Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.02.2025 w Odpowiedzi
-
W ASO to plany trzeba wyrabiac czy to sprzedażowe czy serwisowe a nie doradzac klientowi czego faktycznie potrzebuje. Stał baner mowisz? No stał bo mozna dobre pieniądze na tej wymianie zarabiac. Kto sie najlepiej zna? Myslę, że zdecydowanie producent skrzyni biegow. Na forum ludzie wymieniaja sie doświadczeniami i wiedzą polecając różne rozwiązania. Każdy wybiera co dla niego najlepsze. Oczywiście można serwisować wszystko w ASO tylko po co wtedy przeglądac forum? W ASO nie zawsze serwis bedzie zrobiony najlepiej ale za to mamy pewność, że zrobią to najdrożej I tak jak wilk325 wyżej pisze, przez lata twierdzili w ASO, że oleju w skrzyni w ogóle nie należy wymieniać. Nastapiła widać nagła zmiana, nie tylko warto wymieniać ale już nawet co 60tys km. Nagły przypływ troski o dobro klienta...5 punktów
-
Dokładnie tak. Jeśli te wymiany oleju będą robione regularnie to nie ma absolutnie żadnego sensu przepłacanie za dynamiczną. A dla chcących wymienić więcej oleju niż te 60% przy statycznej, to niektóre warsztaty stosują praktykę podwójnej, a nawet potrójnej wymiany oleju. Czyli 2 wymiany samego oleju, a za trzecim razem wymiana oleju z miską. Nadal to wychodzi taniej niż dynamiczna, a jest równie skuteczna. Ja ogólnie jestem zwolennikiem zaleceń ZF czyli wymiana statyczna, ale ostatnio przeczytałem dość ciekawy komentarz i uważam, że jest on strzałem w 10 - w silniku olej wymienia się statycznie, to po co w skrzyni robić to inaczej?3 punkty
-
Niektorzy przy wymianie oleju w sillniku robia płukanki a wiec czyszcza go dodatkowo. U mnie gdy zmieniam olej co 8-10tys nie ma co czyscic i to samo w skrzyni. Jesli nie doprowadzi sie oleju do naprawde złego stanu to nie ma żadnych osadow to usuwania. Na przestrzeni ostatnich 10-12lat robiłem 6 wymian oleju w skrzyniach w moich BMW i będąc przy tej robocie widziałem jak wygląda olej ze skrzyni po jego odpompowaniu. Po 60-70tys km jest jak nowy, po 100-110kkm ma juz bardziej żółtą barwę ale nadal żadnego szlamu nie pozostawia. Jesli sa juz jakies osady to w okolicy filtra w misce, ktorą to wymieniamy na nowy zestaw od ZF. Na marginesie dodam, że nowe miski sa od pewnego czasu wyraźnie gorszej jakosci niz kiedys. Brakuje jednego magnesu i sam materiał z ktorego sa wykonane sprawia wrażenie mniej solidnego.2 punkty
-
Znalazłem informację że od marca 2018 roku ale pewności nie mam. Można to łatwo sprawdzić, połóż kluczyk na dachu na parę minut i spróbuj otworzyć auto komfortowym dostępem. Jeśli nie zadziała to znaczy że faktycznie przechodzi w tryb "sleep mode".2 punkty
-
2 punkty
-
W teorii fajnie ale jak cos pojdzie nie tak przy tej dynamicznej wymianie to potem naprawa skrzyni. Poza tym tam nie ma co czyscic po 60 czy nawet 100tys km. ZF zaleca statyczna wymiane...2 punkty
-
Statyczna wymiana jest bezpieczna i spełnia swoje zadanie. Jest nowa miska z filtrem a ilosc wymienionego oleju wystarcza do jego odswiezenia i spokojnie kolejne 60-80kkm mozna jezdzic. Co wiecej potrzeba?2 punkty
-
