Skocz do zawartości

320d M47 Elektryczny podgrzewacz płynu chłod. - naprawa


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście że odpięty Egr wpływa na szybkośc nagrzewania się samochodu, ja zaobserwowałem to na swoim aucie, ponieważ miałem uszkodzony elektrozaworek sterowania otwarciem Egr i zawór wcale nie pracował więc był zamknięty, samochód nagrzewał mi się po 10km teraz kiedy zaworek wymieniłem i zwór Egr pracuje jak należy, samochód nagrzewa mi sie po 6km, także na 100% odpięty zawór Egr jest przyczyną wolniejszego nagrzewania silnika.

 

Z odpietym EGRem jezdze juz ciagle z 3lata. I w tamta zime silnik nagrzewal mi sie szybciej.

 

Takze probuje dociec jak jest z termostatem EGRu ...na zdrowy rozum to nie ma wplywu na nagrzewanie sie teraz skoro egr jest odpiety, mam racje?

Jeżeli jeżdzisz już trzy lata z odpiętym EGRem i w tamtą zimę nagrzewał się szybciej to być może masz termostat EGR do wymiany, poza tym odpięty EGR nic nie ma wspólnego z termostatem EGR, ponieważ obieg wody w chłodniczce spalin reguluje termostat EGR, jeśli przepuszcza to samochód będzie się nagrzewał odrobinę dłużej i to może byc twój problem z nagrzewaniem silnika, jesli go nie wymieniałeś to warto to zrobić, poza tym nie wiem gdzie masz, w którym miejscu odpięty zawór EGR.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiem że to stary temat ale mogą te informacje się przydać.

A więc do rzeczy u mnie też miałem problem z podgrzewaczem. Uszkodzeniu uległa jedna ścieżka, para tranzystorów od 1 grzałki i zadziałał wyłącznik termiczny na tej grzałce. Po 3 próbach udało mi się naprawić ten podgrzewacz. W pierwszych 2 próbach nowo zalutowane tranzystory uległy zniszczeniu (przepaleniu) i nie było to związane tak jak koledzy wnioskowali ze zwarciem do masy lecz przegrzaniem. Tranzystory te pracują przy dużych prądach przewodzenia co powoduje wydzielanie dużego ciepła dlatego ważne jest by tranzystory były idealnie przylutowane do radiatora. Sama lutownica nie ma szans tak rozgrzać lutowanych elementów by cyna była pod całym tranzystorem. Ja do lutowania użyłem opalarki i pasty do lutowania rurek miedzianych. Odlutowałem wszystkie tranzystory od płytki drukowanej, podgrzałem dobrze radiator i stare tranzystory odpadły. Nowe tranzystory przeczyściłem drobnym papierem ściernym posmarowałem cienko pastą i poukładałem na radiatorze. Radiator podgrzałem i dodałem cynę która została wciągnięta pod tranzystory przez pastę. Przy tej operacji cza się śpieszyć bo długie grzanie tranzystorów powoduje przebicie między źródłem a bramką. Sprawdziłem tranzystory omomierzem i wlutowałem ponownie do płytki. poskładałem całość i od tygodnia cieszą się sprawnym podgrzewaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie "poza konkursem" kto może wie jaką moc grzewczą ma ten elektryczny podgrzewacz a jaką piecyk spalinowy "webasto" w funkcji dogrzewania silnika? zapewne spalinowe urządzenie dogrzewające ma większą.......
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie "poza konkursem" kto może wie jaką moc grzewczą ma ten elektryczny podgrzewacz a jaką piecyk spalinowy "webasto" w funkcji dogrzewania silnika? zapewne spalinowe urządzenie dogrzewające ma większą.......

 

webasto ma 5kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie "poza konkursem" kto może wie jaką moc grzewczą ma ten elektryczny podgrzewacz a jaką piecyk spalinowy "webasto" w funkcji dogrzewania silnika? zapewne spalinowe urządzenie dogrzewające ma większą.......

 

moc grzewcza elektrycznego to:

35A*14V*3grzałki

wychodzi 1,47 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator ma 120A i dlatego nie zawsze są załączone wszystkie grzałki

35A na grzałkę zmierzyłem miernikiem cęgowym (pokrywa się z obliczeniami bo rezystancja grzałki+tranzystora w przewodzeniu jest równa 0,4 )

