Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Wymiana dynamiczna jest ryzykowna, skrzynia pracuje na sucho lub z za małą iloscią oleju przez pewien czas.

Tak jak do tej pory sie z Toba zgadzałem, tak teraz poleciałeś z największą bdurą powielaną na wielu forach. Podczas wymiany dynamicznej skrzynia nie pracuje ani przez chwile bez oleju czy ze zbyt małą iloscią oleju. Ilość oleju w układzie pozostaje bez zmian, maszyna odbiera ze skrzyni olej stary, a w jego miejsce podaje nowy. W tej samej ilości. 

 

Godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Kto bedzie płacił za profilaktyczne wymiany czegokolwiek w samochodzie powyżej 300tys km przebiegu gdzie koszt tych zabiegów to znaczacy procent wartości pojazdu.

No ja w mojej ex E46 na 300kkm zrobiłem jej prezent w postaci wymiany wszystkich płynów eksploatacyjnych. Jak napisał Kuj0n, jesli ktoś chce auto użytkować dłuższy czas, to będzie dbał o profilaktyczne zabiegi, bez względu na przebieg. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zmieniałem olej statycznie w skrzyni 8hp przy 250 tyś. Mechanik mówił, że olej był ciemny, ale czysty. Pow wymianie zrobione już prawie 30tyś, wszystko chodzi bardzo dobrze.
Pewnie teraz zmieniłbym szybciej, koło 200-220 tyś

Wymiana oczywiście statyczna, zwłaszcza przy większym przebiegu

Edytowane przez nomad66
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

Czyli jak mam 270kkm z samochodzie z 18 roku to już nie wymieniać? 😞 Czuję się urażony.

Z tym komentarzem, że starego się nie serwisuje to się na pewno nie zgodzę. Serwisuje się samochód którym chce się jeździć, niezależnie od przebiegu.

Robisz 60tys km rocznie. Od każdej reguły znajda sie wyjatki. Zwykle 300tys km oznacza 10-15 lat jeżdzenia.

Opublikowano

W tej sytuacji trzeba jeszcze rozdzielić posiadanie auta na 2 kwestie:

1. Zakup auta nowego - tu wówczas jest podział na 2 grupy:

a) pierwsza to auta leasingowe, pojeździć 2-3 lata i potem wziąć nowe, wówczas w takiej sytuacji nikt nie będzie sie przejmował takimi "pierdołami" jak wymiana oleju w skrzyni, bo po pierwsze BMW przecież nie przewiduje, a po drugie auto nie zyska magicznie na wartości. Tak samo jak w nowym aucie pierwszy olej w silniku powinno się wymienić po 2-3kkm - po co? Przecież komputer pokładowy pokazuje pierwszą wymianę po 30kkm? 

b) druga grupa to auta kupowane przez osoby planujące to auto użytkować jednak trochę dłużej i mającymi większą świadomość. Te osoby wówczas będą tymi "nadgorliwymi" i pomiędzy interwałami serwisowymi będa robic 1-2 dodatkowe wymiany oleju w silniku i regularnie w skrzyni dla zwiększenia żywotności i zmniejszenia ryzyka awarii.


2. Zakup auta używanego - i tu są z kolei 3 grupy:

a) pierwsza to taka, która wyznaje zasadę "działa, to nie ruszać", więc oni żadnych wymian olejów robić nie będą, skoro skrzynia przecież biegi zmienia.

b) druga grupa będzie sie bała wymienic olej w aucie z przebiegiem 250kkm+, bo nietrudno znaleźć w internecie pogłoski, że wymiana oleju po takim przebiegu potrafi uszkodzić skrzynię, więc nie będa wymieniać w obawie, że skrzynia padnie i zaś wydatki.

c) trzecia grupa to osoby, które chcą choć trochę wydłużyć żywotność podzespołów i pomimo wieku i przebiegu chcą serwisować auto regularnie, a nie tylko absolutne minimum i/lub tylko wtedy gdy coś padnie na amen. 

