Skocz do zawartości

320d M47 Elektryczny podgrzewacz płynu chłod. - naprawa


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak. Ale 100% pewność, daje test multimetrem czy grzałki grzeją.

 

Juz grzałki naprawione, miałem przepalona sciezke identyczni jak na zdjecach w tym forum, odpowietrzyłem układ i wszystko jest ok. Obudowa grzałek po dotknieciu az parzy gdy jest w stanie pracy, nastapiła jednak kolejna komplikacja, po złozeniu auta (stało 2 dni) wyskoczyły kolejne dwa błedy wszystko mam opisane w tym poscie:

viewtopic.php?f=69&t=166562&p=1229375#p1229375 < -----

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Mój problem: Autko po zapaleniu po chwili zaczyna skakać na obrotach w miarę równomiernie (w zakresie 850-930).

Po pierwszej diagnozie wymieniłem: wszystkie świece żarowe (jedna była spalona), płyn chłodniczy, filtr paliwa, termostat główny (EGRa termostatu 318d moja nie ma).

 

Co się zmieniło: Autko pali na dotyk, wcześniej była charakterystyczna chmurka z niedogrzania przez świece. Nagrzewa się do wskazówki na sztorc i robi to szybciej niż poprzednio.

 

Problem który pozostał: Po odpaleniu przy temp otoczenia poniżej 5stopni wciąż faluje obrotami póki się lekko nie zagrzeje. Potem co bym nie robił i czego nie odpalał wszystko jak złoto.

 

Z jednej strony podejrzewam podgrzewacz o którym jest temat. Z drugiej sam już nie wiem. Ludzie piszą, że się włącza tylko z dmuchawą/klimą. U niektórych objaw występuje niestety również bez jej włączenia i ja się integruję z tą właśnie grupą.

 

Czy jeśli odepnę sterowanie (jest tam taki jeden kabel poza + i - z aku) i falowanie ustąpi to mogę powiedzieć na 100%, że to podgrzewacz?

 

Czy przyczyną może być przepływomierz (raz adaptację przeszedł, co mu dopomogło, nie wiem co z nim teraz się dzieje)?

Czy może to być również czujnik temp płynu chłodzącego? Generalnie jeśli wskazówka temp się nie myli to to chyba chodzi, chociaż spotkałem się z opinią, że może być to problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy komputer rejestruje usterke podgrzewacza?

 

Ciekawie opisal zasade dzialania podgrzewacza Roger w ktoryms z tematow. Generalnie problem falowania bedzie istnial przy odpalaniu auta w niskich temperaturach, gdyz podgrzewacz dziala gdy temp. zew i temp. plynu jest w odpowiednich zakresach. Odpiecie calkowite podgrzewacza powinno wyeliminowac falowanie, ale nie wiem czy nie zarejestrujesz wtedy usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a niektórzy twierdzą, że działa tylko wtedy kiedy temp jest w zakresach + WŁĄCZONA jest dmuchawa.

 

Muszę się umówić na podpięcie pod kompa. Nie posiadam swojego interfejsu niestety. Zobaczę wstępnie, czy odpięcie coś mi da, najwyżej potem skasuję błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przeczytaj wypowiedz kolegi przed moim postem i jak widać nie dla wszystkich...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem dlaczego umnie jest odwrotnie po wlaczeniu klimatronika obroty maleja i auto jakby lekko przygasa a przy wlaczeniu nawiewu na max zaczynaja falowac :mad2: Po wylaczeniu wraca do normy ...prawie. :?:

Narazie jezdze na wylaczonym calkowicie do zagrzania silnika i czekam na lepsza pogode zeby wymienic termostaty .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem dlaczego umnie jest odwrotnie po wlaczeniu klimatronika obroty maleja i auto jakby lekko przygasa a przy wlaczeniu nawiewu na max zaczynaja falowac :mad2: Po wylaczeniu wraca do normy ...prawie. :?:

Narazie jezdze na wylaczonym calkowicie do zagrzania silnika i czekam na lepsza pogode zeby wymienic termostaty .

Pozdrawiam

 

to nie odwrotnie, tylko normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przeczytaj wypowiedz kolegi przed moim postem i jak widać nie dla wszystkich...

 

TC, dzieki za ta niekonstruktywna odpowiedz. Po prostu mam identyczny objaw i bez ruszania climatronica.

Stad moj wniosek byl - moze jak silnik zimny to sie dogrzewa plyn tak czy siak tym przeplywowym dziadostwem.

 

Wyglada, ze nie, bo odlaczylem wczoraj i problem nie uciekl. Dalej sobie siedzi. Teraz to juz jestem w kropce i jade na kompa bo swiece sa nowe, termostat nowy, przeplywka po adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowe dość ciekawe ustalenia!

 

Z tymi sterownikami nie zawsze jest tak halo jak żeśmy myśleli. Teoretycznie można je zamieniać ...czyli wkładać z jednego auta do drugiego nie bacząc na model.

W praktyce okazuje się że różne wypusty -roczniki -moc silnika itd. różnią się dość znacząco elektroniką w środku i samym softem .

