Skocz do zawartości

320d M47 Elektryczny podgrzewacz płynu chłod. - naprawa


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem ładowanie, oscyluje praktycznie od samego początku w granicach 14.1 - 14.3. Czyli ładowanie jest ok, zamontuje podgrzewacz i wtedy sprawdzę jakie są wahania..ale przypuszczam ze to wina tego cudeńka skoro ładowanie jest..tylko co z nim nie halo.. Ktoś chętny do diagnozy?:) odwdzięczę się naturalnie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie ja mam następujący problem,po sprawdzeniu błędów u elektryka pokazał sie błąd podgrzewacza co prawda dał sie wykasować lecz nadal lekko falują obroty,zauważyłem sie nawet na wyłączonym klimatroniku objawy występują,jedyni co to jak jak zwiększam temperaturę na panelu to przy ok 29 stopni obroty silnika wzrastają z ok 650 na 750 a jak zjade do 16 stopni to silnik zmniejsza obroty i czym to może być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to odłącz wtyczkę od podgrzewacza i wtedy obserwuj czy falowanie zniknie. będziesz miał jednoznaczną odpowiedz. A to że obroty wzrastają z 650 na 750 to jest prawidłowo, bo jeśli ustawiasz na klimatronicu 29 stopni a temperatura płynu chłodniczego jest niższa to wtedy się aktywuje podgrzewacz, a jak ustawiasz na 16 stopni to się wyłącza. i obroty wracają do normalnego poziomu.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odpowietrzyć tak, jest śruba na wężu obok podgrzewacza, a spuszczać płynu nie trzeba ewentualnie dolać to co wyleci podczas wykręcania max 250ml.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
a może ktoś podpowiedzieć, bo tak sobie pomyślałem, chociaż średnio to potrzebne, ik nie wiem czy na 100% będę robił ale mam chęć ale ... żeby sobie zrobić taką dodatkową kontrolkę żeby wiedzieć kiedy podgrzewacz fizycznie działa, a kiedy nie, coś takiego myślałem, że kabelek jeden przewód na + grzałki, drugi na mase, i przeprowadzić kabel do kabiny i na końcu jakaś żaróweczka, której świecenie będzie sygnalizowało działajacy podgrzewacz. tylko...czy sobie nie zrobie tak, że sobie coś zjaram... czy dać na to bezpiecznik ale jaki... jak dam 30A to chyba nie wystarczy, bo grzałka potrafi brać momentami więcej, no i czy taki prąd wytrzyma żaróweczka? czy coś innego na koniec, jakiś led się nada czy nie wytrzyma?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu ze zrobieniem takiego czegoś. Np. dla diody 3V, która pobiera max 20mA dajesz rezystor 560ohm(dla innych parametrów diody odpowiednio inny) na jedna nogę, a sama dioda w odpowiednim kierunku do plusa, nawet bezpiecznika nie musisz dawać bo rezystor będzie za bezpiecznik w razie czego :wink: Na Twoim miejscu wpiąłbym się do pierwszej grzałki, tej co się wypala, ona zawsze załącza się pierwsza i wyłącza ostatnia, więc sygnał z niej podciągnięty, będzie informował o działaniu podgrzewacza. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy to jak jest z tym podgrzewaczem?? jeżeli nie działa to są przepalone ścieżki to wystarczy to polutować?? czy coś jeszcze sie w nim psuje?? fajnie jak juz jest takie urządzonko w aucie zeby działalo :cool2:

sam raczej nie bede lutować i chcialbym komuś to dac do zrobienia?? dawać do jakiegoś serwisu RTV AGD??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy, popsuć się może sporo, nie tylko może chodzić o przepaloną ścieżkę. Najpierw obejrzyj płytkę, może zniszczenia będą widoczne gołym okiem. Może się zepsuć po prostu któraś z grzałek - spalić, może tranzystor(y), może być ten bezpiecznik okrągły membranowy, albo jakiś inny drobny element na płytce, których jest cała masa, zimne luty, albo któraś ścieżka. Także ciężko powiedzieć. Ale najłatwiej sprawdzić, co już kiedyś pisałem, żeby mieć 100% pewności czy działa, to zdjąć tą plastikową osłonę z niego ( uprzednio odkręcając gruby czerwony kabel prądowy i potem zakręcając żeby móc testować) i na odpalonym silniku posprawdzać multimetrem czy na grzałkach po prostu jest napięcie, albo na tych kablach które wchodzą bezpośrednio w grzałki. U mnie tylko to jest dziwne, że jak sprawdzam, to na grzałkach zewnętrznych jest po ok 13.5 V, a na tej środkowej 10,0 V. Ale grzeją wszystkie. Nie wiem dlaczego ta środkowa ma niższe napięcie.

