Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.02.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ależ oczywiście, że to jest normalne, każdy dobry zakład zajmujący się regeneracją reflektorów Ci to powie. I to nie są żadne zagrywki BMW, bo to samo jest i w Skodzie, Oplu, ba ostatnio nawet widziałem na parkingu nówkę Lexusa z zamglonymi reflektorami. Różnica temperatur i reflektory parują - jedna z podstawowych zasad fizyki, tj kondensacja. Parowały stare reflektory ze szklanymi kloszami, parują i nowe z kloszami z poliwęglanu. Tylko dopóki jest to mgła, to jest to dopuszczalne. Problem robi się, gdy woda zaczyna się skraplać, wówczas problem ze szczelnością faktycznie jest. https://vroomer.pl/parujace-lampy-w-chlodniejszym-okresie-nie-zawsze-musisz-interweniowac/ Ważne by w pierwszej kolejności zweryfikować w jakich warunkach reflektory parują. Bo jak zaczynają parować przy obecnych warunkach atmosferycznych, a latem jest spokój, no to oczywiste że wszystko jest w normie. Ale jak klosze sie zamglają np po deszczu czy myjni, no to jest już powód do niepokoju.
    3 punkty
  2. Pozostając w temacie około Taycanowym - pojeździłem ostatnio kilka godzin nową Panamerą. Wersja 4S E-Hybrid czyli startujemy od 600 tysięcy a większość egzemplarzy w miarę doposażonych kosztuje około 800 tysięcy. Zacznę od pozytywów - auto prowadzi się świetnie, ta nowa fancy pneumatyka (która efektownie się podnosi po otwarciu drzwi) razem ze skrętną osią robi ogromną robotę. Auto jeździ lekko, przyjemnie i bardzo precyzyjnie czyli tak jak Porsche powinno. Dalej już zacząłem rozumieć czemu sprzedaż raczej nie powala. Porsche aspiruje Panamerą do segmentu F - nawet jest dostępna wersja w "longu". Niestety o ile w S-klasie czy 7er widać przynależność do tego segmentu po otwarciu drzwi tak tutaj zupełnie nie. Wnętrze jest surowe i nawiązuje do 911 gdzie takiego właśnie się spodziewamy - tutaj jak dla mnie wieje biedą. 80% wykończone piano black i zdrowo wyrysowane po 8000 przebiegu demówki. Multimedia lagują co mnie najbardziej zdziwiło, ekran przed pasażerem jak dla mnie zupełnie bezużyteczny (nawet CarPlay nie można z niego obsługiwać). Oczywiście z pewnością można zrobić jakąś przyjemniejszą konfigurację ale wtedy będziemy już bliżej "bańki" Napęd jest dziwny. Najprzyjemniej jeździło mi się w trybie całkowicie elektrycznym. Ten silnik V6 2.9 ani nie brzmi ani nie dołącza się zbyt kulturalnie w trybie hybrydowym, czuć takie tąpnięcie co mnie zadziwiło. W trybach sportowych jest odpalony cały czas ale wtedy zakup tej hybrydy ma średni sens. Połowa baterii pokazywała zasięg około 30 km. Miejsca z tyłu jest jakoś tak jak BMW 5 czyli bez szału. Chciałem zobaczyć ile czasu ta bateryjka będzie się ładować z gniazdka - niestety dołączony był tylko kabel do ładowarki. Podsumowując - moim zdaniem to mega słaby sposób na wydanie 600+ tysięcy pln. Takie auto do niczego ani zbyt sportowe ani przesadnie komfortowe, trochę ciasne. Jedyna inna Panamera jaką jeździłem to ta stara w wersji GTS V8 N/A - tutaj wady były podobne ale ryczące V8 trochę je przykrywało Zupełnie inne odczucia napewno będą w szybszych wersjach - ale tutaj już cenowo lecimy w kosmos (zwłaszcza biorąc pod uwagę utratę wartości). Od tej hybrydy wolałbym zdecydowanie Taycana. Kilka zdjęć:
    2 punkty
  3. Po cenie obstawiam, że chodzi o to, też taką będę montować detailer polecał https://smartspot.com.pl/folie-do-aut/1067645222-folia-antyodciskowa-grizz-do-bmw-3-touring-g21-fl-20222024-5904063583553.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAtYy9BhBcEiwANWQQL-z1_OqExmGPA91bl0jTjIiJUE6xTLUSGaY1qFEZCVsDFKRHvvJ7fBoCQ70QAvD_BwE
    1 punkt
  4. No dobra. :) doszedłem do tego że wewnętrzne soczewki to są atrapy w E70 LCI. Niezła robota BMW :) narobiliście mi zajęcia w necie w szukajce :P Czyli w BIXENON skrętny świeci tylko zewnętrzna soczewka jako światło mijania i jako długie (xenon). Dodatkowo świecą się oba ringi jako światła postojowe oraz ewentualnie jako dzienne ale tutaj są ciut mocniejsze. A co do ustawienia żeby halogeny w zderzaku zaświeciły się razem z xenonem jako długie działa w taki sposób że jeśli załączysz długie to możesz i załączyć halogeny w zderzaku. Nie znalazłem opcji w NCS Dummy żeby zaświeciły się razem halogeny i długie poprzez uruchomienie świateł długich, czy nawet przez mrugniecie tymi że długimi. o i tyle moich odkryć puki co.