Stary, przerazasz mnie po prostu Odpowiadajac Ci: 1. Jest cos takiego jak bezpieczna prdkosc wbrew temu co mowisz. Najczesciej ja wyznaczaja limity na drogach (usrednione biorac pod uwage roznych kierowcow i rozne auta) 2. Pokiereszowanie kogos przy 30km/h a 180km/h --> nie bede Ci wykladal fizyki na podstawie szkoly podstawowej, przepraszam, zbyt gesty poziom jak dla mnie. 3. Nie da sie dostosowac warunkow i umiejetnosci w ruchu publicznym do 180km/h --> tzn mozna przez chwile, ale kazde kolejne minuty jazdy to tylko czysta statystyka i prawdopodobienstwo kiedy skonczy sie to dla Ciebie tragicznie. 4. Dlaczego jazda 180 z dziecmi jest zla? Dla mnie (mozesz sie nie zgadzac) kazda osoba ktora publicznie jezdzi ze swoimi dziecmi w aucie 180 km/h jest zwyklym _debilem_ bez wyobrazni (bez obrazy). Nie rozni sie to niczym od osoby jadacej po % Powody: 1. Predkosci >140km/h na autostradzie (na niektorych odcinkach) sa dozwolone w jednym kraju na swiecie (pewnie wszystkie inne kraje to bezmozgi ze nie pozwalaja jezdzic ile fabryka dala). Dziwnym trafem to ten kraj ktorego gospodarka opiera sie na motoryzacji i jej eksporcie na caly swiat. 2. Zawsze istnieje spora szansa ze wjedziesz w jakis kamien, ze peknie Ci opona, ze wjedziesz w jakas kaluze (po deszczu gdy praktycznie cala droga byla juz sucha ale znalazla sie jakas niecka z woda -- mialem tak kiedys, polecam, gacie PELNE jak tracisz na chwile zupelnie kontrole nad autem) --> pekniecie opony przy 180 km/h a pekniecie opony przy 130-140km to 2 diametralnie rozne sytuacje. 3. Na autostradzie 90% ludzi jezdzi w miare przepisowo te 110-140km/h i OCZEKUJE tego samego od Ciebie --> jezeli jedziesz 180km/h to tylko kwestia czasu zanim trafisz na niedoleznego dziadka ktory nagle/nieoczekiwanie zacznie wyprzedzac 100km/h ciezarowke jadaca 90km/h --> przy roznicy predkosci ~80 km/h czau na reakcje bedziesz mial kilkukrotnie mniej niz jadac przepisowo --> to czysta statystyka, kostucha sie zawsze upomina o swoje. 4. Ludzie nie jezdza na autostradzie zakladajac, ze ktos za nimi moze jechac np 180km/h --> nie patrza w tylne lusterka przy wyprzedzaniu wypatrujac szybko zblizajacej sie kropki (co najwyzej szybko zerkna), oceniaja predkosc i odleglosc na podstawie wiekszosci innych uczestnikow ruchu na drodze, a nie w stosunku do ludzi co fruwaja z mocno nieprzepisowymi predkosciami. Stad czesto tragedie ktorych akurat u nas w kraju jest duzo za duzo. Dziwnym trafem te opowiesci "szybko i bezpiecznie" powtarzaja sie najczesciej u nas i na wschod od nas, ot pozostalosci rosyjskiej mentalnosci i nieumiejetnosci zycia w cywilizowanym spoleczenstwie, niezrozumienia gdzie konczy sie czyjas wolnosc bo zaczyna sie czyjas potencjalna krzywda. PS. Dopisze jeszcze jedna anegdote --> takie sytuacje jak ponizej zdarzaja mi sie TYLKO w Polsce, zwiedzilem autem prawie cala Europe (w Rosji nie bylem wiec ew. tam tez jest to norma). Jade sobie z dziecmi autostrada/ekspresowka spokojnie, te 130 km/h, dojezdzam do jakiegos dziadka czy TIRA, zaczynam manewr wyprzedzania (ktory potrafi trwac np 30-60s jak jest kilku dziadkow, kilka ciezarowek) i nie wiadomo skad po 10-15s teleportuje mi sie jakies auto jadace ~200km/h na zderzaku. Doslownie leci 200kmh i zaczyna hamowac _w ostatniej chwili_ przed samym zderzakiem. W tylnym lusterku widac jak klnie/macha rekami. Miganie swiatlami to oczywiscie norma --> powinienem zniknac z drogi w jakis magiczny sposob. W takich chwilach mam ochote sie zatrzymac i takiego skurwiela po prostu odstrzelic jak jade z dziecmi na tylnej kanapie i sobie jakichs Matajczakow przypominam. (przepraszam, mowie po prostu co mysle). Inne czlowiek ma myslelnie jak ma 20-30 lat i jest sam a inne jak masz 40-50 lat i masz dzieci. Taka PATOLOGIE powinno sie w Polsce wypalac zelazem, ale jacy ludzie, tacy politycy i tacy policjanci. Jezeli chodzi o ruch drogowy to przykro mi pisac ale ciesze sie ze nie mieszkam juz w Polsce2 punkty
-
Jeśli uszczelniacze nie były robione to same problemy będą i to bardzo kosztowne. Poza tym, te jednostki mało nie palą. Tylne wózki są już zgniłe, sprawdź bo nowy 4k zł + robocizna. Bzdura. Bzdura. Tylko przednie. Zaraz koła na aucie to będzie opcja do dopisania w opisie.2 punkty