 

Coraz więcej jest osób z grup 1b i 2c, ale jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie, zanim świadomość rzekomej ekologii (będącej argumentem za olejami LongLife i LifeTime) się zmieni. Wszak ekologią jest dbanie o to co sie ma, by służyło jak najdłużej, aniżeli wymiana co chwila na nowe 🙂

  • Lubię to 4
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, KucaQ napisał(a):

Wszak ekologią jest dbanie o to co sie ma, by służyło jak najdłużej, aniżeli wymiana co chwila na nowe

Święte słowa, niestety korporacje i kupieni przez nich politycy za wszelką cenę starają się im zaprzeczyć.

  • Lubię to 5
Opublikowano

Tematu ekologii bym w to nie mieszał bo z ideologią nie da się dyskutować na argumenty.

W każdym razie u mnie po 80tys km zrobię wymianę statyczną, taki mam plan 🙂

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Ktoś może polecić warsztat do dynamicznej wymiany na śląsku? Mam 60kk i dużo ciągne przyczepę 2t.

Edytowane przez prokot
Opublikowano
1 godzinę temu, prokot napisał(a):

Ktoś może polecić warsztat do dynamicznej wymiany na śląsku? Mam 60kk i dużo ciągne przyczepę 2t.

 wymieniłem w ASO Bawaria Motors Katowice i byłem zadowolony,  metodą dynamiczną -  olej w skrzyni biegów przy 68 tysiącach.
Do tego wymieniłem olej w xdrive.
Za obie wymiany zapłaciłem 3600 zł.
Porównywałem wtedy ceny w serwisach nie aso i ceny były podobne albo nie robili metodą dynamiczną. Zależało mi na dynamicznej wymianie.

Opublikowano
16 godzin temu, iKac napisał(a):

Porównywałem wtedy ceny w serwisach nie aso i ceny były podobne albo nie robili metodą dynamiczną. Zależało mi na dynamicznej wymianie.

dlaczego?

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Robiłem niedawno wymianę oleju w skrzyni w dobrym, niezależnym serwisie, metodą statyczną (kupiłem cały zestaw ZF).

Firma twierdzi, że odbywają regularne szkolenia w ZF i producent ZF nigdy nie rekomendował wymiany statycznej zamiast dynamicznej.

Twierdzą, iż informacja, że ZF nie zaleca wymiany dynamicznej jest fałszywa, obiegowa, przekazywane przez różne źródła i nie ma poparcia żadną informacją podawaną oficjalnie przez ZF ( nie dotyczy to sytuacji gdy auto ma ma pierwszą wymianę grubo ponad 200kkm przebiegu).

Za to wiele warsztatów (w tym także niektóre ASO) woli robić wymianę statyczną, bo do dynamicznej trzeba mieć specjalną pompę do wymiany oleju która robi to na uruchomionym silniku i włączonym biegu. Mało kto to ma, bo to droga sprawa.

 

Edytowane przez Tomi_ST
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niedługo ZF dokonana aktualizacji rekomendacji z metody statycznej na metodę dynamiczną, gdy wprowadzą na rynek własną maszynę do wymiany dynamicznej. Do tego czasu rekomendowana będzie metoda statyczna. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja robię tak, czy swoje auto czy komuś  :wymiana oleju w skrzyni automatycznej co 45 tyś km miasto , około 60 tyś km mieszana jazda , około 90 tyś km trasa  , metoda statyczna na zestawie ZF  dlatego że miałem już styczność z samochodami w których niby była przeprowadzona wymiana dynamiczna a miska olejowa w której jest filtr i magnesy była nie wymieniona  i zalana olejem niewiadomo jakim , nawet ASO leje olej  Ravenola ( jest to dobry olej ) do tego skrzynia VTG co 40 tyś km, olej orginał  + kalibracja , tylny i przedni most około 80 tyś km . A kwoty które piszecie to kosmos . Zestaw ZF - a do 8hp to około 1 -1,5 tyś , olej do VTG około 100zł ori ,przedni most ori za 0,5l około 100 zł ,tylny most podobnie . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.