    1 punkt
  5. Fajna recenzja @Randall. Też będę chciał się Panamera przejechać i zwrócę uwagę na te rzeczy o których piszesz. A jaka wersja Taycana jeździłeś jeśli chodzi o nadwozie i silnik? Panamere podobno kupują ci którzy nie przekonali zony ze 911 to auto rodzinne
    1 punkt
  6. Witam Ja w swojej g20LCI-Wrzesień2024 ekran okleiłem folią "ANTYODCISKOWA do BMW 3 Sedan G20 FL" z popularnego portalu aukcyjnego koszt 199, jestem zadowolony i mogę polecić. Pozdrawiam Tomek
    1 punkt
  7. To nic niezwykłego, szkody w transporcie, u dealera... Ja już miałem brać Cuprę, gdzie była wymieniana lampa z powodu zarysowania w transporcie, ale tam było to odrazu powiedziane przez handlowca, nie jak w tym przypadku kitrane, a może klient się nie domyśli/dowie. Finalnie znajomy, który dzięki Cuprze stał się kolegą laweciarzy mnie od tego odwiódł. Tu pewnie szkoda u dealera już była, dlatego się upierają. Za sam fakt wrzucania piano do samochodów to powinni kogoś za jaja powiesić na moście.
    1 punkt
  8. @Sheppard25 - przy oklejaniu przodu auta możesz zwrócić uwagę, na oklejenie przedniej kamery zamontowanej w grillu (od systemu kamer 360). Ja u siebie trochę późno się zorientowałem i pomimo tego, że mam oklejone całe auto, to sama kamera złapała już kilka odprysków - na razie nie wpływa to na jakość obrazu. Niemniej uważam, że warto o tym pamiętać/zapytać, większość firm detalingowych nie okleja kamery podczas oklejania grila (zakładam, że tak wychodzi z formatki, gdzie jest wycięty otwór na kamerę)
    1 punkt
  9. 1. Mam teraz oklejany front, nawet go nie pytałem. Powinni wiedzieć, bo tych samochód dużo oklejają. Dam znać w połowie przyszłego tygodnia jak będzie odbierane. 2. Musiałoby to być tak oklejone, żeby na rozwarciu nie było połączeń tylko odcięcie separacyjne. Nawet nie wiem jak u mnie to rozwiążą, jak będzie źle to reklamacja. 3. Tak ekran możesz obkleić. Jedynie mój detailer powiedział, że kupi gotowy zestaw a nie folia ppf ponieważ były przypadki, że elektronika dostawała w kość bo przy ppf się wodą operuje po ekranie. Ogólnie wyluzowałem po przebojach jakie miałem z samochodem przy odbiorze. Piano się rysuje od patrzenia, ale dealer też mi bardzo dużo dołożył od siebie, a i tak to nie była największa wtopa przy odbiorze. Zabezpieczone jest przed większymi odpryskami na autostradzie oraz ekran w środku, ponieważ jakieś ziarenka piastku na ściereczce podczas mycia go mogą porysować. Nie ma co się jakoś bardzo spinać, bo jak nie jesteś pedantem to mikrorysy nie będą widoczne. Co innego cały zpiaskowany przód ze względu na śmiganie po autostradach.