-
Warto dla tych 2 tras i kilku wymuszonych stopow trzymac auto spalinowe przez caly rok? Imho nie. Ale to oczywiscie kazdy sobie musi sam odpowiedziec. Niech i tak bedzie, kolejne auto to bedzie Toyota z kapeluszem w gratisie1 punkt
-
Moze i ograniczono, ale jako uzytkownik Q8, a dokladnie SQ8 po liftingu, moge powiedziec tyle, ze nadal nie jest jak w BMW. Zakładam, że w dieslach Q8 po liftingu jest tylko gorzej niz w SQ8 po liftingu. Gdy skrzynia jest w trybie D, to samochod zyje swoim zyciem. Dopiero w trybie S zaczyna być ogarnięty, ale nadal nie można powiedzieć, że jest w pełni zwarty i gotowy. Zupełnie inne wrażenie jest w BMW. Tylko do BMW trzeba się przekonać jeśli chodzi o design, zarówno na zewn jak i wewn. Audi jest bardziej "clean" pod tym kątem.1 punkt
-
Na kiedy szukasz tego X5? Na tu i teraz? btw 540i gasi 99+% aut na drodze. Auto ma w serii poniżej 20 sekund do 200 km/h, w zasadzie tylko nowe sportowe auta mają lepsze osiągi.1 punkt
-
W Porsche siedzą i dumają nad silnikiem benzynowym do nowego Macana, bo sprzedaż elektrycznego stoi w miejscu - a Macan poprzedni był filarem oferty i są w czarnej du..e. Trochę się z pomysłem spóźnili... ale będzie konwersja auta elektrycznego na spalinowe. Brawo Swoją drogą Trump namiesza w świecie tak, że i Europa szybciej się obudzi i wszyscy producenci na gwałt będą rozszerzać ofertę na spalinowe wersje - inaczej nie przetrwają, nie wiem, na co oni liczą.1 punkt
-
1 punkt
-
a bo to zależy kto płaci. Jak chcesz Pan płacić to śmiało zmieniamy, a jak oni muszą zapłacić to jednak ten nowy olej to zły pomysł. Przypomniał mi się wątek z forum nt. skrzyni, gdzie ASO wylało olej i postanowiło wlać potem ten sam, bo przecież producent nie przewiduje nowego To działo się nie tak dawno, można to odnaleźć.1 punkt
-
Wypowiedź naszego kolegi z NOR jest emocjonalna, ale dokładnie rozumiem te emocje i podpisuje się pod tym co napisał w kwestiach bezpieczeństwa. Jeżdżę dużo, autostradami po całej Europie i niejednokrotnie znalazłem się w sytuacji w której ktoś za mną "nagle przygotowywał się do startu w kosmos", głównie niestety na polskich autostradach. Tu niema moim zdaniem przestrzeni do relatywizowania, oczywiście każdy odpowiada za siebie. Pozdrawiam1 punkt
-
Zapytałem z czystej ciekawości a nie żeby udowadniać że prędkość nie ma znaczenia, mam dzieci i nie zapier%alam. Odcinki bez ograniczeń przeważnie są tam gdzie są 3 pasy to też trochę inaczej wygląda, co do stanu dróg w Niemczech to znam temat. Nie zagłosowałbym za zniesieniem limitów u nas ale zamordyzm typu 110 km/h też mi się nie podoba.1 punkt
-
Czy użytkownicy dróg np w mieście spodziewają sie ze ktoś w Tesli startuje spod świateł z przyspieszeniem dającym 3s do 100? Albo nawet 2s? Czy to jest bezpieczne?1 punkt
-
Znajomi mechanicy mnie przekonali plus fakt, że podczas statycznej wymiany wymienia się około 50-60% oleju, reszta zostaje w aucie i przewodach, kanałach. Maszyna robi to dużo dokładniej.1 punkt
-
A dlaczego ? Nawet ZF zaleca statyczna. Ja wiem co to dynamiczna, ale pytanie czy statyczna nie jest bezpieczniejsza dla skrzyni ?1 punkt
-
ja bym brał 23i szału nie robi ale do normalnej jazdy wystarczy , kup 5 lat BRI i się nie martwisz, potem sprzedajesz dalej1 punkt
-