Ponadto ustaliłem że błąd zapisany! to ewidentna wskazówka że z podgrzewaczem dzieje się coś nie tak . Ale bywa że komp nie informuje o niesprawności podgrzewacza.

Pomimo przyjmowanych poleceń z DDE lub modułu klimy i cyfrowej (rozmowy z nimi) nie realizuje "polecenia" Mówiąc krótko .. podgrzewacz dostaje polecenie grzej np 75% odpowiada: -OK GRZEJĘ ! wszystko OK! a tak naprawdę nie jest OK .

Grzałki są zimne pomimo ich sprawności i sprawności stopnia końcowego ..niezależnie od wersji. Dlaczego tak się dzieję jeszcze nie ustaliłem.

Czy tak czy inaczej , jedyną pewną informacją że podgrzewacz działa poprawnie jest sprawdzenie napięcia na grzałkach po zainicjowaniu jego pracy. Jedli końcówki mocy kluczują zasilanie na grzałki a my to widzimy na mierniku lub podpiętej żaróweczce albo diodzie wtedy możemy być pewni.

 

Dodam jeszcze bardzo istotne powiązanie z samym podgrzewaczem wiadomo : czujnika temperatury cieczy chłodzącej a co za tym idzie również poprawną pracą i czasem podgrzewania świec żarowych.

 

Przy założeniu że mamy niesprawny mechanicznie termostat i silnik powoli uzyskuje temperaturę wydłuża się czas podgrzewania cieczy przez podgrzewacz. Bo komp chce za wszelką cenę doprowadzić ciecz chłodzącą silnika do temperatury roboczej silnika. Jeśli złoży się tak że ani termostat ani podgrzewacz nie działa poprawnie czas zagrzania silnika znacznie się wydłuża a przy sporych temperaturach ujemnych można nawet zapomnieć o 60st cieczy. I nie było by w tym takiej tragedii bo ktoś może zaakceptować to że jego silnik bardzo powoli się nagrzewa lub nie uzyskuje temp. roboczej.

Problem w tym że od temperatury cieczy zależnych jest bardzo wiele zjawisk występujących w pracy i sterowaniu samego silnika.

Jak wszyscy wiemy silnik zimny ma inne parametry pracy niż silnik ciepły.

Oprócz wielu parametrów na które wpływa temperatura silnika jednym z nich o którym chcę wspomnieć jest czas podgrzewania świec żarowych. Jest to dość istotne bo jak wiemy same sterowniki podające zasilanie na świece lubią się upalić jak również świece. Patent w tym że DDE-komputer na podstawie temperatury cieczy określa czas grzania. Nie jest tak że świece są żarzone tylko przy rozruchu silnika są również żarzone podczas jego pracy aż do uzyskania 30st przez ciecz chłodząca. Jęli czas na uzyskanie tej temperatury się znacznie przedłuża tym samym przedłuża się grzanie świec co często doprowadza do ich szybkiego skończenia się. Na to wszystko ma jeszcze wpływ sam czujnik temperatury cieczy ! Bo to że komputer nie pokazuje błędu nie świadczy o jego poprawnym działaniu.

Sam czujnik cieczy może kłamać!!!! Jeśli nawet będzie kłamał o 5 st. to rano gdy odpalamy widzimy że wskazówka od temp cieczy leży , będzie ona leżeć przy - 5 tak samo jak przy -15 .

Komputer wykrywa niesprawność czujnika cieczy chłodzącej gdy jest jego zwarcie lub przerwa.Co za tym idzie temperatura podawana przez niego do DDE jest nie logiczna . Czyli albo np. -150st albo + 200st. Jeśli jest przekłamanie na poziomie 5 ,10 ,15,25st komputer nie widzi niesprawności i do takiej temperatury dostosowuje pracę silnika i jego wyposażenia.

W e46 i starszych modelach problem rozgrzewania silnika można pomimo poglądowemu wręcz wskaźnikowi w zegarach jakoś przewidzieć ub się domyślać że wskazówka coś powoli wstaje. Totalną załamkom są modele np. e90 które nie mają w zespole zegarów żadnego wskaźnika a przeciętny kierowca nie jest wstanie stwierdzić czy jego silnik się zagrzewa odpowiednio szybko czy nie..... W e60 pomimo bajeranckiego wskaźnika z "kreseczkami" ci co wiedzą to wiedzą również nie jest wesoło bo nie ma tam skali. :mrgreen:

 

Aby być pewnym swojego czujnika temperatury cieczy od którego bardzo wiele zależy na;leżało by sprawdzić do czasu do czasu jego rezystancję.!!!!

 

Podaję małą wzmiankę z WDS BMW dotyczącą czujnika cieczy i co jest oczywiste samej temperatury cieczy na co ma wpływ.

 

 

Coolant-temperature sensor DDE 5.0/5.1

 

The coolant-temperature sensor is screwed into the cylinder head and registers the coolant temperature by means of its variable resistor (NTC= Negative Temperature Coefficient).

 

The coolant temperature serves as a measured variable for the following functions:

 

Exhaust-gas recirculation - wpuszcanie ilości spalin przez EGR jest zależne od temperatury

Injection volume calculation - dawka paliwa (czas otwarcia wtrysku) jest zależna od temperatury

Control condition for air conditioning system -klima wiadomo.

