Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja kupiłem, mam chyba z 1,5 roku i użyłem 2 razy. Do tego na drodze gdzie jest sporo górek samochód spóźniał się ze zmianą na krótkie. Na prostej drodze działa sprawnie. Jeśli dużo jeździsz po krajowkach to bierz. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

potwierdzam - na autostradzie działa padaka, tiry świecą reflektorami. Na drogach spoko, dobrze doświetla boki, ale czasami się spóźnia pół sekundy i od czasu do czasu ktoś mruga na oślepanie.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, maciej_cie napisał(a):

Na autostradzie niejednokrotnie mi ciężarówki mrugają.

1 godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

potwierdzam - na autostradzie działa padaka, tiry świecą reflektorami

To zajrzyjcie Panowie to instrukcji obsługi, w której macie informację, że na autostracie funkcjonalność asystenta jest ograniczona 😉 

image.png.90ec41f9ff67d5243c75b4fa955cc516.png

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ok ale po co na autostradzie ktokolwiek chce używać długich świateł? Nie przyszło mi to do głowy, przecież nawet odbite światło od znaków jest uciążliwe. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
48 minut temu, zornold napisał(a):

Ok ale po co na autostradzie ktokolwiek chce używać długich świateł? Nie przyszło mi to do głowy, przecież nawet odbite światło od znaków jest uciążliwe. 

Jak jadę pustą autostradą w środku nocy to zdecydowanie chcę używać świateł drogowych, chociażby po to, aby zobaczyć jakąkolwiek przeszkodę albo zwierza spacerującego po jezdni. 

W nocy jak na pasie będzie leżała opona albo koło, to zobaczysz je mniej więcej ćwierć sekundy przed zderzeniem. A takie sytuacje zdarzają się dosłownie codziennie.

https://www.youtube.com/watch?v=tg9oKIDQAsE

 

 

1 godzinę temu, KucaQ napisał(a):

To zajrzyjcie Panowie to instrukcji obsługi, w której macie informację, że na autostracie funkcjonalność asystenta jest ograniczona 😉 

image.png.90ec41f9ff67d5243c75b4fa955cc516.png

Tutaj mowa o częściowo zasłoniętym ruchu. Chodzi najpewniej o takie osłony przeciwolśnieniowe.

Prawdopodobnie bariery energochłonne też ograniczają działanie systemów. 

 

oslony-przeciwolsnieniowe.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

To przez barierki na autostradach które mogą zasłaniać kamerze światła ciężarówek, ale kabina już jest wyżej i lasery dają tirowcom po oczach.

@zornold Wracając ostatnio z Niemiec nocą tak po czymś leżącym na autostradzie przejechałem i taki był dźwięk rozlatujących się plastików że zjeżdżając na mop już liczyłem w głowie ile będą zderzaki osłony i Bóg wie co jeszcze kosztować w 7 i ile mi może wzrosnąć AC, może na długich bym to wypatrzył, ale wiadomo coś leżącego na autostradzie to rzadkość. Ostatecznie żadnego śladu pod autem nie ma lol.

@JacekLZ Wyjąłeś mi wszystko z ust zanim nacisnąłem dodaj odpowiedź normalnie. 🤭

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja miałem przygodę nocą z sarną, co prawda nie na autostradzie, ale na ósemce pod Polanicą-Zdrój. Do dzisiaj trauma jest. I zobaczyłem tę sarnę chyba nawet później niż usłyszałem huk. Przez pierwsze 3 sekundy nie miałem pojęcia czy strzeliłem sarnę, człowieka czy drzewo. Auto dosłownie ROZ PIER DO .... wiecie co. 

Od wielu lat nocą jeżdżę wolniej niż za dnia, mimo, że z reguły jest więcej przestrzeni i można sobie pozwolić na więcej. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mnie po 12-stu latach jeżdżenia lasami jak autostradami dopiero rok temu capnęła sarna, ale na szczęście w pancernym T34.. znaczy T4, koszty kilku części ze złomowiska były pewnie promilem tego ile wyszłaby naprawa beemki w aso. Od tej pory lasem spokojnie, już mi się nigdzie nie śpieszy.. Psia mać się zlała sierścią z leżącymi wszędzie jesiennymi liśćmi + poranne zaspanie = kraksa.