No to ja nie mam pojęcia, jak to robicie. U mnie jest tak, że niezależnie od źródła, które było włączone w czasie jazdy (radio, podcast z telefonu, muzyka z telefonu), samo nie gaśnie, kiedy wyłączam silnik - a jeśli odejdę bez telefonu od samochodu, to samochód rygluje zamki (wyczuwa oddalenie się zegarka, w którym mam klucz), ale z telefonu dalej gra. Przestaje grać tylko, jeśli zabiorę ze sobą telefon i zegarek (w obu urządzeniach mam kluczyk) Po powrocie do samochodu nie włącza się audio, znów niezależnie od źródła, które grało przed zamknięciem. Muszę sam włączyć - albo radio, albo muzę z telefonu W sumie nie przeszkadza mi to w ogóle, ale zastanawiające jest tak różne zachowanie niby takich samych aut1 punkt
-
Zabawne z tą Chorwacją bo to odwieczny argument ale faktycznie w te strony samolotem wychodzi drogo i niewygodnie. Jak przeliczałem sobie samolot dla nas 2+2 (nie wspominając już nawet o psie) to wychodziło jakoś 4 x tyle co 20d. Do tego na miejscu albo wydawać na ubery (oczywiście nikt tam nie słyszał o fotelikach dla dzieci) albo wypożyczyć auto i w taki oto sposób koszt robi się kolejne x2. Wracając do tematu - to że usilnie promowana elektromobilność zwolni tempo to nie mam najmniejszych wątpliwości. Łatwo zobaczyć jakie są ogromne spadki sprzedaży przy nawet krótkiej przerwie w dopłatach. Poza tym nawet bogaci ludzie zdążyli się przekonać o ogromnej utracie wartości droższych elektryków. W wielu krajach europy dochodzi do władzy prawica i populiści więc UE będzie dużo trudniej utrzymać swoje plany (a wręcz jestem pewien że będą je przesuwać).1 punkt
-
nie znam sie na mechanice, ale ostatnio na rozne problemy wspomagam sie czatemgpt i bardzo czesto pomaga. zobacz co napisał: 1. Spróbować jeszcze raz ręcznie odpowietrzyć układ. 2. Sprawdzić, czy płyn chłodniczy rzeczywiście przepływa przez nagrzewnicę. 3. Zweryfikować zawór sterujący nagrzewnicą i klapy w układzie HVAC. 4. Sprawdzić działanie termostatu i pompy (np. kamerą termowizyjną lub mierząc temperaturę węży). 5. W ostateczności zrobić test CO₂ w płynie chłodniczym.1 punkt
-
Ile?? U Maćka kompletny zestaw dla 8HP nieco ponad 800zł brutto https://czescidobmw.pl/zestaw-czesci-wymiana-oleju-automatycznej-skrzyni-biegow-zf-parts-1087-298-365--1087,9298,9365,2zf Są różne szkoły. Jedni mówią aby pierwszą wymianę zrobić po 80-100kkm i kolejne co 60kkm, drudzy że robić co 60kkm włącznie z pierwszą. Ja osobiście jestem zwolennikiem wymiany po 60kkm. To prawda, BMW twierdzi, że olej jest dożywotni, a ZF zaleca wymianę oleju statycznie po 150kkm (w zależności od intensywności użytkowania auta). https://aftermarket.zf.com/pl/portal-aftermarket/co-nowego/expert-blog/wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow-zf/1 punkt
-
60tyś km to interwał OK. Można to przeciągnąć i do ~80kkm Jak zamierzasz zrobić przynajmniej z drugie tyle kilometrów tym autem to ja bym wymieniał. W skrzyniach ZF wymieniasz raczej statycznie. Oryginalny zestaw ZFa (pokrywa miski z wbudowanym filtrem, uszczelka, śruby) powinna kosztować 350-500zł brutto. W zestawie z oryginalnym olejem ZF może z 1200-1500zł brutto. Dochodzi koszt wymiany. Nie wiem jak oni chcieliby to wymieniać "dynamicznie". Bez odkręcania i wymiany tej miski czy jak ?!? Te 6-7kzł w serwisie to lekki odlot ale co zrobić. W Porsche potrafią jeszcze lepsze ceny dowalać1 punkt
-
1 punkt
-
Zbierac nie bedziesz bo jedynie sprzegla palisz w srodku i dostaniesz info w postaci ikonki 4x4 inactive, system jest prosty, nie wazne czy merc, audi, bmw, rr, kazdy z nich "polega" na obrotach kol, wiec czy to jest az tak duzo? Zalozyc prawidlowe opony? Niech kazdy sam sobie odpowie na to pytanie... Watek ma 51 stron bzdur a wystarczy jedna odpowiedz....1 punkt
-
Konwerter to przemiennik momentu obrotowego i jest w każdym hydrokinetyku.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00