Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W przeciągu 3 dni, dwa razy z rana po włączeniu samochodu pojawił mi się ten komunikat (po kolejnych odpaleniach zniknął), G21 przebieg 12k, czy to normalne (strzelam że nie)? udać się z tym do ASO?

photo_2025-04-11_08-39-02.jpg

Edytowane przez pwnsoon
Opublikowano

Przecież sprawdzanie poziomu i uzupełnianie płynów eksploatacyjnych należy do obowiązków użytkownika auta? W G20 u mnie chyba od nowości co ileś miesięcy trzeba było śladowe deczko dolać, mieliby z tego powodu silnik wymieniać na gwarancji? 😂

 

f8022c511aefd79d3c73ce830322bb949f151c40_01089_1.thumb.jpg.9bd7b57a3bf85ae0fcf71a140d002015.jpg

  • Haha 1
Opublikowano

Jak jest zimno, to poziom spada i wywala komunikat, wystarczy dolać, jak się powtórzy to jechać do serwisu i tyle.

Mi się w m340i raz to zdarzyło w Alpach jak tam grubo na minus poszło, ale to po przebiegu niemal 90kkm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zadnym sprawnym samochodzie nigdy nie dolewalem plynu chłodniczego ! Ten układ jest zamkniety i nie moze go ubywac. A po to jest zbiorniczek wyrownawczy aby regulowac wlasnie rozszerzalność cieczy , jesli cos ponad to nie jest to juz norma. 

Opublikowano
3 godziny temu, saab napisał(a):

W zadnym sprawnym samochodzie nigdy nie dolewalem plynu chłodniczego ! Ten układ jest zamkniety i nie moze go ubywac. A po to jest zbiorniczek wyrownawczy aby regulowac wlasnie rozszerzalność cieczy , jesli cos ponad to nie jest to juz norma. 

Masz BMw 1 dzień? Płyn powinieneś mieć w bagażniku 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, saab napisał(a):

en układ jest zamkniety i nie moze go ubywac

Układ jest zamknięty, jeśli ciśnienie w nim nie wzrośnie powyżej limitu. A wtedy (w zależności od realizacji) zaworek w korku puszcza parę albo sam korek, albo osobny zaworek.

Jednak bez katowania auta do takiego wzrostu temperatury nie powinno dojść.

Dużo częściej cieknie gdzieś delikatnie na łączeniu przewodu z króćcem.

  

17 minut temu, zornold napisał(a):

Masz BMw 1 dzień? Płyn powinieneś mieć w bagażniku 

Bez przesady, nie każde BMW to M5 F90, gdzie zbiornik wyrównawczy pęka i puszcza płyn chłodzący 😆

 

Edytowane przez Dasonen
Opublikowano (edytowane)

A jaki płyn tam dolać? byle jaki z orlenu będzie? czy jakiś konkretny, żeby w ASO problemów nie było?

Edytowane przez pwnsoon
Opublikowano

Z tego co słyszałem jakieś zawory potrafią w tych nowszych BMW paść i ucieka płyn, ale to przy przebiegach powiedzmy 50-80k (problem znany w ASO na 100%, mój sąsiad miał to samo w BMW X3, na TVN turbo też o tym było w jeździć obserwować :P). Jest kilka tych zaworów z tego co wiem i niektóre są łatwo dostępne niektóre nie stąd koszt naprawy może być różny. Na pewno nie jest to normalne jak kolega wcześniej już tu napisał. W mojej F30 z 2012 roku (jeździłem 9 lat) nigdy nie musiałem płynu dolewać, a w tych nowszych jakaś kaszanka z tym. Na pewno bym dolał póki co i obserwował.

.

Opublikowano

Cześć, w serii F również ubywał płyn chłodzący jak był problem z chłodniczką spalin przy egr. Wymieniali to na akcji serwisowej. Było to powodem niestety słynnych pożarów. Oczywiście w motorze diesel.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego napisalem ze nie jest to absolutnie normalne.  Wozic plyn w bagazniku to ja moglem w polonezie. 

Opublikowano

Między minimum a maksimum wchodzi jakieś 50-100 mililitrów płynu w tych tyci tyci zbiorniczkach, nie popadajmy w paranoję że zdematerializowanie się takiej znikomej ilości na przestrzeni całych miesięcy to powód do zawiadamiania prokuratury w trybie wyborczym. Jasne, najlepiej jak absolutnie nic nie ubywa, ale jakieś mikroskopijne ilości nie powinny budzić obaw że się auto zaraz zjara czy coś i panicznego wydzwaniania do ASO. Może autor tematu już dostał auto z niskim stanem płynu, nigdy tam nie zaglądał i po długich miesiącach jeszcze ciut ubyło i wywaliło komunikat, a może faktycznie ubywa na bogato, czego naturalnie też bym nie olewał. Ja tam okresowo zaglądam pod maskę, a już na pewno przed większą trasą więc mi komunikaty i czek endżiny w trakcie jazdy nie straszne. Kontrola najwyższą formą zaufania. 🙂

Opublikowano
12 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Czyli jednak jak od razu pisałem - to nie jest cos normalnego.  