Beznazwy3.jpg.b3e2754a31302830f4e5b4b05ecd0df0.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 godzin temu, zornold napisał(a):

Ja kupiłem, mam chyba z 1,5 roku i użyłem 2 razy. Do tego na drodze gdzie jest sporo górek samochód spóźniał się ze zmianą na krótkie. Na prostej drodze działa sprawnie. Jeśli dużo jeździsz po krajowkach to bierz. 

Dzięki za opinię. Bardzo pomocna. Nie będę się napalał.

Opublikowano
Godzinę temu, maciej_cie napisał(a):

Dokładnie jak napisał Jacek. 
w Skodzie niestety działa to dużo lepiej. 

Wstyd dla BMW. Może poprawią oprogramowanie.

Opublikowano
1 godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Tutaj mowa o częściowo zasłoniętym ruchu. Chodzi najpewniej o takie osłony przeciwolśnieniowe.

Prawdopodobnie bariery energochłonne też ograniczają działanie systemów. 

Tak, zapewne chodzi o te bariery, ale myśle też, że odległość w jakiej znajduje się przeciwległa jezdnia też robi swoje. Wszak jadąc prawy pasem, mamy jeszcze jeden pas, potem równowartość 2 pasów jezdni - pas zieleni i dopiero jezdnia przeciwległa. Kamera może świrować. 

 

Opublikowano
48 minut temu, KucaQ napisał(a):

Tak, zapewne chodzi o te bariery, ale myśle też, że odległość w jakiej znajduje się przeciwległa jezdnia też robi swoje. Wszak jadąc prawy pasem, mamy jeszcze jeden pas, potem równowartość 2 pasów jezdni - pas zieleni i dopiero jezdnia przeciwległa. Kamera może świrować. 

 

Jeśli system jest dobrze zrobiony to nic nie wariuje. Problemy są tylko jeśli coś przysłania źródła światła, albo są za słabe.

Jak kilka lat temu zacząłem używać matrixow w konkurencyjnej marce to dopiero zobaczyłem jak dużo jest zwierząt na poboczach. Od tej pory znacznie wolniej jeżdżę w nocy. Uważam, że światła adaptacyjne to jedna z ważniejszych rzeczy w samochodzie bo to czyste bezpieczeństwo.

Trochę ubolewam, że adaptacja w G20 jest przeciętnej jakości. Brakuje im trochę mocy. 

 

Opublikowano
Godzinę temu, darkdancerr napisał(a):

Mam i używam jako dodatek do Yanosika. Prawidłowo wskazuje wszystkie stacjonarne fotoradary i wyświetla informacje na HUD chyba 600m przed radarem. 

Ja też mam ale byłem mocno zawiedziony podróżując za granicą że nie pokazywał mi tam fotoradarów 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
9 godzin temu, KucaQ napisał(a):

Tak, zapewne chodzi o te bariery, ale myśle też, że odległość w jakiej znajduje się przeciwległa jezdnia też robi swoje. Wszak jadąc prawy pasem, mamy jeszcze jeden pas, potem równowartość 2 pasów jezdni - pas zieleni i dopiero jezdnia przeciwległa. Kamera może świrować. 

 

I to niestety robi. 
jak już pisałem - kilka lat starsza octavia za dużo mniejsze pieniądze ma to lepiej ogarnięte. 

Opublikowano

Ja mam FLA aktywowane non stop i powiem szczerze że jeszcze nigdy tiry mi nie świeciły. Uważam że działa to okay.

Co do Camera Traffic Information to większość pokazuje, ale są miejsca gdzie informacji brakowało. Fajną opcjąjest toże pokazują fotoradary, które wyłapują przejazd na czerwonym świetle. Za tą cenę uważam, że warto.

Opublikowano
4 godziny temu, Shudder napisał(a):

Ja mam FLA aktywowane non stop i powiem szczerze że jeszcze nigdy tiry mi nie świeciły. Uważam że działa to okay.

Co do Camera Traffic Information to większość pokazuje, ale są miejsca gdzie informacji brakowało. Fajną opcjąjest toże pokazują fotoradary, które wyłapują przejazd na czerwonym świetle. Za tą cenę uważam, że warto.

Niedługo będzie Black Friday i Camera Traffic Information będzie można kupić jeszcze taniej 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.