access to jedz sobie założyć np. IGLA. Nie ma innego skutecznej metody zabezpieczenia. Montowałem kamerkę u gościa co zabezpiecza samochody, to mówił że BMW bez comfort access jego zdaniem nie da się ukraść (pomijąc wciąganie na lawetę), z dobrym zabezpieczeniem szanse spadają do kilku procent. Jak nie masz nic to na walizkę dużego problemu mieć nie będą zawinąć samochodu. Jak masz dobre ubezpieczenie z GAP to się nie ma co stresować kradzieżą, chyba że wozisz drogi sprzęt.1 punkt
-
Co dokładnie masz na myśli pisząc "dezaktywowanie Keyless"? Bo całkowicie wyłączyć się go z tego co wiem nie da. Tzn. nawet jak wyłączysz w menu, to i tak da się otworzyć samochód pociągając za klamkę, bez używania kluczyka. Jedyna różnica jest taka, że samochód sam się nie otworzy przy zbliżaniu.1 punkt
-
W Mercedesie jest opcja aktywacji z kluczyka. W 3ce nie zgłębiałem tematu ale pewnie warto1 punkt
-
Instrukcja mi mówi że w iD7 na pewno taka opcja jest dostępna w menu.1 punkt
-
A jest w ogóle taka opcja w menu? Jeśli tak to zawsze mógłbyś przypisać skrót.1 punkt
-
@kamsku2930 właśnie jechałem 100km trasą i była lipa. Tempomat 140 lub 150 i cały czas buczy od wydechu. Przyspieszanie delikatne ze 110 do 150 to też buczenie wydechu. Lipa. Chciał być człowiek mądrzejszy od niemieckiego inżyniera ale nie wyszło xD Włożyłem już bezpiecznik na wyłączonym silniku i po odpaleniu zamknęła się klapka. Olewam temat ^^ Kiedyś może kupię sobie kostkę OBD i będę sobie na chwilę otwierał klapkę jak będę chciał ale na razie bezpiecznik zostaje włożony.1 punkt
-
My tu o przewadze technologicznej Tesli słuchamy, tymczasem za 500k zł po rabatach można mieć nówkę Taycana co w 16min ładuje 75kWh baterii i przy 75% ma moc ładowania 170kW. Ja pamiętam że czasy ładowania i moce dochodzące przez chwilę do 250kW to była koronna przewaga Tesli i jak inni dogonią Tesle, to ta ucieknie o lata świetlne. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie, ale mit o przewadze Tesli jeszcze nadal pokutuje i jest powtarzany, tylko już bez merytorycznych danych i konkretów, a czas ładowania już nie ma znaczenia, bo przecież większość ładowania jest z gniazdka w garażu i 10min dłużej na każde ładowanie nie ma znaczenia. No chyba że jest to BMW i5 81kWh, to jest to plucie w twarz. Dorzucę jeszcze 3 grosze do dyskusji nt Sebixów. Z moich obserwacji, Sebixów mrugających światłami w Polsce spotykam rzadko, a na wyjeździe w Alpy spotkałem 2 przypadki i oba w Austrii. Mam wrażenie że szaleństwo na drogach w Polsce radykalnie zmniejszyło się od kiedy jest bardzo dużo i bardzo dobrych jakościowo autostrad i tras szybkiego ruchu. W Polsce bardzo rzadko trafia się żeby mi ktoś migał światłami, a wyprzedzam 140km/h, a czasem jak widzę że ktoś szybciej goni, to przyspieszę żeby mu zjechać jeśli mnie to wiele nie kosztuje. Dużo większym problemem na naszych drogach jest wyprzedzanie 110-120km/h lewym pasem długiego sznura samochodów i powoduje że się robi karawana, ale nikt nie mruga bo wie że nie ma sensu, czasem komuś nerwy puszczą i prawym pasem pociągnie. Większość osób może nie rozumie perspektywy Adama z 2 powodów: 1. Na codzień Adam mieszka w baaardzo wolno jeżdżącej Norwegii, a w Polsce jest od wielkiego dzwona i ja myślę że mentalnie zatrzymał się trochę w polskiej rzeczywistości sprzed 15, 20 lat czy kiedy tam z Polski wyjechał 2. Podróż białą Teslą może działa na niektórych kierowców drażniąco, bo się sparzyli na takich co jeżdżą o kropelce żeby dojechać do SC w Ciechanowie i wyprzedzają TIRa jadąc lewym 110km/h. Jakby Adam kupił porządne BMW, to może problem jazdy w Polsce i migających Sebixów by całkowicie ustąpił Na koniec widzę jak zwykle burzę w szklance wody - Adam zaczął temat od 3 sekundach po zmianie pasa, co z prostej matematyki pokazuje że to zwykłe zajeżdżanie drogi jest, więc wprowadził wszystkich w