Activation condition for radiator shutter (only M47TU) - żaluzja na chłodnicy

Activation condition for electric auxiliary heater (only M47TU) - to odnosi się do aktywacji i czasu pracy podgrzewacza.

Charge-air-pressure control - ciśnienie doładowania przez turbo jest zależne od temperatury cieczy.

Preheater time control - to odnosi się do grzania świec.

Activation of electric fan -to również wiadomo

Activation of swirl flaps (only M47TU and M57TU) - nieszczęsne klapki zawirowań ich otwarcie zamknięcie jak wiemy również w jakimś stopni jest zależne od temperatury cieczy

Idle speed control -obroty silnika

Rail pressure control -ciśnienie na szynie cr

 

Troubleshooting

 

If the coolant-temperature sensor is defective, faults 3EE0, 3EE1 ”Coolant-temperature sensor” can be stored.

Test note

 

The coolant-temperature sensor is destroyed in the case of short circuit to positive.

Setpoints for resistance check

 

BARDZO PRZYDATNA TABELKA ! ABY OKREŚLIĆ SPRAWNOŚĆ SWOJEGO CZUJNIKA WYSTARCZY MIEĆ MIERNIK Z OMOMIERZEM.

 

Resistance at 20°C: 2.5 - 3.0 kOhm - PRZY 20 ST . CZUJNIK POWINIEN MIEĆ 3 kOhm itd. zgodzie z tabelą.

Resistance at 50°C: 0.7 - 0.9 kOhm

Resistance at 100°C: 0.12 - 0.17 kOhm

 

 

Sory za OT ale wydaje mi się że w tym temacie informacje zawarte w moich wypocinach są niezbędne.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie podgrzewacza nalezy skasowac blad w DDE?

 

Dzis wymienilem na uzywany z allegro (sciezki ok, nie bylo zwarc do masy jak na moim) a obroty tez skacza. Oczywiscie zanim podpiolem sterowanie to odpowietrzylem uklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie to i ja spytam o mój podgrzewacz, większość usterek dotyczy braku podgrzewania, mój w zime grzeje za dużo, podnosi obroty mimo że wskazówka w pionie stoi (sprawdzałem temp i auto dogrzewa sie do 90 stopni), staje na światłach i on sie włacza co widze po obrotach, pochodzi ze 30sec i się wyłączy, czasem dłużej, czasem krócej. Błąd jakiś jest z tego co kojarze na inpie od niego. Co jest z moim nie tak ?
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie założyłem do 136 km od 150 ale w rzeczywistości wygląda identycznie ale nr jest zupełnie inny tak jak środek.

Ale narazie działa OK .

A co do pytania kolegi to radzę go rozebrać pewnie są gdzieś zimne luty i polutuj zanim przepali się płytka jak u mnie!

POZDRAWIAM

www.Car-los.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Pewnie się da, ale wysyłając cały komuś do sprawdzenia masz możliwość kontroli samych grzałek i bezpieczników termicznych. Najlepiej taki podgrzewacz zastąpić na czas naprawy 15cm rurką miedzianą CO. A autem wtedy można spokojnie jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Przeczytałem całe 10str nt podgrzewacza. Też mi falują obroty, odpiąłem wtyczke sterującą - przestały skakać. Chciałem zacząć od sprawdzenia płytki - wymontowania jej. Ktoś podpowie jak to zrobić bez wymontowywania całości? Czy się da, od czego zacząć krok po kroku? czy jakieś 2 śruby odkrecić czy gruby kable + odpiąć, czy co..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie czy jest szansa uratować mój podgrzewacz?Obroty cały czas mi falują gdy temp na klimatroniku jest ustawiona 16,5stopni (obroty odrazu się podwyższają) i więcej,na 16stopni obroty nie falują i są ok 750(zimny silnik).Podczas falowania obrotów są spore spadki napięcia,przygasają światła i dmuchawa.Postanowiłem odkręcić plusowy przewód z podgrzewacza,po tym zabiegu obroty nie falują z tym że tak samo podczas temp 16stopni obroty są niższe a od 16,5 robią się wyższe(na zimnym)po rozgrzaniu obroty zmieniają się przy temp. 18-18,5.Czy takie falowanie obrotów jak mam podłączony podgrzewacz niszczy alternator?Trzy dni temu wymieniałem ponieważ dawał max 13,5 i teraz się zastanawiam czy czasem podgrzewacz go nie uszkodził?Czy można jeździć z nie podłączonym przewodem plusowym podgrzewacza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zabralem sie za naprawe...I mialem 2 zabezpieczenia terminczne aktywne (zwarcie). Naprawilem to poprzez odgiecie blaszek w dol.

 

Nie widze zandych uszkodzen plytki. Kto mi napisze jak sprawdzic te tranzystory za pomoca multimertu?

Nie wykazuja przebicia do masy. Czy mozlie ze pomimo zadzialania zabezpieczenia termicznego tranzystory sie nie uszkodzily?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.