    1 punkt
  10. Aktualna "7" jest ohydna i tutaj jest kwestia wyłącznie złego gustu jeśli ktoś uważa inaczej. Jednolicie czarna wygląda mniej obrzydliwie, ale kiedyś przy okazji wymiany oleju sobie w Gdańsku u Zdunka wsiadłem do bordowo-beżowej. fotele bajecznie wygodne, TV z tyłu robił wrażenie, ale najpierw trzeba było się przemóc, żeby do tego czegoś podejść...
    1 punkt
  11. Przeciez pisales ze masz tam 12V, ktore Ci spada do 7V po podpieciu tej wtyczki. :) A faktycznie miales taka sytuacje ze wlaczyles migacz i jakies auto sie zblizalo z tylu?
    1 punkt
  12. Zobaczymy, mi w każdej bmw z shadowline hałasowały te uszczelki jak i wielu innym użytkownikom. Nawet łatwo zauważyć zwłaszcza w lecie że co każde mycie słychać bardziej (detergenty chyba wysuszają ten "zamszyk"). Temat znany w Aso gdzie naklejano nawet ludziom taśmę teflonową.
    1 punkt
  13. ja wiem ze o gustach sie nie dyskutuje ale omfg jakie to auto jest brzydkie
    1 punkt
  14. Słonik moze zamiast Taycana roczne I7 za polowe ceny katalogowej. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-i7-bmw-i7-m60-xdrive-panoramiczny-szyberdach-bowers-fotele-z-masazem-ID6H3uvE.html?fbclid=IwY2xjawIPYAxleHRuA2FlbQIxMAABHZYJujlBjjRBBldX-C-4sgwYoL7LKuXE6VtBfO_WqF2AvwAFQfeJsnBncw_aem_khDSv8kzcF-HVAkLYipL-Q&utm_medium=paid&utm_source=fb&utm_id=120209551718120096&utm_content=120216984740760096&utm_term=120213250705430096&utm_campaign=120209551718120096
    1 punkt
  15. To nie przychodzi samemu przez apke . Musisz zalogować się na konto BMW na stronie mybmw. Pobrac program do ściągania map, podłączyć pendraka (min 64 gb) , program sciagnie i zrobi ci na pendrive aktulizacje, podlaczasz do samochodu i on instaluje.
    1 punkt
  16. Szczegóły pojazdu VIN:WBAVC31080 VG13192 / Seria:3' E90 / Opis sprzedaży:320d / Nadwozie:Limousine Wersja katalogu/region:ECE / Kod typu:VC31 / Skrzynia biegów:VC31 / Układ kierowniczy:Lewostronny Data produkcji:03.04.2007 / Lakier:A22 / Tapicerka:KAB4 Dane dot. pojazdu Nazwa Wartość Drzwi 4 Silnik M47/T2 Pojemność 2 Moc (kW) 120 Napęd HECK Lakier A22 sparkling-graphit metallic Tapicerka KAB4 Tapicerka Sensatec/beżowa Poziom integracji (fabryczny) E89X-07-03-516 Poziom integracji (aktualny) E89X-07-03-516 Wyposażenie indywidualne Nie Wypełnianie ilości Wypełnianie ilości do Ilość zmienna w litrach WSKAZÓWKA Hamulec 1 Final drive (rear axel), manual transmission: lifetime oil filing Czynnik chłodzący bez układu klimatyzacji 0 Final drive (rear axel), manual transmission: lifetime oil filing Tylna oś 0.85 Final drive (rear axel), manual transmission: lifetime oil filing Czynnik chłodzący bez układu klimatyzacji 7.8 Final drive (rear axel), manual transmission: lifetime oil filing Silnik (M47N2) 5.5 Final drive (rear axel), manual transmission: lifetime oil filing Skrzynia biegów (GS6-37DZ) 1.6 Final drive (rear axel), manual transmission: lifetime oil filing Wyposażenie Kod Opis Wyposażenie seryjne 0321 Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu 0548 Licznik kilometrów Opcje 01CA Selekcja COP ważnych pojazdów 0240 Kierownica skórzana z pod.pow. 0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy 02BH Obr. BMW, st. le. podw. spr. 156 0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie 0441 Pakiet dla palących 0465 System załadunku 04AC Wer. dr. szlach. topolowy rys. słojów 04AE Armrest front, retractable 0507 Park Distance Control z tyłu (PDC) 0520 Lampa przeciwmgłowa 0521 Czujnik deszczu 0534 Klimatyzacja automatyczna 0540 Tempomat 0609 System nawigacji Professional 07RP Pakiet Advantage 07RS Pakiet Comfort 0843 Redukcja mocy 0854 Wersja językowa, francuski 0863 Spis dealerów, Europa 0881 Literatura pokładowa, francuski 08S3 Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu 08SP Sterowanie COP
    1 punkt
  17. Już niebawem wszystkie BMW 2020+ bedziemy wykonywać w ciągu kilku godzin tak jak standardowe strojenie. Taką informację przesłało TC-Performance. Nic tylko się cieszyć.