No i wychodzi na to, że .... wcześniej tak robiłem w zimę żeby wiadomo jak najszybciej nagrzać silnik to ustawiałem climatronic na malutki nadmuch i np +18 stopnie żeby się silnik zbytnio nie wychładzał ogrzewaniem kabiny zanim sam nie jet rozgrzany, albo całkiem nie włączałem climatronica sądząc - bo po co włączać skoro i tak jeszcze silnik zimny i to nic nie daje i tak dmucha zimnym na początku tylko, a to raczej błąd, bo chcąc żeby się jak najszybciej nagrzało to trzeba ustawić na max czyli +32 i wtedy podgrzewacz pracuję też na max i najszybciej nagrzeje. nadmuch oczywiście na minimum.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i podejrzewam że bez włączonego climatronica podgrzewacz nie będzie działał ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak jak ktoś wspomniał wcześniej... W inpie jest funkcja aktywowania podgrzewacza ,w okienku ustawia się w procentach z jaką siłą ma grzać.

Z tymi napięciami na tych trzech grzałkach To jest tak.... W zależności od temperatury cieczy komp podejmuje decyzję z jaką siłą grzać-siła grzania zależna jest od wysokości napięcia w impulsie (bo napięcie jest modulowane-mówiąc inaczej pojawia się i znika bardzo szybko) Na zwykłym mierniku elektronicznym tego nie widać ,bo miernik ma zwłokę. Natomiast na starym wychyłowym widać że napięcie opada i wzrasta. Oprócz tego komp aktywuje w zależności od siły grzania grzałki. Pierwszy tranzystor odpowiada jak wiecie za podawanie napięcia na pierwszą grzałkę.(lub ostatnia jak kto woli) Ta najwięcej pracuje bo jest załączana jako pierwsza gdy grzanie jest powiedzmy do 50%. Następnie gdy jest potrzeba, sterownik podaje napięcie na kolejne od niskiego napięcia w impulsie po wysokie .

Moim zdaniem układ bardzo sprytny. Gdy naprawiam te podgrzewacze zawsze podpinam je do auta w celu sprawdzenia...aby dobrze przetestować układ ,wystarczy na bardzo krótki okres aktywować sterownik na 60% wtedy wszystkie trzy grzałki dostają napięcie. Nie zalewam wodą wymiennika 5 sekund aktywowania nie powoduje uszkodzeń -grzałki nie nagrzewają się na ful.

 

Do wymiany tranzystorów potrzebna jest lutownica gazowa i trochę doświadczenia w lutowaniu ,sugeruję nie wylutowywanie całych tranzystorów spalonych tylko odcięcie ich od nóżek.

Kolejny wymieniany tranzystor nalutowywać najlepiej na nóżki starego, to pozwala oszczędzić i tak delikatną w tym miejscu płytkę i ścieżki .

Koledzy którzy nie mają choćby odrobiny wiedzy elektronicznej i umiejętności oraz sprzętu ,mogą zapomnieć o poprawnej naprawie.

Nie ma jednak tragedii.... zawsze mogą wysłać podgrzewacz do mnie. :mrgreen:

 

Jeśli grzałka okaże się nie spalona ,a płytka nada się do odratowania można układ skutecznie naprawić w nie wygórowanej cenie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roger z tym, że nie jest to dziwne, że skoro 1 i 3 grzałka grzeje na max, dostaje po 13.5V napiecia, to ta środkowa też powinna tyle dostać? Czy to jest normalne że ma 10.0 V. Czy może ta środkowa jest jakby " ostatnią" grzałką?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ta środkowa jest jakby " ostatnią" grzałką?

 

Sprawdzę to :shock:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zamontowałem podgląd pracujących grzałek na diodach w kabienie. Wywaliłem zabezpieczenia termiczne

[Zabezpieczenie termiczne odpowiednie dla tej grzałki (okrągły element bimetalowy normalnie powinien mieć przerwe (rozwarcie) a powyżej 150st , własnie ma zwierać i to jest zabezpieczenie, które w rezultacie powoduje uszkodzenie tranzystorów. Element termiczny jest w zasadzie nienaprawialny, jednak ktos opisywał ze mozna go od góry rozebrac (zdjąć pokrywkę). W srodku jest blaszka która sie odgieła pod wpływem temp. wypukłym do góry, mozna ja wiec odgiać spowrotem wypukłym na dół i złozyc spowrotem blaszkę pokrywkę. wymaga wprawy i spokoju. Mnie sie to w pierwszym nie udało gdyz jak zagniatałem z powrotem blaszkę, pokrywke to za mocno przycisnąłem i zepsułem. Docelowo wywaliłem wszystkie 3 zabezpieczenia termiczne]

W miejsce gdzie był kabelek od zab. termicznego nasunąłem konektorek (bo jest to plus grzałki), który idzie na diode przez rezystor 2kOhm i do kabiny a masa to juz gdziekolwiek.

