Skocz do zawartości

diesel czy benzyna - merytorycznie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam się skąd to przekonanie fanów benzyny, że diesel sie ciągle psuje?

 

Pewnie ludzie z nudów piszą o tych problemach z dieslami na forum. :mrgreen:

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

przeczytałem cały wątek... niestety

pyt. Jaką cenę benzyny i ropy przyjmujecie - zapewne każdy inną, jeden bieże cenę teraźniejszą (nie mówiąc już o różnych rodzajach 95/98 podobnie z ropą zwykła, no i niby lepsza), inny bieże średnią z księżyca, niewielu z notesiku - gdzie tu jest wiarygodność wyliczenia?

pyt. Jeden bieżę koszty klimy drugi nie, inny znowu sprężyny z zawiecha - a chyba nie o to chodzi aby były w tym różnice?

Czasem ktoś podaja spalanie z kompa, a nie z recznego przeliczenia, tu też mogą być znaczne różnice do 2l/100km

Opublikowano
a wiec tak bierzemy ceny części dotyczące tylko silnika , tj. oleje , filtry , i osprzęt silnika .... bez klimy , sprężyn , zawieszenia , blacharki ,

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

tylko z tego co czytałem to różnie z tym bywało!!!

a można było zrobić troche inaczej:

1) jedna cena ropy

2) jedna cena benzyny

3) jedna cena części i robocizny (naprawy)

4) pominąć cenę oleju, filtrów - i tak ktoś przyznał że ceny zbliżone

Reasumując podawało by sie tylko przebieg, spalanie i naprawy silnika z osprzętem

 

troche prościej, szybciej, mniejszy margines błędu...

???

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W zamierzeniu, jak mniemam, było zupełnie inaczej - musiało się jedynie opierać o uczciwość.

Czyli rzeczywiste wydatki.

A potem zaczęli wyliczać sobie średnie spalanie, średnią cenę za litr itp. bez sensu...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
tylko z tego co czytałem to różnie z tym bywało!!!

a można było zrobić troche inaczej:

1) jedna cena ropy

2) jedna cena benzyny

3) jedna cena części i robocizny (naprawy)

4) pominąć cenę oleju, filtrów - i tak ktoś przyznał że ceny zbliżone

Reasumując podawało by sie tylko przebieg, spalanie i naprawy silnika z osprzętem

 

troche prościej, szybciej, mniejszy margines błędu...

???

a jak ktoś naprawy wykonuje sam... i cały system się załamał

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a jak ktoś naprawy wykonuje sam...

myślałem że chodziło o sporządzenie porównania cen użytkowania naszych beemek benzynowych i diesli, np dla ludzi którzy jeszcze nie mogą sie zdecydować co zakupić...

dlatego uważam że należało zminimalizować różnice cen paliwa i napraw, tzn nie ma znaczenia czy ktoś to zrobił w ASO czy w garażu z kumplem - zepsuło się coś - tyle i tyle za to...stałe ceny dla wszystkich, albo z ASO albo od przeciętnego warsztatu, w sumie bez znaczenia bo chodzi głównie o różnicę w kosztach między benz a diesel - bo innej opcji przecież nie ma jak BMW :cool2:

...bea urazy gaz pomijam...

 

pozdrawiam

Opublikowano

Diesla trochu nie polubilem w BMW ale zaoszczedzilem 5000 bo nic mi sie nie popsulo zwiazanego z dieslem.

A jak to zrobilem:

Przez rok zrobilem 30 000 (spalanie srednie 6l/100km)

Za benzyne przy tych samych KM zaplacil bym 30 centow drozej (1,20 zl)

ale benzyna z tymi samymi konmi to 1.8 BMW chyba a to pali 2 l wiecej.

 

Roznica wynikajaca z ceny paliwa = 30 000km x 6l/100km x (0,3 euro) 1,20 zł = 2160 zl

Dodatkowa cena 2l na 100 km dla benyzny = 30 000 x 2/100km x 1,3 euro (5,2zl) = 3120 zl

Kurs euro po 4 zl licze.

 

Za 5000 w Polsce kupie drugi silnik do E46 320d lub regeneracja turbo plus regeneracja pompy vp44, ale to nie psuje sie co rok.

W NL niestety 5000 zl by brakło chyba :(

Kolega zrobil 40 000 audi 1.9tdi (131 ps) a mial kupic 1.8T benzyne i zaorobil 8000 zl.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja sie opre tylko na spalaniu

e46 compact 320d AT '03 srednio 8,5

e90 320d MT 06 średnio 8

x5 3.0d AT 06 na letnich oponach 12-12,5

Opublikowano

e46 318i M43TU: miasto (zakorkowany Kraków) 10 l/100 km, bywało więcej, trasa (głównie drogami górskimi) 7,2 l/100 km. W mieście szału nie ma ale na trasie da się już żyć.