błąd co do swoich intencji. Albo może mu się intencje po prostu zmieniły, bo potem się wycofał z 3s pisząc że to metafora tylko i zaczął rzucać jakieś 10 sekund i oczywiście cały stek personalnych ataków o prawie jazdy w chipsach itp. Efekt jest taki że dyskusja trwa o 2 totalnie różnych sytuacjach drogowych. Ja się zgadzam, że zmieniając pas ruchu na lewy na autostradzie można jechać 140km/h, ale można też wyprzedzać z prędkością 120km/h. Ja wybieram zawsze opcje nr 1, ale szanuję tych co wyprzedzają 120km/h, bo mają do tego prawo chociaż nie do końca rozumiem, bo jak ktoś chce jechać wolno, to może poczekać dłużej aż będzie pusto na lewym pasie. Naszła mnie taka refleksja jak tu Adam wypomina niektórym hipokryzję z zaciekłością szeryfa - jak do cholery Adamowi przeszkadza przy jego stylu jazdy 2.5tony w BMW czy jakimkolwiek innym aucie? Przecież na rondach jest ograniczenie do 50, a często i do 30, na ślimakach jest limit najczęściej 60-70km/h. W jakich konkretnie warunkach @adamjttk Ci ta masa wadzi przy przepisowym stylu jazdy? Zrób zdjęcie ronda czy miejsca w którym masa jest tak wielkim problemem. A druga sprawa - nieraz startuję szybko ze świateł (w sensie dynamicznie, a nie jak dębił z nogą w podłogę) i noga z gazu zawsze ucieka jak widzę że na końcu skrzyżowania stoją piesi przy ulicy. Co prawda stoją na czerwonym, ale skąd mogą wiedzieć że samochód wystartuje z przyspieszeniem 5.0, 4.0 czy 3.0s do 100? Przecież przy przeciętnym skrzyżowaniu i maksymalnym przyspieszeniu Tesli na poziomie 3.3sekundy do 100, to od zapalenia zielonego do zjazdu ze skrzyżowania mija max 0.5-1sek. To za mało czasu na reakcję pieszego, rowerzysty czy kogokolwiek poruszającego się po drodze. To po co tutaj piszesz o tych przyspieszeniach Tesli skoro taka jazda w mieście jest skrajnie niebezpieczna, a poza miastem ze względu na ograniczenia elektryków, nieracjonalna i nie jest praktykowana. Taka moja sugestia Adam (bez złośliwości): Rozglądasz się za używanym Taycanem koniecznie Turbo albo Turbo S. Weź Ty sobie chłopie kup na promocji Taycana podstawowego w wersji RWD, będziesz miał lepsze od Tesli zasięgi przy bezpiecznych przepisowych prędkościach, porządne premium w środku i może wyleczysz się trochę z Teslowego hype'u widząc jak jeżdżą porządne samochody i jak szybko się ładują. Z pakietem Performance plus będziesz miał 680km zasięgu WLTP, 435KM mocy, osiągniesz 4.8s do 100, 230km/h do wykorzystania w Niemczech i przede wszystkim ładowanie 18min do 80% na premium ładowarkach typu ionity. I nawet elektryczna klapka będzie EDIT: Za 499tys można mieć już nowego Cross turismo 4S z 3.8s do 100km/h i 12.3s 0-200km/h: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/porsche-taycan-porsche-taycan-ID6GpYKA.html1 punkt
-
Witam, bylem szczęsliwym posiadaczem ciekawej BMW E92 320D 177KM N47D20C z 2008 roku. o przebiegu 190tys. kilometrów, oraz z bardzo bogatym wyposażeniem. Samochód byl kiedys moim marzeniem od dzieciaka, i zaraz po zakupie zobaczylem w niej potencjal, jak z pelnej serii, nie m-pakietowej czarnej coupe zrobić cos, co rzucać się będzie w oczy. Jedni powiedzą, że wies-tuning, ale ja jestem zdania, że każdy ma swój gust i tylek. Ma się podobac wlascicielowi i to jest najważniejsze. Moim zdaniem autko zrobione z gustem i smakiem. Wrzucę fotki po częsci by się pochwalić, może dać komus inspirację, ale glównie dlatego, że mam do niej sentyment i pomimo każdej soboty spędzonej w "garażu" i ogromie pracy, przy stosunkowo niskich kosztach udalo mi się samemu bardzo odmienić ten samochód. Niestety już nie w moim posiadaniu, ale mam nadzieję, że dalej smiga bezawaryjnie w po Wroclawiu w rękach nowego wlasciciela. Jesli ktos ma jakies pytania - zapraszam do dyskusji chętnie odpowiem i podzielę się nabytym doswiadczeniem.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00