Potwierdzam - też mierzyłem - bo nie wierzyłem, że podgrzewacz jeszcze działa po naprawie. Prąd około 102A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy podgrzewacz się wyłącza po wyłączeniu nadmuchu? U mnie INPA pokazała błąd podgrzewacza ale obroty po włączeniu nawiewu rano na zimnym silniku wzrastaja do tych 930 i sie utrzymują tak. Podgrzewacz robi się ciepły. Wydaje mi się że bardziej nagrzewa się z tyłu, czy możliwe że np pierwsza grzałka jest popsuta a dwie pozostałe sprawne i wywala przez to błąd? Nie chce narazie wyjmować podgrzewacza gdyż i tak mam termostat do wymiany więc jak spuszcze płyn to wtedy bym zajrzał do podgrzewacza i odpowietrzył układ.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po całkowitym wyłączeniu dmuchawy ( przy climatronicu) podgrzewacz nie będzie działać tzn też się wyłączy. Jak podgrzewacz jest przykręcony to ciężko tak wyczuć gdzie robi się gorący bo jest tak zabudowany. Z przodu, boki i od dołu ma plastiki więc nie poczujesz gdzie grzeje. Najbardziej oczywiście z tyłu i góra to metalowe można odczuć. jak obieg wody chodzi to ciężko poczuć nagrzewanie bo ciepło jest odbierane. Ale jak np odpalisz silnik, pochodzi 1 minute, zgasisz (obieg cieczy się zatrzyma) i dotkniesz podgrzewacz od góry to praktycznie parzy. można też odkręcić go 2 śrubkami i łatwiej zaobserwować jak z tyłu się nagrzewa. Nie trzeba spuszczać płynu żeby z nim coś zrobić. nawet płytkę wykręcisz bez spuszczania płynu. no chyba ze chcesz go całkowicie wymontowywać, tylko po co ....

nie ma co zwracać uwagi na błędy czy są czy nie wywala, tylko sprawdzić empirycznie czy grzeje czy nie. i tyle. najpewniejsze.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mój jest ciepły tylko, więc coś nie halo. ale prąd pobiera bo obroty silnika wzrastają. Więc musze się do niego dobrać i sprawdzić jak on wygląda i ewentualnie rezystancje grzałek.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dane są na:

 

http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e46/

 

Po przetłumaczeniu wygląda to mniej wiecej tak:

Chyba ze gdzies sie pomyliłem

 

Podgrzewacz jest uruchamiany tylko wtedy, gdy istnieją wystarczające rezerwy mocy elektrycznej. Aby sprawdzić dostępne rezerwy mocy, alternator wysyła do DDE, sygnały wskazujące bieżące obciążenia alternatora. W zależności od bieżącego obciążenia alternatora, sterownik DDE aktywuje podgrzewacz w zakresie od 5 do 95% jego mocy.

 

Prędkość na biegu jałowym jest zwiększona do 930 obr / min, gdy podgrzewacz pracuje

 

Podgrzewacz jest wyłączany w następujących warunkach

 

• Napięcie akumulatora <12 V

• Obroty są <790 obr / min

• Czas po uruchomieniu silnika <10 s

 

 

 

Progi graniczne temperatury płynu chłodzącego, które muszą zostać przekroczone aby podgrzewacz został wyłączony są ustalane na podstawie temperatura zewnętrznej zgodnie z charakterystyką

 

Temp zew. ⁰C wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu

 

Temp zew -40 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 86

Temp zew -5 wyłączenie podgrzewacza przy temp płynu 86

Temp zew 10 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 50

Temp zew 20 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 17

Temp zew 30 wyłączenia podgrzewacza przy temp płynu 17

 

Jeżeli nie ma zainstalowanego czujnika zewnętrznego temperatury to jest brana pod uwagę stała temperatura płynu 86 ⁰C jako próg wyłączenia.

 

Czujnik temperatury zewnętrznej jest wyposażony w modelach E46:

• Wszystkie modele z silnikami 6-cylindrowymi

• W modelach z 4-cylindrowymi silniki tylko z komputerem pokładowym lub z klimatyzacją

 

Podgrzewacz jest także wyłączany, gdy jeden z następujących kodów błędów jest zanotowany:

• 35 ", czujnik temperatury płynu chłodzącego"

• 1B, "Electric postojowe"

• 75 "sygnału obciążenia Alternator"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

dołączam się do problemu

 

przy okazji naprawy mocowania pod chłodnicą i spuszczenia całego płynu chłodniczego postanowiłem zabrać się wreszcie za niedziałający podgrzewacz elektryczny

 

tak wygląda elektryka po rozebraniu dogrzewacza:

 

 

http://img192.imageshack.us/img192/7688/img2918q.th.jpg

 

 

 

patrząc od lewej:

drugi tranzystor zjarany

pierwszy i trzeci brak kontaktu z radiatorem

drugi i trzeci cyna "uciekła" z płytki tworząc kuleczki (to też się chyba zimne luty zwie?)

 

na elektronice się nie znam, nie podejmuję się lutowania takiego układu

 

moje pytanie jest takie: czy może mi ktoś polecieć elektronika z Warszawy (lub bliskiej okolicy) który ogarnął by dobrze naprawę takiego układu??