Rano (5-6 stopni na dworze) gdy daje ogrzewanie na fulla to wiadomo odpalają sie wszystkie 3 diody. Czasem zdarza sie tak ze po chwili jazdy powiedzmy 3,4 km nagle wszystke zgasna zeby po 10 sekundach sie właczyc ponownie. Nie wiem czym jest to spowodowanne moze wydajnoscia altenatora ? nie wiem

Generalnie juz mam wtedy ciepło w aucie i ogrzewanie zmniejszam i gasną wszystkie diody, nie dogrzewam juz jak nie musze, z racji oszczedzania płytki podgrzewacza, bo juz go naprawiałem ( lutowałem wypalone scieżki, dokładałem miniaturowy rezystorek 0,5kOhm co sie wypalił, i lokalizowałem niedrożne przelotki na płytce pomiedzy góra i dołem płytki) Generalnie doktoryzowałem sie z tym pare dobrych dni.

Na lato płytke elektroniki zabieram do domu :) i tak sie nie włącza jak jest ciepło

 

 

drugi mój podgrzewacz kupiłem na allegro( niby miał być dobry) ale okazal sie tez uszkodzony (ludzie sprzedający na allegro sie nie znają i sprzedaja urzadzenia z demontażu myslac ze skoro były załozone w aucie to pewnie sa dobre)

Na szczęscie gośc oddał czesc kasy i zapłaciłem jedynie za uszkodzoną elelktronikę.

Z dwóch zepsutych zrobiłem jeden sprawny i zainstalowałem u siebie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam błąd zwarcia do masy. Po wymontowaniu podgrzewacza, tranzystory zwarcia nie mają i nie wyglądaja na spalone, ścieżki nie wypalone. Poprawilem tylko luty i tyle. Grzałki mają0.3 om zabezpieczenia nie mają zwarcia. Niestety błąd cały czas jest. Pytanie gdzie szukać rozwiązania? Jak sprawdzić grzałki , wystarczy podać z aku 12V bezpośrednio na grzałkę i powinna grzać? Jeżeli grzałki będą prawne jak jeszcze sprawdzić płytke? jeżeli w inpie jest możliwość włączenia podgrzewacza to po jego uruchomieniu płytka na wyjściach płytki powinno pojawić się napięcie, tylko jak z inpy odpalic podgrzewacz ?
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zamontowałem podgląd pracujących grzałek na diodach w kabienie.

Rano (5-6 stopni na dworze) gdy daje ogrzewanie na fulla to wiadomo odpalają sie wszystkie 3 diody. Czasem zdarza sie tak ze po chwili jazdy powiedzmy 3,4 km nagle wszystke zgasna zeby po 10 sekundach sie właczyć ponownie.

fajna rzecz, pogratulować, powinni coś takiego montować seryjnie ;)

a co do tych podgrzewaczy z allegro, to wiadomo czysta loteria, ale większosć będzie uszkodzonych, a sprzedawcy części z rozbiórek to niestety handlarzyki -kombinatorzy, aby tylko sprzedać i zarobić, a czy część jest sprawna to ich guzik obchodzi. Trzeba od razu przed zakupem ustalić warunki, żeby nie było problemó ze zwrotem niesprawnej części i odzyskaniem kasy. Z drugiej strony trzeba przyznać, że tylko osoba obeznana w temacie umie i wie jak sprawdzić czy podgrzewacz jest sprawny.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam,

chciałbym podgrzewacz cieczy chłodzącej zamontować w innym aucie (nie bmw) i mam pytanie czy ktoś się orientuje czy ten podgrzewacz ma wbudowany termostat i czy jak go podłacze w innym aucie po +12 i mase to wyłączy się sam po osiągnięciu danej temperatury?

 

nie ma termostatu, steruje nim komputer w oparciu o czujnik temperatury cieczy chłodzącej i czujnik temperatury na zewnątrz. możesz podłączyć go na krótko ale będzie go trzeba ręcznie wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.