Zwlaszcza przy tak gigantycznym przebiegu.

Opublikowano
W dniu 17.04.2025 o 12:45, pwnsoon napisał(a):

Byłem w ASO wynik: "Wyciek płynu chłodzącego - do wymiany pompa chłodząca" 🙂

Jaki koszt naprawy w ASO?

.

Opublikowano

od 3 lat nie dolałem ani grama płynu chłodzącego bo jest cały czas na takim samym poziomie. 

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
2 godziny temu, jaworq napisał(a):

od 3 lat nie dolałem ani grama płynu chłodzącego bo jest cały czas na takim samym poziomie. 

Za każdym razem na serwisie uzupełniają płyn, chyba że sam serwisowałeś osobiście, wtedy przyczyną jest to, że masz spokojny styl jazdy. But w podłodze skutecznie może odparować płyn, aby ciśnienie nie rozwaliło układu 

  • Lubię to 1
Opublikowano

sam nie serwisuję ale po śladach kurzu (wiele razy widać było że nikt nawet nie dotykał korka) wnioskuję że nie dolewali nic. Oczywiście że kupiłem m340i do spokojnej jazdy po bułki do lidla ;D

Układ chłodzenia czasem musi intensywniej pracować ale nadal powinien sobie z tym radzić bez strat cieczy. Minimalne odparowanie może się zdarzyć przy ekstremalnych warunkach, ale nie powinno to skutkować zauważalnym ubytkiem. Jeśli musisz dolewać co kilka tygodni lub miesięcy, to warto to sprawdzić bo może jest jakiś wyciek.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
3 godziny temu, jaworq napisał(a):

sam nie serwisuję ale po śladach kurzu (wiele razy widać było że nikt nawet nie dotykał korka) wnioskuję że nie dolewali nic. Oczywiście że kupiłem m340i do spokojnej jazdy po bułki do lidla ;D

Układ chłodzenia czasem musi intensywniej pracować ale nadal powinien sobie z tym radzić bez strat cieczy. Minimalne odparowanie może się zdarzyć przy ekstremalnych warunkach, ale nie powinno to skutkować zauważalnym ubytkiem. Jeśli musisz dolewać co kilka tygodni lub miesięcy, to warto to sprawdzić bo może jest jakiś wyciek.

Jazda po bułki przez Krzywą, wszystko się zgadza... najbliżej a przy okazji silnik się zagrzeje produkując mniej CO2 🤣

Jak się jeździ ostro lub torowo nic dziwnego że silnik "weźmie" olej ale czy płyn chłodzący? Nigdy tak ostro nie traktowałem auta i nigdy nie dolewałem płynu, olej i owszem. TFSI jak i wcześniejsze V6 od VAG miały swoje słabości...

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, macste napisał(a):

Nigdy tak ostro nie traktowałem auta

Oj tam zaraz na ostro. Rozgrzałem bunię dobrze i mi podziękowała. Tak na serio to czułem jak ten samochód się ze mnie śmieje że jadę jak pi*da i za mało mu ognia daję na tym torze... a były nawet powerslide'y i pisk opon nie raz. Ta bunia lubi na ostro 😉 Przewiózł mnie raz serwisant z ASO moim autem i byłem w szoku ile to auto potrafi. Fajnie było. Reasumując: jak masz m340i to nie bój się mu dać w pipe dobrze (jeśli masz do tego dobre miejsce). To jest nic dla tego auta. Jedyne co to opony troche zjedziesz i paliwo się szybiej skończy. Nic więcej nie powinno się dziać z autem. Sprawdzone.

A wracając do tematu - olej i owszem, nie zdziwiłbym się jakby trochę ubyło. Ale płyn chłodzący jak ucieka to przeważnie jakaś nieszczelność. Ja nic nigdy nie dolewałem a wiecie jak jeżdżę

Edytowane przez jaworq
  • Lubię to 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

Też mi się wydaje, że auto stać na dużo ale człowiek ma wewnętrzny hamulec i rzadko jest w miejscu gdzie budzenie ułańskiej fantazji nie grozi dzwonem. Umiejętności też by się przydało podszkolić. Kagańce szybko tłumią zapędy a jakoś bez jeździłem parę razy dopiero.

B58 trzeba by traktować jak debil żeby go uszkodzić. Skrzynia w m340i jest słabszym ogniwem. Dlatego w M jest już inna.

Ktoś się może wybiera na jakiś fajny event?😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.