 

EDIT: trasa Kraków - Wawa siódemką: 6,5 l/100 km, dalej Wawa - Mikołajki: 7,3 l/100 km, Mikołajki - Kraków + jazdy po Kraku dzień póżniej:6,7 l/100 km. Mierzone przy dystrybutorze, ile weszło dzielone przez przejechane od ostatniego tankowania kilometry razy 100.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja powiem tylko o spalaniu. Mam 330d automat, przy jeździe po mieście czy w trasie zawsze pali między 7.9 a 8.1

pzdr.

Opublikowano
Ja powiem tylko o spalaniu. Mam 330d automat, przy jeździe po mieście czy w trasie zawsze pali między 7.9 a 8.1

pzdr.

 

Po jakim mieście?? i jaka średnia prędkość ??

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
Białystok, generalnie wg przepisów, w trasie od 100 d0 160 (nie po autostradzie), może moja to ewenement, ale tak spala...
Opublikowano
Ja powiem tylko o spalaniu. Mam 330d automat, przy jeździe po mieście czy w trasie zawsze pali między 7.9 a 8.1

pzdr.

7.9 to mi komp pokazał po trasie Wawa-Mazury-Wawa, dodatkowo mam x'a :wink:

w mieście to raczej wynik nierealny, przynajmniej w Wawie

Opublikowano (edytowane)

W mieście mi pokazuje max 8.1, specjalnie jeszcze kasuje komp. żeby sobie przeliczył. Wczoraj akurat jechałem 370 km z Torunia do Augustowa, bez szaleństw i dzikich wyprzedzań, ale też nie "zamulałem", średnia 6.7, a jechałem z żoną, z tyłu dziecko i jeszcze w bagażniku z 40kg. Stwierdzam, że to generalnie super silnik, pozdro. P.S. Mam Accorda 2009, 2.0 benzyna kombi, 155 koni, który W TRASIE chleje z klimą do 12l/km:) horror...

 

p.s. X napewno trochę więcej musi palić niż tył napęd...

Edytowane przez nofearJP
Opublikowano
P.S. Mam Accorda 2009, 2.0 benzyna kombi, 155 koni, który W TRASIE chleje z klimą do 12l/km:) horror...

 

Coś masz zrypane w tym accordzie, albo używasz tylko 1, 2 i czaaasem 3 bieg :mrgreen:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Panowie - suche dane. Dyskusje gdzie indziej.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,Panowie no i Panie posiadam E46 Touring z 2000 r. 136PS z przebiegiem 137 000 (sprawdzony w 100%).

Wybrałem się z rodzinką do Władysławowa z Poznania (odległość 400km 300m) Żona + Syn wyjazd z Poznania około północy, prędkość do 120km/h (Żona chora na rwę kulszową :cry: ) i przyjeździe do Władka parkowanie na stacji Statoil (kawa+hot dog) ..........i pokuszenie o tankowanie (stan licznika dziennego :lol: ).

Wynik:4,8l na 100km!!!!!!!!!Jestem w szoku że mogłem zejść do takiej normy!!!!Jadąc w nocy (Piła,Złotów,Człuchów,Kościerzyna,Wejherowo,Puck,Władysławowo).

Uważam że 136PS w BMW to optymalny silnik który i tak dostarczy frajdy z jazdy a właścicielowi wraz z doświadczeniem pozwoli zaoszczędzić (bez komentarzy ;) ) kilka złotych.

P.S.Nadmieniam że po zakupie koszt napraw w mojej Buni to 2x200 PLN (poduszki wahaczy) i 2x25PLN (kostki Siemensa do centrala).

Pozdro NOT.

Opublikowano

Witam.

 

BMW e46 320d 150KM.

 

Białystok - Londyn 1847km - prędkośc średnia 104km/h, spalanie wg BC - 4.9 l/100km spalanie po dystrybutorze - 5.6l/100km

 

Co do eksploatacji:

 

2x Olej + filtr

1x Wszystkie inne filtry wraz z odmą

1x zawór EGR

1x Wahacze przód wraz z tulejami

1x nabicie klimatyzacji

2x wtrysk

 

Przez 8 miesięcy użytkowania samochodu to są koszta + robocizna we własnym zakresie.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Jako że z przymusu (dużo punktów :]) uskuteczniam ostatnio ekodriving, zrobiłem test. Trasa Białystok - Rajgród - Białystok; Tankowanie na wylocie miasta Lotos diesel dynamic, silnik ciepły (kasowanie średniego spalania, licznika kilometrów dziennych oraz średniej prędkości). Na trasie nie przekraczałem 100km/h a gdzie 50 tam 50. Klima włączona przez pierwsze 90 km. Po osiągnięciu celu:

http://img291.imageshack.us/img291/7650/zdjcia0117.jpg

http://img830.imageshack.us/img830/8739/zdjcia0118.jpg

 

Droga powrotna w tym jakieś 10 km po mieście ale mały ruch i okolice godziny 20:

 

http://img842.imageshack.us/img842/6423/zdjcia0121.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/2460/zdjcia0120.jpg

 

PS1. Spalanie z kompa, ale jak tankuje do pełna to błąd zawsze w granicach + 0,2 litra. Wynik ze zdjęć można zaokrąglić do 4,9 nawet do 5 mimo to takie spalanie mnie zadowala.