 

oczywiście przed oddaniem do naprawy sprawdzę rezystancję na grzałkach czy wynosi te 0,9ohma i czy to któraś z nich nie była przyczyną awarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej płytki to już wiele nie zostało, tak jak ja widzę na zdjęciu. Najlepiej jak kupisz używkę na allegro i zanim zamontujesz do auta to rozbierz i popraw luty. Po taki zabiegu będziesz mieć podgrzewacz sprawny i w super kondycji. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę podobnie, z wyglądu to ona jest już w stanie nienaprawialnym, wątpię żebyś znalazł elektronika który podjąłby się próby reanimacji płytki, ale zapytać zawsze możesz w pierwszym lepszym servisie RTV gdzie naprawiają TV.

zakup na allegro takiego podgrzewacza to będzie loteria, dopiero po zamontowaniu i sprawdzeniu będzie wiadomo czy działa, więc w razie czego lepiej zastrzec sobie u kupującego, że jeśli nie będzie w pełni sprawny to oddaje kase. To delikatne urządzenie elektryczno-elektroniczne, i trudno będzie trafić taki podgrzewacz 10 letni żeby miał płytke w idealnym stanie.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego twierdzicie, że z płytki niewiele zostało skoro na zdjęciu pokazałem właściwie tylko radiator z tranzystorami....

 

tak jak wcześniej napisałem spalony ewidentnie jeden tranzystor który przypalił ten brązowy plastik (być może to tak potęguje obraz zniszczenia) do tego mocowanie tranzystorów do radiatora i lutowanie tranzystorów do płytki

 

ale sama płytka jest na moje (oczywiście nieprofesjonalne oko) w bardzo dobrym stanie

 

absolutnie nic nie jest spalone, żadna ścieżka uszkodzona itp.

 

dlatego myślę właśnie o naprawie...

 

kameleon3000, dokładnie tego się obawiam o czym napisałeś - kupię używany podgrzewacz i okaże się zepsuty lub w takim stanie, że padnie mi po miesiącu

dodatkowo może nie być tak łatwo znaleźć mój podgrzewacz bo podobno po 2003r. minimalnie się różnił od tych montowanych wcześniej (moje auto jest z 2004)

 

plusem naprawy jest też koszt, choć sam jeden tranzystor BTS282Z to jakieś 20zł (tylko w jednym sklepie internetowym go znalazłem) to i tak wydaje się to opłacalne

 

dlatego ponawiam pytanie, jeżeli ktoś zna dobrego elektronika z Warszawy lub okolicy którego może polecić to proszę o namiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz racje, z tego zdjęcia na pierwszy rzut oka, wyłania się obraz poważnych zniszczeń. a może nie jest tak źle

zgadza się, że płytka jest inna, ta nowsza się różni. jak widzę ma tylko 3 tranzystory większą liczbą nóżek. W starszej jest 6 tranzystorów po 3 nóżki. A jeśl iw grę wchodzi podmiana tranzystorów, to każdy elektronik z serwisu RTV to zrobi. Ja ze swoją płytką udałem się do pierwszego punktu gdzie naprawiają TV, i się udało. A jak posiadasz multimetr to sam możesz wstępnie obadać płytkę, pomierzyć czy są przejścia na ścieżkach.

http://img269.imageshack.us/img269/1060/789t.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pozwole sie podpiac, generalnie mam serdecznie dosc juz tego nieszczesnego podrzewacza, moze ktos mi cos sensownego doradzi.

 

W zimnym otoczeniu denerwuje mnie skakanie obrotow - raz na jakis czas na zimnym silniku obroty skacza do okolo 930rpm na doslownie kilka sekund. Po czym opadaja i tak w kolko. Ktos mi polecil wywalenie podrzewacza, bo podobno on potrafi to powodowac. No i wywalilem, obroty nie drgna! teoretycznie sukces, gdyby nie to ze zdaniem 2ch elekrykow podgrzewacz jest sprawny :shock: Nie znam sie az tak zeby to potwierdzac czy nie, ale rozebralem go sam i wyglada jak nowy. Luty ok, tranzystory ok itp. Dodam ze gry go dotykalem, to byl cieply - czyli grzal. A no i to: silnik mi sie potrafi przez 10-15 min grzac i okolo 5km. Chyba za duzo?

 

Pytanie:

Jak zdiagnozowac przyczyne poza ASO? Bo nie koniecznie mnie stac.. Moze kogos z wawy polecacie?

Dzieki z gory za jakakolwiek pomoc.

 

Pozdrawiam

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że grzeje to jeszcze nic nie znaczy ... masz skoki obrotów ponieważ sam podgrzewacz zużywa za dużo prądu .... no chyba że coś z ładowaniem ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.