    1 punkt
  18. Tu nie chodzi o oszczędność, możesz mieć felgi wyższej jakości i niepowtarzalne w podobnej cenie
    1 punkt
  19. Dzień dobry, nasza oferta na wtryskiwacze do w/w VIN (ceny za 1 sztukę): https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=13537810702 BOSCH 0 986 435 244 to wtryskiwacze po fabrycznej regeneracji wykonanej przez BOSCH. Wtryskiwacze te są objęte 2 letnią gwarancją identyczną jak dla części fabrycznie nowych, a jakość oraz zakres regeneracji gwarantuje BOSCH. Informacje na temat wtryskiwaczy po fabrycznej regeneracji wykonanej przez BOSCH: https://boschbx.pl/files/Artykul-Regenerowane_wtryskiwacze_Common_Rail_do_samochodow_osobowych-BX.pdf W przypadku zakupu wtryskiwaczy po fabrycznej regeneracji wymagany jest zwrot starych wtryskiwaczy, a do ceny każdego wtryskiwacza BOSCH 0 986 435 244 doliczana jest kaucja w wysokości 246 zł z VAT. Kaucja jest zwracana po odesłaniu do nas, a następnie zweryfikowaniu przez BOSCH starych wtryskiwaczy. Wtryskiwacze fabrycznie nowe BOSCH są dostępne pod numerem 0 445 110 616: https://czescidobmw.pl/dysza-wtryskowa-bosch-0-445-110-616--0445110616,2bos W przypadku zakupu wtryskiwaczy fabrycznie nowych zwrot starych wtryskiwaczy nie jest wymagany. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  20. Tak samo wycinają jak lasery, po prostu nie ma wiązki laserowej dodatkowo. Ale musze przyznać, że adaptacyjne ledy < Lasery w pre-lci. Światło w pre-lci nawet w przypadku braku aktywacji lasera było szersze i jaśniejsze od ledów w LCI. Nie zauważyłem różnicy w wycinaniu - w mojej opinii działa tak samo.
    1 punkt
  21. Mozliwe, że to to - zarzucilem temat w serwisie przy okazji innego tematu i po zatrzymaniu auta na dodatkowy dzien i dodatkowej diagnostyce, panowie rozlozyli rece. Pod "maska" rzekomo pojawia sie jakis kod brakujacego komponentu, ale po zgloszeniu do supportu od spraw trudnych w centrali - jako że nie jest to błąd czy usterka w sensie dosłownym - nie udało się uzyskać więcej informacji. Warunki techniczne oraz moduły są, więc na pewno nie jest to żadna brakująca opcja, gdyż sam drive recorder działa tak, jak powinien. Będą jeszcze próbować z jakimś specjalistą od produktu pokombinować, ale nie pokładam tu wielkich nadziei. Jutro sprawdzę wersję oprogramowania systemowego, ale jeśli w materiałach na YT nawet sprzed 2 lat i więcej ta opcja jest opisywana, cięzko mi pojąc czemu teraz miałoby być nieaktywne w kilkumiesięcznym samochodzie.
    0 punktów
  22. Wygląda to moim zdaniem obłędnie Wszystko działa jak przebieg obroty itp Zegary się nie zacinają Wiele ciekawych opcji
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.