PS2. Jazda po mieście krótkie odcinki to spalanie w granicach 8-9 litrów w zależności od ciężkości nogi :]

 

Wniosek taki że chyba zaczne zastanawiać się nad benzyną bo aż tak dużo tras to nie robię :]

 

pozdrawiam

BMW E46 320D 2000r.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio przesiadłem się z e46 320d do e46 325i.

 

Głównie jeżdżę po trasie, ale czasem zdarza się skoczyć gdzieś po Warszawie, postać w korkach itp. Nie uważam się za spokojnego kierowcę, ale potrafię hamować biegami i przewidywać ruch. Suche liczby wyglądają tak:

 

Tankowanie za 100 PLN (ceny na sierpień 2010, Warszawa Shell ON:4,40 PB:4,65):

 

e46 320d 136 KM

przejechane kilometry: 380

średnie spalanie: 6,0

 

e46 325ci 192 KM

przejechane kilometry: 250

średnie spalanie: 8,6 (serio!)

 

Różnica jaka jest, każdy widzi. W moim przypadku z każdej stówy robię benzyną (w najlepszym wypadku) 130 km mniej niż dieselem. To dużo. Trzeba zadać sobie pytanie, czy wszystkie zalety posiadania benzyny (kultura pracy, osiągi, mniejsza awaryjność i przede wszystkim dźwięk silnika :D ) przeważają na tyle, by dopłacać/jeździć mniej.

 

Eksploatacja/awaryjność to osobna historia. Miałem już dwie benzyny, potem diesla i teraz znów wróciłem do benzyny. Moje poprzednie 320d w ciągu 10 miesięcy kosztowało mnie ok. 6000 PLN na same naprawy. Z benzynami nigdy nie miałem takiego problemu i (odpukać) mam nadzieję, że już nigdy nie będę miał.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Dlatego choc juz pare razy przymierzalem sie do diesla to mimo wszystko zostalem przy beznzynie i spie duzo lepiej :cool2: Fakt ze jesli ktos trafi i bedzie mial szczescie to takie male spalanie w 320d cieszy gorzej jak sie zacznie sypac wtedy oszczednosci ida w kosmos :mad2:

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

jak sie nie sprawdza autoa przed kupnem to kase sie wsadza jak kolega.

ja z nie oczekiwanych wydatków wsadzilem jakies 900zl to juz na paliwie mi sie zwróciło bo w dobrej cenie prosto z cysterny znane paliwo tankuje nie zaden opał i jestem happy, a benzyna niestety drożeje 4.50 na shelu to to jest bardzo duza roznica

 

bynzyna po miescie to jakies 11 litrów bite moim klekotem 7.0-7.4 róznica jest

 

mozna kupic zajechana bezyne i tez sie spókac.

bez sensu sa dyskusje co jest lepsze kazdy ma inne potrzeby i niech sie kieruje nimi, a nie opiniami innych ludzi.

 

Mój wynik spalania to podróz z warszawy do kołobrzegu trasa ok 600km

przy jezdzie do 140 moje 318d spaliło mi 5.7 litra przy maxymalnym obciążeniu 4 osoby cały kufer nie moglem go zmaknać i troche gratów w środku bysle ze to bardzo dobry wynik na pusto do 5 litrów bym zszedł.

pare razy do 190 przeciągnełem auto ale to sie nie liczy:P

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To ja dodam porównanie które właśnie zrobiłem sobie żeby mieć świadomość ile kosztuje mnie samochód.

 

Przykład: BMW e46

Ilość km rocznie: 30 000

Cena benzyny: 4,43 zł

Cena diesel’a: 4,29 zł

 

Bazowałem na danych o spalaniu jakie podają internauci na stronie autocentrum.pl. Danych jest tam sporo, więc średnia jest raczej prawdopodobna. Ale żeby wszystko było realne przyjąłem średnią wyliczoną z minimalnego średniego spalania i maksymalnego średniego spalania.

 

http://img576.imageshack.us/img576/8055/spalanie.jpg

 

Przyjąłem 30.000 km rocznie, czyli więcej niż średnio przejeździ Polak, ale takie są moje przebiegi. Ja zastanawiałem się jaki silnik wybrać: 3.0d czy 2.8i. Stanęło na 2.8i. W skali roku paliwo będzie kosztowało 4 tys zł więcej niż w 3.0d. Jednak silnik benzynowy jest tańszy w utrzymaniu (oprócz paliwa): jest prostszy , nie ma turbiny itd. Przyjmijmy więc że kupno e46 3.0d wygeneruje nam jakieś dodatkowe koszty związane z naprawami silnika (to już leciwe auta, szansa regeneracji turbinki i innych napraw bardzo wysoka). Założyłem że ewentualne naprawy mogą kosztować około 2.500 zł. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

Wniosek: koszt przyjemności płynącej z jazdy 2.8i - dodatkowe 1500 zł :-) jak dla mnie warto :-)

 

PS: oczywiście to w skali jednego roku. I wysokiego przebiegu. Jeśli ktoś jeździ mniej - różnica w kosztach mniejsza.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.